Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Verbod gebruik schoonmaak azijn

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Verbod gebruik schoonmaak azijn
    Posted: 16 Augustus 2019 om 13:06
We hadden laatst een topic over azijn en schoonmaak azijn

Mijn man maakt altijd het garagepad schoon met verdunde schoonmaakazijn .

Hij gebruikt hier altijd een drukspuit voor geen hoge drukspuit .

Die hij nu gebruikt ging wat aan mankeren ,naar het tuincentrum voor een nieuwe .
Thuis las hij dat je hem niet voor azijn mocht gebruiken .
Terug voor een andere ,zonder bril kon hij niet lezen of die wel geschikt was om te gebruiken met schoonmaakazijn ,dus maar even gevraagd

De verkoper vertelde toen dat je je tegels niet meer schoon mag maken met schoonmaakazijn ,dat je er zelfs een bekeuring voor kon krijgen ik geloof van € 145

Nu mogen wij hier onze auto ook niet meer langs de weg wassen met sop omdat we een apart riool hebben voor regenwater ,maar ik wist niet dat schoonmaakazijn ook niet mocht .
Geen idee of het landelijk of gemeentelijk is
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Augustus 2019 om 13:27
Hier in Almere mag je officieel je auto ook niet aan de straat wassen. Ik kan me wel voorstellen dat azijn in grote getale buiten gebruiken waardoor je het grondwater beinvloedt, niet echt gewenst is.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Augustus 2019 om 13:49
Ik wil best rekening houden met het millieu en ik doe dat ook zoveel mogelijk .

Nu zit ik net bij mijnheer google te kijken en kom ik een stukje tegen waar ze zeggen dat het wel met strooizout mag opgelost in water .

Goedkoop zelf je auto wassen mag niet ,je moet ervoor naar de dure wasstraat omdat ze daar een speciale vloer hebben .

OK .maar zeg dan met welk middel je dan wel je auto mag wassen als autoshampoo niet mag
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Augustus 2019 om 17:42
Dan zal huishoudazijn in de wasmachine ook wel schadelijk zijn. Jammer.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Augustus 2019 om 17:54
Machtelt ,

Ze komen toch niet binnen kijken of jij azijn in je wasmachine doet
Ik vond het alleen aardig van die verkoper ,want je moet maar net een BOA langs hebben rijden .
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Augustus 2019 om 18:34
Het ontkalken van iets zoals kranen en koffiezetapparaten lijkt me iets anders dan gebruik buitenshuis waar de bodem en het grondwater er onder lijden. Wat al eerder in een ander topic ter sprake kwam, is het gebruik van azijn die geschikt is voor consumptie.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Augustus 2019 om 21:18
Ik heb ergens gelezen dat je gewone natuurazijn gerust in de wasmachine kunt gebruiken, wij gebruiken het ook tegen onkruid, maar geen schoonmaakazijn, die zou je daar niet voor mogen gebruiken. Waar je die dan wel voor gebruiken mag?
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Augustus 2019 om 10:15
Wat een strenge regels ,daar heb ik hier nog niet van gehoord....kan wel hoor ,maar wat is schoonmaak azijn ?
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Augustus 2019 om 11:26
Lidwina,

Ik moet dan weten wat er nu waar is of niet, dus ben ik gaan zoeken .

Op een gegeven moment kwam ik tegen dat voor een gevoelig babyhuidje zelfs aangeraden werd de kleertjes te spoelen met water en natuurazijn.
Er werd zelfs aangeraden de rubbers van je wasmachine met een doekje met in water verdunde azijn schoon te maken omdat het bacterie dodend is .



Hoe het precies met de schoonmaak azijn zit kon ik niet achter komen maar ik denk dat dat per gemeente verschillend is .

Wij hebben dus een gescheiden riool .d.w.z een riool waar zoveel mogelijk regenwater in opgevangen wordt en het gewone riool waar al het huishoudelijk afvalwater in vervoerd wordt .
Ben ik het volkomen mee eens



Kennelijk is schoonmaak azijn niet zo millieuvriendelijk als ik altijd gedacht heb, alhoewel er op de fles van het kruidvat staat dat het veilig is voor het millieu.

Ik denk dat ze het zelf ook niet zo goed weten .

Pareltje ,schoonmaakazijn is azijn wat je niet voor voedsel e.d gebruikt .
Wij gebruikten het altijd voor het verwijderen van groene aanslag op tuinmeubelen toen we nog kunststof en houten tuinmeubelen hadden en het onkruid op tegelpad voor de garage en dachten dat we goed bezig waren ,dat wordt dus nu gewone natuurazijn .

We blijven het regenwater opvangen in de regentonnen en als die overlopen komt het water in een stenen bak en meer kunnen we niet doen .
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Augustus 2019 om 13:20
Bedankt Mutti,had er nog niet van gehoord ik zal er hier in de winkel eens op letten voor het groen van de tegels te doen
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2019 om 08:59
Schoonmaakazijn heeft een hoger zuur percentage en is daarom niet geschikt voor menselijke consumptie.
Toen de round-up verboden werd gingen mensen massaal over op schoonmaakazijn om het onkruid van het tuinpad te verwijderen.
Het zuur van het azijn tast de (afsluit) rubbers aan die vaak in drukspuiten zitten en daarom staat het op de spuit dat die niet geschikt is.
Het wassen van de auto is misschien verboden omdat je met jouw vriendelijke sopje ook het vuil van de auto wegwast ??? Maar ja als de
gemeente zelf zout strooit helpt dat niet en als het regent spoelt het ook het riool in.
Auto wassen . . . eerst in laten weken in de regen en dan met regenwater wassen. Misschien groene zeep of milieuvriendelijke afwassop gebruiken.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Augustus 2019 om 11:45
Wij hebben geen tuin meer.
Maar we hadden, toen we nog wel een tuin hadden, een soort elektrische brander tegen onkruid.
Het had een soort kap met een hitte element  erin wat het onkruid doodschroeide, ook de wortels tot op zeker diepte.
Volgende dag vegen en klaar.


Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Augustus 2019 om 12:17
Die heb ik ook. Maar de huisband gebruikt liever zijn handen, als de grond nog nat is, mij best. Alles wat hij in de tuin doet, hoef ik niet te doen, dus dan ga ik geen tips geven of kritiek leveren.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Augustus 2019 om 13:08
Zo heeft ieder zijn eigen methode .

De gemeente gebruikt dit jaar een heel vreemd ding .
Het lijkt op een soort grasmaaier waar je achter moet lopen .
Er onder zitten ronddraaiende ,soort staalborstels .

Ik kwam hem op internet ook tegen . Voor een tuinpad leek het me wel handig ,maar om daar de hele gemeente mee af te lopen ,en een herrie dat het maakte .
Mijn vroegere buurvrouw gooide het aardappelwater over het tuinpad .
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Augustus 2019 om 13:17
bij action hebben ze van die smalle staalborsteltjes. die doe je aan een bezemsteel,en je kunt rechtop staand het onkruid weg borstelen.
 
oant Sjen
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Augustus 2019 om 18:31
Bloem,

Ik ken ze ,maar tegenwoordig moet alles herrie maken .
Een bezem en een hark zijn uit .

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Augustus 2019 om 13:15
Schoonmaakazijn is puur chemisch.

Ik las dat ze in Antwerpen aanraden om azijn te gebruiken tegen het onkruid of zoals ons moeder nog altijd doet, zout erop strooien.

Ik ga op mijn knieën zitten en probeer het uit te trekken.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Augustus 2019 om 14:11
Je kunt het ook laten zitten .
Moet je eens zien wat een leuke bloempjes er tussen zitten .

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Augustus 2019 om 14:38

Iets met bloemekes vind ik geen onkruid, de mossen en de rode klavertjes met gele bloemkes laat ik zitten tussen de stenen. Het zijn vooral de distels, paardebloemen en van dat gras dat lange stelen geeft dat naar alle kanten wijst die ik wegdoe. In feite alles wat klein is en bloemkes heeft blijft staan, alles wat groter is en pluisbollen of iets dat wegvliegt geeft, trek ik uit.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Augustus 2019 om 15:00
Ben het volkomen met je eens .
Met de hand kan je kiezen en met die herrie dingen gaat alles eruit .

Bij de grachten staan de mensen te kijken wat voor moois er groeit .
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns