Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Hapje cultuur

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Hapje cultuur
    Posted: 02 Augustus 2019 om 18:04
Het heeft de hele dag geplensd. Toen zijn we maar naar het Coda museum gegaan, de papierbiënnale. Ik ga daar altijd een paar keer naar toe. Gratis op mijn bieb-pas. Ik zou er geen geld voor over hebben, maar er zijn mooie dingen te zien. Alleen niet mijn culturele pakkie-an. De entree van het museum was vernieuwd, dachten wij, maar er is enorm verbouwd. Het restaurant is veel gezelliger en waarschijnlijk duurder. Met overal zitjes. En er is veel meer in de aanbieding. Ik vond het eigenlijk een ouwedamestheetent geworden, zoiets als vroeger in Amsterdam Formosa. De winkel is uitgebreider en de toegang tot de bibliotheek is comfortabeler.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2019 om 20:36
Nooit van gehoord. Maar wel leuk dat je er met je eigen pasje in kan. Dan mis je niks en het kost je niks.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Augustus 2019 om 08:31
Die papierbiënnale komt al jaren naar Apeldoorn toe. De eerste keer was er een enorm breiwerk te zien van bewerkt krantenpapier, dat aan een soort trapleuning hing. En een levensgroot beeld van Sint Joris en de draak. Ook een kast met vazen erop. Ik heb in Coda ook tentoonstellingen gezien van origami of porceleinen kunstwerken. Of landschappen of schilderijen van landhuizen en kastelen. Geen voorwerpen die miljoenen waard zijn. Ik weet niet wat de entree kost, ik meen rond de € 14 en dat zou ik er echt niet voor neerleggen. Er is ook een kinderhoek, waar kinderen zelf aan de slag kunnen gaan. Dit keer met twee grote kartonnen speelhuizen en tafels met papier en ander materiaal en een stellage waar ze hun kunstwerk in dozen kunnen etaleren. Kartonnen meubels zag ik ook, bij de tentoonstelling en in de museumwinkel. Overigens heb ik tijden zitten prutsen aan een kraanvogel op de origamishow en het is me nooit gelukt.

Eén van de kunstwerken leek op iets van mij op zolder: stapels verpakkingen wit wc-papier en stapels verpakte witte papieren servetten. Een bordje erbij: Niet aanraken, wat bij mij thuis ontbreekt.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Augustus 2019 om 09:26
LOL zo'n kunstwerk met wc-papier heb ik in de kelder.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Augustus 2019 om 18:00
Het deed me denken aan een dada-tentoonstelling in Parijs in de jaren 50. Een kunstenaar had een punaise in een ingelijst schilderdoek geprikt, met de titel Punaise. Toen een lolbroek de punaise eruit getrokken had, kwam er een nieuwe titel: Punaise disparue.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2019 om 18:12
Oeps, oud topic opgehesen, terwijl ik dit had kunnen gebruiken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns