Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

truukje om eindjes van het breien weg te stoppen

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: truukje om eindjes van het breien weg te stoppen
    Posted: 09 December 2019 om 00:30
Ik heb een truukje bedacht om de eindjes weg te stoppen. 
Daarvoor heb ik een platte naald genomen, er met ducktape een dubbelgevouwen plastieken drinkrietje aan vastgeplakt. zo heb ik dan een vrij groot, soepel oog gemaakt om alzo de draad van het breiwerk gemakkelijk in te kunnen stoppen. Je moet wel eventjes de naald wat rond de as draaien bij het doorsteken in de steken, en halverwege draai je dan terug. 
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 December 2019 om 12:39
Dat lijkt een beetje op de "wondernaald". Die is bedoeld om losse draadjes en torntjes van de zichtbare kant naar de onzichtbare te helpen.

De wondernaald lijkt op een naaimachinenaald zonder oogje. Aan de ene kant is hij scherp en puntig. Verderop lijkt het op ruw schroefdraad. Daar cirkel je het draadje omheen en dan steek je de naald door het werk of kledingstuk naar de averechte kant.
Back to Top
Teunis View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 24 Oktober 2019
Locatie: Drenthe
Status: Offline
Points: 165
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Teunis Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 December 2019 om 13:32
Dat soort kleine losse draadjes haal ik naar de achterkant met een haaknaald; en dan de haaknaald door een paar steken om de draad weg te werken. Gaat, bij mij, reuze handig.
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 December 2019 om 23:39
Het probleem hier bij mij is....aan mijn breiwerk(je) is er geen averechtse kant. Beide kanten zijn rechts tricot gebreid. Klinkt misschien raar, maar het is zogenaamd "dubbelbreien". Dit brei je op dezelfde manier als een boordsteek 1/1. 
Ik brei dat met twee verschillende kleuren. (vb groen en rood). 
Je zet met beide draden gelijk op, (net zoals je zou doen om een gespikkelde draad te creĆ«ren. De eerste naald is wel de moeilijkste, daar je de kleuren om en om moet krijgen. 
De eerste steek brei je de twee steken samen met een dubbele draad. Dan beslis je met welke kleur je begint.
Begin je bvb met rood, dan brei je de rood altijd averechts, de groene die brei je dan rechts. bij het verleggen van  rechts naar averechts en rechts, leg je beide draden telkens mee om en om. 
En als dat dan af is, dan kun je die langs beide kanten dragen. 

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.391 seconden.
Lang Yarns