Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

poppenslaapzak

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
geerke View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 13 Mei 2011
Locatie: Canada
Status: Offline
Points: 796
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer geerke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: poppenslaapzak
    Posted: 10 Februari 2020 om 20:22
Hallo Allemaal
Wie kan mij helpen aan een poppenslaapzak gehaakt of gebreid ,popje is 40cm lang .
Hartelijke groet ,Geerke
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Februari 2020 om 07:59
Uit Stap voor Stap Haken voor rechts- en linkshandigen: Grootte 45 x 24 cm, 50 gram gele, bruine en oranje wol voor haaknaald 3,5. Grondpatroon halve stokjes, afwisselend in geel, oranje en bruin. Schulprand 1 vaste, 1 steek overslaan, 5 stokjes in één steek,1 steek overslaan, 1 vaste.

Zet 21 lossen op, haak 66 cm. Leg 20 cm dubbel, haak beide naden met schulprand aan elkaar, de stokjes telkens in een nieuwe kleur. Vouw de bovenrand om zodat het een puntmuts wordt en haak de naad als schulprand. Haak de open zijkanten en capuchonrand om met schulprand.

Zelf naai ik de naden en werk hem af hoe ik leuk vind. Ik haak dit patroon voor popjes van 10 tot 50 cm. Naar eigen ontwerp, als proeflapjes voor haaksteken. Heb je eenmaal het idee in je hoofd, dan kun je het ook breien, het is een rechte lap. Je kunt de pop in een handdoek vouwen en spelden steken voor de maat. De ene pop is dikker dan de andere. Of heeft een groter hoofd. Ik meet het hoofd voor de maat en maak soms voor een slanke pop de omslag (van 20 cm) dunner door reliefstokjes te haken. Of ik minder een paar steken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Februari 2020 om 15:44
Volgens mij komt deze ook aardig uit qua maat (en anders misschien wat dunner garen gebruiken)?
Het is een breipatroon, ik vind hem zelf wel erg leuk:

https://hetploegske.be/?p=14455

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Februari 2020 om 08:44
Die heb ik ergens in een babybreiblad of een Burda Verena denk ik. Ik heb hem bij het bladeren ooit gezien.

Maar als je een pop op een handdoek legt alsof het een slaapzak is, en je centimeter er bij pakt, kun je naaien, breien en haken, het wordt altijd een slaapzak voor die pop. Ik doe het ook wel eens met knopen of een rits.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Februari 2020 om 09:27
Nu weten we nog niet of één van de patronen gebruikt kan worden. Misschien heeft iemand anders er iets aan.
Het kan zijn dat het feitelijk om een reiswieg ging. Daar heb ik ook wel patronen van, maar met mijn huidige apparatuur gaat scannen en mailen niet meer en ik heb geen interesse om IT bij te leren.

Voor poppen kun je de meeste dingen simpel ontwerpen door te meten en op ruitjespapier te tekenen, wat je lang geleden voor rekensommen gebruikte. Te kleine vellen kun je aan elkaar plakken. Je hebt ruitjes van 1x1 cm of 0,5x0,5 cm.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
geerke View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 13 Mei 2011
Locatie: Canada
Status: Offline
Points: 796
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer geerke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2020 om 03:33
Hallo dames
Sorry dat ik jullie door omstandigheden niet eerder heb kunnen terug kunnen schrijven ,
Ik ben heel erg blij met de patronen en uit leg hier over .
En hoop hier aan te gaan beginnen .
Nog maals hartelijk dank.
Groetjes,Geerke
Back to Top
geerke View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 13 Mei 2011
Locatie: Canada
Status: Offline
Points: 796
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer geerke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2020 om 03:34
Hallo dames
Sorry dat ik jullie door omstandigheden niet eerder heb kunnen terug kunnen schrijven ,
Ik ben heel erg blij met de patronen en uit leg hier over
Nog maals hartelijk dank.
Groetjes,Geerke
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.391 seconden.
Lang Yarns