Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

De zorg

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: De zorg
    Posted: 18 Mei 2019 om 09:18
Ik heb bijna 10 jaar geleden in het Lukas ziekenhuis in Apeldoorn gelegen voor een gynaecologische operatie, maar die afdeling werd verbouwd, dus ik kwam op de longafdeling te liggen. Ontbijt en lunch werden rondgebracht door een vrolijke kwant met een heel aparte bril. Altijd had hij een lach, grap of vrolijk nieuwtje. Een paar weken geleden kwam een soosvriendin op die afdeling te liggen. Ze was nooit eerder in het ziekenhuis geweest als patiënte. En ze is al ruim 80+. Ze was zeer tevreden over de verpleging en het eten en ze vertelde over diezelfde man, nog steeds met aparte bril. Nog altijd komt hij elke kamer binnen met een lach, grap of vrolijk nieuwtje. Ze heeft daardoor de beste herinneringen aan haar eerste opname. Ik lag er voor de derde keer, maar die man zal ik ook niet snel vergeten. Dat is nu eens een positief verhaal over de zorg.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Mei 2019 om 00:41
Als je jou verhaal leest, zou je verdorie met plezier naar DAT ziekenhuis gaan. Maar dan wel op DIE afdeling waar die prettige persoon de patiënten bedient.

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Mei 2019 om 09:11
Ik heb daar ook een paar dagen op Cardiologie gelegen met een galsteen en ontstoken alvleesklier. Daar was het verplegend personeel ook heel aardig. Mensen werden rustig uit bed in een stoel of rolstoel geholpen met een extra aai of arm om de schouder. Net dat beetje meer, waardoor een zieke het gevoel krijgt dat ze er voor hem of haar zijn en niet voor het werk.

Ik heb een allergie voor het spulletje, dat je na een operatie in het infuus krijgt tegen misselijkheid. Dat maakt me juist reuze aan het overgeven, zodat ik niet kan praten. Dan is er altijd wel een nachtzuster, die even verder kijkt in het dossier en het verwijdert. En dan zit ik meteen volkomen aanspreekbaar en vrolijk rechtop. En krijg midden in de nacht een kop thee met een paar biscuitjes. Natuurlijk zou het leuk zijn als de anesthesist er eens aan denkt, maar in de ok hebben ze geen dossier of computer bij zich. Het telkens weer zeggen bij de intake helpt dus niet.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Mei 2019 om 11:01
Ik denk dat het in alle ziekenhuizen zo is, de dokter weet het immers altijd beter, de patiênt weet het niet. (volgens hun dan toch). 
Zo ook met de medicatie. Zo zijn er medicijnen waarvan enkel één bepaald generisch merk werkt, maar toch altijd eerst het origineel (dus veel duurdere, en waar ze het meeste aan verdienen) geven. 

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Mei 2019 om 12:01
De verpleging in het ziekenhuis maakt dat altijd goed door zo kleine attenties en medeleven en gewoon door vriendelijk en opgewekt te zijn. Gelukkig zijn de meesten zo. Toen ik in het moederhuis lag van de oudste reed er een zuster(in die tijd nog een echte non met kap en lange rokken) met een triporteur door de gangen. Was ook hilarisch. Het bezoek ging in de gangen zien of ze wel echt hadden gezien wat ze gezien hadden. En toen de 2de werd geboren reed diezelfde triporteur nog altijd rond met dezelfde non erop. Nu bijna 40 jaar later spreken de mensen die toen op bezoek waren er nog over en is het weer schateren.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Mei 2019 om 12:27
De keer dat ik als 12-jarige een nachtje in het ziekenhuis moest blijven, was niet echt een positieve ervaring wat betreft de verpleegsters. Tegenwoordig wordt er veel meer rekening gehouden met kinderen. Mijn ervaringen hier in Almere de laatste jaren zijn zeer positief. De mensen zijn voorkomend, maken grapjes en stellen de mens centraal.   
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Mei 2019 om 17:51
Toen mijn zoon van 2 zo'n 40 jaar geleden in het ziekenhuis lag, was ik elke dag bij hem. Toen zei een zuster kei hardop tegen een collega iets over moeders, die dachten dat zij het beste voor hun kind konden zorgen. Dat dacht ik echt helemaal niet, hoor, dat wist ik 100% zeker.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Mei 2019 om 08:12
Er zijn zoveel verschillen tussen het ene of het andere ziekenhuis...
Mijn man heeft in Gorinchem gelegen waar hij echt over te spreken was...
Laatst lag de vriend van mijn schoonma in Breda waar hij tot meerdere keren aan toe vergeten was bij het eten of het echt niet te pruimen was...
Te bedenken dat hij al heel mager is en echt niet mag afvallen is dat natuurlijk niet zo heel erg slim...
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.422 seconden.
Lang Yarns