Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Vandaag stemmen

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Vandaag stemmen
    Posted: 23 Mei 2019 om 18:32
Tot mijn schrik en verbazing bleek op de soos dat een heleboel mensen vandaag expres niet waren wezen stemmen. Omdat ze het debat tussen Rutten en Baudet zo afschuwelijk hadden gevonden. Moddergooien, schelden. Nou, dan weet je toch op welke partijen je beter niet kunt stemmen? Zo geef je ongewenste partijen juist een kans, veel jongelui vinden Baudet juist geweldig. Veel mensen hadden juist altijd hun stem uitgebracht, het was de eerste keer dat ze het niet deden. Het was geen luiheid, het stembureau zat ook in het buurthuis.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Mei 2019 om 19:04
Dat is het juist met het stemmen, niet iedereen snapt dat je stem dan juist daarheen gaat waar je hem eigenlijk niet wil hebben .

Ik weet de tijd nog dat er geen stemplicht was ,maar wel opkom plicht .
Volgens mij is dat in Belgie ook nog .
Ik zou er ook voor zijn dat je makkelijker overal in het land kon stemmen zonder extra formulieren .

Vanmorgen waren op Schiphol heel wat mensen teleurgesteld dat ze niet konden stemmen vanwege het niet hebben van het extra formulier

Weet je het echt niet ga dan toch en stem desnoods blanco .
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Mei 2019 om 21:15
Ik zie het stemmen meer als een sturen van evenwicht binnen alle partijen. Er is er geen eentje "zaligmakend" en allemaal hebben ze wel ergens een kern van waarheid. Al schipperend tussen de voor- en nadelen heb ik vandaag ook weer een poging gedaan.

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Mei 2019 om 08:16
Citaat van Churchill: Democratie is geen goede staatsvorm, maar ik ken geen betere.

Het woord democratie wordt vaak gebruikt als zelfbescherming. Als mensen zich benadeeld voelen, roepen ze dat het niet democratisch is. Dat zal best, in Griekenland was democratie, en dus stemmen, voorbehouden aan vrije mannen. Slaven en vrouwen mochten niet mee doen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Mei 2019 om 10:09
Hier staat er op de oproepbrief in een zwart kaderke met witte tekst : de stemming is verplicht. En dat is nog niet alles. Gewoon in zwarte letters : Gelieve bij voorkeur te komen stemmen tussen 14 en 16 u.

Dan maak ik mij de bedenking : we worden verplicht om te gaan stemmen altijd op een zondag. En dan suggereren ze nog een tijdstip voor u ook. Volgende stap is misschien op welke partij dat ge moet stemmen.

Als ik verplicht wordt om te gaan stemmen zal ik zelf wel bepalen wanneer ik ga en dat hangt van het weer af en zal zeker niet tussen 2 en 4 zijn, de schoonste moment van de dag.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Mei 2019 om 10:36
Bij mij en mijn man is stemmen vaste prik...
We gaan altijd en meestal rond een uurtje of half 6 als we thuis zijn om iets over 5en nog ff de post bekijken en dan ff lopend op en neer naar het stembureau...
Vorige keer nog gelachen om die mannekes daar...
Ik heb de naam van mijn man aangenomen en dat staat ook op het stembiljet...
Maar op je ID kaart blijft je meisjesnaam altijd staan...
Man bijna in paniek alles klopte behalve mijn achternaam...
Heb het hem toen uitgelegd en laten zien dat ik echtgenote van ben op mijn ID kaart en toen mocht ik dan toch stemmen ...
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Mei 2019 om 10:42
Wij moeten altijd onze identiteitskaart meenemen en afgeven samen met de oproepbrief. Pas als ge terug uit het hokske komt en uw papierke hebt ingescand, dan pas krijgt ge uw identiteitskaart terug en de afgestempelde oproepbrief.

Tussen 8 en 16 u kunt ge hier stemmen. Geen seconde vroeger maar ook niet later.

Vorig jaar met de gemeenteraadsverkiezingen stond ik te wachten op mijn id en zonder op te kijken vroeg diegene die ze moest teruggeven welke ik moest hebben. Ik antwoordde dat ziet ge toch aan de foto? Werd me niet in dank afgenomen mijn antwoord.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Mei 2019 om 12:22
Originally posted by bep bep wrote:

Hier staat er op de oproepbrief in een zwart kaderke met witte tekst : de stemming is verplicht. En dat is nog niet alles. Gewoon in zwarte letters : Gelieve bij voorkeur te komen stemmen tussen 14 en 16 u.



En wat is dan de sanctie als je niet komt opdagen zonder opgaaf van reden, dat je zwaar ziek ligt ofzo?


Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
GeJanna View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 14 April 2019
Locatie: Maastricht
Status: Offline
Points: 18
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer GeJanna Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Mei 2019 om 12:33
Wie hoog klimt, kan laag vallen........
We hebben het meestal altijd zo meegemaakt .
Ik heb altijd geprobeerd op de juiste te stemmen,
   Mij oma heeft er vroeger voor gevochten, ze draait zich nu om in haar graf,
maar is er al iemand geweest die al zijn beloftes is nagekomen ??????
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Mei 2019 om 13:29
awel lao als ge bv op reis zijt, wel in het buitenland, dan moet ge een bewijs voorleggen dat ge die dag effectief in het buitenland waart. Als ge in Belgiƫ zijt moet ge gaan stemmen in het opgegeven buro. Een doktersbriefje is ook geldig en het bewijs van de werkgever dat ge die dag moest werken (verpleging bv.) Er wordt hier ook aangeraden om een volmacht te geven bij het niet zelf kunnen gaan. De boetes die eraan vasthangen bij het niet komen opdagen kunnen oplopen tot 350 euro (waarschijnlijk voor diegenen die moeten komen zetelen en niet komen opdagen).
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Mei 2019 om 14:39
Wat ik vanmorgen in de krant las laat zien hoe nauwkeurig ze zijn .

De vader van het gezin had vlug zijn stembrief uit de enveloppe gehaald en was op weg naar zijn werk gaan stemmen .

De jongste dochter kon haar stembrief niet vinden ,maar zag wel die van haar vader . Vader gebeld ,ben jij wel wezen stemmen ? Ja opweg naar mijn werk .
Hij had dus gestemd met de papieren van zijn dochter . Zo nauwkeurig waren ze geweest Moeder en dochter later naar het stembureau ,alles uitgelegd , hoe laat vader ongeveer was wezen stemmen enz enz . Na veel gezoek kwamen de papieren van de dochter uit de stapel en kon ze alsnog stemmen ,de papieren van de vader ertussen gestopt .

Ze zitten daar met ik weet niet precies hoeveel en ze controleren elkaar nog en toch gaat het mis en volgens mij mag het niet eens ,dat omruilen ,maar het maakt natuurlijk wat de stem betreft niets uit
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Mei 2019 om 21:51
350 euro....
Best een boete dus.  Geek
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Mei 2019 om 14:15
Ik heb niet gestemd omdat ik er niet was. Wel was ik in Duitsland en in Duitsland mag je met een briefomslag stemmen.
Papieren ophalen, hokje aankruisen, biljet in een enveloppe en dan in nog een enveloppe en dan inleveren. Als dat hier gekund had
dan had ik dat ook gedaan.
 
Trouwens ook leuk, wij stemmen bijna altijd op woensdag (deze keer geloof ik op donderdag), in Duitsland stemmen ze altijd op zondag.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Mei 2019 om 15:57
Ja dat mag hier niet .

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Mei 2019 om 16:39
In de biblebelt al zeker niet. Woensdag komt me beter uit, dat is de dag dat ik geen andere afspraken heb.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Mei 2019 om 17:22
Waarom kan ik niet meer antwoorden
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Mei 2019 om 17:22
Waarom nu weer wel
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Mei 2019 om 17:24
Omdat het de wonderen van de PC zijn .

Ik had zeker 10x geprobeerd zowel op mijn laptop als op mij tablet
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.359 seconden.
Lang Yarns