Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Corona

 Reageer Reageer Pagina  <12345 36>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Maart 2020 om 20:50
Je kunt ook als bescherming je handen in diepvries zakjes doen elastiek om je polsen ,

het is meer dan niks .

Bij de bezinepompen hangen ook vaak handschoenen . Het is misschien niet eerlijk ,maar nood breekt wet .


Ik hoorde net dat het gebrek aan mondkapjes en beschermbrillen door de bezuiniging kwam De voorraad hoefde niet zo groot te zijn ,het waren eigenlijk alleen de tandartsen die ze gebruikten
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5757
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Maart 2020 om 21:15
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

Je kunt ook als bescherming je handen in diepvries zakjes doen elastiek om je polsen ,

het is meer dan niks .

Bij de bezinepompen hangen ook vaak handschoenen . Het is misschien niet eerlijk ,maar nood breekt wet .


Ik hoorde net dat het gebrek aan mondkapjes en beschermbrillen door de bezuiniging kwam De voorraad hoefde niet zo groot te zijn ,het waren eigenlijk alleen de tandartsen die ze gebruikten
dank je wel misschien een optie. Heb er nog een paar. Is inderdaad niet eerlijk wij zijn langer bij een cliënt, maar zal wel goedkomen. Weet ook niet hoelang we nog mogen gaan. Zijn nu al lijst het maken met de meest urgente gevallen. En leven de bezuinigingen in de zorg. Wel zwaar nu. De mensen ook moed inpraten. Zien geen familie en zitten de hele dag in huis nu alles stilgelegd is in de verzorgingshuizen en dagopvang.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2020 om 12:56
Ik ben er even uit geweest voor boodschappen, echt lekker weer hebben we nog niet, al schijnt de zon. Ik had mijn bril op, een mondkapje voor (herenzakdoek) en handschoentjes aan. Bij de zelfscanmuur lagen antiseptische doekjes klaar voor kar en scanner en iedereen hield afstand. Er kwam zelfs in de kassarij iemand achter me staan en vroeg of ik afstand wilde houden. Hij had beter een karretje kunnen pakken in plaats van op zijn arm stapelen. Dat is al de helft van anderhalve meter. Geen broodmix of afbakbroodjes, geen toiletpapier. Niet dat ik die dingen nodig heb. En hamsteren doe ik principieel niet, behalve wol.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2020 om 13:40
Ik ben ook even boodschappen wezen doen ,heel rustig in de winkel .

Ik had op zolder nog een rollator staan ,mijn man had nog een kratje wat precies op de zitting van de rollator paste . Had dus geen boodschappenkar nodig die door iedereen gebruikt wordt .

Voor de kassa lag een bericht op de grond geplakt met het verzoek daar te blijven staan ,was voor mij niet nodig want er was niemand voor mij ik ben voor de rollator gaan staan ,ik zou dat met een boodschappenkar ook doen schep je al een afstand .

De vakken van alle soorten pasta's waren leeg, maardie gebruik ik niet
Vers fruit en groenten waren er voldoende evenals brood.

De kennemerduinen zijn bijna mijn achtertuin ,maar nog steeds gaan daar horden mensen naartoe ,lopend ,vooral met stokken ,met alle soorten fietsen en te paard .

Je mag alleen op de paden lopen en die zijn behoorlijk smal die 1,5 meter zit er dus niet in zeker niet als je iemand inhaalt of als je tegenliggers hebt Op de fietspaden lukt dat ook niet .


Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2020 om 16:33
Er was al gezegd, dat je harder ademt bij fietsen en joggen, dus dan komt je adem verder, misschien wel meer dan die anderhalve meter. En hoe komen ze daar toch op? Volgens mij komt een hoest veel verder. Dom, dat die mensen dat nog steeds doen. Ik zag op het fiets/wandelpad een man met een Sint Bernhard of soortgelijk ras en nam meteen een omweg. Anders krijg je toch dat de hond wil snuffelen en dat je een praatje maakt. Nu maar even niet. We staken wel de hand op met de autoweg ertussen, groeten hoort erbij hier in het dorp/de stad.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2020 om 16:37
Ik heb een alternatief bedacht voor Happy Birthday to you: 'k was mijn handen voor mij, 'k was mijn handen voor jou, 'k was mijn handen voor allen, 'k was mijn handen voor mij. Niet te snel dan is het 20 seconden.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2020 om 19:50
Ik snap niet dat ze de stranden dicht doen - echt niet. De WHO heeft de regel 30 minuten buiten zijn voor volwassenen en 1 uur voor kinderen bij
zijn richtlijnen staan - waar dan ? denk ik bij mezelf.
Kunnen ze in plaats van de botte bijl niet gewoon de boel reguleren op b.v. het eerste of laatste getal/letter van je kenteken
zodat iedereen op een bepaalde dag naar het strand kan. Zucht.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2020 om 20:19
Ik geef toe dat buitenlucht heel gezond is .

Maar het op een kluitje zitten ,er stonden foto's in de krant dat een heel stel jongeren op een kleedje in de luwte van het glas met drankjes een soort feestje vieren
Volgens mij willen ze dit tegengaan .




Wie controleert die kentekens ? Ik denk dat je nog ruzie krijgt ook ,als je na een eind rijden teruggestuurd wordt .

Het is te hopen dat het niet vlug warm wordt ,want je zal maar 3 hoog achter wonen .
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2020 om 20:23
Ik heb een lekker kleurtje op mijn toet.
Gisteren 3 kwartier buiten
Vandaag bijna een uur.
Heerlijk lezen op het balkon.
Uit de wind was het heerlijk.

Al ga je maar een kwartiertje in de deuropening staan, dan heb je al daglicht genoeg op je huid.

Mensen vervelen zich thuis en gaan dan maar naar het bos of het strand. Er niet bij nadenkend dat heel veel anderen dat ook doen.

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2020 om 22:35
wij zitten thuis en doen geen boodschappen, Ik heb altijd voorraad in huis en onze Dochter zet verse Groente en vruit op de stoep. brood bakken we zelf.ruikt ook nog heerlijk.Donderdag maak ik een lijstje als het nodig is en gaan onze Dochter dat halen. luchten doen we in de tuin en tijdens het Hond uitlaten.
 
oant Sjen
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Maart 2020 om 10:15
Normaal is frisse lucht gezond, maar nu is niks normaal. Normaal kun je in de winter op het strand en op bospaden een kanon afschieten. In Aziatische landen zijn mondkapjes normaal bij epidemieën en erge luchtvervuiling. Hier lachen ze je uit met je eigen gemaakte. Als ik buiten ben geweest, gaan jas en colsjaal de wasmand in. Doe ik normaal nooit. Maar hij is toch wel weer droog een week later.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Maart 2020 om 10:43
De WHO heeft "frisse lucht" bij de Corona regels staan, net als dat je beter iedereen testen kunt en dan gericht maatregelen nemen.
Dus heb ik keelpijn, iets dat ik eigenlijk altijd heb (zelf denk ik van het zwemmen) en vraag me dus af of ik iets anders onder de leden heb.
Dan zie ik in Duitsland dat mensen in de rij (op afstand) staan om zich te kunnen laten testen en dan denk ik - dat wil ik ook.
Ik lucht ook in de tuin en tijdens het fietsen (boodschappen halen & brengen), maar die wind mag van mij wel iets minder.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Maart 2020 om 11:19
Hoe kan het dat er in Groningen genoeg test materiaal is en in Brabant niet .?

Ik hoop dat als deze ellende ooit voorbij is, de marktwerking in de gezondheidszorg weer teruggedraaid wordt .

Degene die nu examen moeten doen hun diploma zo krijgen ,als het leerlingen zijn die het hele jaar voldoende hebben gestaan tenminste .

Ik weet nog dat mijn oppas adres en in ruil daarvoor mijn bijles voor natuuren scheikunde kennis ,in het laatste oorlogsjaar geen examen hoefden te doen .Ze kregen hun diploma zo ,heeft hij altijd verteld .


Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Maart 2020 om 11:24
Ik lees net dat de eindexamens niet door gaan

Nu maar hopen dat er niet gekeken wordt naar het jaar 2020 en het minder waard is .
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Maart 2020 om 08:06
In Brabant zijn ze zuinig op de tests en in Groningen blijkbaar niet. Die stellen zich op het standpunt dat ze willen weten of het zorgpersoneel 
het heeft - ook daar zit wat in.

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Maart 2020 om 08:40
Ik heb op de tv gehoord dat ze in de ziekenhuizen in Brabant op 1 paard gewet hebben en maar een soort testmateriaal hebben .

In Groningen hebben ze diverse soorten en die kunnen ook op diverse manieren gebruikt worden .

Volgens mij ging er ook wat van Groningen naar Brabant zodat ze daar wat meer ruimte kregen .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Maart 2020 om 11:54
Volgens een voorlichter vandaag moeten we rekening houden met een eenzame zomer, zo ongeveer tot 1 oktober.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Maart 2020 om 13:13
Ik heb op mijn tablet NOS berichten staan ,daarin wordt net uitgelegd door de rivm ,dat het ernaar uitziet dat toename van de bezettingsgraad aan het afnemen is .

Wat ik eruit begreep is dat eerst 1 besmette persoon meer dan 2 andere personen besmette en dat dat nu gedaald is tot rond de 1 .

We zijn er nog niet ,maar het was volgens hem is het een goed bericht .

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Maart 2020 om 16:38
Volgens mij stelde Asscher een vraag over wanneer er weer grote evenementen zouden kunnen worden gehouden en toen werd er gezegd, dat we moesten rekenen op na de zomer begin herfst. Het loopt wel terug, maar voordat het helemaal over is? Ik denk, dat ze nog maar heel weinig weten, er wordt behoorlijk gegokt en dan kunnen ze beter op safe spelen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Maart 2020 om 17:01
Ben het volkomen met je eens .

Maar als ik hier naar buitenkijk zijn er toch nog veel mensen die niet weten wat 1,5 meter is .

Klinkt niet aardig ,maar wat mij betreft mogen ze goed handhaven .

Mijn man had op de sportvelden hekken met kettingen en hangsloten afgesloten en bordjes opgehangen en roodwitte linten gespannen ,maar de jeugd liep nog vrolijk in grote hoeveelheden over het veld Kettingen doorgeknipt linten genegeerd dus ze zijn met tangen in de weer geweest en die hebben ze dus vanuit huis meegenomen .
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12345 36>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.359 seconden.
Lang Yarns