Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Strijkijzer

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Strijkijzer
    Posted: 23 April 2019 om 18:11
Hebben jullie dat wel eens meegemaakt ?

Ik stond naar een nieuw strijkijzer te kijken .Het oude, niet stoomijzer ,van mijn moeder heeft het begeven .

Tot nu toe strijk ik als het nodig is met strijkijzer en planten sproeier .
Ik had een stoomstrijkijzer in mijn handen en tot mijn verbazing kwam er als ik op de sproeiknop drukte water uit .

Ik vroeg is dit er soms een die teruggebracht is na de 90 dagen op proef ?

Nee dat was niet zo ,dat was om uit te kunnen proberen of het werkte .

Als een paar klanten dat proberen is het ijzer toch leeg .


Ben ik nu zo wantrouwend ,of zal het echt waar zijn dat ze van de fabriek uit ,er water in doen .?
Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 April 2019 om 18:23
Ik heb nog nooit meegemaakt dat een stoomstrijkijzer water in het reservoir heeft zitten in de winkel. Zou net als jij meteen denken dat deze is gebruikt en teruggebracht. Erg vreemd 🤔
Wacht niet op een goede dag, maar maak er ÊÊn.
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 April 2019 om 18:49
heel vreemt
oant Sjen
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 April 2019 om 19:53
Ben blij dat jullie er ook zo over denken .

Er is nl een actie 90 dagen op proef .

Dus vroeg ik om een niet gebruikt ijzer en toen kreeg ik dat antwoord .

Pech voor ze maar de koop ging mede om die reden niet door .

Zal het nog eens in een andere winkel proberen
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 April 2019 om 20:11
misschien was het echt een testtoestel, een zogezegd showroommodel. En als ge er een koopt pakt hij het dan uit de voorraadkast.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14054
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 April 2019 om 21:36
Mutti, ik kan bijna een boek schrijven over strijkijzers. 
Ik kocht een Tefal strijkijzer in oktober 2017. Dat ding maakte een herrie van je welste. Ik heb mijn beklag daarover gedaan in de winkel en mocht een ander uitzoeken. Ik nam een Philips GC3582/20. Het was duurder dan mijn Tefal, dus betaalde ik bij. Het was een kreng. Zette ik het op wol, stoomde het heel weinig. Wilde ik meer stoom moest ik het warmer zetten wat dus niet kan voor bv een wollen pantalon waar je een vouw in wil strijken. Moest ik weer een natte doek gebruiken. Na een paar maanden begon het te lekken aan de vulopening. Het condens dat er zich in verzamelde was teveel en liep er uit. Druppels op mijn wasgoed, natte handen en bedenk nog maar wat. Met Philips service dienst gebeld. Na heel wat heen en weer en foto's opsturen kon ik mijn strijkijzer opsturen, ze zouden het nakijken. Ineens kreeg ik een nieuwe strijkbout opgestuurd. Een ander omdat wij het daar van te voren over gehad hadden. Een GC 3580. Geen mededeling wat er nu met de mijne aan de hand was.
Dat was in januari 2018. Nog geen half jaar later weer hetzelfde probleem. Het eerst wat aangezien. Toen naar aanleiding van een FB bericht over hoe geweldig ze waren in discussie gegaan. Uiteindelijk is dat uitgemond in weer een nieuw strijkijzer afgelopen januari. Ik had het andere toen bijna een jaar. 
Goed opgelost leek het. Nog geen 3 maanden later weer lekken aan de vulopening. Weer een heleboel heen en weer geschrijf. Diverse keren uitgelegd wat er gebeurt. En dit was het laatste antwoord dat ik kreeg!!!
Goedemorgen, Lisa. Dit is Jip. 🙂 Bedankt voor je geduld, dat wordt zeer gewaardeerd. Mijn collega's zijn bij ons teruggekomen. Ze geven aan dat het zou kunnen dat het klepje niet goed gesloten is. Nu las ik al dat dat bij jou niet het geval was, maar voor de zekerheid zou ik toch nog willen vragen of je een klik hoort als je het klepje indrukt. Als dit inderdaad het geval is, kunnen we ervan uitgaan dat het lekken in de categorie 'normaal lekken' valt. Het strijkijzer heeft gaatjes (de zogenaamde luchtgaten) op de vulopening voor ontwerpdoeleinden. Soms kan er water ophopen in de vulopening en uit de luchtgaten druppelen. Dit is normaal en heeft geen invloed op het strijkijzer en de prestaties ervan. Ik hoor graag je reactie op deze terugkoppeling. Groetjes en een fijne

Kunnen jullie je voor stellen dat ik ondertussen pisnijdig was en een hele boze brief heb teruggestuurd!
Er ligt een kortings voucher voor mij klaar en daar mag ik in de Philipswinkel in Eindhoven een nieuw strijkijzer mee kopen. Leuk toch. Normaal lekken en weer geld uitgeven. Wie heeft dat ooit gehoord? Bovendien lekt het niet aan de luchtgaatjes, maar aan het klepje zelf. Ook al tig keren uitgelegd

Twee weken geleden heb ik een Philips strijkijzer voor 25 Euro bij het Kruidvat gekocht. Als deze naar wens, zonder normaal lekken werkt krijgen ze van mij de volgende brief op poten.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 April 2019 om 21:57
Nee Bep dat was niet zo ,dat heb ik nog gevraagd ,maar ze beweerde bij hoog en bij laag dat dit een nieuwe was en ook nog de laatste .

Ik begrijp nu waarom de zaak niet zo goe loopt .
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 April 2019 om 22:07
Lidwina ,ik zag dat ze bij de HEMA ook voor iets van 25 euro een stoomstrijkijzer hadden .

Het is dat ik ook van die natte lappen af wil ,anders kocht ik weer een gewone .

Het was ook de reden van dat lekken ,wat ik gehoord had ,dat ik dacht 90 dagen uitproberen ,dat lijkt me wel wat dan moet dat lekken toch wel boven water gekomen zijn .

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 April 2019 om 22:36
waarom kopen jullie geen stoomgenerator? Ik had vroeger ook stoomstrijkijzers maar die lekten allemaal, het is eender welk merk of welke prijs.


Mijn stoomgenerator kost maar ietskes meer als een stoomstrijkijzer. Ge hebt er natuurlijk ook hele dure tussen.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 April 2019 om 07:57
Ik heb een stoomstrijkijzer en heb er nog nooit demi water in gehad en ook geen gewoon water. Mijn ervaring is dat ze vroeger of later
gaan lekker, dus ik stoom niet - nou en.
Bij een t-doeken was, wil ik de was wel eens vroeg afhalen en meteen strijken maar verder denk ik altijd ze bekijken het maar met hun
foefjes, die altijd stukgaan.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 April 2019 om 08:14
Ik heb er ook naar staan te kijken ,ze stonden vast ,maar er ook slechte en goede verhalen over gehoord .Ik heb een kennisje die 2e hands slechts 1 of 2x gedragen kleding verkoopt en die is al aan d'r 3e Nu strijkt ze natuurlijk veel ,al de kleding die binnenkomt gaat gestreken de winkel in .en voor haar is het een aftrekpost .

Zijn ze niet zwaar Bep ? Die kan ik dan moeilijk hanteren Welke bevalt jouw goed ?
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 April 2019 om 13:52
Het ijzer zelf is zwaar, maar ge hebt er ook lichtere in maar die strijken niet goed naar mijn goesting. Ik heb al liever een zwaarder ijzer dat de stof al platdrukt zodat ik er niet moet op duwen. Mijne is een calor, nee sjaans dat ik efkes ging zien het is een Kalorik. Nadeel aan deze generators is dat ge het reservoir er kunt afnemen om terug te vullen, zelfs als het op staat. Dus geen uitvlucht meer van 'het water is op, ik moet wachten tot het afgekoeld is' en het een paar dagen later pas terug vullen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 April 2019 om 14:14
Bedankt Bep ik ga eens kijken of ik er iets over op internet kan vinden .
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14054
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 April 2019 om 11:16
Ik wil zo'n ding met generator niet. Ik heb er een gehad. Dat was dan wel een heel groot ding, ik kon de generator aansluiten op allerhande schoonmaakdingen. Dus ook ramen wassen, vloer schoonmaken enz. Het waterreservoir ging stuk. Heeft heel lang bij de electrozaak gestaan maar is nooit gerepareerd. Het grote nadeel bij strijken vond ik: ramen in de winter in een mum van tijd beslagen. In de zomer de hitte van slang waar de stoom doorheen gaat. En het allerergste, je moest een knop indrukken en ook ingedrukt houden als je stoom wilde hebben. Oh ja, de stoom hing daarna als condens onder je strijkplank met als gevolg druppels op mouwen, broekspijpen, tafellakens. Kortom alles dat naar beneden hing. Dat is wel al heel wat jaren geleden. Ik weet niet of het nu nog allemaal zo is. Maar ik weet van iemand die in de woonkamer of de keuken streek dat ze een mat onder de strijkplank legde vanwege de nattigheid op de vloer. Zal op ieder andere plek dus ook zo zijn.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 April 2019 om 11:50
Nou dat is het dan ook niet.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14054
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 April 2019 om 12:07
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

Nou dat is het dan ook niet.

Ik zou al de dingen die ik als bezwaar heb in de winkel vragen.
Mijn hulp heeft zo'n ding en is verbaasd dat ik het niet heb. Zij zweert er bij.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 April 2019 om 13:07
Ik ga wel eens naar een goede electrozaak i.p.v. naar Blokker

Dan ben ik misschien wat duurder uit ,maar geen ergernis en dat is me heel wat waard .

Voorlopig heb ik weer werk zat vanwege de lekkage van vannacht .

Ze hebben er net een nieuw dak opgelegd , maar een " klein " foutje gemaakt .

Het logeer bed is drijfnat compleet met dekbedden en de matras .


Vloer is nat en het strijkgoed wat op de strijkplank lag is ook drijfnat ,had ik het ook maar moeten strijken .😀.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 April 2019 om 13:46
Zou het bij jou ook eens mee kunnen zitten mutti...
Jeetje een klein foutje maar wel weer werk genoeg...
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5762
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 April 2019 om 21:31
jee Mutti dat vind ik geen klein foutje . Hopelijk dekt de verzekering de schade. sterkte.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 April 2019 om 22:00
Ik heb het doorgegeven aan de tussenpersoon dus ik wacht wel af ,maar ik wordt zo razend op die coordinatrice ,geen exuus ,geen we komen zo kijken en dan zullen we properen of we u soms ergens mee kunnen helpen .

Nee, ze mag wel eens een cursus omgangsvormen gaan volgen ,want dit is de derde lekkage al .En het is steeds het zelfde

Ik had eerst de neiging te gaan zitten huilen ,want ik had die kamer net weer op orde .
Maar goed van tranen wordt het alleen maar natter.Dus de schouders er maar weer onder

Ik heb ze op het dak met plastic bezig gezien ,ik hoop dat dat het houdt en dat het droog blijft vannacht .
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.500 seconden.
Lang Yarns