Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

zelfgemaakte kleding

 Reageer Reageer Pagina  123>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: zelfgemaakte kleding
    Posted: 18 Juli 2019 om 10:59
Ik DACHT dat ik al een item gemaakt had waar ik mijn zelfgemaakte dingen in gepost had, maar vind het niet terug (kan misschien op een ander forum zijn ook hij)
Twee mutsen die ik ooit heb heb gebreid Heb

[IMG] http://i68.tinypic.com/w9iiaf.jpg [/ IMG]
Deze rok heb ik enkele jaren geleden eens gemaakt, 


[IMG] http://i67.tinypic.com/4lhra8.jpg [/ IMG]
ook een jurkje wat ik gemaakt heb

Ook één van de jurkjes die ik heb gemaakt heb, 
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juli 2019 om 11:01
Deze rok heb ik enkele jaren geleden eens gemaakt, 
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juli 2019 om 11:09
[IMG] http://i67.tinypic.com/4lhra8.jpg [/ IMG]
Ofwel krijg ik DIT, ofwel komt die rok tevoorschijn. raar vind ik dat

Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juli 2019 om 11:29
Mooi gemaakt...
Volgens mij wel redelijk van alle markten thuis breien en naaien knap hoor...
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juli 2019 om 18:26
Zelfgemaakte kleding geeft altijd veel meer voldoening dan iets dat gekocht is. Jij bent ongetwijfeld heel handig! Thumbs Up 

Hoe het zit met die linkjes...? De IMG link heb je zelf gemaakt toen je de foto plaatste. Verder snap ik het ook niet.
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juli 2019 om 23:38
Tja, ik weet het ook niet. Maar toen ik dit topic startte, dan stond enkel de derde foto erop, en de twee bovenste waren enkel maar de links. 
Dan heb ik de eerste foto terug gaan zoeken en (ook) via tinypic een link gemaakt. toen stond er enkel de bovenste op en was de onderste foto terug een link geworden. 
Komt dat nu omdat tinypic er mee stopt? 

Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juli 2019 om 23:51
Ook een jurkje wat ik eens gemaakt heb
(nu is het me wél gelukt om een foto te plaatsen)

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2019 om 08:54
Ik vind vooral die eerste foto intrigerend, is het een soort muts, die op een bloemklok lijkt ?
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2019 om 10:38
De onderste muts die heeft wat de vorm van een 'smurfenmuts'; de bovenste die heeft zogenaamde binders, (waarmee je de muts eventueel onder de kin kan mee vastknopen) en die heeft ook een soort kraag, welke je naar gelang het weertype, omhoog of omlaag kan doen. 

Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2019 om 10:58
groene jurk (was eigenlijk bedoeld als maxi T-shirt, maar is iets te lang daarvoor uitgevallen
een pull die ik eens gebreid heb, 
Dit jurkje heb ik ooit in tweevoud gemaakt, één voor mijn ex en één voor haar tweelingzus, maar toen het klaar was, moest zij het nietmeer hebben. Dus...heb ik het maar voor mezelf gehouden. Het is trouwens al een tijd weggedaan, wegens dat op de rug een grote scheur is gekomen
dit is het knipplan  stof was 160 cm lang de stof ligt wel open 
nr 4 daar zijn de mouwkes uit geknipt, 
nr 2 en nr 3 is voor en achterpand 'lijfje'
nrs 1 dat is het rokgedeelte. 
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2019 om 12:47
Bedenk jij jouw knipplan of patroon zelf? Het op stof leggen is vaak een puzzel om het zo voordelig mogelijk te leggen.
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2019 om 22:37
Dit kanten jurkje heb ik zelf helemaal bedacht. 
En mam-zaliger was regentes snit en naad. (dus dat zal al wel veel verklaren he)
En als je een stof hebt die effen is, en geen vleug heeft (zoals fluweel) dan kun je in veel gevallen de patroondelen wel eens gedraaid ten opzichte van mekaar leggen. (maar dat kan niet met alle stoffen)
Soms kun je een stof ook zogenaamd 'dwars' gebruiken. 
Als je bvb het bovenstuk verticaal legt en het rokgedeelte (dus onderste stuk) in dwars legt, dan is het voor bepaalde stoffen aangewezen om EERST de lap stof te wassen, (kwestie van het zogenaamde voorkrimpen)


Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Juli 2019 om 14:50
Jij hebt dus van jongs af aan de kunst kunnen afkijken bij je moeder.

Nadat ik ooit een bloes genaaid had die na zijn eerste wasbeurt 3 maten gekrompen was, heb ik me voorgenomen NOOIT meer ongewassen stof te gebruiken. Zo'n lap was ik met de hand zodat ik ook weet hoeveel hij afgeeft.   
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Juli 2019 om 19:13
Ik was een nieuwe lap of nieuw kledingstuk apart in de machine met een witte katoenen zakdoek. Verf van nieuwe textiel geeft altijd af op katoen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Juli 2019 om 23:50
Klopt helemaal. 
Onlangs nog een 'frats' er mee voorgehad. Broer die vanwege M.S. definitief in een rolstoel zit, heeft in de voormiddag iemand die voor hem zorgt, (huis aan kant, was doet, hem mee met de thuisverpleging uit bed haalt, en zijn smootie maakt en dan hem dat te drinken geeft)  had de was gedaan en zoals altijd steekt die alles in één machine (heb al meerdere keren gezegd, wit en donker apart wassen en daar alles altijd maar één keer gedragen wordt, is 30° genoeg. Maar nee, alles bijeen, en op 60° en toevallig zat daar een donkerblauwe broek, die hoogstwaarschijnlijk nog niet gewassen was, bij. Ook het witte onderlaken zat daar ook bij, alsook badhanddoeken en keukenhanddoeken. Gevolg was, het laken was héél netjes egaal lichtblauw geworden, alsook alle handdoeken hadden een lichtblauwe glans. 

Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juli 2019 om 08:17
Doet me denken aan de reclame met de rode sok en het witte overhemd...
Egaal roze was de uitkomst...
Vraag me af zouden ze thuis ook zo de was doen...
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juli 2019 om 08:19
Als ze nonchalant met de was omspringt, kan ze beter altijd zo'n color catcher doekje erbij gooien.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juli 2019 om 11:47
Lichtblauw, dat valt nog mee zeker met witte lakens en handdoeken, die zullen langzaam maar zeker vast weer richting wit gaan.
Met dat soort gezeur zou ik zeggen, ik was zelluf wel.
 
Ik had dus pas willen vragen moet je stof eerst wassen voor je er mee aan de slag gaat, maar ik geloof dat ik hier al antwoord gekregen heb.
Of zijn er uitzonderingen ? Of valkuilen ?
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juli 2019 om 13:07
Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

Ik had dus pas willen vragen moet je stof eerst wassen voor je er mee aan de slag gaat, maar ik geloof dat ik hier al antwoord gekregen heb. Of zijn er uitzonderingen ? Of valkuilen ?


De enige uitzondering is gordijnstof. Dat was ik niet voor. Veel stoffen krijgen van de fabriek uit een soort sausje om ze mooi en steviger te laten uitzien. Dat wil ik er ook graag uit bebben voor ik iets aantrek.

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juli 2019 om 13:42
Ik heb pas een nieuw linnen t-shirt best leuk, maar de pasvorm is na de 1e was een stuk minder . . . Confused
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.625 seconden.
Lang Yarns