Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Phildar patroon armsgat

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Phildar patroon armsgat
    Posted: 11 Augustus 2019 om 20:32
Originally posted by Carola M Carola M wrote:

Het is al gebeurd, geweldig. Nogmaals dank. Carola

Top.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Carola M View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 11 Augustus 2019
Locatie: Hilversum
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Carola M Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Augustus 2019 om 20:29
Het is al gebeurd, geweldig. Nogmaals dank. Carola
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Augustus 2019 om 20:00
Nu hopen dat het allemaal goed lukt. Succes.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Carola M View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 11 Augustus 2019
Locatie: Hilversum
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Carola M Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Augustus 2019 om 12:42
Beste Mahtelt, dank! Carola
Back to Top
Carola M View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 11 Augustus 2019
Locatie: Hilversum
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Carola M Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Augustus 2019 om 12:40
Beste Lidwina, heel veel dank voor jouw duidelijke uitleg. Ik ga er meteen mee aan de slag. Carola
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Augustus 2019 om 12:32
Ik denk dat er verschil is in "om de andere naald" en "om de twee naalden". In het eerste geval zou ik in elke 2de naald afkanten, in het tweede geval in elke 3de naald. Het hangt af van het taalgebruik van de ontwerper of van de vertaler. Een getekend telpatroon zou helpen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Augustus 2019 om 12:16
Je begint dus met het afkanten van 1 steek aan beide kanten.
Dat komt er op neer dat je in de heengaande naald aan het begin 1 steek afkant, bij de teruggaande naald ook de eerste steek afkanten. Je hebt dus 2 naalden gebreid.
Nu de rest. Je moet 2 keer iedere 2e naald 2 steken afkanten en dan 1 steek afkanten. Wat is de 2e naald? Je hebt bij de heengaande naald 2 steken afgekant en breit de naald tot het einde. Je begint de teruggaande naald en kant weer 2 steken af en breit tot het einde. Nu weer een heengaande dat is de 2e naald na je eerste keer afkanten van 2 steken. Dus weer 2 steken afkanten, bij de teruggaande naald ook weer 2 steken afkanten. Nu bij de heengaande naald 1 steek en bij de teruggaande ook 1 steek afkanten. Je hebt nu 6 naalden gebreid en 10 steken afgekant. Er staat in je patroon * 2x2 st en 1x1 st* afkanten. Dit moet je in totaal 7 keer doen. Je hebt dan 70 steken afgekant en 42 naalden gebreid. Dan nog die 1x2 st en 1x3 st afkanten en je bent op 36 steken en hebt 48 naalden gebreid. Als je aan de goede lengte bent alle steken afkanten.
Laat je even horen of het zo duidelijk is?
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Carola M View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 11 Augustus 2019
Locatie: Hilversum
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Carola M Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Augustus 2019 om 10:52
Goede morgen lieve dames (heren),
Ik heb geen ervaring met het lezen van patronen en loop vast op de volgende omschrijving van het rugpand:
“U hebt 118 st.
Op 29 cm na de boordst., voor de raglan aan weersz. afk.,
1x1 st., daarna om de 2 nld:
*2x2 st. en 1x1 st.*, herh. van *tot* 7 maal in tot., 1x2 st., en 1x3 st.
Op 54 cm hoogte na de boordst., de rest 36 st. afk.”
Erbij staat een tekening waarbij de mouw van de 29 cm tot de 54cm geleidelijk afloopt.
Het gaat om de woorden “om de 2 nld”. Als ik deze omschrijving interpreteer als iedere 2e nld, dan ben ik in ca 10 cm al op 36 st. Daarna ga ik 15 cm recht omhoog. Dit lijkt niet op de tekening. Moet ik daarom iedere 4 nld minderen zodat ik veel geleidelijker tot de rest 36 st kom?
Ik ben jullie heel dankbaar voor jullie hulp.



Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.297 seconden.
Lang Yarns