Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Leeftijd en kleuren

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Leeftijd en kleuren
    Posted: 02 Juli 2019 om 22:41
Vinden jullie dat kleurgebruik gebonden is aan leeftijd? Natuurlijk roep ik direct "Nee hoor", maar toch merk ik dat ik nagestaard of vreemd bekeken word als ik met heel lichte zachte kleuren of juist felle kleuren over straat ga. Misschien dat aardetinten mij wel het beste staan, maar dat neemt niet weg dat ik ook wel eens iets anders wil. Vroeger toen mijn moeder nog leefde en tot haar 80-ste felgekleurde zomerjurken droeg, kreeg zij van haar zus kritiek. 

Kiezen jullie je kleuren voor kleding anders dan je vroeger deed? Of is het een ouderwets idee dat je je als "oudere" soberder hoort te kleden?   
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Juli 2019 om 09:19
Ik ben meer bloesjes gaan dragen met korte of lange mouwen. Blotige kleding heb ik niet meer. Maar het kan me niets schelen als anderen op een rimpelig décolleté of een rimpelige schouder en okselpartij trakteren. Voor mezelf vind ik dat niet kunnen. Ik draag kleuren die ik mooi vind en dat kan per jaar verschillen, dan weer een paars/lila periode, dan een rood/roze. Blauw is altijd mijn lievelingskleur. Ik zoek combinaties, die een beetje bij elkaar passen.

Ik ben wel kritisch op lang grijs haar in hippiestijl. Ik kijk niet kritisch, maar ik vind het lelijk vooral als er aan de eindjes nog de originele kleur zit. Opgestoken, staart of vlechten zou ik netter vinden. Maar ik zou daar nooit iets van zeggen. En ik verwacht ook dat anderen niets kritisch over mijn verschijning zeggen.


Hoewel ik dan vriendelijk zeg: "Oh vind je dat?" komt er in mijn hoofd een heel ander antwoord op over hun gedrag en houding tegenover anderen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Juli 2019 om 11:10
Ik zag deze week een vrouw van, ik schat 75, lopen in een fel gekleurde outfit en even felle pom-poms en strikken in haar haar.
Ik vond het vrolijk en verfrissend, maar ik vond het niet mooi.
Maar ik hou er wel van als mensen zich (durven) kleden zoals ze zelf willen.
Zelf denk ik niet zozeer aan wat 'anderen' er wel van zullen denken wat ik draag.
Ik kijk naar wat ik leuk vind en wat mij staat.

Lang, loshangend grijs haar vind ik afschuwelijk, komt zo snel armoedig over, maar wat heeft zo iemand aan mijn kritiek? Dat houd ik lekker voor me, want als die persoon zich er prettig bij voelt doet mijn mening er niet toe.

Ik vind sowieso dat men niet altijd de eigen mening hoeft te ventileren als er niet om gevraagd wordt.

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Juli 2019 om 19:16
Ik ben altijd tamelijk gekleurd door het leven gegaan. Een zoon zei zelfs ooit: jij altijd met je papegaai kleuren! De modellen waren altijd tamelijk klassiek en zijn ze nog steeds. Ik ben het type van de jasjes en vesten. Ik draag altijd minimaal driekwart mouwen en lange broeken. In die zin is er weinig veranderd. Alleen de kleuren zijn iets minder uitbundig geworden. Maar nog steeds geen beige, zwart of grijs voor de bovenstukken, tenzij er iets van een kleur overheen komt. Effen donkerblauw of zwart draag ik voor begrafenissen of heel officiële gelegenheden. Vroeger droeg ik heel graag witte rokken, maar witte broeken vind ik voor mijzelf minder. Als ik ouderen zie met dingen waarvan ik vind dat het niet staat, betrek ik het eerder op mijzelf dan dat ik er iets van zeg. Zo van: zo wil ik er echt niet bijlopen. Oh ja, de shirts die ik draag hebben allemaal driekwart mouwen, zijn gedessineerd en vaak fel van kleur en niet ver uitgesneden.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5757
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Juli 2019 om 21:18
Ik vind dit niet gebonden hoor. Heb een client van 70 ze is echt heel hip de laatste mode en alle kleuren, korte rokjes korte broeken. Je moet je kleden zoals je je zelf het beste voelt.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Juli 2019 om 08:15
Ik ben niet zo van de felle kleuren ,maar ook niet echt zwart of et moet een broek zijn
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Juli 2019 om 11:12
Mijn lijfspreuk op het gebied van kleding is: Het is schoon en heel en ik loop niet in mijn nakie.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Juli 2019 om 16:01
Ik vind dat een prachtspreuk ,ik zal hem onthouden .
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Juli 2019 om 22:23
LOL

Inderdaad: een treffende lijfspreuk. Maar het ligt er ook aan wat voor gezicht je er bij trekt. Afkeurende blikken die je toegeworpen worden EN waarvan je in je hart weet dat ze eigenlijk terecht zijn, maken dat ik het liefste plots onzichtbaar zou zijn. Ik moet bekennen dat ik meestal gewoon de "bovenste van de stapel" aantrek en daar kan je niet altijd mee voor de dag komen. Embarrassed

Op eigen terrein (achtertuin en binnenshuis) draag ik rustig een korte broek en bloesjes met heel korte mouwtjes. Zodra ik het tuinhekje uitga om "onder de mensen" te komen, is mijn mouwlengte ook voorbij mijn ellebogen, lange broek of degelijke roklengte.  

Wat felle kleuren betreft; het hangt ook af van je eigen tint. Ik heb midden /donkerblond haar (met hier en daar een grijs plukje), blauwe ogen en word niet snel bruin. Dat betekent dat felle kleuren misschien gauw te hard worden. 



 

  
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2019 om 10:22
Ik weet eigenlijk nooit zo goed welke kleuren mij echt staan, dus ik doe maar wat. Maar ik ben niet zo van het zwart, daar wijk ik eigenlijk
alleen vanaf voor accessoires. Mijn telefoonhoesje is b.v. zwart en mijn agenda was vroeger zwart maar beide hebben/hadden een
dessin in dat zwart.
Ik heb over het algemeen weinig moeite met wat oudere mensen dragen, ik krijg enorme fronsrimpels als ik nijlpaarden in leggings zie.
Maar ik frons alleen en zeg er niets van, ook zeg ik nix (tot nu toe) over de gaten in de jeans van mijn nichtje - ik vind die dingen
nogal fake, van achteren zien ze er nieuw uit en van voren zitten en dan gaten in. Ik ben meer van, als ik slijtplekken in mijn jeans wil dan
maak ik die het liefst zelf. Want die dingen zijn al eerder in de mode geweest en toen droeg ik ze ook al niet. 
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2019 om 12:04
Ze zien er niet alleen van achteren als nieuw uit ,maar je betaalt er 10x zoveel keer als een nieuwe .

Gaat vanzelf weer over .

Moeten er weer stukken opgezet worden . De moeders van nu boffen maar .

Weten wat je goed staat .? Bij ons heeft een tijd in de krant stukjes gestaan van vrouwen die daar ook moeite mee hadden . Er ging dan iemand met ze mee om ze om te toveren ,ik kon niet zeggen dat ze er van opknapte ,
Ze zien er goed uit, maar het ongemak straalde er van af en dat was duidelijk te zien .

Gewoon aantrekken waar je je prettig in voelt .
Met die nijlpaarden heb ik medelijde ,vooral als de verkoopster vertelt dat het fantastisch staat .
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Juli 2019 om 00:20
Niks van de mensen aantrekken, (want dat zijn in mijn ogen: "hokjesdenkers". Je draagt gewoon waar JIJ je goed in voelt. Ja toch? 
Net zoals Mutti hierboven schrijft, (ik citeer) Gewoon aantrekken waar je je prettig in voelt" (einde citaat)
Aan de negatieve commentaar, doodgewoon je voeten vegen (zoals ze dat hier zeggen)
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Juli 2019 om 08:56
Voor mij is het niet zo wat als meer welke kleur dan. Zelf begin ik de spijkerbroek een beetje vreselijk saai te vinden - maar het is
o zo makkelijk
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Juli 2019 om 12:55
De afgezaagde spijkerbroek heeft door de jaren heen een "universele" status gekregen. Hij past overal bij al kleurt het voor geen meter. Bij elke gelegenheid kom je 'm tegen al is het soms ongepast. Ze dragen erg makkelijk. Die absurde scheuren en gaten hoeven niet zo voor mij. Zou je ze eens moeten zien kijken als ik een Echt Slijtplek op een knie zou hebben... Dat kan natuurlijk niet.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Juli 2019 om 21:40
Mijn kleurgebruik is wel veranderd ten opzichte van vroeger.
Vroeger was het een groene parka, zwarte broek, zwart borstenwarmerke en patersandalen en die broek werd al eens afgewisseld met zo een zigeunerrok. Nu is het meer gekleurd en het borstenwarmerke is een lange trui geworden. De patersandalen zijn vervangen door gekleurde schoenen(basketachtige lage en hoge), gele, groene, rode, witte. Ik heb er zelfs roze.
Mijn motto is : het is proper gewassen maar de verfplekken gaan er niet meer uit en het valt nog niet van mijn lijf.

Ik geef dus niks om kleren en hou aan wat ik aanhad om naar de winkel te gaan. Is dat per ongeluk zo een verfgevlekte broek dan ga ik zo. Alhoewel, eergisteren had ik een tshirt aan waar ik op gemorst had, die heb ik rap vervangen door één met een gaatje (zo broeksriemhoogte).


Ge moet aandoen waar ge u goed in voelt, dat straalt ge dan ook uit en nooit achterom kijken of ze u nastaren. Als ze u nastaren wilt dat zeggen dat ze u gezien hebben en dan hebt ge de mensen een plezier gedaan. Ofwel hebben ze bewondering, ofwel kunnen ze eens goed lachen ofwel hebben ze een gespreksonderwerp omdat ze anders niet weten waarover te spreken.


Weet ge wat ik pas erg vindt? Dat is de stof(kleur/dessin)keuze van de naaisters voor kinderen. Van die vrolijke kinderkleren vindt ge niet meer en al helemaal niet met zo van die kindermotiefkes. Dat zijn allemaal stoffen voor dertig- veertigjarigen en ze zijn nog maar zo kort echt kind.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Juli 2019 om 08:43
Bep is mijn favoriet Approve
Hier kennen ze een werkwoord dat heet verboksen oftewel voor er naar de winkel gegaan wordt, wordt er verbokst. Daar word ik zo moe van.
Ik ga meestal niet verder dan ver-t-shirten omdat in mijn tuin en kluskleren overvloedige ventilatie zit.
 
Ik moet wel zeggen dat de huisband een oliepotje is, dus verboksen (een andere broek aandoen) in zijn geval is vaak wel OK.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Juli 2019 om 09:19
Jaren geleden wijdde Het Parool een paar bladzijden aan "de afgeknipte jeans". Dat ging van hotpants waar de billen onderuit hingen tot bermuda's. Die zie je bijna niet meer. Ik denk dat ze het zonde van de dure slijtplekbroek vinden. Ik heb wel twee jeans afgeknipt op bermudahoogte. Ze hadden geen zakken en die heb ik uit de pijpresten geknipt. De overige resten bewaar ik voor als er gaten zouden vallen in de jeans met originele zakken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Juli 2019 om 11:42
Als je ziet wat ze als 'NIEUW' durven te verkopen in de winkels, ik heb al broeken met minder slijtagegaten naar de kledingcontainer gedaan. Oh ja, het zullen misschien DIE versleten broeken van mij zijn die nu NIEUW  verkocht worden.  Hahahaha

Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juli 2019 om 10:14
Wat een leuk toppic is dit...
Nou ben ik zelf pas 32 jaren jong en heb het dilemma met kleuren nog niet...
Roze is dan ook mijn lievelingskleur en dit heb ik geregeld aan in een sjaal die om hangt een paar schoenen of een shirt...
Ik ben meestal wel op de grote van mijn kleding...
Ben zelf niet de slankste en heb dan ook het liefste kleding die wat ruimer zit...
Op mijn werk zou ik nooit in een jurk gaan omdat het ten eerste niet heel warm is (we hebben zo'n klimaat regelingssysteem) en daardoor draag ik ook vaak een shirt met lange mouwen onder het shirt wat erover gaat...
Verder spijkerbroeken zonder gaten want die gaten vind ik echt verschrikkelijk...
Een slijtplek ofzo is niet zo erg maar gaten wij zeggen altijd (ondanks dat ze stervensduur zijn) dat ze van de kringloop komen...
Dat is puur omdat we het armoedig vinden overkomen...
Zo zie je ook steeds meer jeugd in van die joggingpakken lopen op straat nog zoiets wat ik nooit zou doen...
Zo heb ik het al meegemaakt dat er mensen op een bruiloft of tijdens een begravenis in een spijkerbroek komen...
Dat vind ik pas echt voor schandaal...
Alsof je niet eens de moeite kunt nemen om voor zoiets iets netjes uit de kast te halen...
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Juli 2019 om 13:53
Als uw spijkerbroek dezelfde is als mijn jeans, dan zijn wij elkaar al tegengekomen denk ik op een bruiloft. 25 jaar geleden droeg ik dat al op een trouw (wel een nieuwe zonder gaten en verfplekken en heel netjes) en ik voelde me goed erbij. Daarvoor, als het een trouwboom was van collega's en vriendinnen, droeg ik chiquere kledij (was nog de tijd van de lange kleren(jurken) en was ik heel ambetant, durfde me niet bewegen, wist niet wat zeggen en zat heel stillekes ergens in een hoekske. Trouwfeesten om zo vlug mogelijk te vergeten. En tijdens begrafenissen heb ik in feite nog nooit gelet op de kledij die er gedragen werd of wordt. Erger nog, ik let nooit op iemand zijn kledij. Er is hier zo'n tijd geweest dat er regelmatig kinderen verdwenen. En in de beschrijving stond er wat die aan hadden, kleuren en merken en ik heb me toen dikwijls de bedenking gemaakt, als er één van mijn kinderen verdwijnt, ik zou begot niet weten wat zij aanhadden die dag.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.547 seconden.
Lang Yarns