Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Corona

 Reageer Reageer Pagina  <1 1112131415 36>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juli 2020 om 22:07
Ik heb ook een doos vinyl handschoenen verbruikt en nu draag ik van die katoenen verbandhandschoenen, die in de kookwas kunnen. En wasbare mondkapjes en de bril, die ik normaal alleen bij de tv en in de bios op had. Van mij mogen ze met hun ogen rollen of gek kijken. Trouwens, iedereen gaat aan de kant als ik zo vermomd langs zeil. Ze denken dat ik iets mankeer. Nee, en dat wil ik zo houden. Dus blijf maar bij me uit de buurt. Nu we zelf het karretje schoonmaken, maak ik alle randen schoon, omdat ik het dan aan alle kanten naar me toe kan trekken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juli 2020 om 11:36
Als ik meerdere winkels in ben geweest dan zie ik de handschoentjes verkleuren van het vuil dat er toch nog op de winkelwagen en de spullen in de winkel zit. Eerst probeerde ik tussendoor de handschoenen te verwisselen, maar dat lukt niet. Mijn handen worden zweterig van die handschoenen en een nieuw paar krijg ik niet goed aangetrokken.

Als ik meer dan 1 winkel in moet gebruik ik nu gebreide tuinhandschoenen met een waterdichte nitril laag. In het begin zijn ze een beetje stug, maar in gebruik worden ze soepeler. Ik denk dat die beter beschermen dan katoenen handschoenen. Kosten 79 cent per paar bij Action en zijn wasbaar. Na wassen op 80°C of heter is het virus dood.

Deze: https://www.action.com/nl-nl/p/garden-touch-tuinhandschoenen-2/
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juli 2020 om 18:46
Vandaag boodschappen gedaan. In de winkel was ik weer de enige met een masker. Er was maar 1 kassa open. Een lange rij stond tot ver in het vak, zodat daar niemand iets kon pakken. Om achteraan de rij te kunnen aansluiten moest ik de halve winkel door. Natuurlijk liep er iemand doodleuk vlak langs me heen. Blij dat ik zijn adem niet ongefilterd hoefde in te ademen.

Maar buiten zag ik dat er tenminste 1 ander een masker had gedragen, die daarna het maskertje en een paar blauwe latex handschoenen gewoon maar op straat had gesmeten! Zo moet het niet natuurlijk.

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2020 om 08:10
Volgens mij denken de meeste mensen dat het voorbij is. Dat de anderhalve meter niet meer telt. Daarom ben ik ook blij met mijn maskertje. Als ze te dichtbij passeren en als ze uit mijn buurt blijven, omdat ze denken dat ik een gevaar ben. Ik heb er zelfs aan gedacht om een fles water in een linnen tas te gaan dragen, waarmee ik om me heen kan zwaaien. Dat is dan nog niet eens anderhalve meter, hoogstens 1.20m, dus wie geraakt wordt is te dichtbij.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2020 om 09:18
Nou het is niet over

In het bollendorp waar mijn dochter woont ,zijn 4 gevallen van corona ontdekt van bezoekers van een en het zelfde cafe .

Het personeel is getest na de ontdekking ,zij waren het niet .
Dit is dus weer zo'n cluster .

Ga nu maar weer eens na wie daar geweest zijn en dus de kans op besmetting hebben als je de rekenmethode gebruikt

De eigenaar heeft vrijwillig zijn zaak gesloten .
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2020 om 13:05
en dan heb je de laatste 9 nog gemist Mutti Confused
ik vind het best wel spannend!

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2020 om 16:27
Het zijn er nu 23 Carolina .

Ik ken die tent ,ik begrijp niet hoe je daar 1-5 m uitelkaar kunt zitten ook al hebben ze een terras .

Mijn dochter was het weekend in Friesland en ik denk niet dat ze daar wel eens komt ,maar hij ligt midden in de winkelstraat ,iedereen loopt er langs . Dus je hoeft niet eens binnen te zijn geweest .

Het is misschien niet aardig ,maar ik wou dat ze nu eens echt gingen bekeuren ,als ik 2 km te hard rij krijg ik ook een prent .
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Juli 2020 om 10:30
Volgens mij gaat het alleen weg, als ze echt uitgebreid gaan testen. Want er zijn gewoon mensen, die het hebben en verspreiden terwijl ze nergens 
van hebben.
Ik ben zelf nog niet aan het mondkapje, maar het zou me niets verbazen als het alsnog verplicht wordt.
Maar ik ga zo min mogelijk naar de winkel en ook bijna nooit samen, we verdelen de last.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Juli 2020 om 11:47
Dan zou het verplicht moeten worden en ik denk dat dat juridisch niet eens mag .

Ik weet ook geen oplossing ,maar zo op een kluitje in een cafe zitten lijkt mij niet zo verstandig ,net zo min als hutje mutje in de Kalverstraat lopen .



Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Juli 2020 om 12:44
Het schijnt dat veel mensen, die zich laten testen gewoon doorgaan met hun leven zonder quarantaine, tot ze het resultaat hebben gehoord. En dan misschien nog steeds denken dat het zo'n vaart niet zal lopen. Ik heb vandaag tegen een nekhijger in Kruidvat gezegd: "Weet u wat anderhalve meter is? Tot hier." En op mijn voorhoofd gewezen met het Je-bent-gek-gebaar. Ik ben namelijk 1.56 m. Ik sprak wel door een mondkapje heen, daarom zeker geen reactie. Hij stond te fluiten en dat voelde ik aan mijn nekhaar.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Juli 2020 om 11:40
ik denk dat ieder alleen voor zichzelf kan en mag spreken.
vorige week was ik aan het niezen. ik heb meteen temperatuur opgenomen (was gewoon 37) en voor alle zekerheid de huisarts gebeld. er werd mij aangeraden binnen te blijven en temperatuur in de gaten houden. mijn afspraak fysio had ik al meteen afgezegd.
binnen blijven is een lastige als je alleen woont met je hondje.
wel heb ik voor het uitlaten de rustiger momenten uitgekozen en ik houd sowieso afstand van andere hondenuitlaters.
wel naar de tuin, daar is de afstand ruim ruim voldoende.
na twee dagen was het niezen weer over en had ik al sterk de indruk dat het een allergische reactie was omdat ik het alleen in huis had.

ik denk niet dat er mensen zijn die moedwillig anderen besmetten.
ik zie wel dat heel veel mensen minder bewust leven, minder aandachtig dan ik.
daardoor gebeuren er ongelukken, daardoor kwetsen we mensen met wat we zeggen en/of wat we verzwijgen.
niet omdat we kwaadwillend zijn, zelfs niet omdat we stom zijn maar 'gewoon' omdat we ons hoofd er 'even' niet bij hebben.

daarom, en ik spreek alleen voor mezelf, daarom leef ik aandachtig en voorzichtig en accepteer dat er ondanks die voorzichtigheid toch wel eens een ongeluk(je) kan gebeuren
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Juli 2020 om 14:45
In de Aldi werd er gesteggeld tussen 2 bejaarde mannen, de ene bejaarde vond dat de ander afstand moest houden, de ander stokoud 
vond dat hij wel kon passeren want hij bleef niet staan, hij liep door. Als het niet zo serieus was, dan was het heel grappig geweest.

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Juli 2020 om 15:06
Mijn opa had vroeger een uitsteek bordje dat meegaf ,aan de bagagedrager van zijn fiets zitten . Hij vond dat de mensen hem te strak inhaalden ,maar dat hielp wel .

Ik denk niet dat ze wisten dat ze meegaven ,maar hij kreeg echt meer ruimte .

Die zou je nu aan een riem moeten hebben zitten en dan links en rechts uit moeten kunnen laten klappen in de super ,

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Juli 2020 om 18:06
Ik dacht aan een linnen tas met een Dopper fles water. Samen met mijn arm is dat iets van 130 cm. Dus als ik een rondje draai en ermee zwiep, is ieder die geraakt wordt, te dichtbij. Ik draag altijd een mondkapje, bril en handschoenen, dat geeft een veilig gevoel. En per ongeluk passeren vind ik niet erg. Wel achter me staan te fluiten zodat ik mijn nekhaar voel wapperen.

Overigens moet je een hondje gewoon kunnen uitlaten, dan moeten mensen maar opzij gaan, als ze uit je buurt willen blijven.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juli 2020 om 09:18
Hier in België is het virus terug met veel besmettingen ...ik word daar zo depri van,waarom hebben ze alles zo snel versoepeld en waarom zijn er mensen die denken dat alles mag en zich niet houden aan de regels,wat gaat de toekomst brengen ,😖
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juli 2020 om 09:39
Hier is het precies het zelfde .

De hoge heren zijn het zelfs niet met elkaar eens .Mondkapje of geen mondkapje

Ik las een stukje in de krant en daarin stond de uitspraak van een jongen . Hij was het zat ,hij wou lol hebben .Ze hadden zich al zoveel moeten ontzeggen ,geen eindexamenfeest , het land waar hij naartoe wou met vakantie ging ook niet door ,kortom hij was zielig . Alleen ouderen werden er ziek van dus hij liet zich ook niet testen .

Als dit nu alles is wat ze zich moeten ontzeggen ,in de oorlog zaten jongeren van zijn leeftijd ondergedoken .Ik begrijp dat ik nu opoeachtig klink ,maar ik word er razend om .
Ik word ook kwaad op de regering ,wel 1.50 maar geen controle .Burgemeesters weten het ook niet meer ,ze hebben de middelen niet om in te grijpen , boa's en politie worden uitgelachen .
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juli 2020 om 12:15
Alsof ze de enigen zijn die zich van alles moeten ontzeggen, alsof we niet met zijn allen in hetzelfde schuitje zitten. Nog niet echt volwassen dus . . . 

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juli 2020 om 12:22
Ik zit net de krant te lezen ,daarin staat dat de GGD iemand belt dat hij besmet is .

Deze persoon zit in de auto opweg naar Zuid Frankrijk .
Hij heeft zich dus wel laten testen ,maar wacht niet op de uitslag ,op naar de camping ,uren met z'n allen in een auto .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juli 2020 om 17:48
Ze moeten gewoon een andere manier van lol maken bedenken. Ieder in eigen huis en dan allemaal tegelijk dingestimen. Zoals bij vergaderen online. Desnoods zet ieder voor zich het op een zuipen. Samen muziek maken op die manier kan toch ook!

Er werd allang geklaagd, dat mensen zich laten testen en dan al wachtend op de uitslag doorgaan met feesten en werken.

Ik vond die isolatie enorm zielig voor mensen in verzorgings- en bejaardentehuizen, maar het kon niet anders.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juli 2020 om 19:48
IMG]https://www.mupload.nl/img/wmlmgi.jpg[/IMG
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 1112131415 36>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.391 seconden.
Lang Yarns