Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Losse of vaste col?

 Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2019 om 15:29
https://www.bergeredefrance.nl/mag-20-n-03-pull-col-chale.html


die opgerolde cirkelvormige gebreide boa noem ik gewoon 'nen hoge col'

in de link hierboven staat er een goede foto van DE sjaalkraag.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2019 om 17:39


trui  met sjaalkraag
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2019 om 13:04
Bedankt voor jullie voorbeelden. Zoiets ga ik eens uitproberen voor mijzelf. De trui voor mijn vader is al zover af dat hij in elkaar zit en er een halsboord op zit. Hij is het type dat zijn nek tot aan zijn kaken rondom in wil kunnen pakken. Langzamerhand raakt de puzzel opgelost met veel fantasie en gepieker. 
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 December 2019 om 21:38
Angry-Angry-Angry  


Col is mislukt!
Er komt geen nieuwe poging meer!
Woest!


Sorry... even stoom afblazen
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 December 2019 om 09:23
Jammer dat het niet gelukt is,maar daar hebben we allemaal wel eens last van ,maar wel zonde van je werk ,maar het was goed bedoeld .

Zijn er geen losse collen meer te koop met een soort " slabbetje " aan de voor en achterkant die je zo over je hoofd kunt trekken en dan de flapjes onder de trui kunt stoppen ?
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 December 2019 om 09:30
Jammer dat het niet is gelukt, Kamilla...
Inmiddels is de woede hopelijk al een beetje gezakt. Sterkte ermee!
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 December 2019 om 09:30
Ja, Mutti, die ken ik ook en die kun je volgens mij nog wel gewoon kopen. Zou ook een optie voor Kamilla zijn.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 December 2019 om 12:16
In het telefoongesprek naar mijn vader heb ik jullie suggestie ook al gegeven. Hij vond dat prima.

Behalve een losse col bestaat er ook nog de mogelijkheid om een mooi T-shirt met lange mouwen en col onder de trui of zelfs onder zijn overhemd te dragen. Hij is nogal kouwelijk dus de diverse laagjes zijn alleen maar positief in zijn geval.

Hij is wel erg principieel: geen synthetische materialen. Maar daar vinden we wel wat op.

De boze bui is inmiddels overgedreven...
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 December 2019 om 09:51
Nu de boze bui overgedreven is, mag ik dan vragen wat er mislukt is aan de col ?
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns