Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Sjaal weven

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Sjaal weven
    Posted: 18 Januari 2020 om 08:07
Bij mijn hobby groepje was iemand een sjaal aan het haken met stokjes en daarna een dubbele draad door de gaatjes tussen twee stokjes niet moeilijk en het resultaat was prachtig,hebben jullie dat ooit gezien of gemaakt?
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Januari 2020 om 09:03
Ik heb er kort geleden één gezien, ik denk in het nieuwe blad van Aan de Haak.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Januari 2020 om 11:29
Nog nooit gezien. Maar ik had wel ooit bedacht om iets met filet-haakwerk te haken en daar gepunnikte koorden doorheen te rijgen. Bijvoorbeeld een kussen of bij een schouderpas van trui, maar een sjaal had ook gekund. Nog niet aan de uitwerking van het idee toe gekomen. 
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Januari 2020 om 12:58
Dan moet ik een boek halen ,er worden niet alleen sjaals gemaakt maar ook dekens heb ik gezien op Pinterest
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14054
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Januari 2020 om 14:10
Je wordt op het moment op FB met deze sjaals dood gegooid. Er staan bij sommige groepen ook gratis patronen. Men haakt ze met hele stokjes of halve stokjes met 1 losse er tussen. Als het haakwerk klaar is worden er steeds 2 draden door de hokjes geweven. Kleurpatroon kan alles, gewoon wat je leuk vindt.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Januari 2020 om 19:05
Daar komt het dan van ,als iemand met iets nieuws begint dan word het een rage he ,😀
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Januari 2020 om 08:44
Aan de Haak Dekenspecial bladzij 64. Nu in de winkel. Het blad kost € 7,99, maar misschien kun je in een stil hoekje van de winkel foto's maken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Januari 2020 om 10:40
Ik heb dat ook wel met breiwerk gezien
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Januari 2020 om 17:47
Als je gaatjes kan breien in een bepaald patroon, kan je daar evengoed iets doorheen weven. Alhoewel ik denk dat een gehaakt koordje (of gepunnikt) dan mooier is dan enkele of dubbele draden.  
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Januari 2020 om 21:06
Van de losse draden worden franjes geknoopt. Ik heb dat ook wel eens gedaan met een dwarsgebreide das, die bij elke toer een andere kleur kreeg.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Januari 2020 om 10:37
Wat ik met breiwerk gezien had, was dat ze draden door de boogjes van de averechte steken haalden
Even opgezocht --> deze 
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Januari 2020 om 17:26
Super is nog mooier dan gehaakt dank u
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Januari 2020 om 19:06
Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

Wat ik met breiwerk gezien had, was dat ze draden door de boogjes van de averechte steken haalden
Even opgezocht --> deze 


Mooi resultaat zo. Bedankt voor de link!
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Januari 2020 om 19:18
Wat er zoal in je hoofd zit Geek iets dat je zes jaar geleden gelezen hebt en blijkbaar dus ook onthouden, ik ben het nu even opnieuw aan het
lezen, want ik hou ook erg van zijn schrijfwijze en hoe hij uitlegt hoe hij de kleuren gekozen heeft. Dat het leven te kort is om colourless door
het leven te gaan LOL
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Januari 2020 om 12:42
Mijn lievelingshaaksteek. Ik heb er een aantal boeken en bladen over. Je kunt er ook leuk op borduren. Het is steviger, wat vooral bij tassen en kussens fijn is. Ik heb gewone tunische naalden, maar ook verlengde, die op rondbreinaalden lijken. Ik heb ook knooknaalden, weer een andere techniek, iets soepeler werk. Daar zit geen stopper aan het eind, je moet er zelf een werkdraad aan knopen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Januari 2020 om 08:24
Nu is het hier echt een overrompeling van weef sjaal ,er kruipt wel veel wol in,, Tunisch haken ken ik heb er een boek van ,na veel gepruts is het gelukt,wel leuk dat er nieuwe dingen komen zo blijven wij aan de gang😋
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Januari 2020 om 09:15
Toen ik voor het eerst een aantal steken op de tunische naald had, wist ik niet hoe ik mijn hand moest draaien. Breek je pols voorzichtig, dacht ik. Maar het wordt routine. Ik haak nu een kleine juten tas om met gemêleerd garen en een tunische naald.

Ik heb nog altijd moeite met de kreeftsteek, daarvoor heb ik de verkeerde handen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Januari 2020 om 10:36
@Teunis, Magtelt zal de titel weten er is 1 Nederlandstalig boek waar ook de haaksteken linkshandig in uitgelegd staan. Ik kijk altijd
bij de kringloop of ik het zie, maar het is blijkbaar echt n schaars boek.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Januari 2020 om 09:30
De kreeftsteek is gewoon haken, geen tunisch.

Het linkse boek heet Haken Stap voor Stap of Stap voor Stap Haken. Schrijfster Hella Klaus, uitgever Deltas, 1983. Als je de titel intoetst in google afbeeldingen krijg je niet mijn boek te zien. Maarr...Het boek heeft 62 bladzijden, waarvan er 9 interessant zijn voor mij. Die kan ik printen en bundelen als haakboekje voor mezelf.

En dan kan ik het boekje opsturen aan een medehaakfanaat. Als je je adres in een pm geeft. Niks zeggen over portokosten, het hoort bij mijn hobby. En ik krijg zoveel brei- en haakdingen van anderen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Januari 2020 om 16:23
Teunis ,heb je iemand die het je rechts voor kan doen ?

Als dat zo is moet jij tegenover die persoon gaan zitten en met jouw linkerhand doen wat zij rechts doet tenminste zoals jij ziet . Zo heb ik haken aan mijn linkshandige leerlingen geleerd .

Ik heb het nooit geprobeerd ,maar misschien gaat het ook wel met een spiegel .
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns