Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Corona

 Reageer Reageer Pagina  <1 89101112 36>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Mei 2020 om 10:42
Ik lees liever echte boeken ,maar in deze tijd was mijn tablet een uitkomst . Vooral toen die extra boeken erbij kwamen .
Het jammere is dat je buiten niet digitaal kan lezen ,want je krijgt steeds bericht dat hij te warm wordt, ook al zit je in de schaduw onder de parasol .

Mijn man is er erg blij mee dat de bieb gedoceerd open gaat .
Ik heb ook nog wel oude boeken gelezen .

Ik weet niet of ik nu blij moet zijn of niet . Voor mijn kinderen met hun eigen bedrijven wel ,maar ik ben en blijf angstig .

Je merkt goed dat de mensen makkelijker worden althans hier .


Het is nu 2 weken geleden dat mijn broer begraven is , ik moet zeggen dat ik al die tijd bang ben geweest . Het begint nu wat te zakken .

De proeven van rechtshouden in het centrum ,wordt totaal genegeerd zag ik op de televisie .
Het antwoord van iemand was "Ik heb haast "

De campingbaas was blij ,maar had een beveiliger ingehuurd om de 1.5 m te controleren . Mensen die een paar weken geleden zo blij waren dat ze bij hem mochten staan ,en bij hoog en bij laag beloofden de 1,5 m te houden ,begonnen nu te mopperen .




Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Mei 2020 om 12:12
Ik ben geen seconde bang geweest.
Ben ook wel naar tuincentra geweest ga soms op bezoek bij de kinderen en krijg bezoek.
Ik ga er wel secuur mee om, waar hoesten of niezen is kom ik niet en die komen ook niet bij mij.
Gewoon je volle verstand gebruiken.
Een tuincentrum bezoeken is heel wat anders dan een supermarkt.
Bij tuincentra is ruimte, zijn ruime paden, dus kan je elkaar ook de ruimte geven en is het minder druk dan in een supermarkt. Lao-man gaat wel naar de supermarkt, we moeten tenslotte ook eten.Wink

Dat ik niet bang ben is niet mijn verdienste, ik ben gewoon niet snel bang en vind dat een zegen.
Als je wél bang bent is dat heel vervelend en stressvol.
Maar je doet er niets aan, je bent bang of niet, dat is per persoon verschillend.

Ik vind het heel erg voor de mensen die bang zijn, en ik begrijp dat ook echt wel.

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Mei 2020 om 16:52
Ik was niet bang, wel voorzichtig. Naar mezelf toe en naar anderen. Juist omdat mensen zonder nadenken vlak langs je scheren, draag ik een mondkapje en wend mijn hoofd af als ze dat doen. Ik weet nooit of iemand besmet is en mij besmet, zodat ik anderen weer besmet. Bang ben ik niet voor ziek worden, maar daar waren al die regels voor. Daar houd ik me aan en dat blijf ik doen. Ik zoek nu wel naar mogelijkheden om thuis vermaak te regelen, zoals films en musea bekijken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Mei 2020 om 17:44
Magtelt, ik had ook niet de indruk dat jij bang was hoor.
Daar schreef ik het niet voor.

Ik vind het alleen heel erg voor de mensen die wel bang zijn.



Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Mei 2020 om 18:04
Ja, ik begrijp dat nooit helemaal, net als paniekaanvallen. Ik kan er niks mee en weet niet, hoe ik iemand gerust moet stellen. Dit is een heel vreemde situatie, de wetenschappers weten eigenlijk ook niets. Ik denk dat het net zo is als leven op een vulkaan, maar dat zou ik niet gauw doen. Als je dat tegen buitenlanders zegt, vinden zij het vreemd dat half Nederland onder zeeniveau ligt, en dat vinden wij gewoon.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Mei 2020 om 18:46
Ik hoop toch heel erg dat we niet gewend raken aan de 1.5 meter en de mondkapjes.
Dat het voorbij is voor we het 'gewoon' zijn.

Het ergste van alles vind ik dat ik niet naar de kerk kan gaan.

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Mei 2020 om 18:52
Ik hoop voor je dat je nooit paniek aanvallen krijgt , want je gunt zoiets niemand .

Ik heb het gekregen toen ik iemand op een racefiets door de trein gegrepen zag worden ,toen hij tussen de bomen door glipte .

Ben het nooit kwijtgeraakt , ook niet met hulp .
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Mei 2020 om 18:54
Heeft jullie kerk geen livestream ,of is de dienst niet te volgen via de radio ?
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Mei 2020 om 11:21
Ohhhh Mutti!
Ja ik kan me levendig voorstellen dat je dan paniekaanvallen krijgt en meer vatbaar bent voor angst.Shocked

Ik schreef al dat het niet mijn verdienste is dat ik niet snel bang ben.
En dat ik het heel erg vind voor de mensen die het wel zijn, vaak of soms. Het lijkt me verschrikkelijk.

Nee, geen livestream ook geen radio, want er is helemaal geen dienst.
We zijn een heel kleine gemeente.
Als er wel diensten zijn kan ik dat wel via radio volgen via een speciaal kanaal.
Maar ik woon zo mogelijk liever persoonlijk de dienst bij, al kan ik dat niet altijd vanwege mijn beperkingen.
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Mei 2020 om 08:38
Ja je gaat naar de kerk omdat het een samenkomst is, dan is livestream niet hetzelfde. En radio ook niet. Het is net of onze levens nu in een lange pauze-stand staan, niets is meer zoals we gewend zijn.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Mei 2020 om 10:37
Ik kreeg net een mail van de Bieb ,dat ze hier Maandag 18 Mei weer open gaan .

Voorlopig alleen op Maandag middag .
Je moet een mandje nemen ,de looproutes volgen .
Als er teveel mensen binnen zijn moet je buiten wachten .
De balie heeft een scherm . Afstand bewaren en er worden voorlopig geen boetes berekend bij te laat inleveren .
Koffiehoek en zitjes zijn niet in gebruik ,ook de toiletten niet
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Mei 2020 om 15:26
Dat is al een goed bericht voor alle mensen met leeshonger. 
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Juni 2020 om 14:10
Hoe gaat het nu, Jondala?
Weer wat vooruitgang?
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Juni 2020 om 14:27
Originally posted by Lao-tse Lao-tse wrote:

Hoe gaat het nu, Jondala?
Weer wat vooruitgang?



Lief dat je het vraagt 😘
Het gaat goed. Nergens geen last meer van. En geen blijvende schade gelukkig.
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Juni 2020 om 16:44
Ohhh!! wat ben ik daar blij om!
Toppie
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Juni 2020 om 17:09
Hier in Belgie vanaf 8juni alle horeca en cafés open,wel de regels volgen ,wat zal ik gaan doen ,TERASJE 👍🥂🍨😋,zou jullie allemaal graag uitnodigen 🥞🍟🍕haha de corona gekte
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Juni 2020 om 17:54
In onze bieb moet je eerst je handen met alcohol inwrijven en een mandje pakken, daarna mag je oude boeken inchequen en in de "quarantaine kar" leggen. Het boel dat je pakt, moet je meenemen. Wij reserveren en dan staat het boek dat je ook echt wilt hebben klaar.

Vandaag in de Dekamarkt liep iedereen straal langs elkaar heen, ik draag nog steeds mondkapje, bril en handschoenen. In de korte straat van parkeerterrein en winkelcentrum stond een vrouw in een grote rolstoel met twee buikige oude mannen te praten en zo kon je geen anderhalve meter aanhouden. Ton bracht mijn wagentje terug en zei er wat van en toen wilde één van de buikjes hem slaan. Als je me aanraakt komt de politie zeker, zei Ton en toen deed het mannetje het toch maar niet. Er zijn overal plekken om rustig met elkaar te praten, als je een kennis tegenkomt, het was niet nodig juist die straat te blokkeren. Ik denk dat meer mensen opmerkingen hadden gemaakt en dat ze daar stonden te provoceren. Ze hoopten zeker op ongewapende boa's.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Juni 2020 om 10:39
De huisband heeft vandaag met 1 van zijn tantes gepraat die hij in de supermarkt tegen kwam, maar hij is dan zo van eerst de kassa verlaten, 
dan de kar achterlaten en dan verderop even praten. Hoe moeilijk is dat ? 
Het is maar goed dat Ton zo groot is. 
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juni 2020 om 08:57
Vroeger wees ik mensen die in de weg stonden voor een gesprek op de koffiehoek in de supermarkt. Nu was het zo duidelijk dat ze expres in de weg stonden, anderhalve meter van elkaar, maar dan zo dat er voor niemand anders die afstand overbleef om te passeren. Ik overweeg één seconde om de Amsterdamse scheur open te trekken, maar ik vond het niet de moeite waard.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juni 2020 om 09:27
Wat mij op gaat vallen ,is dat de "kletsers " weer in hun oude gewoontes vervallen ,ook op straat, maar dat de jeugd en vooral die van de basisschool leeftijd , zich nog zo stipt houden aan de 1,5 m .

Naast onze supermarkt wordt gebouwd en er is net een pad open gelaten waar 1 kar veilig door kan . Van de week kwam er een knulletje aan op een stepje en die bleef keurig aan het begin staan om ons de gelegenheid te geven het pad af te lopen .
Dat smalle pad was er al voor corona ,anders hadden ze het wel aders gedaan denk ik ,maar daar is nu niets meer aan te doen .
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 89101112 36>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns