Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Picknickdeken

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Picknickdeken
    Posted: 10 Augustus 2019 om 09:02
Wij hebben twee katten en we liggen niet wakker van opengekrabbelde vloerbedekking op traptreden, gaten in de vitrage om doorheen te kruipen of poreuze grand foulards. Maar voor katten(lief)hebbers, die hun bank niet vernield willen zien, 's nachts of in de vakantie: Action verkoopt picknickdekens. Als die op vochtige grond kunnen liggen, dan kunnen ze vast beter tegen kattennageltjes dan gewone fleece plaids.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2019 om 10:16
Mwah, daar durf ik geen geld op te zetten LOL Maar die dekens zijn wel heel handig in de auto, ooit eens bij de Aldi gekocht oranje schotse ruit
en zilverfolie-achtig materiaal aan de andere kant.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2019 om 13:13
Ik ken de dekens niet. Maar een kat die er aardigheid in heeft om lekker te krabbelen, zal hier toch ook wel "resultaat" mee krijgen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2019 om 16:33
Wat ze meestal doen, als ze zich lekker voelen, is nageltjes in en uit. Melktreden wordt dat genoemd, omdat ze zo de lactatie van hun moeder opwekken. En dat blijven ze hun hele leven doen, al komt er geen melk meer. Een ander soort krabbelen is geurmerk afzetten, ze hebben kliertjes tussen hun nagels en zachte kussentjes aan hun voorpoten. Ik verhinderde dat soms, door met twee watjes langs hun wangen en zijkant (ook weer kliertjes) te vegen en met die watjes een nieuwe stoel te aaien. Dan denken ze dat ze die al gemarkeerd hebben. De meeste mensen pakken gewoon de plantenspuit of ze rammelen met een blik knikkers. Maar dan moet je er wel net bij zijn en ze betrappen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2019 om 23:32
Tsjonge... dat wist ik allemaal niet. Natuurlijk gedrag leer je volgens mij een dier niet af. Hoort ook niet, lijkt mij. Maar binnenshuis moet je de vernielzucht wel aanvaardbaar houden.    
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Augustus 2019 om 08:40
Ik word door sommigen uitgelachen, maar voordat Bonnie op schoot mag grijp ik eerst even een handdoek - dubbelgeslagen houdt
die het ergste nagelgeweld tegen. Ze heeft ook veel scherpere nagels dan onze vorige kat. Maar die tip van Magtelt is weer eens geniaal.
Helpt dat ook echt tegen het krabben aan meubels ? Alhoewel (even afkloppen) ik nog nooit een meubel krabbende kat heb gehad.
Hier mogen de katten na de 1e week huisarrest naar buiten.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Augustus 2019 om 09:09
Onze eerste poes was een echte huismuis, altijd binnen. En die wilde aan haar uitgaande broer duidelijk maken, dat nieuwe meubels van haar waren. De truc werkte goed bij haar.

Als ik de buurpoesjes voer en even bij ze zit te haken, heb ik een dubbelwandig whiskas fleece kleedje in de vorm van een kattenkop op schoot. De schootpoes heeft ook scherpe nageltjes, de naastligpoes niet. Bij het binnenkomen, laat ik mijn armen hangen en geven ze tegelijk kopjes aan mijn handen en elkaar.

Mijne willen absoluut niet hebben, dat ik ze tegelijk aai. Dan blazen en grommen ze naar elkaar. Maar dat zijn katers.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.391 seconden.
Lang Yarns