Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Patroon Dumbo

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Haaklover View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 10 April 2019
Status: Offline
Points: 23
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Haaklover Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Patroon Dumbo
    Posted: 10 April 2019 om 13:54
Hallo Forum ,
Ik heb het patroon van Dombo , en aan begonnen maar met het hoofdje haken kom ik een probleem tegen waar ik geen oplossing voor heb het gaat nl om het begonnen met slurf en dan komt het hoodje aan de slurf vast maar op de einde van de slurf ga je verder bij je marker met hoofd 1e toer, daar moet je beginnen met 3 vast3n 2 stokjes maken 2 x dan 1 stokje, 15 vasten en daar komt het omdat je een paar toeren moest gaan van 7 en eindigen op 5 komt mijn 15 steken in een vrije val van een gat en dan past het niet op de aantal steken die ik heb want als ik aan de 15 vasten kom dan hou ik geen steken meer over voor nog de dub stokjes temaken en de laatste 3 vasten .
Graag wat info van jullie graag hierover.
ik wacht af in spanning ik heb ook geen foto van Dombo zodat ik het kan zien wat ik aan het doen ben .
Groetjes Femmie
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 April 2019 om 15:36
Sorry hoor, dit is niet te begrijpen. Als je precies opschrijft wat het patroon is, of copieerd, dan kan misschien iemamd helpen.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3039
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 April 2019 om 15:46
Als eerste vind ik dat Femmie zich ff moet voorstellen in de rubriek 'Voorstellen' en dan even duidelijk aangeven wat nu precies het probleem is bij het patroon van Dombo.
Back to Top
Haaklover View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 10 April 2019
Status: Offline
Points: 23
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Haaklover Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 April 2019 om 15:48
fijn dat je dat zegt lida als ik dat niet weet of verteld wordt dan kan ik dat toch niet weten ???? en het probleem waar ik mee zit heb ik toch duidelijk aangegeven????
fijne dag verder ,
groetjes Haaklover
Back to Top
Haaklover View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 10 April 2019
Status: Offline
Points: 23
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Haaklover Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 April 2019 om 16:12

Nooit gelezen dat wat jij vind dat je dat bij de politie moet brengen????
Het patroon is van de hobbydoos, en op het geopieeerde patroon van pagina2 met het hoofd nadat de slurf gehaakt is moet je de slurf aan de kop vasthaken en bij hoofd op pagina  2onderdeel HOOFD en met toer 1 loop ik vast, ik zou verdraaid niet weten hoe ik hier een copie zou moeten neer zetten , allen degene die dit patroontje gemaakt heeft weet waar ik tegenaan loop.
Wie kan me helpen want je moet wel weten dat  het over het patroontje DOMBO gaat het vliegende olifantje, en ja je moet ook het patroon hebben wil je weten waar en hoe ik tegen aan loop  Ik lees het wel of iemand me kan helpen
dankjwel zo ver
Femmie
Back to Top
Haaklover View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 10 April 2019
Status: Offline
Points: 23
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Haaklover Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 April 2019 om 16:17
ik heb toch als ik het lees duidelijk vermeld hoe en wat en waar het overgaat Clap, kan je wel patroon lezen dan????, ik bespeur wel wat Confusedonprettige omgang hier , ben je amper binnen krijg je al meteen vanalles ver je heen . jaConfused ik voelConfused me heelConfused erg welkomConfused hierConfused
jammer dat het zo moet gaan
Femmie
Back to Top
Haaklover View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 10 April 2019
Status: Offline
Points: 23
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Haaklover Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 April 2019 om 16:19
wat jij vind moet je bij de politie brengen Clap

Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 April 2019 om 16:37
Ik snap hier geen laars meer van. Ik heb alleen gevraagd om het even duidelijker te omschrijven en anders niets.
Na wat googelen heb ik het patroon gevondena. Als ik het goed heb is het het patroon dat Tinkerbel in augustus 2008 hier heeft neer gezet. Klopt dat?
Als we het over hetzelfde patroon hebben denk ik dat je niet goed gelezen hebt Je had 21 steken. Door het minderen bij de slurf heb je er 2 minder, dus 19. Als ik het aantal steken tel dat je gebruikt bij toer 1 van het hoofd kom ik echt op 19. Laat even weten of we het over hetzelfde patroon hebben, zal ik het precies opschrijven.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Haaklover View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 10 April 2019
Status: Offline
Points: 23
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Haaklover Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 April 2019 om 17:21
Hoi Lidwina,
het gaat idd over dat patroon en het gaat mij er om dat je met de slurf met een draad waar je 1.40 mr moet afknippen voor je begint het haken die draad gebruikt voor het haken van wat er in toer 10 staat van de slurf en daar moet je dan 4 toeren heen en weer haken over 7 steken, en je houdt er 5 over dan ga je in toere 1 van het hoofd ( hoop dat je het nog snapt) moet je bij de marker starten en moet je eenaantal stokjes en 15 vasten haken enzo maar als ik die 15 steken moet maken dan krijg ik een val van een aantal rijen en trek ik waar aande ene kant een aantal stokejs zijn die dan aande andere kant van de 15 vasten aan het einde komen van de toer, met gevol dat het werk dan naar beneden getrokken wordt snap je het zover?????
gr Femmie

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 April 2019 om 17:36
Denk ik na een rotdag met werklui die me een zooi maken ,ik ga even gezellig op het forum kijken en dan kom je dit tegen .

Lidwina als jij soms een link hebt naar het patroon dan wil ik wel even kijken of ik er nog iets van kan maken ,alhoewel ik denk ,dat als jij het niet duidelijk gemaakt kan krijgen ik niet weet wie het dan wel kan .Zoveel haak je nu ook weer niet met 1.40 m
Back to Top
Haaklover View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 10 April 2019
Status: Offline
Points: 23
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Haaklover Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 April 2019 om 17:42
 die 1.40 mtr draad moet ingehaakt worden in het patroon en verder gaat het met de bol katoen, 

Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 April 2019 om 18:00

Slurf en voorhoofd

Voordat je begint met de slurf knip je een draad lichtblauw van ongeveer 1.40 meter van de bol en hou die apart. Je hebt hem straks nodig, zodat je niet onnodig nog een keer moet af- en aanhechten.

Met licht blauw

1e tr: maak een draadring, haak 4v in de ring (4)

2e tr: 2v in elke st (8)

3e tr: 2v, 4stk, 2v (8)

4e tr: 1v in elke st (8)

5e tr: 1v, 2v in vlg, 4v, 2v in vlg, 1v (10)

6e tr: 1v in elke st (10)

7e tr: 1v, 2v in vlg, 6v, 2v in vlg, 1v (12)

8e tr: 1v in elke st (12)

9e tr: 1stk, 2stk in volg, 1stk, 6v, 1stk, 2stk in vlg, 1stk (14)

10e tr: *1v, 2v in vlg*, hhte (21)

Laat de steek rusten (maak een iets grotere lus zodat je hem niet �verliest�) en verplaats de marker niet. Gebruik nu het stuk draad dat je in het begin hebt afgeknipt.

11e tr: sla de 1e 7 st over, hecht de draad aan, vanaf de 8e st 7v, 1 losse, keer

12e tr: 7v, 1 losse, keer

13e tr: 1v, 2sh, 1v, 2sh, 1v, 1 losse, keer (5)

14e tr: 5v, 1 losse, keer

15e tr: 5v, hv, haal de draad door de lus

 

Hoofd

Met licht blauw

1e tr: Begin bij de marker, 3v, 1stk, (2stk in vlg) 2x, 1stk, 15v, 1stk, (2stk in vlg) 2x, 1stk, 3v (33)

2e tr: 4v, 1stk, (2stk in vlg, 1stk) 2x, 5v, 2v in vlg, 3v, 2v in vlg, 5v, 1stk, (2stk in vlg, 1stk) 2x, 4v (39)

3e tr: *9v, 2v in vlg*, hhte, eindig met 9v (42)

4e � 12e tr: 1v in elke st (42)

Als je veiligheidsogen wilt plaatsen, is het nu het juiste moment

13e tr: *5v, 2sh*, hhte (36)

14e tr: *4v, 2sh*, hhte (30)

15e tr: *3v, 2sh*, hhte (24)

16e tr: *2v, 2sh*, hhte (18)

17 e tr: *1v, 2sh*, hhte (12)

18 e tr:  *2sh*, hhte (6)

Eindig met een hv


Mutti hier staat het, ik heb het even gecopieerd. En dan ook nog de link

 https://forum.hobbydoos.nl/dombo_topic5492.html

Waar het om gaat is deze toer.

Hoofd

Met licht blauw

1e tr: Begin bij de marker, 3v, 1stk, (2stk in vlg) 2x, 1stk, 15v, 1stk, (2stk in vlg) 2x, 1stk, 3v (33)

Na het hoofd en voor je aan de slurf begint heb je 21 steken. Je haakt over 7 steken verder, Daar wordt in geminderd en je hebt er nog 5 over. Dit gedeelte van de slurf heb je met het stuk draad gehaakt dat je apart moest houden. Als je van 21 steken er 7 gebruikt, die je mindert tot 5 heb je er 19 over. Dan begin je weer bij de marker, de draad hang er nog, die mocht je niet afknippen. Als je het aantal steken telt dat je zou moeten gebruiken kom je op 29 steken. nl, 3 +1 + (2X1)+1+15+1+(2x1)+1+3. Je hebt 4 keer gemeerderd, dat zijn er dan 33, Maar ik heb geen idee waar die 29 steken vandaan komen. Ik had eerst een telfout gemaakt. Ik kwam op 19 te gebruiken steken uit. Toen ik zag dat het er 33 moesten worden zag ik de fout. Iemand een idee wat hier de bedoeling is?


Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 April 2019 om 18:42
Zou het zo kunnen zijn dat je de 15 vasten om de slurf heen moet maken?  5 langs iedere zijkant en de 5 die je hebt overgehouden. Voor en na die 15 vasten gebruik je aan iedere kant 7 steken. Dan zou het geheel kunnen kloppen.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Haaklover View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 10 April 2019
Status: Offline
Points: 23
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Haaklover Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 April 2019 om 18:56
lLidwina  als ik  die toer maak waar ik 15 vaste moet maken en dan de stokejs voor en na die 15 dan  val ik in een soort gat qua hoogte omdat ik met die in gebrachte losse draad 5 x 5 stken heen en weer heb gehaakt en door dat ik dan die 3 vasten 1 stokje 2 stokjes in 1 en dat 2 x dan weer 1 stokje en dan die 15 vasten dan kom ik over die 5 rijen gehaakt en dan trek ik als het ware de deel van de slurf naar beneden snap je me??? wat ik bedoel????
Back to Top
Haaklover View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 10 April 2019
Status: Offline
Points: 23
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Haaklover Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 April 2019 om 18:57
wat jij bedoelt dat gaat niet helaas omdat ik met hoogte temaken heb ik weet anders niet hoe ik het je duidelijk moet maken sorry. groetjes van mij Femmie
Back to Top
Haaklover View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 10 April 2019
Status: Offline
Points: 23
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Haaklover Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 April 2019 om 19:00
Ik zou haast "moeten "vragen haak een stukje slurf tot je komt waar ik vast loop dan snap je me wel en weet je waar ik tegen aan  loop en dus niet verder kan anders asl hier boven kan ik je het niet uitleggen sorry nogmaals ik wordt hier helemaal gek van ik haak de meest lastige patroontjes en dit lukt nu ff niet ik hak al ruim 5 jaar dus ben geen beginner lijkt me
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 April 2019 om 19:31
ge hebt dat stukske 'voorhoofd' over en weer gehaakt dat eindigt met 5 steken.

Als ge echt volgt hetgeen er staat, dan hebt ge dus die 3v, 1 st, 2 st in vlg en dit 2 maal, 1 st. En dan komt ge volgens u aan dat gat. Als ge die 15 vasten wilt kunnen haken moet ge direkt beginnen (in het gat) dus de zijkant van dat flapke. Daar 5 vasten in (past precies als ge in de laatste 2 vasten maakt om te draaien zogezegd) dan de 5 vasten die er ook al echt waren en dan de andere zijkant terug 5 vasten en dan verder met dat stokske enz. Het past precies. En er is geen gat en ge kunt zo aan de kop beginnen dan.


Volgende keer zet ge hier aub zelf al de link zodat er niet eerst moet gezocht worden en blijf je wel beleefd in uw opmerkingen en ook duidelijker dan uw oorspronkelijke vraag. Daar was inderdaad geen touw aan vast te knopen. Dus een terechte 'sorry, dit is niet te begrijpen' waar dan een resem antwoorden op komen van u die kant nog wal raken.


Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 April 2019 om 19:54
Ik heb met Niania een heel heen en weer gehad over dit patroon. Zij heeft 2 verschillende patronen van hetzelfde beest, eigenlijk 3 ook nog de originele Spaanse.
Inderdaad klopt wat ik zei. Je moet om de slurf 15 vasten haken. In een van de 2 staat het zo. Mijn Spaans is niet van dien aard dat ik kan begrijpen of het daar ook staat. Ik kan alleen de aantal steken begrijpen. Ik hoop dat het nu lukt. In een van die 2 patronen staat toer 5 fout, die is hier goed zie ik. Succes
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 April 2019 om 20:22
ik heb het even zitten haken maar het klopt als een bus
hierbij een foto misschien dat het dan duidelijk is








Back to Top
Haaklover View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 10 April 2019
Status: Offline
Points: 23
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Haaklover Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 April 2019 om 08:56
Bep ik had alles vernoemt over het patroon ed maar ik maak het wel goed met de andere dame, wees gerust , maar na 3 x lezen snapte ik jou ook maar de fotos deden het van niania .groetjes Femmie
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.516 seconden.
Lang Yarns