Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Drops patroon ai-180

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Chacha View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 05 Februari 2019
Locatie: België
Status: Offline
Points: 78
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chacha Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Drops patroon ai-180
    Posted: 13 Februari 2020 om 16:52
Kan iemand mij de onderstaande uitleg beter uitleggen ? Alvast bedankt

Plaats de 30-34-36-38-38-40 steken van de hulpdraad aan de ene kant van het lijf op breinaalden zonder knop/korte rondbreinaald 9 mm en neem 1 steek op in elk van de 4-4-6-6-8-8 opgezette steken onder de mouw = 34-38-42-44-46-48 steken.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Februari 2020 om 19:46
Eerst even een link plaatsen en dan kijk ik even 
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Februari 2020 om 19:51
Zo te zien zijn we hier bij de mouw, bij het breien van de pas heb je deze steken apart gezet op een hulpdraad. Maar omdat het lijf wel rond 
moet blijven heb je afhankelijk van de maat 4-4-6-6-8-8 onder deze apart gezette steken gemaakt - dat is de plek van de oksel.
Nu je bij de mouw bent neem je alle steken weer op de naald (rondbreinaald of naalden zonder knop) en in iedere van die oksel steken maak
jij nu ook een steek. Dus je verbindt de mouw weer met het lijf. Anders zou je mouw te krap worden.

Back to Top
Chacha View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 05 Februari 2019
Locatie: België
Status: Offline
Points: 78
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chacha Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Februari 2020 om 20:00
Bedankt nu zie ik het...
Ik kan dikwijls nog wat meer duidelijkheid gebruiken
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Februari 2020 om 15:12
Drops patronen zijn berucht, het is vaak 10x lezen
Back to Top
Chacha View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 05 Februari 2019
Locatie: België
Status: Offline
Points: 78
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chacha Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Februari 2020 om 06:51
Ja dat is echt wel zo... Ik brei nl graag pull’s op een rondbreinl uit zijn geheel daar ik niet zo hou van het in elkaar zetten van de panden . En bij Drops vind ik die eigenlijk maar alleen .... Gelukkig heb ik steeds jouw goed hulp.Heb jij mss nog tips waar ik die modellen vind
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Februari 2020 om 10:11
Ik zet zelf altijd een cd op en zet dan een cd lang (ongeveer 45 minuten) een kledingstuk in elkaar, zo een aantal keer achter elkaar en dan is 
het af.
Daarnaast kun je b.v. bij ravelry zoeken of een "normaal" patroon in het rond breien, ik maak dan soms het lijf in het rond en dan hoeven alleen 
de mouwen er nog in.
Back to Top
Chacha View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 05 Februari 2019
Locatie: België
Status: Offline
Points: 78
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chacha Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Februari 2020 om 18:01
Bedankt voor de tip!
Ik ben is gaan kijken op Ravelry maar dit is precies alleen Engelstalig... dat is dus niets voor mij denk ik.
Spijtig want ik ben wel al leuke dingen tegengekomen
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2020 om 09:01
Er is veel engelstalig, maar ook Duits en soms zijn er ook Nederlandse vertalingen. Ik vind de Engelse breitermen niet zo shocking moet ik
eerlijk zeggen . . . Mijn grootste uitdaging is altijd de dikte van het garen, wat ik echt altijd een "zie door de bomen het bos niet meer" ervaring vind.
Je hebt knit (recht) en purl (averecht) nou dan ben je er al bijna . . . je snapt zelf wel dat je steken op moet zetten en afhechten en steeds kom
je dan iets verder. Als hoe brei je twee steken samen en wat is YO (yarn over, dus een omslag).
Sommige patronen zijn gratis, sommige zijn onvindbaar, sommige zijn briljant. Let maar eens op Lidwina, die vaak KALs (knit a long, brei steeds een stukje)
maakt die ze op ravelry gezien heeft.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2020 om 09:15
Ik heb met behulp van knitty.com leren breien (dus engels) en zij hebben een afkortingenlijst, ik heb hem hier gelinkt. Je hebt ze niet allemaal 
tegelijk nodig, maar al hun patronen gebruiken deze afkortingen. Als je iedere keer dat je er 1 nodig hebt de afkorting juist vertaalt dan heb je 
op een bepaald moment alles in het Nederlands.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.422 seconden.
Lang Yarns