Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Steun gevraagd

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Online
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Steun gevraagd
    Posted: 05 Augustus 2019 om 21:20
Door net iets ver iets te willen pakken ,heb ik links mijn rib(ben) geneusd .

Elke beweging doet pijn ,zelfs zitten in een stoel is geen pretje .
Gelukkig heb ik geen moeite met ademen

Weet iemand een oplossing om minder pijn te hebben .?

Ik heb een sta op stoel ,maar dat is het ook niet .
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Augustus 2019 om 22:39
Arnicazalf van VSM om er op te smeren. Je kan het ook combineren met Arnica D6 of D12 om in te nemen. Misschien even morgen vragen aan de huisarts om intapen een optie is.

Beterschap toegewenst en sterkte met het zoeken van een aanvaardbare houding in je bed.    
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Augustus 2019 om 10:18
Vanmorgen op de sportschool gevraagd aan onze trainer, die manueel therapeut is. Hij zegt: gewoon bewegen, niet stil gaan zitten. Draaibewegingen maken met het bovenlijf. Bij pijn een paracetamol nemen, zodat je de pijn minder voelt en toch kunt bewegen. Stom van mij, jaren geleden had ik een spierknobbeltje op mijn rug, ook van verkeerde opraapbeweging. En toen moest ik ook draaibewegingen maken. Zo kwam ik op die sportschool. De wachtkamer was ook de fitnessruimte en daar werkten allemaal leeftijdgenoten, gewoon in hun kleren en met gewone schoenen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Augustus 2019 om 10:49
Een strak verband rondom uw ribben ,het kan wel eventjes duren voor de pijn weg is
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Online
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Augustus 2019 om 10:56
Dank je Machtelt .

Ik heb van ellende de pysio gebeld . Hij gaf het zelfde advies van die draaibewegingen als jouw manueel therapeut en bovendien af en toe koelen ,maar het is geen lolletje ,Je bent misselijk van de pijn .

Het is een vriend van ons , en hij komt straks nog even langs .















Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Online
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Augustus 2019 om 11:00
Dank je Pareltje

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Augustus 2019 om 11:42
Als ik niet opsta en hurk bij vallende breinaalden of zoiets, dan voelt het soms alsof een rib van binnen aan je vel blijft hangen, dat is een hele nare pijn. Maar volgens fysio's gebeurt dat niet. Maar het is óf dat of dat je rib een spier raakt.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Online
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Augustus 2019 om 13:55
De therapeut is geweest ,heeft getaped ,en moet een handdoek af en toe.zo strakmogelijk om mijn bovenlijf knopen en dan flink aantrekken.
Het is niet de rib zelf maar de aanhechting


Goed door blijven ademen ,anders is er ook nog kans op longontsteking .
Bellen als het niet ietsje pietsje minder wordt.
Wel die bewegingen blijven doen .die jouw therapeut ook aangaf Machtelt
Volgende week gaan we proberen samen een stukje te lopen



Ben ik blij dat het niet zo warm is als vorige week .

Ik heb het zelf gedaan ,maar niet door iets stoms te doen ,Ergens ben ik heel kwaad . Ik heb al jaren en jaren botontkalking , de medicijnen die ik op het laatst kreeg waren nieuw ,en erg duur ,ineens waren ze niet meer nodig ,volgens de nieuwe internist en hij hoefde me ook niet meer te zien ,want het had geen zin meer op mijn leeftijd die medicijnen te nemen .

Maar goed boos worden heeft geen zin ,we gaan ons best doen
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Augustus 2019 om 16:44
Heel veel sterkte hopelijk wil de pijn snel zakken...
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2019 om 09:06
Het is heel moeilijk om ingesleten gewoontes te veranderen. Natuurlijk is het beter om naar iets toe te lopen en te hurken om het op te rapen. Maar ik kom tegenwoordig niet meer zonder steun uit de hurkzit. Dus dan moet er een stoel dichtbij staan of ik moet een krukje meenemen. Gelukkig kan ik goed om mezelf lachen, vooral als ik stuntel. Dat helpt dan weer. Maar je hebt voor allerlei kleine dingen meer tijd nodig. Die is er, maar het knopje in je hoofd moet om.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2019 om 17:08
Heb je wel algemene aanwijzingen van je arts gekregen ? Want ik heb pas het boek "ontpillen" (ja ik begin een beetje alternatief te worden) gelezen.
En het ligt nu te wachten op de huisband, maar ik kan het er wel even bij pakken.
Vooral vitamine D nemen (de enige uitzondering in het boek), lopend boodschappen doen (lopen belast de botten en die worden daardoor sterker),
4 zuivelconsumpties per dag (voor voldoende calcium), niet te veel zout eten of natriumzout vervangen door kaliumzout.
Magtelt noemt het ook ergens ik geloof Losalt.
Het boek is van David van Bodegom, stel je wil het zelf eens lezen - want wat ik in 4 regels schrijf, beschrijft hij in 4 pagina's
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Online
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2019 om 19:03
Ik gebruik vitamine D met kalktabletten .
Lo salt is een speciaal soort zout dat zowel mijn man als ik gebruiken .i.p.v. gewoon zout .Is verkrijgbaar bij AH Ik kook altijd zonder zout en dat Losalt dan een heel klein beetje los erbij .

De medicijnen die ik kreeg tegen osteoporose waren niet meer nodig .

Ik heb ook de raad gekregen veel zuivel te gebruiken en dat doe ik ook .
Er staat weer een glas melk voor bij het brood en op brood heb ik eigenlijk alleen kaas .
Ik gebruik via de dietist ook nog aanvullende voeding ,waar ook veel vitamine D in zit plus eiwitten enz .

Wat lief van jullie dat jullie meedenken .

Osteoporose heb ik al zolang ,niet pas na de overgang . Mijn moeder heeft zich altijd schuldig gevonden, omdat ze me in en na de oorlog misschien te kort gedaan heeft .
Dat is natuurlijk nooit haar schuld geweest .


Ik zal eens kijken of ik het boek in de bieb kan vinden



Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2019 om 19:24
Aj,dat is knap vervelend. Een spoedig herstel gewenst




Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2019 om 08:35
Nee dat is niet haar schuld, jij bent gewoon een kind van jouw tijd. Maar eigenlijk heb jij al veel goede adviezen gekregen dat valt me erg mee.
Mijn huisband is een fietser en heeft een keer zijn heup gebroken en ook in de profwereld zie je ze van alles breken. Maar hij leest dus op
een bepaald moment dat mensen die lopen sterkere botten hebben dan b.v. fietsers of zwemmers. Dat schijnt door de belasting te komen.
Dat staat dus ook weer in dat ontpillen boek. Ik heb het boek ook uit de bieb, uit een van de Gelderse filialen want hier hadden ze het niet.
1 van de dingen die je door het hele boek heen leest, is "bewegen".
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2019 om 11:00
Hopelijk is de pijn al wat draaglijker (weg zal het nog niet zijn en zal waarschijnlijk nog wel efkes duren).
Vooral ontstressen. Hoe ge dat moet doen weet ik ook niet.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Online
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2019 om 11:50
Het gaat iets beter Bep ,

Maar ik wordt zo moe van die pijn

Als het zo blijft ga ik met de fysio Maandag een eindje lopen.

Dank je
Back to Top
Loes View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 18 Februari 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 524
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Loes Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2019 om 12:16
spoedig herstel
groetjes Loes
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2019 om 12:29
ja die pijn dat mat af. Als ge nog geen rimpels hebt dan hebt ge er gegarandeerd wel over een week of vier.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.375 seconden.
Lang Yarns