Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Hangplooien

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Loes View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 18 Februari 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 524
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Loes Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Hangplooien
    Posted: 27 Mei 2019 om 21:54
handig
groetjes Loes
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Mei 2019 om 08:42
Bij Kruidvat lag een tijdje geleden een spray om gedragen kledingstukken, die om een strijkbeurt vragen, een opkikker te geven. Sprayen, in model trekken en op de tocht hangen. Althans dat doe ik, er kan iets anders op de spray staan, maar ik heb op zolder geen loep of leesbril.

Ligvouwen in nieuw kleding kunnen nog lang blijven bestaan, al worden ze telkens gewassen. Mijn man had twee mooie vouwen in microvezel sportshirts. Maat XXXL zal wel niet zo gevraagd zijn. Ik strijk die dingen niet, ze worden aan het lijf wel glad. Maar ze zijn na een jaar pas verdwenen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Mei 2019 om 21:03
Wij hebben geen droogtrommel. Maar de tip lijkt me heel bruikbaar. 

Ha-ha, die smoes van die nieuwe verpakking is natuurlijk net zo erg als een ongestreken hangplooi. LOL 


Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Mei 2019 om 20:40
Nog een tip : gewoon zeggen dat het nieuw is en zo uit de verpakking komt. (ik 10 dagen geleden op het lentefeest van de kleindochter en ze vroegen of er plisséekes inzaten)
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Mei 2019 om 12:03
Als je eens van die hangplooien in je kleding hebt en je hebt geen zin om te strijken, of je hebt haast, dan de volgende tip.

Doe het kledingstuk in de wasdroger en laat het 2 a 3 minuten 'drogen'  Hang het even uit tot het is afgekoeld en je hebt geen hangplooien meer.

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.375 seconden.
Lang Yarns