Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Zere vingers na te veel breien

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Zere vingers na te veel breien
    Posted: 26 November 2019 om 12:04
Ik vond altijd dat Voltaren gel helemaal niet hielp tegen gewrichtspijn, maar daar ben ik vanmorgen van teruggekomen. Ik had gistermiddag te intensief zitten breien met pen 4 en 's avonds was mijn rechterpink rood en heet en deed behoorlijk zeer. Bij het naar bed gaan heb ik de pink van een verbandhandschoen vol gespoten met Voltaren en hem zo aangetrokken. Vanmorgen was de pink koel, wit en deed geen zeer meer. Ik zal vandaag maar niet meer breien. Maar het helpt dus tegen breiblessures.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3039
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 November 2019 om 09:37
Tja overbelasten is nooit goed. Ik heb een tijd geleden last van mijn schouder gehad, door het breien etc. en heb toen een hele tijd rust gehouden. Nu gaat het beter maar zodra ik iets voel dan stop ik. "Luisteren naar het lichaam" wordt er altijd gezegd
Back to Top
Teunis View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 24 Oktober 2019
Locatie: Drenthe
Status: Offline
Points: 165
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Teunis Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 November 2019 om 09:26
Luisteren naar het lichaam is inderdaad goed om te doen, maar helaas hoor ik niet zo goed.
Meestal merk ik pas (veel) te laat op dat het lijf al een tijdje aan het schreeuwen is dat het genoeg is.
Dat is met breien/haken zo, maar ook met sporten of klussen.
Het gevolg is uiteraard de volgende dagen dat er allerlei spierpijnen en/of stijfheid te verduren zijn.

Heeft vast iets te maken met ezels en stenenLOL
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 November 2019 om 18:07
Dat heb ik ook, ik voel pas dat het genoeg is, als het teveel is. Overigens wissel ik haken en breien af en doe ik vingergymnastiek: luchtpiano spelen, buigen, strekken en masseren. En dan vind ik Voltaren gel zo klef. Maar ja, tv kijken met lege handen? Dan wordt het snoepen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 November 2019 om 19:07
De dagelijkse afwisseling in mijn activiteiten is te groot om te lang met hetzelfde door te gaan. Na een uurtje breien hou ik vanzelf op. Een soort "verzadiging". Dan staat er weer iets anders te wachten. TV-kijken met lege handen is ook al geen probleem voor mij, maar een paar worteltjes gaan er altijd wel in. Het leuke van worteltjes snoepen is dat je na een stuk of 4 ook verzadigd bent en vanzelf weer stopt. Dit in tegenstelling tot bonbons die naar "meer" smaken en je pas stopt als je ingewanden jou vertellen dat het te laat is... Sick 

Eigenlijk is het leven heel simpel.  
Back to Top
Teunis View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 24 Oktober 2019
Locatie: Drenthe
Status: Offline
Points: 165
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Teunis Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 November 2019 om 13:19
Die "verzadiging" treedt bij mij ook wel op, maar dan zijn er toch al een paar uur voorbij.
Zou het daarom zijn dat er te wenig uren in een dag zijn om alles te doen wat ik wil doen?
Een traag optredend verzadigingspunt?
TV kijken doe ik niet, wel met regelmaat Netflix. Worteltjes helpen dan niet, pinda's of noten wel,
maar ik heb ontdekt dat ook daarvan je kleren krimpen. Breien of haken dan maar.
Ook tijdens het luisteren naar luisterboeken helpt alleen breien of (Tunisch)haken. 



Back to Top
Gerardvg20 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 09 December 2019
Locatie: Assen
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Gerardvg20 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 December 2019 om 20:34
Ja herken me hier ook erg in. Heeft toch echt met concentratieboog te maken. Ik kan zelf wel urenlang bezig zijn met breien en haken, maar dan wel met tussenpauzes om even in beweging te komen en even op te staan
Back to Top
Teunis View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 24 Oktober 2019
Locatie: Drenthe
Status: Offline
Points: 165
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Teunis Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 December 2019 om 09:09
@Gerardvg20
Wat leuk, nog een man op het forum. En bovendien ook uit Drenthe.
Ik wordt nieuwsgierig, vertel eens wat over jezelf in het voorsteldraadje?
Back to Top
Annita View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 04 Januari 2011
Locatie: Katwijk aan Zee
Status: Offline
Points: 772
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Annita Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Februari 2020 om 08:38
Originally posted by Dilianne Dilianne wrote:

Tja overbelasten is nooit goed. Ik heb een tijd geleden last van mijn schouder gehad, door het breien etc. en heb toen een hele tijd rust gehouden. Nu gaat het beter maar zodra ik iets voel dan stop ik. "Luisteren naar het lichaam" wordt er altijd gezegd


Klopt helemaal!
Luister naar je lichaam. Ik ben ook steeds eigenwijs doorgegaan met als gevolg een compleet nieuwe schouderprothese..........

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Februari 2020 om 09:42
Zo wat een ijzerwerk sleep jij met je mee. Maar ik weet van mensen met nieuwe knieën dat die heel blij zijn, maar is dat met een nieuwe schouder anders ?
Back to Top
Annita View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 04 Januari 2011
Locatie: Katwijk aan Zee
Status: Offline
Points: 772
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Annita Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Februari 2020 om 09:50
Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

Zo wat een ijzerwerk sleep jij met je mee. Maar ik weet van mensen met nieuwe knieën dat die heel blij zijn, maar is dat met een nieuwe schouder anders ?


Nee hoor, ik ben er erg blij mee. Kan nu tenminste weer een half uurtje breien en dat heb ik de laatste jaren niet gekund. Helaas moet je een jaar revalideren. Dat is best zwaar. Ben ook altijd heel aktief geweest op dit forum, maar door mijn schouder ging dat helaas niet meer. Kan nu weer een beetje typen en breien, dus we gaan voorzichtig de boel opbouwen. Helaas heb ik vorige week door een "misstap" mijn knie gebroken, dus nu zit ik weer Helemaal in het gips van mijn teen tot mijn lies. Krukken lopen lukt niet vanwege mijn schouder.
Afijn genoeg gejammerd nu
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Februari 2020 om 12:33
Originally posted by Annita Annita wrote:

  Helaas heb ik vorige week door een "misstap" mijn knie gebroken, dus nu zit ik weer Helemaal in het gips van mijn teen tot mijn lies. Krukken lopen lukt niet vanwege mijn schouder.
Afijn genoeg gejammerd nu


AUW
Ohhh dat is érg!
met zoiets als een gips tot aan de lies, denk ik meteen: ik hoop dat ze een ruim toilet hebben want knieën buigen gaat niet lukken dusmoet je met een gestrekt been kunn zitten.
Heel veel sterkte de komende weken.

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Annita View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 04 Januari 2011
Locatie: Katwijk aan Zee
Status: Offline
Points: 772
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Annita Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Februari 2020 om 12:41
Ja, ik heb een toilet in de badkamer, en die is erg groot gelukkig. Maar het is en blijft erg onhandig met een gestrekte knie. Ga zo terug voor controle naar het ziekenhuis Bedankt voor je medeleven
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Februari 2020 om 16:10
Ik wist niet dat ze bestonden, vierkante breinaalden.
Ze beweren dat het ontlastend is voor zere breivingers en zo.
Heeft iemand hier ervaring mee?


Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Februari 2020 om 17:26
Oei ,ja dat kennen we maar blijven doorgaan zo zijn we grootgebracht en nu komen de kwetsuren ,nu moet je wel rusten ,word gauw beter want de wol ligt te wachten😋
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Annita View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 04 Januari 2011
Locatie: Katwijk aan Zee
Status: Offline
Points: 772
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Annita Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Februari 2020 om 19:38
Originally posted by pareltje2011 pareltje2011 wrote:

Oei ,ja dat kennen we maar blijven doorgaan zo zijn we grootgebracht en nu komen de kwetsuren ,nu moet je wel rusten ,word gauw beter want de wol ligt te wachten😋


Ik doe mijn best en meer kan ik niet
Af en toe wat breien lukt nu wel aardig en daar ben ik al blij mee
Er liggen nl. nog heeeeeeel veel wolletjes op me te wachten
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5757
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Februari 2020 om 21:36
o jee Annita, dit is niet leuk. Beterschap en hopelijk geneest de knie voorspoedig.
Back to Top
Annita View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 04 Januari 2011
Locatie: Katwijk aan Zee
Status: Offline
Points: 772
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Annita Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Februari 2020 om 23:14
Dank je wel Petra. Ben vanmiddag teruggeweest naar het ZiekenHuis voor nieuw gips en heb te horen gekregen dat er 10 weken voor staat
Ben dus voorlopig wel even zoet en moet roeien met de riemen die ik heb


Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2020 om 08:31
Mocht haken en breien te belastend zijn, dan bestaan er ook punnikmolens. Ik heb ooit een dure bij een breiwinkel gekocht en onlangs een veel goedkopere in ToyChamp. Ik weet niet of die ook geschikt zijn voor linkshandigen, je kunt hem natuurlijk zo voor je zetten, dat je met links kunt draaien. Het aan elkaar naaien van de punnikdraden is vast ook niet zo belastend voor polsen en schouders.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2020 om 10:58
Tsjonge wat een ongeluk. Mocht je de kleur zelf kiezen en heb je bijpassende nagellak ? Beterschap en rustig aan doen.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.484 seconden.
Lang Yarns