Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Doe wel...

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Doe wel...
    Posted: 24 September 2019 om 12:23
Doe wel en zie niet om, zegt mijn man altijd als ik zit te mopperen. Niet dat hij zelf veel goed doet, hij verkoopt spullen liever dan ze weg te schenken.

Op een vraag om naaipatronen voor baby born poppen reageerde ik met een verwijzing naar bladen en boekjes. Maar het ging om geen geld hebben en wel een goed doel willen steunen. Dus wat doet deze sukkel? Stuurt een boekje, twee bladen, wat naaispullen en 5 poppen. Vrijdag verstuurd, blijkt zaterdag al bezorgd te zijn. Nou, ze hoeven niet op de blote knieën te danken, maar een bericht, dat het pakje goed is aangekomen, zou wel handig zijn. Vooral als iemand mails vanaf de smartphone verstuurt. Dan denk ik toch even: geen geld, wel een computer, een internetverbinding en een smartphone? Maar geen fatsoen. blijkbaar.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 September 2019 om 15:38
Ik probeer dat ook geven en dan niet meer omzien, mijn plezier zit van te voren en tijdens het geven. Wat er daarna gebeurt hoef ik niet
te weten - je kunt ook denken wat een struisvogel, maar ik slaap lekkerder op deze manier.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 September 2019 om 17:02
Ik ben blij met gegeven spullen, al geef ik soms wat knopen door, als ik ze met emmers vol krijg. En de vriendinnen die ik ze dan geef, zijn er ook blij mee.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 September 2019 om 19:57
Iemand attent bedanken is van grotere waarde dan een vergoeding geven. Dus waar Magtelt zich aan stoort, kan ik heel goed begrijpen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 September 2019 om 08:34
En ik blijf het doen, want ik kan het gedrag van anderen niet verhalen op een newby met een vraag. En ik blijf ook mopperen tegen mijn man en hetzelfde antwoord krijgen. Zo blijft de wereld draaien.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3039
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 September 2019 om 08:51
Tja Magtelt, net wat jij zegt dan denk je help zo iemand want die heeft het niet breed maar ondertussen. Een bedankje had er inderdaad vanaf gekund
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 September 2019 om 10:23
Vroeger mailde ik dan nog of het pakket was aangekomen, maar met de Trek aan Trees service (woorden van een buurkind: Waarom moet je aan Trees trekken?) van KPN weet je dat al.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 September 2019 om 17:18
Erg he Machtelt het gaat zover dat we geen vertrouwen meer hebben in mensen,maar ik ben ook zo hoor ...wanneer gaan we het leren?
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 September 2019 om 08:23
Ik denk niet dat het om leren gaat, je hebt het of je hebt het niet. Ik was ooit samen met mijn oudere zus "grote zus" voor kleine broer en zus en dat gaat nooit over. Voor een andere denken, voor een ander voelen.

Soms krijg ik heel leuke reacties van mensen die via via een babydekentje van mijn hand krijgen. Dan ligt er ineens een kaart met een fotootje in de brievenbus.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 September 2019 om 12:42
Het zijn door die paar kleine dingen en mensen dat we het blijven doen👍
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 September 2019 om 15:33
Ben het met je eens Machtelt

Al lang geleden miste iemand hier op het forum een oud nr van DMC .

De nieuwe nrs verschillen net iets van verfbad en dat zie je .

Ik had nog net een paar draadjes oud .

Ik heb ze gestuurd en ik kreeg toch een prachtig zelf geborduurd dolfijntje als bedankkaartje terug .
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2019 om 11:58
De maatschappij van tegenwoordig gaat nergens meer over...
Op de camping is een mooi voorbeeld...
Daar sta je met je tent of caravan het liefst met de achterzijde naar anderen toe want ja op de camping hebben we privacy nodig ...
Het woordje hallo of in welke taal dan ook kennen we niet en zijn we verbaasd als iemand hallo zegt...
En dan heb ik het niet eens over de jongere mens maar in het algemeen zelfs de oudjes doen eraan mee...
Daarbij kent men dank je wel ook niet meer...
Denk dat we allen eraan moeten gaan wennen dat mensen liever van elkaar vervreemd willen zijn als dat men contact wil hebben...
De moeite die je voor een ander doet wordt dan ook vaak beantwoord met een stilte...
Alsof men niet meer blij kan zijn dat een ander hulp bied...
Maar daarbij zeg ik dat ik blij ben met mensen zoals jullie dat betekend namelijk dat er nog hoop is...
En dat er nog steeds mensen zijn met het hart op de juiste plaats...
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2019 om 10:32
Ik wil ook graag een beetje privacy op de camping als het kan, maar als ik rondwandel zeg ik wel hallo en ik hou ook deuren open
van b.v. toiletgebouw. Ik heb n hekel aan caravans op een rij met de bezitters allemaal pontificaal aan het pad gezeten op de tuinstoel
zodat het gezellig kan worden en zodat ze kunnen zien hoe de plastic rozen staan bij Mien. Ik ga naar de camping voor rust en buitenlucht.
En ik moet zeggen ik sta soms op reuze leuke campings, ik mijd die met de grote speeltuin en het animatieteam, zoals ik zei - ik kom voor rust.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2019 om 12:23
Op vakantie gaan voor stilte en rust, staat los van beleefdheid. Samenklitten en klessebessen zou mijn vakantie niet zijn. Omdat wij meestal een huisje huren buiten het seizoen, is stilte en rust gegarandeerd. 

Over weldoen gesproken: vorige week stapte ik in de stadsbus hier in Almere en voor ik een meter of 6 door de redelijk volle bus naar achteren gelopen was, hadden al 3 jongeren gevraagd of ik op hun plaats zou willen zitten. Ik schaamde me bijna. Reuze attent, maar ik ben toch die springerd die lekker doet of ze jong is? Dus meelevendheid is hier hoger ontwikkeld dan we misschien denken.   
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2019 om 14:55
Vroeger hing er bij ons in de tram in Rotterdam een bordje met de volgende tekst .

Personen beneden de 21 jaar ,zijn indien hun gezondheid dit toelaat ,verplicht hun zitplaats af te staan aan ouderen .

Jongeren kunnen ook de hele dag op hun benen hebben gestaan voor hun werk.
Ik weet nog dat ik zwanger was en er een vrouw met een paraplu stond te prikken en vond dat ik voor haar op moest staan . Ik bedoel maar .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2019 om 21:40
In de Amsterdamse trams stond: Opstaan voor iemand misstaat niemand. Ik stond in de Apeldoornse bus zeker tot mijn 55ste op voor mensen, die het in mijn idee moeilijk hadden met staan.

Als iemand voor mij opstaat, ga ik altijd met een vriendelijk bedankje zitten. Want als mensen een paar keer voor niets zijn opgestaan, doen ze het misschien ook niet meer voor ouderen of zwangeren.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Oktober 2019 om 10:58
Ik deed dat ook altijd, opstaan voor ouderen of zwangeren en zo.
Toen ik als jong meisje opstond voor een oudere "dame" kreeg ik als antwoord:
Nee dank u, ik houd niet van een warme zetel.

Tja dat krijg je als je kouwe kak hebt Evil Smile
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Oktober 2019 om 11:40
Dat is inderdaad echte kouwe kak!

Rond begin 80-er jaren waren de tentjurken in de mode. Toen ik op mijn 21ste met zo'n jurk de bus instapte, sprong er een zeer beleefde en bezorgde oudere man van 70 overeind en hielp me op zijn zitplaats. Ik was te verbaasd over die actie om te beseffen dat hij vanwege die jurk natuurlijk dacht dat ik in blijde verwachting was.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.438 seconden.
Lang Yarns