Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Breimachine probleem

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
@nouk View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 21 Februari 2020
Locatie: Nijega
Status: Offline
Points: 18
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer @nouk Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Breimachine probleem
    Posted: 21 Februari 2020 om 14:09
Dag Allen, 
Thumb up want ik hoop hier een antwoord te vinden of te krijgen op mijn probleem met de Brother breimachine. Ik heb een Brother breimachine KH-930 gekregen en ben gestart met experimenteren en oefenen. Op zich gaat dat allemaal prima maar als ik brei slaat hij steeds de teruggaande toer over met breien waardoor je een hele lange draad per toer krijgt. Ik,dacht dat dit misschien een weefster instelling is maar kan het probleem niet oplossen.
Weet iemand van jullie wat het kan zijn?
Hartelijke groeten,
Anouk
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Februari 2020 om 19:56
Ja de instelling van je knoppen. Je kunt aangeven dat je alleen heen of terug breien wilt . . . Uit mijn hoofd kom ik niet verder, dan 
zou ik voor (of achter) de masjien moeten staan.  
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Februari 2020 om 20:06
Even een plaatje kijken. Ik zou denken, de knoppen voor op de slede staan allemaal naar voren (niet ingedrukt), als je plain opzij schuift
springen ze volgens mij in deze stand. De linker knop staat op "N". En rechts staat de draaiknop denk ik op NL
Back to Top
@nouk View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 21 Februari 2020
Locatie: Nijega
Status: Offline
Points: 18
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer @nouk Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2020 om 06:23
Beste Lw1463, dank voor je antwoord maar helaas... alle knoppen staan in de stand zoals je beschrijft. Daarnaast zijn er nog twee knippen aan de zijkant voor (keuze WT of N) die eveneens op N staan.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2020 om 09:02
Je hebt een elektronische machine, misschien dat daar in de instellingen nog iets bijzonders zit.
De knoppen op de slede moeten allemaal naar voren staan, de naalden staan in stand B en de draad zit helemaal achterin in A - dat zou goed moeten zijn.
Qua slede dan . . . 
Heb je de boekjes ?
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2020 om 09:22
Hier kun je de handleiding downloaden, misschien dat je dan opeens Hé denkt 
Back to Top
@nouk View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 21 Februari 2020
Locatie: Nijega
Status: Offline
Points: 18
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer @nouk Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2020 om 10:55
Dank voor de tip maar ik heb de boekjes en handleidingen maar de oplossing voor dit probleem kan ik helaas niet vinden... Hoopt dat hier iemand was die hetzelfde probleem een keer had meegemaakt en het antwoord weet.
 
Back to Top
Nelleke68 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 22 Februari 2020
Locatie: Spijkenisse
Status: Offline
Points: 2
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nelleke68 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2020 om 13:18
Probeer het eens op FB daar zijn veel breimachine groepen.  Vast ergens Brother gebruikers/sters.
Ik weet wel een vrouw die les geeft op allerlei machines.  Breimachine allerlei en/of breimachine problemen.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2020 om 14:08
Ik bedacht me net iets, ga je met de hele slede helemaal voorbij alle naalden die je breit ? Want dat is wel de bedoeling.
Ik heb zelf 2 brothers (knitmaster vind je ook op de jijtube is hetzelfde) en ik heb allerhande uitdagingen gehad ook wel dat draden helemaal
weer meekomen. Maar vaak is dat knoppen of geen gewichten aan je breiwerk (gewichten aan je breiwerk is wennen voor "normale" brei(st)ers).
En als je zelf breit dan zie je wat er op dat moment gebeurt en dan denk je oja.
De problemen die ik in het begin had zijn grotendeels opgelost, door de machine en de sleden schoonmaken en veel oefenen (plus de jijtube kijken).
Back to Top
Nelleke68 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 22 Februari 2020
Locatie: Spijkenisse
Status: Offline
Points: 2
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nelleke68 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2020 om 15:36
Ineke Funke op Breimachine allerlei (facebook)  Die weet alles.  Ik heb een Passap maar ben daar ook nog niet uit hoor.  Nog geen steek.  Alle boeken erbij en veel filmpjes in internet maar kan er nog niets mee.  Schoonmaken is wel een dingetje dat moet gewoon gebeuren en vaak is bij oude machines van zolder de naalddrukhouder wel uitgedroogd en moet je die vervangen.  Ik hoop dat er hier ook antwoorden komen op je vragen.  Succes.

Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2020 om 17:53
Ik heb een Brother breimachine  ergens boven staan .maar heb er zeker 8 jaar niet achter gezeten.
het lijkt er op dat er in de slede iets niet goed zit ?

oant Sjen
Back to Top
@nouk View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 21 Februari 2020
Locatie: Nijega
Status: Offline
Points: 18
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer @nouk Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Februari 2020 om 10:45
Dat vermoed ik ook maar ik kan niet zien wat er niet goed zit.
Back to Top
@nouk View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 21 Februari 2020
Locatie: Nijega
Status: Offline
Points: 18
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer @nouk Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Februari 2020 om 10:45
Dank je wel voor de tip! Ga ik proberen
Back to Top
@nouk View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 21 Februari 2020
Locatie: Nijega
Status: Offline
Points: 18
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer @nouk Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Februari 2020 om 10:47
Ik ga helemaal voorbij de naalden die gebreid moeten worden. De machine is schoon, ik zal nog naar het naalden bed kijken misschien is dit het wel maar volgens mij zit er een hard plastic latje in
Back to Top
@nouk View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 21 Februari 2020
Locatie: Nijega
Status: Offline
Points: 18
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer @nouk Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Februari 2020 om 10:48
Ik zal eens zoeken naar een Facebook groep. Dank voor de tip.
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Februari 2020 om 11:15
heb je geen boekje.waar instaat hoe de slede moet staan ?

oant Sjen
Back to Top
@nouk View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 21 Februari 2020
Locatie: Nijega
Status: Offline
Points: 18
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer @nouk Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Februari 2020 om 15:33
Ik heb een boekje maar daar staat dit natuurlijk net niet in :-)
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Februari 2020 om 15:56
dan zou ik naar een forum gaan van breimachines dat moet er wel zijn,
oant Sjen
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Februari 2020 om 18:24
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet boven achter de machine ben gaan zitten, maar ik vind het zo ook moeilijk te bedenken.
Ik weet ook b.v. niet of je een enkelbed of een dubbelbed hebt, of b.v. dat je per ongeluk de kantslede gebruikt - nee dat denk ik niet.
Bij de slede het deel waar de draad door loopt, dat kun je uitwisselen voor een dubbelbed gebruik je een andere dan als je alleen het bovenbed gebruikt.
Maar ik weet ook niet of je dan dit resultaat krijgt.

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Februari 2020 om 18:27
Nou laten we het eens proberen, je hebt steken op de naalden staan en je gaat heen en die worden allemaal gebreid.
Hoe zien de naalden er dan uit, zijn de klepjes allemaal dicht en staan ze in stand B ?
Wat gebeurt er b.v. als je alle naalden naar voren schuift in de E stand, met de klepjes allemaal open ?
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns