Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Corona

 Reageer Reageer Pagina  <1 1415161718 36>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2020 om 09:23
Gisteren was ik even snel Praxis binnengelopen om Hortensiamest voor blauwe bloemen te scoren en wat touw zonder plastic coating voor creatieve uitingen, en bij de kassa waren van die plakstrips om de anderhalve meter. Achter me zei iemand dat het in Duitsland 2 meter is, maar zelf stond hij op 50 cm. Ik draaide me om en vroeg vriendelijk of hij het op zijn Duits wilde doen en hij moest lachen en liep achteruit.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2020 om 10:28
Goed Machtelt ,sommige mensen zijn toch echt niet te doen he
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2020 om 10:51
Machtelt , fietspaden zijn tegenwoordig voor iedereen

Wielrenners nemen ze volledig inbeslag met al hun kreten en verwensingen ,prachtig om te trainen natuurlijk


Wij hebben een prachtig fietspad in de natuur met klimmetjes .
De gemeente had er een paal gezet ,toen gingen ze er omheen nu liggen er boomstammen ,want ook auto's maakten er ook gebruik van.Ik wacht nu op het moment dat het paaltje ,waar ruimschoots van te voren voor gewaarschuwd wordt, weggehaald wordt .
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2020 om 12:14
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

In het begin van de lock down was die weg een stuk rustiger, blijkbaar werkten de meeste mensen thuis. Maar nu is hij weer net zo druk als vroeger. Zo rond 3 en 4 uur 's nachts is het iets minder lawaaiig. Het fietspad achter onze tuin is ook maanden heel rustig geweest. Het is eigenlijk een motorvrij pad en er worden veel honden uitgelaten. Precies achter onze tuin stonden de bazen en bazinnen dan te kwekken en in de buitenlucht praten mensen harder. Nu lijkt alles weer gewoon te zijn, er rijden nu ook weer veel scooters, wat eigenlijk niet mag.


Waar ik woon is dat net zo. Druk verkeer op de autoweg. Luid roddelende honden uitlaters. De fietspaden zijn wel rustig gebleven en in de straten zijn ook weinig wandelaars. In het winkelcentrum ben ik nog niet geweest. Dat was vóór de lockdown al uitgestorven omdat er bijna geen winkels meer zijn. Sinds de bankencrisis sloten daar steeds meer winkels, het postkantoor is al jaren dicht, terrassen staan leeg.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2020 om 17:20
Mutti, ik dacht dat zo'n rechthoekig bord met Fietspad betekent onverplicht fietspad, waar je mag fietsen en lopen, maar niet mag brommen of snorren. Met een bromscooter mag wel. Maar in Apeldoorn krijgt het verkeer van zo'n pad wel voorrang ter bevordering van het fietsverkeer van en naar het centrum, zodat er (hopelijk) minder auto's naar het centrum rijden.

Als voetganger probeer ik mijn tempo op zon pad zo aan te passen, dat er geen auto's voor me hoeven te stoppen. Maar op een keer stopte een bestuurster en zei: Ik heb haaientanden, hoor. Waarop ik antwoordde Nou die staan U goed.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2020 om 17:51
Machtelt ,ik bedoelde het sarcastisch .
Het is voor fietsen en wandelaars ,maar iedereen maakt er gebruik van met wat voor voertuig ook .
Het is af en toe net wildwest .
Ik vraag me wel eens af wat die middelbare " paaltje " roepende en snot sproeiende ,in lycra pakjes gestoken mannen voor werk doen .

Er zijn veel klachten over en de politie probeert het in de gaten te houden ,maar wie luistert daar tegenwoordig nog naar .
Ik fiets of wandel daar voorlopig niet meer
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2020 om 17:53
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

  
Als voetganger probeer ik mijn tempo op zon pad zo aan te passen, dat er geen auto's voor me hoeven te stoppen. Maar op een keer stopte een bestuurster en zei: Ik heb haaientanden, hoor. Waarop ik antwoordde Nou die staan U goed.


     LOLLOL   LOLLOL
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2020 om 18:43
Als we ons allemaal een beetje aanpassen lukt het wel,maar dan ook allemaal .

Wij reden vanmiddag op een voorrangsweg ,met evenwijdig een fietspad .
Twee fietsers moesten linksaf en hadden dus haaientanden ,maar dan konden ze op dat smalle stuk nooit 1.50 afstandhouden ,dan is het een kleine moeite even te stoppen en ze voorrang te geven ,dan konden zij door en de fietsers die achter ze kwamen en rechtdoor moesten ook .
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Augustus 2020 om 10:34
mijn dochter belde net dat ze de verjaardag van haar zoontje niet durft te vieren. 2 wordt hij.
in Amsterdam zijn de meeste nieuwe besmettingen en Femke Halsema zei dat de meeste besmettingen in Amsterdam-West zijn. Daar wonen mijn dochter, haar vader en haar schoonmoeder.

nu heb ik gezegd toch te komen, incl. de cadeautjes en dan maar weer op 'raamvisite'. ben er wel verdrietig van, merk ik.

ben ook boos op alle mensen die koste wat kost op vakantie moeten, of naar land van herkomst moeten en daar Joost mag weten wat voor ziekten en beestjes mee vandaan nemen....

nouja, ik moet m'n teleurstelling even verwerken Disapprove
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Augustus 2020 om 11:01
Eén keertje niet op vakantie. Dat is al te vel gevraagd voor die mensen. En dan bij terugkomst niet testen en niet in quarantaine. Geen mondkapje. Thuis feesten. Lekker veel mensen besmetten. En straks de plek op de intensive care innemen die een ander wordt ontzegd omdat die toch al oud is en de zorg weer overbelast.


Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Augustus 2020 om 11:17
Carolina ,ik ben het volkomen met je eens .

Er is hier een middelbareschool , waar een mondkapje wordt geadviseerd buiten de lokalen .

Maandag was het besproken en Dinsdag droeg een flink aantal een mondkapje .

Ik heb geen idee of je dit als school kan dwingen ,maar ik vind het een goed idee ,op de gangen kun je geen afstand houden .

Ik vraag me zelfs af of het niet beter is dat de leerkrachten van lokaal wisselen i.p.v de leerlingen .
De 50 minuten lessen iets korter , leerlingen in het lokaal, ramen zolang het kan wagenwijd open om te ventileren .
Het is toch bespottelijk dat ze maanden niet op school zijn geweest en dat ze nu ineens moeten gaan kijken of de ventilatie wel goed is ,waarom moest er zonodig zo gebouwd worden dat er geen raam meer open kan ,ook in kantoren .?
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Augustus 2020 om 11:24
Dat is een oplossing, Mutti. Leerkrachten kunnen het wisselen dan zo afspreken dat ze niet langs elkaar hoeven lopen in de gangen.
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5757
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Augustus 2020 om 21:21
Mutti geef je helemaal gelijk met de school. Voor de vakantie zijn onze kids gedeeltelijk weer naar school gegaan onze zoon onderbouw middelbaar
onderwijs. Ze hadden 40 minuten les niet meer dan 5 lesuren en pauzeren deden ze met de leerkracht in het lokaal. De leerkrachten deden van lokaal wisselen. Onze dochter zat bovenbouw middelbaar onderwijs. lestijden hetzelfde maar daar moesten ze zelf van lokaal wisselen dit omdat ze allemaal verschillende vakkenpakketten hebben dan gaat dit niet omdat de klassen steeds wijzigen. Hoe het schooljaar nu gaat uitzien met de lessen weten we nog niet. zover we weten gaan ze gewoon volgens lesrooster naar school met 50 minuten lessen en wisseling van lokalen . Pauzeren weer in de kantine die al veel te klein is. Ze beginnen dinsdag met kennismaking nieuwe klas en mentor, woensdag met de lessen. we zijn dus benieuwd. Vind het maar spannend en hopelijk blijft dit goed gaan. Ze zijn beiden longpatiënt.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2020 om 09:48
Ik vind het een goed idee, dat leraren van lokaal wisselen. Ik sjouwde me vroeger het schompes met een schooltas én een legerpukkel vol dikke boeken en dan moest je voor Grieks en Latijn zelf nog eens je woordenboek meenemen voor een proefvertaling. Of je atlas voor aardrijkskunde. Ik hoop dat de leerlingen van nu e-readers of laptops hebben, waarin alle leerstof zit opgeslagen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2020 om 16:24
Ja en dan achterop je bagagedrager ,en als de snelbinder dan wat slap was begon alles te schuiven ,ik had toen nog zo' n losse extra snelbinder .

In de eerste klas hadden we nog een flauw soort van ontgroenen .Iedere eerste klasser moest de tas dragen ,van een leerling uit de examen klas,
Dat had ik vlug opgelost , er waren veel meer 1e klassers ,wat nu brugpiepers zijn . Als je dan nog even wat na de les aan een leerkracht ging vragen waren alle tassen al vergeven ,nog vlug naar het toilet en op een holletje naar je lokaal ,ze kenden je toch nog niet .

Ik geloof niet dat er helemaal geen boeken meer zijn ,want vorige week werd er een boeken pakket van het overbuurmeisje bij ons gebracht .

Buurvouw kwam ze halen , niet omdat ze te lui was ,maar vanwege het, jong oud ,corrona besmettings gevaar .

. Ze ging aan het kaften vertelde ze .


Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5757
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2020 om 21:36
De schooltas puilt nog steeds uit inclusief nu ook nog een laptop. Ze hebben wel nu een kluisje waar ze dan een deel boeken kunnen inleggen en dan weer wisselen. Ze hebben nog steeds stappels boeken wat ze mee moeten nemen. Vandaag de boeken opgehaald onze zoon heeft er 19 zonder de 7 woordenboeken meegeteld. En de woorden boeken voor grieks en latijn heeft hij nog niet nodig in het tweede jaar. Britt heeft maar 7 boeken opgehaald maar ze heeft nog iets van tien boeken wat ze van afgelopen jaar moet gebruiken. Online staan ook nog een deel boeken. Vandaag dus weer mogen beginnen met kaften en ik kaft ze altijd dubbel met een laag door zichtig plastic als extra bescherming want de boeken moeten weer zo goed en schoon mogelijk ingeleverd worden anders krijgen ze een boete. Terecht natuurlijk.
De tas blijft nu gelukkig goed zitten hebben wel een ver breder op de bagage drager met een spin anders was het niet te doen.
Ze hebben er zin in maar vinden het spannend nu weer met meer corona en minder regels helaas. De lesrooster is er nog niet maar zal denk ik morgen wel online staan. zijn benieuwd.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Augustus 2020 om 09:16
Toen mijn kinderen naar de middelbareschool gingen ,waren de boeken nog voor eigen rekening ,wel was er een boekenbeurs ,maar dan moest je goed uitkijken of de druk wel klopte anders kon je wel eens in de problemen komen

Wij hadden het geluk ,dat ik destijds in een boekwinkel werkte .( handwerkboeken )


Ik kreeg daar mijn personeelskorting . We raakten op de boekenbeurs altijd onze boeken kwijt omdat ze nog vrij nieuw waren en de juiste druk .
We hadden dan eigenlijk de boeken nog vaak met winst . Daar kon dan het andere materiaal van gekocht worden en wat overbleef aan geld was extra zakgeld .
Dat stimuleerde ook om er netjes op te zijn .Maar dat kaften ,vreselijk .
Laptops hadden ze nog niet .
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Augustus 2020 om 09:24
Ik vond kaften altijd leuk, wij haalden onze boeken ook al voor de vakantie op. Dat regelde school - op die manier had iedereen de juiste boeken.
Ik ging dan wel in een "fabriek" naar school met 1600 leerlingen. Je ouders betaalden een x bedrag aan het boekenfonds van school en er was
ook een beurs voor mensen die daar geen geld voor hadden. 
Maar ze hadden op school niet de geldpest, sommige boeken gingen erg lang mee. 
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Augustus 2020 om 10:26
Ja, maar om de zoveel tijd werden bijvoorbeeld wiskundesommen geklutst, dus als de leraar huiswerk opgaf met de nummers van sommen, maakte je met een oud boek net de verkeerde. Ik erfde de boeken van grote zus en die had de gewoonte om moeilijke woorden op te zoeken en de vertaling er met potlood boven te zetten, in plaats van een vertaling van het hele stuk op schrift te zetten. Kreeg ze een beurt, dan lepelde ze die vertaling fluks uit het hoofd op. Ik deed hetzelfde. Vroeg de leraar om het schrift, dan lag dat net thuis. En wat deden al die potloodletters in mijn boek? Het is tweedehands, meneer.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Augustus 2020 om 10:50
Dat van die sommen klopt en pagina's ook .

Ik had de boeken van mijn grote broer en daar stond ook vanalles bij geschreven , ook in de kantlijn .

Ik weet nog dat hij ergens bij geschreven had ,dat de tram door een onwillige bocht gierde . Ik vond dat zo'n mooie zin dat ik hem ook eens in een opstel gebruikt heb .De leraar ned had er toen bij geschreven dat hij het ook een mooie zin vond .

Beter goed gejat zullen we maar zeggen .
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 1415161718 36>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.340 seconden.
Lang Yarns