Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

oudere tijdschriften

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5757
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: oudere tijdschriften
    Posted: 04 Mei 2019 om 19:08
Gisteren van een oude kennis, tijdschriften gekregen omdat ze gaat verhuizen.
Omdat ik met deze verder niets mee doe, wil ik graag iemand anders hiermee blij maken. Het is zonde om weg te gooien. ( tijdschrift o.a uit 1979 )

Tevens is er een boekje bij : gehaakte kanten kraagjes. Deze verkeerd nog in prima staat.
Het boekje mag ook apart weg


Iemand die hierin interesse heeft, kan dit laten weten. Deze zijn gratis, alleen eventuele verzendkosten DHL voor geïnteresseerde.

Groetjes Petra,



Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2019 om 21:01
Ik wil ze wel komen ophalen bij je. Kijken wat ik zelf leuk vind en de rest eventueel naar de fanfare voor de boekenmarkt.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5757
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2019 om 21:41
Lidwina kom ze maar halen is geen probleem.
Bovenste foto is nog meer ligt nog een hele stapel onder.
Deze waren ook van die mevrouw van 88. Jammer voor oud papier.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2019 om 21:53
In onze bibliotheek staat een zogenaamde weggeefkast. Daar kun je boeken, tijdschriften en kleine voorwerpen in zetten. Ik heb er eens een hele stapel van zulke bladen uitgehaald. Helaas ontbraken er erg veel middenstukken met de beschrijvingen en patroonbladen. Uit die bladen heb ik de patronen geknipt die ik wilde hebben. De andere zijn eerst op de soos bekeken en de rest ging terug in de weggeefkast. Het is een soort gratis bibliotheekje, ik lees vaak boeken en zet ze daarna terug.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Mei 2019 om 08:19
Zelf heb ik al die Margriet handwerken bladen naar de kringloop gedaan . . . in de hoop van.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Mei 2019 om 08:48
Prima Petra, dank je wel. Ik mail je.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5757
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Mei 2019 om 21:19
Dat lijkt me wel leuk zo'n weggeef kast in de bieb. Helaas hebben ze die hier niet. Die is wel in het ziekenhuis voor leesboeken te ruilen .
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Mei 2019 om 07:47
Hier in het dorp hebben we een kinderboeken huisje, door een meisje bedacht en door de ouders ondersteund - het staat in de voortuin.
1 kinderboek brengen is 1 kinderboek halen 
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Mei 2019 om 07:56
https://www.gelderlandhelpt.nl/weggeefkasten

Het is vaak een initiatief van vrijwilligersorganisaties. Als er zo'n organisatie in je buurt is, kun je ze er op attenderen. Onze staat in het buurthuis, waar onder andere een bibliotheekfiliaal is. Ik denk dat bepaalde voorwerpen in de kringloop belanden, waar ik ze ook had kunnen brengen. Maar in kringlopen liggen de prijzen voor tweedehands soms best wel hoog. Vooral voor boeken en dvd's.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5757
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Mei 2019 om 21:47
Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

Hier in het dorp hebben we een kinderboeken huisje, door een meisje bedacht en door de ouders ondersteund - het staat in de voortuin.
1 kinderboek brengen is 1 kinderboek halen 
heel mooi idee maar denk dat het bij ons zo helemaal weg was helaas.
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5757
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Mei 2019 om 21:48
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

https://www.gelderlandhelpt.nl/weggeefkasten

Het is vaak een initiatief van vrijwilligersorganisaties. Als er zo'n organisatie in je buurt is, kun je ze er op attenderen. Onze staat in het buurthuis, waar onder andere een bibliotheekfiliaal is. Ik denk dat bepaalde voorwerpen in de kringloop belanden, waar ik ze ook had kunnen brengen. Maar in kringlopen liggen de prijzen voor tweedehands soms best wel hoog. Vooral voor boeken en dvd's.
Moet eens rond kijken en luisteren of dit hier ergens kan misschien in buurthuis of verzorgingshuis.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Mei 2019 om 10:22
Ik weet niet, vaak werkt het heel goed, het is toch te vergelijken met de huisverkoop waar een geldpot bij staat.
 
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juli 2019 om 11:07
Ik heb denk ik alle oude margriet en knip bladen bewaard. De patroonvellen met verschillende maten kunnen nog gebruikt en de modellen paste ik vroeger ook altijd al aan. Bij de kringloop liggen veel bladen, maar nooit die Knip en Margriet en Libelle met handwerk en naai patronen.

Ik heb er wel pas een boekje gevonden:
Handboek voor zelfmaakmode van Margriet en Knip.
Staan allerlei technieken in en beschrijvingen hoe je een patrooo aanpast, voering inzetten, enzovoort.
Wel handig, want ik heb al van alles gemaakt maar nu denk ik steeds: Hoe deed ik dat ook alweer?
Met dat boekje kan ik even kijken en dan weet ik het weer.
 
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.486 seconden.
Lang Yarns