Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Eén kat minder, een lege plek op de bank

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Eén kat minder, een lege plek op de bank
    Posted: 14 November 2019 om 17:59
Onze Archie, een aanloopkat, had een ontstoken kies, de laatste die hij had. We waren al naar de dierenarts geweest en omdat we zijn leeftijd niet wisten, was er bloedonderzoek gedaan. Naar zijn nierfunctie, andere ontstekingen en allerlei kattenziektes. Morgen zouden we de uitslag horen. Maar vanmiddag slaakte hij een kreet en stroomde er bloed uit zijn bekje. Waarschijnlijk was de ontsteking opengegaan. We konden snel bij de dierenarts terecht, helaas wel aan de andere kant van de stad. Maar hij was er erg slecht aan toe en jammerde, wat hij nog nooit had gedaan. Uiteindelijk was het beter om hem niet langer te laten lijden. Nu rust hij op zijn lievelingsplekje, naast een grote plant kattenkruid. Ik heb er even een grote grijze kei op gelegd, maar er gaat weer gewoon gras groeien. Ik moet even het beeld van vanmiddag kwijtraken en de vele mooie herinneringen ophalen, die hij voor ons heeft gecreëerd. Hij moet een zwaar leven hebben gehad, maar de laatste 5 jaar is hij gekoesterd en verwend en gaf hij heel veel liefde en humor terug.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2347
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 November 2019 om 18:10
Wat erg Magtelt, wat zal je hem gaan missen, maar wat fijn dat je hem in zij laatste levensjaren zo kon vertroetelen. Hij had jullie thuis helemaal zelf uitgekozen, in al zijn wijsheid.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 November 2019 om 21:18
Wat zal dat pijn doen. Jij hebt in ieder geval het beste gedaan wat je kon doen voor Archie. Zo te lezen heeft hij het leven in jullie nabijheid bijzonder gewaardeerd. Heel veel sterkte. 
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 November 2019 om 23:33
Heel wijze en liefdevolle beslissing geweest.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 November 2019 om 09:26
Machtelt ,van onze dierenarts kregen wij destijds een gedichtje mee .
Wel voor onze hond ,ik zet hier een stukje neer .

Wat jij liet doen ,deed je voor mij .
Je hebt me nog meer pijn bespaard,voor zinloos lijden mij bewaard

Een wijs besluit dat werd gegrond op een oud en een uniek verbond .

Sterkte
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 November 2019 om 09:48
Wat een mooi gedichtje. Ik heb bij het grafje van Archie gezegd: 5 jaar in ons leven, voor altijd in ons hart. Dat zeg ik elke keer, als we een kat verliezen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 November 2019 om 10:08
Erg he ,en dat gemis ,ik zeg altijd ,geen dier niet meer ,maar het is zo gezellig als je verwelkomt word nu heb ik toch ook weer een poes in huis....
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 November 2019 om 11:33
IK zei ook al: Na Midnight geen kat meer. Maar mijn man heeft de flesjes Feliway met feromonen, die bedoeld waren voor meer katten in huis, zorgvuldig opgeborgen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 November 2019 om 11:45
Begraef dees’ POES! Ghehact noch worst
Moog ’t stoflijck hulsel verder leiden
In maeg en darm van wie haar vrijden
En lockten aen met graet en korst.

Begraef haer sachtkens: wilt haer staert
Haer vriendlijck langs de lendnen vouwen
Onder het claegelijck miauwen
Van iedre Poes in huis en gaerd.

Set wech haer back, set wech haer mand;
Daer was geen dier in ’t Naerdens land
So soet besnort, een spinnewiel.
Leegh blijv’ haer plaetsken bij den haert.

Haer clene lijf ontvangh’ dees aerd
En God ontvangh de clene siel.

P.C. Hooft
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3039
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 November 2019 om 12:39
Sterkte Magtelt!
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5757
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 November 2019 om 21:30
sterkte, Je hebt nog vijf prachtige jaren gegeven
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Online
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 November 2019 om 20:02
Wat een prachtig gedicht van Hooft.
Het gedichtje van Mutti doet mij denken aan wat er toevallig in de krant stond net nadat wij onze tekkel hadden moeten laten inslapen. Een professor van de veterinaire afdeling van de universiteit Utrecht zei daar: Als een hond geen hondwaardig bestaan meer heeft moet jij voor hem de beslissing nemen en hem laten inslapen. Dat geldt natuurlijk precies zo voor een poes.
Maar ondanks dat, het blijft verschrikkelijk.
Sterkte Magtelt.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 November 2019 om 08:44
Heel veel sterkte...
Het is altijd een groot verlies zeker nu het plekje waar hij lag leeg blijft...
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 November 2019 om 10:17
Lege plekken zijn vreselijk. Een plek voor een nieuwe ziel moet vaak eerst even groeien. Zonder huisdieren leven kan ik me niet voorstellen.
 Ik kan het Ton niet kwalijk nemen van de flesjes . . .
Veel sterkte
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.547 seconden.
Lang Yarns