Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Zomer

 Reageer Reageer Pagina  <123>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juli 2019 om 14:05
Als je specifieke

reeën

mest zoekt, waar gebruik je dat dan voor?
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juli 2019 om 15:05
Op mijn tablet weet ik geen trema op een E te krijgen. Vandaar de schrijffout.

Ik streef in mijn tuin naar gemengde mest. Elk gebied, heideveld of bos heeft zijn eigen diersoorten en daar pluk ik een graantje van mee. In de Oostvaardersplassen is het vooral de mest van reeen (met trema) die in het voorjaar voor het grijpen ligt. Bij de grotere grazers kan ik daar niet komen. Het is rijk aan stikstof. Ik gebruik deze mest bij groente die stikstof nodig heeft: koolsoorten, allerlei bladgroentes, prei e.d.     
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juli 2019 om 09:20
Ik keek vanochtend een beetje verbaasd naar de grond, konijnenkeutels. Sinds kort zie ik weer konijnen, het is een tijdlang heel druk met
konijnen geweest en nu weer een paar jaar dat ik er geen zag.
Verder kijk ik altijd bewust uit naar egelpoep, zo van als er egelpoep is dan zijn er ook egeltjes (als in jippie).
Waar ik woon kun je in de zandwegen vaak genoeg paardenmest vinden, dat fietste ik vroeger van huis naar de schoonouders
en inderdaad dat is puur de route fietsen, stoppen, oogsten en verder fietsen. Paarden en ponymest is ook fijn op de composthoop.
Back to Top
Geerlig View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Februari 2014
Locatie: Anna Paulowna
Status: Offline
Points: 4155
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geerlig Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juli 2019 om 10:27
Prachtig is je foto.
We willen in het najaar een weekje weg maar ik heb nog niets geboekt.
Dat doe ik altijd op het laatste moment.
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3039
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juli 2019 om 16:12
Regen is op dit moment overal wel welkom denk ik want de natuur is heel droog. Maar goed lekker zonnig weer is natuurlijk ook fijn. Mijn man en ik gaan begin september 1 week naar Vlissingen en de andere twee weken kijken we wel; in ieder geval ook nog naar Zuid Limburg en naar Enschede (daar heeft hij gestudeerd).
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juli 2019 om 16:26
Duidelijk. Die verschillende beestenmestsoorten.

Konijnen en fazanten zijn waar ik woon heel talrijk geweest. Ze kwamen tot voor de deur en dat vond ik altijd erg leuk om  te zien. Maar jaren geleden bedacht iemand van één of andere dienst, dat konijnen te veel holen zouden graven. Ze hebben toen opzettelijk besmet met de konijnenziekte mixomamose. In snel tempo zijn de wilde konijntjes hier zo goed als uitgestorven. Ik heb er al jaren geen meer gezien.

Nu lees ik nog wel eens in het Lokale Suffertje dat ooit een misterieuze plaag de konijnenpopulatie heeft getroffen. Zo misterieus was die uitbraak helemaal niet. Maar van de commersie moet je geen kritische houding verwachten.

De fazanten zijn ook verdwenen. Daar ken ik de oorzaak niet van.
Maar er komt nog elk jaar een egeltje in mijn tuin om haar jongen groot te brengen.
Dat is altijd wel leuk om te zien.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juli 2019 om 17:45
Fazanten dat zal wel over bejaging geweest zijn
De adelmoest zo nodig jagen na ze eerst in een hoek gedreven te hebben .



Nu krijgen we weerdat gekke gedoe om dode vossen naat Texel te brengen ,om net te doen of daar nu vossen leven .

Straks brengen ze een ziekte mee .

Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Juli 2019 om 23:00
Met de weersvoorspellingen van komende week zal ik waarschijnlijk veel tijd lekker rustig achter de naaimachine doorbrengen. Een liefhebber van heet weer ben ik niet, maar op mijn naaiwerk verheug ik me wel. Het was de laatste tijd zo druk met de tuin dat het handwerk erbij inschoot. In 3 weken tijd heb ik 2 knopen aangezet...

Mijn achtbaanse rok zal deze week afkomen. Ook ga ik er een bloes en/of jasje bij bedenken.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juli 2019 om 08:16
Er zijn een hoop mensen die met de hitte niks voor elkaar krijgen...
Ik ga altijd zitten haken met de waaier op me dan hoef ik me nergens anders druk om maken...
Dus ik snap je helemaal kamilla...
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juli 2019 om 08:37
Pas wel op de teken .

Ik had gisteren in de tuin zitten breien ,naast de vijver er een lavendelstruik .

' avonds ruim ik me werk op en tussen m,n rechter ringvinger en middelvinger jeukt het .

Ik kijk er naar een zwart stipje jawel een teek .
Toen ik naar bed wou gaan zat er nog een op m,n elleboog .

Gewoon in de tuin heb je die dingen dus ook al .

Ik heb een handige " teken koevoet" dus ik ik had ze er zo uit ,maar wie verwacht dat nu zittend in je tuinstoel
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juli 2019 om 09:11
Nee dat verwacht je niet, bedankt voor de tip.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juli 2019 om 10:59
Dat is het precies men verwacht het alleen als ze het bos in gaan of een wandeling buiten...
Maar in de eigen achtertuin kun je ze net zo gemakkelijk oplopen...
Deet helpt dat vinden ze niet lekker dus ik smeer al gemakkelijk en snel...
Heb ook een teken verwijder hulpje standaard aan de sleutelbos hangen...
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juli 2019 om 11:30
Insecten en teken horen bij de zomer. Het goed nalopen van lijf en leden hoort zeker tot het dagelijks onderhoud. Vooral onder bomen en tussen struikgewas met begroeiing van gras, loop je extra risico. In een gecultiveerde moestuin wordt teveel gewerkt en kort gehouden om het teken naar de zin te maken. Binnen mijn tuingrenzen heb ik er tot nu toe nog nooit eentje gekregen. Maar het blijft inderdaad altijd opletten.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juli 2019 om 11:41
Zodra de kat met de eerste teek thuis komt weet ik dat het seizoen begonnen is. Teken zitten ook gewoon in het gras en als je daar
doorloopt stappen ze over (of van huisdier naar jou) als ze jou eenmaal bereikt hebben gaan ze op zoek naar een fijn plekje.
Het is dus niet zo dat ze zich meteen vastbijten. Ik heb de kat daarom ook opgeleid tot circuskat, binnenkomen, op de troon springen
omhoog kijken zodat ik mooi de witte bef even kan bekijken LOL
 
Ik heb gister het weerbericht bekeken en ik kijk met angst en beven naar 36, 37 eventueel zelfs nog hetere temperaturen en nachttemperaturen van 21°C
Wie weet, wordt dat weer buiten slapen . . .
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juli 2019 om 15:18
Las in de krant ,dat er momenteel veel slangen losgelaten worde.

Er was iemand die op d'r tuinhuisje of vogelhuisje een slang in het zonnetje zag liggen .

De reptielen vanger vertelde dat het zomer was en waar breng je je vriendje onder als je met vakentie gaat ?

Een hond of een poes gaat nog ,maar ik zou ook niet graag voor een slang zorgen in de vakantie .

Dus weg ermee is toch makkelijk
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juli 2019 om 18:40
Ik heb voor katten, konijnen, cavia's, vogels en vissen gezorgd in vakanties. Maar een baardlagaan, daar had ik geen zin in. Toen was ik niet meer het vriendje van een buurvrouw en haar tienerzoon. Jammer dan. Hoefde ik meteen niet meer voor twee katten en twee konijnen te zorgen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juli 2019 om 18:54
Zou ik ook niet doen .

Of beter nadenken voor je zo' n beest in huis haalt of voor je hem in huis haalt een goed oppas adres zoeken .

Maar iemand die dat wil ,zal wel een professioneel zijn ,en daar moet je misschien wel helemaal voor naar het andere eind van het land .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Juli 2019 om 07:52
Het was nog in de tijd van "Magtelt doet het toch wel, al vraag je het op het laatste moment". Tegenwoordig pas ik alleen nog op de katten in ons 7-onder-één-kap-huis.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Juli 2019 om 08:50
Machtelt ,je staat soms verrsteld van mensen waar je het nooit zou van verwachten .

Een kennisje van mij paste als bijverdienste op honden meerdere te gelijk
Nu had ze er een tussen dat ging niet met de anderen .
Ze vroeg of ik in kon springen .ik heb een doosje chocola gekregen ,maar dat geeft niet.

Het volgende jaar was de hond overleden .

Het was een hond van iemand die slecht kon zien ,en de hond hielp hem .
Ik was puppy pleeg gezin voor geleide honden en gaf hem het advies om een geleidehond aan te vragen .

Die heeft hij gekregen , ik heb jaren op de geleide honden gepast ,
Oh wat waren ze blij .

Toen kwam het door ziekte van mijn man niet meer uit ,ik heb ze dat ruimschoots van te voren laten weten .
Dat ze een ander adres moesten zoeken .

Nooit meer wat van gehoord ,zelfs geen blijk van medeleven .

Laatst stond hij in de krant , met een geleide hond ,hij hoort nu bij een groepje die de gemeente adviseerd op moeilijke plekken voor mensen met een handicap.



Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Juli 2019 om 10:39

Ik heb ook huisdieren en de kat haalt altijd witte pootjes bij mijn schoonouders (ze durft haar niet naar buiten te laten, terwijl wij veel gevaarlijker wonen dan zij).

Ik zie de krantenkoppen al voor mij, kat overreden door een koe. Maar ok, dan is ze dus 1 of 2 weekjes binnen en omdat ze geen echte
buitenkat is gaat dat prima.
Maar de kippen moeten elke dag gevoerd, waterstand controleren - ook dat doen zij nu nog tegelijkertijd met een eventuele oogst
uit de moestuin. Maar grasmaaien vind ik echt te ver gaan, dat hoeven ze niet te doen - dan moet ik maar gewoon thuisblijven.
En misschien ergert ze zich aan de vieze vensterbanken/ramen, maar ook ramen soppen is niet toegestaan. Kom op zeg, dat moet ik echt zelf doen.
 
Maar ik denk wel eens, hmm hoe moet dat in de toekomst, misschien gewoon thuisblijven of huis ruilen.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.486 seconden.
Lang Yarns