Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Dat was wel eventjes schrikken.

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Dat was wel eventjes schrikken.
    Posted: 11 Augustus 2019 om 00:58
Dat was van de week schrikken. Ik was nog wat op mijn pc aan het tokkelen, toen ik zo rond 1.30 opeens een brandgeur rook. 
Vlug wat aangetrokken en naar beneden en naar buiten. 
Bleek dat de bistro onder mij een barbecue  deed. 
Het brandalarm ging niet af. 
Gelukkig niks aan de hand. 
Maar stel je maar eens voor, voor hetzelfde geld lag ik al in bed te slapen, en onder mij staat de boel in de fik. (geraak er dan nooit meer uit). 
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Augustus 2019 om 08:30

Ik zou op de PC nog wat tokkelen, een brandmelder en een uit het raam-werp-uitrol-red-jezelf-brandladder aanschaffen. Als in boy-scout be prepared

Of op de PC tokkelen en een huis zonder bistro zoeken LOL alhoewel brand iedereen kan overkomen ook zonder bistro.
Hè Francis dat was vast schrikken, gelukkig viel het mee - je zult maar een hartverzakking van de schrik krijgen.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Augustus 2019 om 15:42
In Nederland is een uitweg bij brand verplicht. Een flat heeft een vluchtroute. Voor hetzelfde geld gaat er iets echt fout in de bistro. Hopelijk ben je al weer bekomen van de schrik.
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Augustus 2019 om 00:48
ik HEB een rookmelder, maar de rookgeur zal niet sterk genoeg geweest zijn om af te gaan. 

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Augustus 2019 om 15:41
Gelukkig viel het mee en ben je er met de schrik vanaf gekomen .

Ik vind het alleen gek dat de rookmelder niet afging .
In het verzorgingshuis ,waar ik vrijwilligster was ging dat ding al af als we poffertjes bakten . De eerste tijd kon je nog iets uitzetten zodat de brandweer niet aankwam ,maar later kon dat niet meer en moest de brandweer alles controleren



Back to Top
Loes View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 18 Februari 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 524
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Loes Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Augustus 2019 om 16:37
Batterij leeg?
groetjes Loes
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Augustus 2019 om 10:42
ga het van de week eens testen, als er hiernaast nog eens iets te doen is. (ik zet dan eerst mijn gehoorbescherming op en neem dan die rookmelder mee naar beneden. Vraag dan aan een roker of die eens naar dat ding wil blazen. (dan weten we het meteen he). Want op dat knopje duwen om het alarm te laten afgaan, wil niks zeggen. 
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Augustus 2019 om 11:59
Goed idee .




Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Augustus 2019 om 13:23
Een rookmelder gaat pas af als er rook is, geur alleen is niet genoeg. Toen mijn dochter pas alleen gaan wonen was had zij er een hangen, in de gang aanpalend aan de keuken. Na een week heeft ze die uit de plafond gesleurd omdat die elke keer afging als ze aan het koken was. Bij mijn andere dochter hangt er geen in de keuken. Gelukkig want de kinderen vroegen overlaatst of mama nog eens van dat lekker zwart vlees kon maken.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Augustus 2019 om 14:06
Ik heb nu in huis een mechanische afzuig installatie van de gemeente.
Het is gelijk een koolmonoxide melder en kan in 4 standen gezet worden

Die krijgen alle 80 plussers ,is voor onze veiligheid omdat de huizen nu kiervrij zijn .

Ik ben blij dat ik geen open keuken heb ,want je wordt er dol van en dan is dat nog de laagste stand .uit kan die niet .
Ik heb me al afgevraagd of je er geen koelkastdoos overheen kan zetten .
Mijn man wou de draad al doorknippen.



In de badkamer hangt er ook een ,die begint al als je binnen komt om je tanden te poetsen .


Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Augustus 2019 om 14:29
volgens mij hangen die ook in al de vakantiehuisjes van roompot. Dat is zo'n schakelaargrootte met zo'n wijzerplaat van een kookwekker die ge op 1, 2 of drie kunt zetten. Uit kan die idd niet. Ik wordt er ook heel ambetant van van dat gezoem de godganse nacht.

Die in de badkamer is een andere denk ik en hangt niet op die centrale die door heel het huisje gaat

Als we over hetzelfde spreken natuurlijk.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Augustus 2019 om 14:55
Hier is het een vierkantje verdeeld in 4 vierkantjes

Op deze staat een I II III Als je een maal op * sterretje drukt * dan werkt hij 30 min 2x op twee ** dan blijft hij Continu gaan en nog een met auto .

Zal wel het zelfde systeem zijn alleen een ander merk .

Op het toilet hangt er ook een . Die vind ik dan nog zinnig ,maar ik heb daar een raampje dat dag en nacht open staat . Dat kan nu dan dicht geen inbrekers meer en van de winter koude lucht .

De gemeente is hier zorgzaam voor de ouderen , want we kregen ook bericht dat we een trapleuning kregen die op een veilige manier bevestigd zou worden .

Je hebt het wel allemaal zelf uit moeten dokteren want er zat geen gebruiksaanwijzing bij . De installateur wist het ook niet .
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Augustus 2019 om 09:36
Wij hebben indertijd ons huis verbouwd, dit mocht niet en dat mocht niet en de rookmelders moesten aan de 220 én een batterij.
Dus als ik plaatjes kijk op Foenda ben ik altijd heel verbaasd over rare trappen of trappen zonder leuning - doodeng lijkt mij.
We hebben wel centrale afzuiging, maar geen potdicht huis (als in kierloos) want dat lijkt mij helemaal niet gezond. Als de afzuiging op 1 of 2
staat hoor je hem niet, pas op 3 begint het vervelend te worden - dat doe ik dus alleen tijdens het douchen of als ik niet thuis ben.
Als het echt te erg word, dus herrie dan kan iemand met wat technische kennis het echt wel anders schakelen. Mijn vader was zo iemand
en hij had de afzuiging dus bijna altijd uit staan omdat het zo'n pokke herrie maakte.
Wij hebben bij voorbaat de meest stille motoren voor de afzuiging gekocht en ze zitten ergens op zolder, waar ik dus bijna nooit ben.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Augustus 2019 om 09:42
Ik herinner me nu, de moeder van de stukadoor had ook een rookmelder gekregen van de gemeente. Hij kwam bij haar en toen
had ze het ding met een bezem van het plafond geramd (80-jarige vrouwtjes zijn best kras) want het ding ging steeds af . . .
 
Soms wordt er gewoon niet goed nagedacht door de mensen achter hun bureau op deze manier schieten al die goedbedoelde dingen
hun doel voorbij. Je moet niet alleen naar het nut kijken, als de afzuiging mensen irriteert zetten ze het uit en dat is ook niet goed.
Bij mijn laatste vakantie in een huisje had de afzuiging een eigen groep in de meterkast (plop uit - rust)
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Augustus 2019 om 10:30
Ze zullen wel eens voor controle komen ,dan vraag ik er wel naar .

Ik heb als maar even kan ramen en deuren open staan ,maar als ik dat nu doe gaat er ergens zo'n ding aan .

Het is zoals jij zegt achter het bureau bedacht en goed bedoeld .
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.438 seconden.
Lang Yarns