Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Leeftijd en kleuren

 Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Juli 2019 om 15:41
Was niet beledigend bedoelt maar ja een jeans is bij mij de spijkerbroek...
Ik zelf zou naar een begravenis altijd voor een pantalon (nettte zwarte) gaan...
Bij een trouw wellicht ook of ik moet een leuke jurk zien te vinden...

Mijn schoonmoeder had het er van de week nog over een rok die net boven de knieen was dat oma die te kort vind om ergens netjes gekleed naar toe te gaan...
Ik heb der met verbazing zitten aankijken ...

Zo zie je maar weer dat iedereen er anders op kijkt...
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Juli 2019 om 16:05
ik was niet beledigd hoor, en ik vatte het helemaal zekers niet persoonlijk op.

Iedereen heeft zijn eigen kijk op kleding, ook ik en ik doe alleen aan waar ik me goed bij voel, al zou dat een patattenzak zijn (wat niet waar is hoor, want jutte voelt niet prettig aan). En wat de rest ervan vindt is hun probleem dan weer, niet het mijne. Ge zoudt eens moeten weten wat ik hier allemaal over de vloer heb gehad toen mijn kinderen 16-17 jaar waren. Ge gelooft het niet als ik het vertel en dat waren allemaal toffe individuen, de ene wat extremer dan de andere.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Juli 2019 om 16:23
Als ik de beschrijving lees van de kleding van verdwenen kinderen, denk ik altijd: een slimme ontvoerder weet de maten al en heeft andere kleren bij zich. Ik vind het wel erg, dat kinderen er zo makkelijk intrappen op internet. Maar ja, ik dacht op die leeftijd ook dat ik slimmer was dan volwassenen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Juli 2019 om 22:07
Bij feestelijkheden of begrafenissen draag ik toch wel kleding die feestelijk of stemmig is al naar gelang de gelegenheid. Voor uitvaarten heb ik een pakje genaaid (rok, jasje met bloes). De rok en het jasje zijn gemaakt van antraciet-kleurige denim met een klein werkje erin. Denim is eigenlijk "spijkerstof". Het is net geen pikzwart omdat mij dat niet staat. De bloes is grijs met geborduurde randen in antraciet.

Bij feesten en partijen die ik al tijden op voorhand weet, probeer ik altijd iets creatiefs te bedenken. Zo'n kledingstuk komt altijd wel weer van pas. Eigenlijk val ik niet graag op en hoe meer ik daar mijn best voor doe, hoe meer ik opval. 


Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Juli 2019 om 09:18
Kamilla misschien is het ook wel doordat je juist de dingen zelf maakt...
Mensen kopen tegenwoordig alleen nog maar en maken niks meer zelf...
Al moet ik zeggen dat ik ook niet snel achter het naaimachine te vinden ben...
Iets kleins maken lukt meestal wel maar een echte bloes of zoiets is niet aan mij besteed...
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Juli 2019 om 12:10
Originally posted by suziesfreubels suziesfreubels wrote:

Kamilla misschien is het ook wel doordat je juist de dingen zelf maakt...


Daar kon je wel eens helemaal gelijk in hebben! Ik laat me niet gauw inspireren door modebladen of etalages.

Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Juli 2019 om 20:02
Het is niet de leeftijd die maakt dat iets niet staat. Als mensen iets dragen waarin ze zich niet lekker voelen, dan gedragen ze zich anders en dat ziet er dan niet goed uit. Mensen kunnen ook dingen bij elkaar kiezen die niet goed staan. Kan gebeuren. Maar daar hoeft een ander geen probleem mee te hebben.

Toen ik zelf nog een heel klein maatje had, vond ik al gauw dat wat een dikkerd aanhad echt niet kon. Nu kijk ik daar anders tegenaan. Ook in de spiegel. Wink

Dichtbij mij in de buurt woont iemand met echt de derrière van een nijlpaard. Die loopt altijd in een zwarte legging. Schijnt een speciaal soort te zijn, die voor die maat wordt verkocht. In iets anders past ze gewoon niet, dus waarom zou ik me er aan moeten storen?

Ik moet van binnen wel lachen om mensen in een dure broek met vlekken die er al in de fabriek zijn in gemaakt. Vaak ziet dat eruit of ze net in hun broek gepist hebben. En daar hebben ze dan extra voor betaald. Overigens terecht, dat daarvoor meer betaald moet worden. Nadat mensen de broek maakten, moet er ook nog eens iemand die broek gaan slijten, kapot snijden en vuil maken. Dat is smerig en zwaar werk waarbij zelfs ongezonde chemicaliën worden toegepast.

Zelf had ik een wijde zwarte fluwelen broek om naar een begrafenis te dragen. Daarbij een witte blouse met een motief in grijs en zwart. Daaronder een nieuw gekochte body in wit, voor als de blouse iets zou doorschijnen. Daarbij nette lage schoenen in zwart.

Paste goed bij elkaar, dacht ik. De broek had ik al 1x gedragen en daarna gewassen. Op de dag van de begrafenis merkte ik pas toen ik alles al aanhad, dat het fluweel op mijn kont 2 van die plekken had waar het fluweel plat was geworden. Ik heb het toch aangehouden, want ik had verder niks zwarts dat ervoor in de plaats kon.

Op de begrafenis zag ik dat mijn nichten op van die kleurige plastic klompen van een bekend merk liepen, met spijkerkleding voorzien van duurbetaalde slijtplekken. Maar ik voelde me pas echt opgelaten toen die 2 drukknoopjes van mijn nieuwe body spontaan losgingen en het onderstuk naar boven kroop. Dat kwam nog niet boven mijn zwarte broek uit, maar daar moest ik wel aldoor aan denken. Embarrassed En ik vroeg me steeds af of dat verschuivende stuk met die drukkertjes misschien door de kleding heen nog zichtbaarder werd dan die plekken platgezeten fluweel. Disapprove

Daarom bleef ik maar ergens zitten, zodat iedereen bij mij langs kwam lopen, me drankjes en hapjes kwam brengen en bij mij aan tafel kwam zitten kletsen. Tegen het einde lette niemand nog op wat een ander aanhad.
Ik ook niet.


Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juli 2019 om 10:26
LOL wat een hilarisch verhaal - ik was denk ik voorzichtig richting uitgang geschoven eventueel met de jas als dekmantel.
 
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juli 2019 om 22:36
Fluweel is heel gevoelig voor pletten. Ook na het zitten op een gestoffeerde stoel, zie je allerlei afdrukken als blikvangers. Het had misschien met een lange bloes over de broek opgevangen kunnen worden. 

 
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juli 2019 om 12:42
Oorspronkelijk was het fluweel van die broek van dat soort waarvan de fleug alle kanten op staat. Maar na wassen en drogen stonden al die fluweel haartjes netjes rechtop, wat ik geen probleem vond, maar die zitplekken vielen me pas later op. Lange blouses had ik niet in een voor de gelegenheid passende kleur. Normaal kan er elke kleur bij gedragen, maar voor een begrafenis had ik een combinatie van zwat-wit-grijs gekozen. En die blouse viel net op de heup.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.328 seconden.
Lang Yarns