Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

verschillende breisteken

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: verschillende breisteken
    Posted: 07 November 2019 om 21:11
https://www.knittingstitches.org/


op de gewenste steek klikken en ofwel kunt ge het downloaden ofwel staat het er gedrukt.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 November 2019 om 21:15
Dat is een mooie site, Bep! Super bedankt.
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5757
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 November 2019 om 21:49
Bedankt Bep. Dit is heel mooi. Heb hem al opgeslagen
Back to Top
Teunis View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 24 Oktober 2019
Locatie: Drenthe
Status: Offline
Points: 165
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Teunis Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 November 2019 om 01:16
Aaaaargh!

Ik heb al grote moeite dit soort patronen te begrijpen als het Nederlands is, in het Engels begin ik er niet eens aan!

Voor degene die er wel wijs uit kan worden, ja heel prettig zo'n stekenpatroonboekje (3x woordwaarde) on line. Wat goed dat je dit gevonden hebt.

Met wat zoekwerk van mijn kant zullen er ook wel filmpjes op joeptoep zijn. Die begrijp ik wel.Wink
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2347
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 November 2019 om 07:40
Dank je Bep. Erg handige site waarbij je ook op soort steek kunt groeperen.
Ik heb meerdere boeken met daarin een grote variëteit aan steken, maar in de praktijk gebruik ik internet veel vaker dan die boeken. Zeker wanneer ik naar bepaalde soort steken zoek.
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 November 2019 om 09:14
He die zijn leuk ,zo krijgt ik misschien terug zin in breien
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 November 2019 om 11:09
Originally posted by Teunis Teunis wrote:

Aaaaargh!

Ik heb al grote moeite dit soort patronen te begrijpen als het Nederlands is, in het Engels begin ik er niet eens aan!

Voor degene die er wel wijs uit kan worden, ja heel prettig zo'n stekenpatroonboekje (3x woordwaarde) on line. Wat goed dat je dit gevonden hebt.

Met wat zoekwerk van mijn kant zullen er ook wel filmpjes op joeptoep zijn. Die begrijp ik wel.Wink
Er is een groot Engelstalig aanbod, maar wat voor jou misschien een geruststelling is, is dat de Engelse termen niet zo ingewikkeld zijn - knit en purl (recht & averecht)
dan kom je al een heel eind. Je kunt ook op Marktplaats zoeken naar de breisteken boeken van Phildar, daar ben ik zo blij mee.
Back to Top
Teunis View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 24 Oktober 2019
Locatie: Drenthe
Status: Offline
Points: 165
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Teunis Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 November 2019 om 23:28
Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

Originally posted by Teunis Teunis wrote:

Aaaaargh!

Ik heb al grote moeite dit soort patronen te begrijpen als het Nederlands is, in het Engels begin ik er niet eens aan!

Voor degene die er wel wijs uit kan worden, ja heel prettig zo'n stekenpatroonboekje (3x woordwaarde) on line. Wat goed dat je dit gevonden hebt.

Met wat zoekwerk van mijn kant zullen er ook wel filmpjes op joeptoep zijn. Die begrijp ik wel.Wink
Er is een groot Engelstalig aanbod, maar wat voor jou misschien een geruststelling is, is dat de Engelse termen niet zo ingewikkeld zijn - knit en purl (recht & averecht)
dan kom je al een heel eind. Je kunt ook op Marktplaats zoeken naar de breisteken boeken van Phildar, daar ben ik zo blij mee.

Het gaat er niet om dat ik de Engelse (of Duitse, Franse of Spaanse) termen niet kan vertalen, het gaat erom dat wát er staat voor mij onbegrijpbaar is. Als ik steek voor steek doe wat er staat, raakt alles in de knoop (de draad, het breiwerk, mijn  vingers en eveneens de hersens). Ik kan het niet anders uitleggen, en niemand begrijpt het echt, zelfs mijn eigen vrouw niet, maar het is niet anders. Ik kan geen patroon lezen. Al 42 jaar niet. En uitsluitend patronen. Andere geschreven uitleggen of handelingen die gedaan moeten worden, begrijp ik wel.

Zie ik een filmpje van het patroon op joeptoep, dán gaat het fluitend.Tongue
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 November 2019 om 16:53
Originally posted by Teunis Teunis wrote:

Het gaat er niet om dat ik de Engelse (of Duitse, Franse of Spaanse) termen niet kan vertalen, het gaat erom dat wát er staat voor mij onbegrijpbaar is. Als ik steek voor steek doe wat er staat, raakt alles in de knoop (de draad, het breiwerk, mijn  vingers en eveneens de hersens)... Zie ik een filmpje van het patroon op joeptoep, dán gaat het fluitend.

Heel herkenbaar Theunis! Dat komt omdat je jezelf methodes aangeleerd hebt die je vanuit eigen inzicht naar een eindresultaat leiden. Ik zeg niet "het eindresultaat" want halverwege pakken dingen soms anders uit waarbij je direct iets in je bedenksel moet bijstellen.

Ik zie in de link van Bep zulke mooie dingen staan, dat ik serieus overweeg om steeksoorten uit te proberen. Maar... eerst een eenvoudig proeflapje waar niks van af hangt. Ook het vooraf met eigen bewoordingen beschrijven lijkt mij dan nuttig. Wanneer je de regelmaat door hebt, kan je het direct inpassen in jouw vertrouwde systemen. Het zijn slechts creatieve elementen die op deze site staan. Geen moeilijke trui die je moet zien vol te houden. 

  
Back to Top
Loes View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 18 Februari 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 524
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Loes Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 November 2019 om 21:42
handig, super bedankt
groetjes Loes
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.500 seconden.
Lang Yarns