Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Corona

 Reageer Reageer Pagina  <1 23456 36>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Maart 2020 om 17:57
Zelfs als ze menen dat je onder de 20 weinig kans hebt, dan nog, ze wonen thuis en kunnen hun ouders besmetten. De sukkels.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Maart 2020 om 09:10
Ik zit net op you tube een stukje te lezen over de uitzending van Jeroen Pauw .

Daar waren kennelijk mensen uitgenodigd die verstand hadden van het corona virus.

Er was ook een huisarts .Tijdens het gesprek liet ze zich ontvallen dat ze zelf ook besmet was met het virus en haar man die ook huisarts was ook .
Aan tafel zaten nog meer mensen o.a. Rob Jetten van D 66 .

Jeroen was razend . Het zijn niet alleen de mensen aan tafel ,maar ook de technici en misschien ook wel de mensen van de makeup .
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Maart 2020 om 10:13
Ik vind afstand houden ook moeilijk, ik ben op de fiets en moet een voetganger inhalen . . . in de supermarkt verplicht een karretje (doe ik nooit),
daarna je karretje vasthouden (doe ik ook nooit), het is geen onwil, het is erg wennen. En daarna heb je opeens een druk knooppunt bij de groente en fruit.
Als jij nou hierlangs gaat dan ga ik daarheen en later sta je in de file bij de zuivel. 
Het was in de super trouwens drukker dan ik normaal gesproken gewend ben, ik was er denk ik om 8u10 - normaalgesproken kun je er dan een kanon 
afschieten, maar vandaag niet. Iedereen is thuis, de zon is op - laten we nu maar gaan voor het druk is . . . ik had even moeten vragen wanneer het stil is.

Besmet, of geweest - hmm je verwacht meer van zo'n huisarts niet dan ?

Ik vind ook die tamtam die ze maken over dat de R0 nu richting 1 gaat een fout signaal, straks denkt iedereen dat het wel weer kan
en wat dan, de R0 is een gemiddelde en het virus schijnt ook de hele tijd te muteren, daar hoor je trouwens weinig over. Ik wist dat er in China 
2 varianten waren, maar ik heb gisteren ergens een plaatje gezien met kleuren en daarop zie je dat/hoe het virus zich verspreidt maar ook van 
kleur verandert, iedere kleurverandering is een mutatie. En dan die laconieke reacties in Amerika, dat kan nog wat worden.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Maart 2020 om 12:27
Vandaag bij AH riep de caissière iemand tot de orde: "U liep veel te dicht achter langs die meneer". Lief, dat ze een klant in bescherming nam. Toevallig was die klant nou net de man, die me een paar weken geleden in de Plus te na kwam, toen ik heel even naar de tht data van drie merken yoghurt keek en hij niet kon wachten tot ik iets gepakt had en was weggelopen. Hij is de reden, dat ik zelf mondkapjes heb genaaid en die aldoor draag in winkels. Zelfs zonder Coronavirus kwam hij gewoon te dicht bij voor een vreemde. Ik heb niks gezegd, hem in gedachten iets ergs toegewenst.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Maart 2020 om 12:49
Er zijn kennelijk nog steeds mannen die zich niet kunnen gedragen ,met of zonder virus .

Ik heb een tijd in de Dekamarkt een man die mij kennelijk als mikpunt had gekozen .

je hebt dat wel eens dat je wil uitwijken en de ander wijkt dezelfde kant uit . Deze man ging dat heel vervelend doen . Hij vond dat ik goede schijnbewegingen kon maken . De volgende keer dat hij in de winkel was en ik ook ging hij het zelfde spelletje weer uithalen
Het was altijd in de zelfde hoek .
Ik had de keus een knietje of de bedrijfsleider waarschuwen .
Ik heb de middenweg gekozen en hem duidelijk gezegd als hij dat weer een keer flikte ik de bedrijfsleider zou waarschuwen .
Ik zie hem nog wel eens een keer en dan kijkt hij me vuil aan ,maar daar heb ik geen last van .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 April 2020 om 12:55
Via omroep MAX kun je meedoen aan een enquête voor de VU over hoe je als oudere het Corona gebeuren ervaart. Met vragen over nu en voor de pandemie. Beetje oppervlakkig.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 April 2020 om 13:22
Stond dat inde nieuwsbrief ?

Dan is me dat ontgaan
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 April 2020 om 16:44
Ik doe er meestal weinig mee. Ik krijg het blad ook niet al te vaak, want ik ben tientjeslid. Wij lezen voor tv programma's de Veronicagids, en die gebruik ik om interessante programma's aan te strepen. Dat is mijn huiswerk voor woensdag. Soms word ik opgebeld, of ik geen gewoon lid van MAX wil worden, maar ik vind dat dat blad altijd over oude mensen gaat. Dat hoef ik niet elke week te lezen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 April 2020 om 19:34
Nee ik heb geen blad,maar ik krijg iets op de mail ,zal wel eens iets aageklikt hebben .

Daar staan tips op en recepten ,gymoefeningen .Op het ogenblik staan er schuifpuzzels op .Een afbeelding in vierkantjees geknipt en die doorelkaar geschud zijn .alschuivend moet je het plaatje weer goed maken .
Best nog een klus .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 April 2020 om 16:37
Soms heb je een pechdag en soms lacht het leven je tegen met een grote grijns. De dokter wilde me naast de ACE remmers aan de bètablokkers. Ik zei Oké maar we hebben geen auto. Maakt niet uit, de apotheek zal ze brengen, ze nemen nog contact op. Maar vanmiddag trring, uw medicijnen. De auto stond met kapotte accu bij de huisarts, vanwege het bloeddruk meten. Vanmorgen werd de sleutel gehaald, vanmiddag belden ze op, nieuwe accu, redelijk van prijs, oké, net trring, hier is uw auto weer. De tuinman, met wie we in de herfst al een afspraak hadden gemaakt, belde, dat hij a.s. maandag de onbehouwen vuurdoorn komt verwijderen en vervangen door een gehoorzaam exemplaar plus twee andere struiken. Die ook in zijn tuin staan en een mooie combinatie vormen. En toen won Ton ook nog zijn computerspel, en te horen naar zijn eeuwige gemopper, gebeurt dat niet al te vaak.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 April 2020 om 11:11
Gisteren kwam mijn dochter met man en kind even zwaaien en even een praatje vanaf de deur tot achter het tuinhek .

Het zusje van mijn schoonzoon had het virus en zat dus met man en 2 kinderen opgesloten .
Was afwachten hoe het zou verlopen anders moest ze naar het ziekenhuis .
Kreeg net een app dat ze zich al wat beter begon te voelen en waarschijnlijk niet naar het ziekenhuis hoefde ,was wel even goed schrikken . .
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2347
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 April 2020 om 11:33
Ik ben zo blij met de hedendaagse mogelijkheden om via whatsapp of skype toch mijn kinderen en kleinkinderen te kunnen zien, maar ik ben zwak en zou mezelf echt niet tegen kunnen houden wanneer ze aan de andere kant van het glas of tuinhek zouden staan. Dus ik heb ze gevraagd om niet langs te komen.
Wat goed van je Mutti dat jij je kan beheersen.

Fijn dat het zusje van je schoonzoon zich wat beter voelt. 


Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 April 2020 om 18:52
Fijn Machtelt

Als alles meezit dan ziet de wereld er een beetje somberder uit .

Ik hoop dat je wat moed kunt verzamelen en toch even in de tuin gaat zitten .
Desnoods doe je je mondkapje voor .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 April 2020 om 08:57
Ik ben aan het experimenteren met een gehaakt mondkapje met ruimte voor een papieren zakdoekje, zodat de gaatjes geen extra gevaar opleveren. In witte katoen, zodat het in de kookwas kan. Misschien maak ik er een neus op ook, voor de gein.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 April 2020 om 11:03
LOLLOLLOL
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 April 2020 om 12:03
Als alle ellende voorbij is ,stuur je ons een foto .

Pasop dat het niet teveel aandacht trekt en de mensen het van nabij willen zien of het patroon vragen .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 April 2020 om 12:28
Ik weet wel zeker, dat als mensen vragen of ik ook voor hun een mondkapje wil haken, het antwoord Neen is. Jammer maar helaas. Patroon kan ik proberen op te schrijven, maar dan alleen voor hier. En dan nog heeft ieder een ander model hoofd, dus het is de vraag of mijne ook past op een andere snoet.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 April 2020 om 13:13
Ik hoorde vanmorgen op de radio ook een heel relaas van een man uit Groningen. Zijn vrouw had met een aantal vriendinnen, mondkapjes genaaid als een soort envelopje Daar paste dan een tissue in .

Ik heb ook al gehoord dat iemand ,de bananen wasten en de komkommers .

Niet om ze met schil en al te eten ,maar zodra ze ze gekocht had .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 April 2020 om 13:37
Ja, ik had dat ook gehoord, en dan echt met zeep.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 April 2020 om 13:43
Nu moet ik zeggen dat ik de pakketpostdoos, waar mijn medische voeding en die van mijn man inzit ,met handschoenen aan aanpak en dan de doos schoonmaak ,misschien overdreven, maar de bezorger komt overal .

Maar de potjes en flesjes die erin zitten, maak ik niet schoon .
Ik neem aan dat ze daar netjes werken .
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 23456 36>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.547 seconden.
Lang Yarns