Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Kersttruitjes

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Kersttruitjes
    Posted: 26 Oktober 2019 om 11:53
8 truitjes gebreid met pakketjes van Action.  2 extra met garen dat over was. Ik denk dat er nog wel 2 of 3 te breien waren.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2019 om 12:31
Wat een schatjes! Big smile Het zal een enorm priegelwerkje zijn, maar van het resultaat heb je dan ook wel jarenlang plezier in je boom. 
Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2019 om 14:26
Die zijn leuk 👍
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2019 om 15:34
Ik vind ze echt super geweldig, als het pakket ook die ontwerpen had vind ik dat ze iets bijzonders verkopen.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2019 om 15:45
die zijn echt schoon. Het foute kersttruitje.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2019 om 16:58
Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

Ik vind ze echt super geweldig, als het pakket ook die ontwerpen had vind ik dat ze iets bijzonders verkopen.


Ik heb alle zes gekocht, maar of ik ze ga maken? Misschien wel met een split achter voor mijn kleine poppetjes.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2019 om 19:50
Heel mooi gedaan ,hier zijn ze nog niet te vinden
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5757
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2019 om 20:56
Ze zijn geweldig. Leuk voor raamversiering met de kerst. Nog geen tijd gehad voor naar de action te gaan helaas en die tijd zit er ook nog effe niet in. Balen ze zijn zo leuk.
Back to Top
Teunis View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 24 Oktober 2019
Locatie: Drenthe
Status: Offline
Points: 165
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Teunis Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2019 om 23:07
O wat leuk, en o wat een gepriegel, vooral als het ingebreide patroontjes zijn!
Kijk, dit kan ik nu niet. Daar zijn mannenvingers (in ieder geval de mijne) dan toch te dik voor.
Op welke naalddikte is dit gemaakt?
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2019 om 08:18
je kunt ze ook op grotere naalden maken 
alleen worden de truitjes wat groter 
en zou je moeten overwegen om een grote kerstboom te nemen hahaha
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2019 om 08:38
Je kunt ze ook in Kerstkaarten verwerken. Of de motiefjes vergroten en in een eigen trui inbreien of opmazen. Een hele rand boompjes of elendkoppen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2019 om 09:10
Dank jullie wel. Gepriegel was het inderdaad.
Ze zijn gebreid op naalden 3, er zaten 5 bamboe breipennen van 15 cm in het pakket. Ik heb dus nu 30 no 3 sokkenpennen! Ik brei continentaal heel graag met 15 cm pennen. Bij 20 cm pennen haakt de pen van mijn rechterhand regelmatig in de mouw van mijn vest. Bij meer dan 15 steken per pen gebruik ik rondbreinaalden.
Ze komen alleen dit jaar in de kerstboom. Ze zijn voor ieder kind of kleinkind 1. Er komt nog iets van een  gevuld zakje (rugzakje? Bedankt voor het idee Bep) En een letter aan of op. Daarna vertrekken ze. Kan ik voor volgend jaar weer iets anders bedenken.
De onderste 2 zijn van de resten gebreid.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Geerlig View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Februari 2014
Locatie: Anna Paulowna
Status: Offline
Points: 4155
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geerlig Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2019 om 09:51
Ze zijn erg leuk.
Back to Top
Teunis View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 24 Oktober 2019
Locatie: Drenthe
Status: Offline
Points: 165
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Teunis Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2019 om 17:55
Originally posted by lidwina lidwina wrote:

..... Ik brei continentaal heel graag met 15 cm pennen. Bij 20 cm pennen haakt de pen van mijn rechterhand regelmatig in de mouw van mijn vest. Bij meer dan 15 steken per pen gebruik ik rondbreinaalden......

Ik heb een setje van ProKnit, gekocht op een beurs met extra verbindingstouwtjes in diverse lengtes.
Ik ben links, dus continentaal is voor mij ideaal. Alles, ook iets met weinig steken of een plat stuk werk, gaat op de rondbreinaald (ronde stukken met gebruik van de Magic Loop, in feite van de kabel een liggende 8 gemaakt). Ook voor Tunisch haken heb ik zo'n setje van ProKnit met diverse diktes en kabellengtes. 
Alle normale pennen, zelf gekocht of gekregen van moeder en schoonmoeders, liggen stof te verzamelen.
Vanuit een nostalgisch oogpunt doe ik die naalden niet weg, maar nog gebruiken.... nee, niet echt meer.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2019 om 09:39
Ik gebruik mijn normale pennen alleen om steken op te zetten. Vind ik fijner dan met de rondbreinaald. Ik brei ze dan bij de eerste naald over op de rondbreinaald. Ik heb ook de KnitPro in hout en metaal. Ook een aantal van LanaGrossa. Zijn hetzelfde systeem en kun je samen gebruiken. Ik heb het idee dat de rondbreinaalden van Drops ook hetzelfde zijn. Overigens heb ik geconstateerd dat niet alle pennen even dik zijn, zelfs niet als ze van hetzelfde merk zijn.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3039
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2019 om 10:41
Heel schattig gemaakt en op tijd klaar voor de Kerst!
Back to Top
Teunis View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 24 Oktober 2019
Locatie: Drenthe
Status: Offline
Points: 165
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Teunis Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2019 om 23:21
Originally posted by lidwina lidwina wrote:

..... Overigens heb ik geconstateerd dat niet alle pennen even dik zijn, zelfs niet als ze van hetzelfde merk zijn.

Hmm. Dat heb ik niet met mijn setje, wel dat de opgedrukte naalddikte erg snel onleesbaar is, en omdat ik niet meteen de punten weer opberg onder de elasiekjes wordt het een zooitje. Gelukkig heb ik zo'n kaart met gaatjes voor pendiktes. Het valt mij wel op dat de punten bij het ene gaatje erg stroef erin gaan, maar bij het opvolgend gaatje ruimte overhouden. Een soort tussenmaat zeg maar. Zolang dat bij 2 punten het zelfde is, horen die blijkbaar bij elkaar en is er geen man overboord. Het is wel eens lang zoeken met naald 3, 3,25 en 3,5. (Net de diktes voor sokken)Confused 
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2019 om 23:39
Dat zoekprobleem heb ik ook altijd. Ik bedoel ook met die verachillende diktes per paar. Ik heb bv een aantal vaste rondbreinaalden 3. Die zijn verschillend van dikte.
Ik vind vaste naalden prettiger dan met verwisselbare punten. Die heb ik dan in verschillende lengtes. Wat ik doe weet ik niet, maar bij de verwisslebare punten gaan bij mij vaak de punten loszitten. Ik schroef ze echt goed vast met het sleuteltje, maar toch, bij mij gaan ze los.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Teunis View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 24 Oktober 2019
Locatie: Drenthe
Status: Offline
Points: 165
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Teunis Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2019 om 08:49
Ook rondbreinaalden hebben zo hun beperkingen. Naalddiktes die afwijken, inderdaad losdraaiende punten, touwtjes die in elkaar kringelen en misschien nog wel wat hebbelijkheden.
Geen enkel systeem is perfect. Er is dus geen 'goed' en 'beter', maar alleen 'anders'.
Iedere brei-ster bepaalt voor zichzelf welk systeem voor hem/haar het meest geschikt is.
Back to Top
Stramien View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 December 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1731
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Stramien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2019 om 11:38
Wat een leuke truitjes!
december2011

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.422 seconden.
Lang Yarns