Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Mouwen rondbreien

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Breibrij View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 23 Oktober 2017
Status: Offline
Points: 86
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Breibrij Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Mouwen rondbreien
    Posted: 17 Oktober 2019 om 13:29
Ha fijn, de R van breien zit weer in de maand ! Ik ben het Lady Angelika Jacket, patroon nr. 018 aan het breien in Drops Nord. Ben bijna aan de mouwen toe. Volgens het patroon ‘moeten’ die op naalden zonder knop gebreid worden, maar ik zou dat toch het liefst op een rondbreinaald doen. Heeft iemand daar ervaring mee, en is het misschien handig om op een korte rondbreinaald (hoe kort?) te beginnen en dan gaandeweg het meerderen de steken over te zetten op een langere rondbreinaald? Ik ben benieuwd!
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Oktober 2019 om 13:44
https://www.garnstudio.com/pattern.php?id=8852&cid=7&sid=503



Dat kan zeker en wordt ook door drops beaamt als antwoord op eenzelfde vraag aldaar.

Op een gegeven moment moet ge toch overschakelen op een rondbreinaald.
Back to Top
Breibrij View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 23 Oktober 2017
Status: Offline
Points: 86
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Breibrij Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Oktober 2019 om 14:15
Dankjewel Bep, ik had eerlijk gezegd nog niet gekeken bij de vragen bij dit patroon; soms ben je (= ik🙄) daar zó lang bezig om te vinden wat je zoekt... Maar nogmaals dank dus!
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Oktober 2019 om 14:17
Ik brei dingen met weinig steken op sokkennaalden en dan liefst die van 15 cm. Worden het teveel steken brei ik op een lange rondbreinaald met de magic loop methode. Een heel enkele keer op een korte rondbreinaald. Maar bijna altijd zitten er of teveel of te weinig steken op de naald en moet ik toch al weer snel wisselen, daarom vaak sokkennaalden. Hier een link. Er zijn meerdere filmpjes.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Oktober 2019 om 14:20
is nikske hoor, maar ondertussen heb ik al geleerd om eerst daar te kijken alvorens ik mijn machine hierboven uit de relaxmodus haal.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Oktober 2019 om 09:45
Ik houd niet van rondbreien, ik zoek naar een manier om het dan toch op twee naalden te doen. Maar er bestaat ook een manier van rondbreien op twee rondbreinaalden. Ik heb daar ooit een sokkenbreiboek over gehad, maar dat heb ik weggedaan, dat vond ik ook niks. Het kán dus wel.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Breibrij View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 23 Oktober 2017
Status: Offline
Points: 86
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Breibrij Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Oktober 2019 om 10:24
Lidwina, als het nodig is ga ik die magic loop zeker proberen! En Magtelt, wat jij daar schrijft over 2 rondbreinaalden, daar word ik ook weer nieuwsgierig door; misschien kan ik het nog ergens achterhalen op internet. Altijd leuk om iets nieuws te leren! Bedankt voor de tips iedereen, en een fijn (brei?)weekend gewenst!
Back to Top
Breibrij View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 23 Oktober 2017
Status: Offline
Points: 86
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Breibrij Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Oktober 2019 om 10:28
Op www.garnstudio.com al meteen een video gevonden over rondbreien op twee rondbreinaalden, waar Magtelt het over had: https://vimeo.com/6802635
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Oktober 2019 om 19:35
Veel succes!
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Breibrij View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 23 Oktober 2017
Status: Offline
Points: 86
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Breibrij Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2019 om 15:02
Als je hem eenmaal doorhebt is-ie gewéldig, die Magic Loop! Ik heb een testrondje gebreid rond mijn ringvinger, ziet er heel goed uit
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2019 om 15:16
Originally posted by Breibrij Breibrij wrote:

Als je hem eenmaal doorhebt is-ie gewéldig, die Magic Loop! Ik heb een testrondje gebreid rond mijn ringvinger, ziet er heel goed uit

Vind ik ook. Maar zoals ik al zei, bij weinig steken gebruik ik sokkennaalden. Ben ik te lui om steeds de kabel door te schuiven.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Teunis View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 24 Oktober 2019
Locatie: Drenthe
Status: Offline
Points: 165
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Teunis Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Oktober 2019 om 11:05
Ik brei heel veel sokken en ja, op de rondbreinaald en dan twee sokken tegelijk. Met de Magic loop. Ik zou dat, voor  MIJ, geklungel met (vaak net te korte) 4 of 5 sokkennaalden niet meer willen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Oktober 2019 om 17:28
Ik noem dat egeltjes temmen voor gevorderden.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.359 seconden.
Lang Yarns