Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Plastic Soep

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2013
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1547
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Plastic Soep
    Posted: 15 Juni 2019 om 19:19
Ik was er al wel mee bezig, maar mijn reis naar New Zeeland heeft mijn ogen verder geopend voor het probleem wat betreft plastic. Ik ben plastic afval aan het scheiden (wat heb je daar een hoop afval van wekelijks) maar ook op pinterest gaan zoeken naar alternatieven voor plastic gebruiksvoorwerpen.

Zo heb ik herbruikbare wattenschijfjes gemaakt, 'bowl covers' van katoen (om schaaltjes af te dekken in de koelkast, niet voor alle etenswaren geschikt) en nu ook schuursponsjes van jute. 

Er staan nog een heleboel leuke dingen op internet, maar eerst nog een aantal schuursponsjes op verzoek voor vrienden en familie :) 


Voor wie het leuk vindt: hier de patronen. 



Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juni 2019 om 20:36
Dat zijn geweldige initiatieven.

De "bowl covers" los ik gewoon op door een bord of dekseltje op een schaaltje of kom te plaatsen in de koelkast. Heel simpel, ook voor niet-handwerksters.

Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5757
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juni 2019 om 20:54
wat super allemaal. als we dat eens over de hele wereld gingen doen. was er al iets opgelost.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juni 2019 om 07:39
Ik las op een bepaald moment in een tijdschrift iets over een boek over zero waste en ik was net naar de supermarkt geweest, plastic om
de tomaten, plastic om de komkommers enzovoorts - sinds die tijd probeer ik groente zonder plastic aan te schaffen en dat is best moeilijk.
Dat de moestuin momenteel groente levert is een geschenk.
Dus ik ga jouw linkjes goed bekijken, goed bezig Lelie Thumbs Up
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juni 2019 om 07:41
Je kunt zakjes naaien of haken voor los fruit en groente en voor losse broodjes. De etiketjes kun je op je boodschappenlijst plakken en zelf scannen of laten scannen, die kunnen dan mee in het oud papier. De zakjes kun je wassen. Die zakjes zijn ook te koop bij Lidl en AH. Zelf doosjes meenemen als je vlees of vis onverpakt gaat kopen.


Mijn moeder waste de boterhamzakjes van mijn vader uit. In de jaren 50/60 werd er al gewaarschuwd, dat de wereld overspoeld zou worden met een lavastroom van plastic. We wisten toen nog niet dat het een zee van plastic soep zou worden.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juni 2019 om 10:33
Wat een leuke ideeen👍
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juni 2019 om 19:45
Ik vind vooral die afdekhoezen voor kommen interessant, want ik bak zelf brood en gebruik dus vaak een douchemuts om het rijzende deeg
af te dekken. En met een beetje moeite zou ik dus zelf een douchemuts kunnen maken. Dat zal wel een co-productie worden, want ik heb al
in geen jaren een naaimachine aangeraakt.
Back to Top
Loes View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 18 Februari 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 524
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Loes Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Juli 2019 om 22:29
handig
groetjes Loes
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.551 seconden.
Lang Yarns