Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Corona

 Reageer Reageer Pagina  <1 2021222324 36>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Augustus 2020 om 20:22
En nu regent het, jippieajee!

Overigens heb ik de koolmonoxidemelders twee keer horen piepen, 's nachts. Wat moet je dan? Niet ademen? Het kwam duidelijk door de smog.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Augustus 2020 om 10:13
Maar lang leve de techniek zodat ik gister 40 minuten met de jarige job in België heb kunnen videobellen. 
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Augustus 2020 om 18:09
Mensen beweren aldoor dat de regels zo onduidelijk zijn, maar eigenlijk weten we in ieder geval, dat we ons oude leven voorlopig op standby kunnen zetten, als we aan de veilige kant willen blijven.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Augustus 2020 om 11:39
Het is blijkbaar eng om te zeggen dat je het niet weet. Daarnaast geeft alle gedoe aan hoe slecht we op een "biologische" oorlog voorbereid zijn.

Kudde immuniteit lijkt ver weg, want het lijkt wel alsof de antistoffen niet blijven . . . 
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Augustus 2020 om 12:11
De gebouwen van de ministeries hebben wel allemaal nieuwe ventilatiesystemen vanwege het risico dat de oude systemen opleveren. De scholen vonden ze kennelijk niet nodig?

Ondertussen beweerde het RIVM en het OMT, plus de politici van deze regering, dat er alleen besmettingsrisico zou zijn als mensen dichter bij elkaar kwamen dan 1,5 meter. Maurice de Hondt wijst al maandenlang op risico van ventilatiesystemen die het virus een gebouw doorpompen. Maar die moest weggezet als een gekkie, op de Nederlandse TV.

Als ze nou eens stopten met dat liegen en gewoon eerlijke informatie zouden geven, dan konden we ons beschermen. Het lijkt er soms op of ze eigenlijk willen dat veel mensen besmet worden. Om de "kudde immuniteit" te bereiken zonder dat er kosten gemaakt hoeven worden voor vaccinaties.

Voorlopig kunnen we niet rekenen op veilige vaccinaties, want daar wordt nog steeds aan gewerkt. Maar een besmetting oplopen geeft ook helemaal geen zekerheid dat je immuun voor die ziekte bent. Veel mensen met wat ze noemen "milde" Corona. blijken langdurig veel zieker te zijn dan ze eerst dachten.

En wat Jondala overkwam is ook niet mis. Ongelooflijk bot dat ze zeggen het zal wel een lichte Corona  zijn, blijf maar thuis en ga niet naar de dokter. Als je dan toch een andere ziekte hebt, wordt dat veel te laat behandeld en wordt je zieker dan nodig was geweest.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Augustus 2020 om 10:48
Wij hebben ook zo'n verplicht ding .

Daar hoort ook een koolmonoxide melder bij .
Geen idee hoe het werkt ,geeft ook niet als het maar werkt .
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Augustus 2020 om 10:36
Ik ben helemaal geen fan van ventilatie systemen, van mij mogen ze die dingen afschaffen. Ik heb jaren in airco gebouwen gewerkt en ben geen fan. 
Zelf hebben we wel afzuiging (verplicht met de ver-her-bouw), maar die gaat alleen naar buiten - daar kan ik mee leven.
Al die nieuwbouw met die hercirculatie systemen enzo, dat hoeft voor mij niet.
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5762
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2020 om 21:38
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

Ze zijn er nu achter ,of liever ze zijn er al een tijdje achter dat het in een verouderd ventilatie systeem kan zitten en dat dat ook in scholen kan zitten .

Waarom hebben ze al die vrije weken dan niet benut om dat te controleren ?
Je kind zal zo maar weer naar school moeten en jij zal zo maar weer voor de klas moeten staan .

Ja daar maak ik me ook zorgen over. De school waar de kids zitten is verouderd. Staat 40 jaar en er ou nieuwbouw komen. En dat had oa met dat systeem te maken.
Ben benieuwd of dit opgelost word, ze hebben nog twee weken vakantie.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2020 om 17:43
Ze zijn er nu achter ,of liever ze zijn er al een tijdje achter dat het in een verouderd ventilatie systeem kan zitten en dat dat ook in scholen kan zitten .

Waarom hebben ze al die vrije weken dan niet benut om dat te controleren ?
Je kind zal zo maar weer naar school moeten en jij zal zo maar weer voor de klas moeten staan .
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2020 om 17:39
Mijn zusje belde vanmorgen .Een kennisje van haar had een paar maanden geleden een lichte vorm van corona gehad .

Ze kan nu nog niet van de voordeur naar de achterdeur lopen .
Ze gaat een paar keer per week naar de fysiotherapeut .

Het mooie is dat mijn zus ze ze weggestuurd heeft toen ze aan de deur stonden .Ze waren aan het fietsen en wilden aanleggen om een bakkie te doen .
Ze vonden m'n zus maar een tut ,zo'n vaart liep het niet . Een paar dagen later had ze het te pakken , ze weet zelf niet waar ze het opgedaan heeft .
Ze weet ook niet of ze toen al besmettelijk was en wie ze moet waarschuwen .
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2020 om 17:23
Geen verjaarsvisite van de Belgjes hier en volgende week geen verjaarsvisite van de 'Ollanders daar. Als het zo doorgaat kennen ze ons straks
niet eens meer. Ik word vooral heel onrustig als ik dus hoor dat het virus meer schade achterlaat dan ze eerst dachten/verwachtten . . . 
Dan hoef ik zo'n inenting ook niet . . . lijkt mij, dus . . . kan iemand mij vertellen wat plan B is ?
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2020 om 13:33
Het wordt me steeds makkelijker gemaakt .

Het station is bij ons niet ver uit de buurt ,maar het is wat lastig te vinden en te herkennen als station ,omdat het een restaurant geworden is .
" het boemeltje "
Hoe vaak ik de weg niet moet wijzen ,geen enkel punt .

Nu is het met een paar worden gezegd " volg de mondkapjes maar "
Toch staat er een afvalbak .
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2020 om 11:38
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

De mensen met wie ik sportte, maanden geleden, wilden bij elkaar komen op bezoek bij één echtpaar. Ik bedankte en meteen begon de bemoeial van de groep tegen me te roepen, dat ik niet bang moet zijn. Dat deed ze ook al, toen we nog wel bij elkaar kwamen, als ik mopperde dat er zo weinig over bekend was: "Magtelt, je moet niet zo bang zijn!" Ik hoop dat ik wel boos mag zijn, wat een gemier. Ik ben niet bang, maar voorzichtig. Ik zoek het virus niet op. Bij visite is het moeilijk om anderhalve meter uit elkaar te blijven. Iemand loopt naar de keuken of wc en komt te dichtbij, nee merci. Ik heb nog niet gehoord hoe het bezoek bevallen was en of er al zieken zijn. Ik blijf gewoon in onze eigen lockdown. Rutten had het ook al over mensen die zich over een ander buigen om brood te pakken en op die ander ademen. Dat had ik bij het zuivelschap, de eerste dag van de anderhalve meter.


Magtelt, je bent niet bang maar gewoon verstandig.
Als anderen dom willen zijn, dan moeten ze dat zelf weten, zolang ze maar uit de buurt blijven.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2020 om 09:15
Waarom moeten mensen zich toch altijd bemoeien met andermans gedrag .

Als je elkaar weer eens wil zien ,stel dan desnoods een wandeling voor ,voor degene die dat nog kunnen .

Dan kan je 1,5 m afstandhouden en af en toe wisselen van partner ,hoef je ook niet zo tegen elkaar te schreeuwen .



Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Augustus 2020 om 22:12
De mensen met wie ik sportte, maanden geleden, wilden bij elkaar komen op bezoek bij één echtpaar. Ik bedankte en meteen begon de bemoeial van de groep tegen me te roepen, dat ik niet bang moet zijn. Dat deed ze ook al, toen we nog wel bij elkaar kwamen, als ik mopperde dat er zo weinig over bekend was: "Magtelt, je moet niet zo bang zijn!" Ik hoop dat ik wel boos mag zijn, wat een gemier. Ik ben niet bang, maar voorzichtig. Ik zoek het virus niet op. Bij visite is het moeilijk om anderhalve meter uit elkaar te blijven. Iemand loopt naar de keuken of wc en komt te dichtbij, nee merci. Ik heb nog niet gehoord hoe het bezoek bevallen was en of er al zieken zijn. Ik blijf gewoon in onze eigen lockdown. Rutten had het ook al over mensen die zich over een ander buigen om brood te pakken en op die ander ademen. Dat had ik bij het zuivelschap, de eerste dag van de anderhalve meter.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5762
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Augustus 2020 om 21:05
Originally posted by Cocos Cocos wrote:

Originally posted by petraco petraco wrote:

Originally posted by Mutti Mutti wrote:

Dat vind ik nu wel sneu voor de serieuse jongeren , dat ze zulke dingen als interessante zaken zoals stages , moeten missen .

Ik word alleen kwaad als ze staan te jammeren ,dat ze jong zijn en feest willen vieren en dansen en drinken

Ik vind het ook sneu voor cafeeigenaren ,die er alles aangedaan hebben om hun bedrijf coronaproef te maken , en dat de jongeren gewoon stoelen bijelkaar trekken ,zodat het cafe gesloten moeten worden en de eigenaar z'n inkomen verliezen


Stage missen is inderdaad niet zo leuk maar op dit moment gaat het nog gewoon door. Hebben nog niks van school gehoord. Dus Britt is nog hard opzoek om zo dicht mogelijk bij thuis iets te vinden wat heel moeilijk is in deze situatie. Thom zou afgelopen maart een week stage in Engeland hebben gehad maar die is pas afgelast toen de schollen hingen sluiten, dat was precies de dag dat ze zouden vertrekken. We weten tot nu toe nog niet of deze word ingehaald. Maar van mij hoefd dit niet. vind dit maar niks. gelukkig vinden de kids het zo ook niks om van huis te gaan. Als ze uit zich zelf niet meegaan dan moeten ze van tweetalig VWO onderwijs af en naar het gewone VWO. Waar ik het in deze omstandigheden niet mee eens ben zeker omdat beide ook nog in risico vallen vanwege de longen.


Raar, om zo de leerlingen te straffen voor wat volledig buiten hun invloed is.
Ook vind ik het nogal krom dat in Nederland grote bedrijven heel makkelijk geld krijgen en kleine ondernemers weinig of niks.
Ja dat vind ik ook. Maar we wachten maar eens af hoe het gaat lopen anders moeten ze maar een stap terug doen wat erg jammer zou zijn. Britt zit al 5 e jaars Zonde van de vier jaren dan. Ik hoop dat de mensen weer gaan luisteren en meer rekening gaan houden met iedereen. Vind het erg voor de mensen die dit wel doen die worden dadelijk ook wwer in de lockdown gezet. Heb nu ook vakantie drie weken werk in de zorg. Maar we zijn nog nergens heen geweest alleen de boodschappen. De rest blijven we gewoon thuis.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Augustus 2020 om 18:47
Een schrijffout verbeter ik. Ooit leerden we op school wat een "Contradictio in terminus" was, een gezegde dat zichzelf tegenspreekt. Ik geef als voorbeeld altijd: Een eerlijke politicus.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Augustus 2020 om 18:45
Dat was geenschrijffout hoor Machtelt ,maar de waarheid .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Augustus 2020 om 18:42
Vanavond 19.00 gaan ze ons weer voorliegen...ik bedoel voorlichten.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Augustus 2020 om 13:44
Originally posted by petraco petraco wrote:

Originally posted by Mutti Mutti wrote:

Dat vind ik nu wel sneu voor de serieuse jongeren , dat ze zulke dingen als interessante zaken zoals stages , moeten missen .

Ik word alleen kwaad als ze staan te jammeren ,dat ze jong zijn en feest willen vieren en dansen en drinken

Ik vind het ook sneu voor cafeeigenaren ,die er alles aangedaan hebben om hun bedrijf coronaproef te maken , en dat de jongeren gewoon stoelen bijelkaar trekken ,zodat het cafe gesloten moeten worden en de eigenaar z'n inkomen verliezen


Stage missen is inderdaad niet zo leuk maar op dit moment gaat het nog gewoon door. Hebben nog niks van school gehoord. Dus Britt is nog hard opzoek om zo dicht mogelijk bij thuis iets te vinden wat heel moeilijk is in deze situatie. Thom zou afgelopen maart een week stage in Engeland hebben gehad maar die is pas afgelast toen de schollen hingen sluiten, dat was precies de dag dat ze zouden vertrekken. We weten tot nu toe nog niet of deze word ingehaald. Maar van mij hoefd dit niet. vind dit maar niks. gelukkig vinden de kids het zo ook niks om van huis te gaan. Als ze uit zich zelf niet meegaan dan moeten ze van tweetalig VWO onderwijs af en naar het gewone VWO. Waar ik het in deze omstandigheden niet mee eens ben zeker omdat beide ook nog in risico vallen vanwege de longen.


Raar, om zo de leerlingen te straffen voor wat volledig buiten hun invloed is.
Ook vind ik het nogal krom dat in Nederland grote bedrijven heel makkelijk geld krijgen en kleine ondernemers weinig of niks.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 2021222324 36>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.579 seconden.
Lang Yarns