Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Van het verleden tot het heden.

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Van het verleden tot het heden.
    Posted: 31 Juli 2019 om 10:41
Tja ik moest toch een tittel meegeven, dus deze dan maar.
Ik kom tot de ontdekking dat mam al meer dan twee jaar overleden is. (pa is al van 16 06 1986 overleden)
Ik kom tot de ontdekking dat ik vroeger dacht-> Hoe moet dat als mam er ook nietmeer is? 
Ik kom tot de ontdekking dat het mij nu, ondanks dat mam er ook nietmeer is, ik het nog steeds goed stel.(gelukkig maar). 
Misschien komt dat waardoor mam de laatste jaren aan dementie leed? 
Misschien dat het komt hierdoor ik zo langzaamaan al een hele tijd bezig geweest ben met het (onbewust) afscheid te nemen van mam?
Komt ook bij dat ik al enige jaren voor mijn broer zorg, die aan MS lijdt?. 
Mam is eigenlijk NOOIT uit ons leven geweest, steeds dichtbij ons. 
Mam heeft ALTIJD GOED voor ons geleverd, en daar zijn we altijd dankbaar voor geweest (en nu nog) 
Het is zeldzaam, als ik per toeval met iets van handwerk bezig ben en het niet goed weet hoe het moet, dan wacht ik er mee. Er komt dan vrij snel een droom in mijn slaap waar mam dan in voorkomt. En als ik haar dan zie in mijn droom, dan vraag ik het haar. Meestal dan legt zij het uit. En als ik dan in de loop van de dag daar mee bezig ben, dan doe ik het zoals zij het gezegd heeft en dan lukt het me nog ook. Dus...
Dit wilde ik eens ff kwijt. 
Ik HOOP dat ik hier niet aan het 'zagen' geweest ben. Anders, mijn excuses daarvoor.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Juli 2019 om 11:24
Ik kan liefdevolle herinneringen niet als 'zagen'  zien.
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Juli 2019 om 11:41
Zo daar wordt je gewoon even stil van...
Mooi geschreven vanuit het hart...
Back to Top
Loes View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 18 Februari 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 524
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Loes Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Juli 2019 om 13:45
heel mooi geschreven
groetjes Loes
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Juli 2019 om 14:42
Mooi verhaal ,het leven gaat zo vlug,wat vandaag normaal is zal morgen misschien je leven veranderen ,en denken we terug aan al die mooie dingen
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Juli 2019 om 22:54
Dank u wel, en ja, wat NU 'normaal' is, is morgen misschien al 'abnormaal'. Wie weet. 

Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Juli 2019 om 23:02
Bijzonder verhaal! Jij hebt een speciale band gehad met jouw moeder. Ook nu nog.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Augustus 2019 om 08:22
Je bepaalt zelf wat normaal is en wat niet. Mijn vader is in 1979 gestorven, mijn moeder in 1986. Als ik ze nodig had, ging ik naar zolder om met ze te praten. Eigenlijk weet je wel wat voor antwoord ze zouden geven, het is meer een gesprek met jezelf. Soms dacht ik: Welke idioot gaat er nou op zolder tegen niemand staan praten? Nou, ik dus.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Augustus 2019 om 10:59
Ik heb daar ook geen moeite mee. Ze heeft je goed opgevoed zodat je ook zonder haar kunt leven. In jouw gedachten en dromen
leeft zij altijd nog en dat is prima.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Augustus 2019 om 17:30
Het zou vreemder zijn als het niet zo was .

Het is vandaag de geboorte dag van mijn vader ,hij is van 1907 Vanmorgen hoorde ik op de radio , nog niet helemaal wakker ,wie mag er vandaag de kaarsjes van de taart uitblazen . ?

Het ging om prinses Irene ,maar het was toch vreemd .
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.344 seconden.
Lang Yarns