Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Corona

 Reageer Reageer Pagina  <1 1516171819 36>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Augustus 2020 om 20:05
Daar zijn grote broers en zussen toch voor? Voor het gemak van de jongere kinderen in het gezin. Mijn zus had ooit, toen ze voor het bord mocht komen bij wiskunde gezegd: Wie ben ik dat ik dit mag doen?, een citaat uit de rede die Juliana bij haar kroning gaf. Ik kreeg de kans niet die te gebruiken, want de leraar haalde die zin zelf al aan bij mijn eerste bordbeurt in zijn klas.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5757
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Augustus 2020 om 21:20
vandaag update van school gehad. Ze moeten verplicht op de gang een mondkapje omdoen. Bij praktijklessen ook mondkapje. De leraren hebben een stuk waar ze in moeten blijven. Leerlingen onder elkaar geen afstand maar met de leraar wel 1,5 meter. Pauzen moeten ze zoveel mogelijk buiten. De airco staat uit. Vandaag maar op pad geweest extra mondkapjes te halen. Vond dat ze deze info al eerder hadden mogen geven. Stond eerder in de krant dan wij het wisten. Boeken zijn bijna gekaft gelukkig.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Augustus 2020 om 12:56
https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/wetenschap/sociopaten-hebben-moeite-met-coronamaatregelen/ar-BB18iNs6

Dus als ik mensen tegen kom, die zich niet aan de Coronaregels houden, kan ik roepen: Uit de weg, sociopaat!
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Augustus 2020 om 16:48
Hier begint het school op 1 September en de kids kijken er enorm naar uit,de oudere kids weten nog niet of het voor hun doorgaat of thuis onderwijs krijgen en daar zijn ze niet blij om ,afwachten en het virus verwensen ,we zeggen alles komt goed maar de kids geloven er niet meer in,ze zien en horen genoeg om te geloven dat het niet goed komt
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Augustus 2020 om 09:31
vanmorgen met RIVM gebeld en naar aanleiding daarvan tocg m'n naailessen stop gezet. voor nu althans.
ik had op de rommelmarkt wel hat margriet boekje  'handboek voor zelfmaakmode' gekocht, dat gooi ik er straks in de bus en hopelijk heeft ze er iets aan
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Augustus 2020 om 10:43
Dat lijkt me een verstandige beslissing .

Je kan op 1.50 toch geen naailes geven .

Hier staat in de krant ,dat mensen een kinderfeestje gegeven hebben op straat . Twee partytenten een dj en een springkussen .

De politie heeft eerst 2x gewaarschuwd de 3e keer met politiehonden .
De politie heeft zomaar de stekkers uit die dure apparatuur getrokken .
Ik was er niet bij ,misschien was het wel overtrokken van de politie ,maar wie haalt het nu in zijn hoofd om zoiets in corona tijd te doen

Je zou als agent toch ook gek worden.


Ja er waren ook niet uitgenodigde kinderen op af gekomen had degene die het georganiseerd hadden gezegd ,ja wat dacht je dan ,dat die binnenbleven ?



In het woonblok wonen ook mensen met een verstandelijke beperking ,die waren helemaal van de kook .
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Augustus 2020 om 12:21
Ziekenhuis St-Jansdal verbied mondkapjes.
Hoe gek kun je zijn.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 September 2020 om 12:37
Heeft iemand naar voetbal gekeken? De betaalzender is heel even gratis om de liefde naar boven te halen. Alle supporters op een kluitje met zonder t-shirt. Onder de 18 mag dat, maar als ik die volkomen uitgeroeide kerels zag met hun wasbordjes, vroeg ik me af waar ze een pas laten vervalsen om te bewijzen dat ze nog geen 18 zijn. Uiteindelijk konden ze er ook aan komen om te bewijzen dat ze oud genoeg waren voor alcohol kopen. Er mocht alleen geklapt worden, dus schreeuw- en zangkoren alom. Daar komen ze voor, op de tribunes is nooit geklapt. Behalve als eerbewijs voor een dode, invalide of gewonde speler/supporter. Wist de regering dat niet?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 September 2020 om 13:30
Ik denk dat ze het wel wisten ,maar dat ze zelf ook niet meer weten wat ze moeten doen .

Of het om het geld gaat,of om de komende verkiezingen ,ik heb geen idee ,maar ieder normaal denkend mens weet dat dit niet gaat lukken .
Ik heb niet echt gekeken ,maar vooraf hoorde ik een verslaggever zeggen dat de stadion speaker het druk zou gaan krijgen .

Je kunt alle wedstrijden zonder publiek laten spelen ,maar dan krijg je weer rellen en dan staan ze ook dicht op elkaar ,en dan spelen ze ook weer met de gezondheid van de politie .

Ik weet ook niet hoe dit opgelost moet worden ,stoppen met spelen ?

Ik las dat ze de natuurgebieden in Kennemerland afgingen sluiten ,hoe doe je dat dan ? Als je bij de officiele ingang tegengehouden wordt knippen ze wel ergens een gat in het gaas .




Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 September 2020 om 09:02
Voordat de stadions open gingen, liet Pathé in de bioscoop wedstrijden zien. In theaters was al een beleid van 1,5 m. Maar de wedstrijden van ADO Den Haag werden al gauw gestopt, omdat de supporters zich misdroegen. Het gaat niet altijd om winnen of verliezen, maar om relletje schoppen. Overigens werd het Wereldkampioenschap Snooker zonder publiek gespeeld, met ingeblikt applaus en de beste spelers vonden dat eigenlijk heel prettig, geen mobieltjes die afgingen, geen foto's die gemaakt werden, dus geen geflits op de tribunes en bovenal geen geschreeuw, als ze een fout maakten.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 September 2020 om 19:25
wat ik momenteel 'eneg' vind is dat mensen in dorpen lijken te denken dat het alleen in de grote steden hard gaat met die corona
maar ik zie hier in het dorp het aantal besmettingen ook snel oplopen Confused
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 September 2020 om 19:59
Hier ook ,maar we hebben dan ook 2 hockeyvelden en eenvoetbalveld bijna naast elkaar ,waar weer gespeeld en getraind mag worden .En de meesten spelers en toeschouwers en schreeuwende ouders ,komen uit de omgeving , en dat is nu net een " rode " omgeving .

Het trainen van de kinderen vind ik prima .Gezonder dan achter de tablet of telefoon ,en veel plezier met elkaar ,maar je weet niet hoe hard die ouders tegen hun kroost staan te schreeuwen als ze iets verkeerd doen .

Kinderen brengen en weer wegwezen
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 September 2020 om 09:11
Ik denk dat veel mensen geen idee hebben waarom die anderhalve meter afstand moet. Er is te weinig bekend gemaakt over aerosolen, deeltjes die je blijkbaar uitstoot bij gewoon praten. Voor hoesten, niezen, hijgen, schreeuwen en zingen heb je veel grotere afstanden nodig om anderen niet te besmetten. Vooral als je lang bij elkaar staat. Bovendien schatten ze anderhalve meter verkeerd in. Ik ben 1.56, dus om me heen zou ik een ruime cirkel moeten hebben voor een vrije val. En die heb ik zelden in de supermarkt.

Er wordt nu geroepen om landelijke maatregelen, omdat de regionale te weinig helpen. Bovendien reizen mensen nog steeds van en naar gevaarlijke regio's. Alom kritiek op de regering, maar wie heeft die gekozen? De mensen die zó voor het woordje marktwerking waren. Daarom zijn instellingen zonder duidelijke marktwerking afgekalfd: onderwijs, zorg, politie en brandweer. Die maakten geen winst en waren dus niet belangrijk. De grote industriëlen lapten regels en veiligheid aan hun laars, en nu moet de gewone burger eigen verantwoordelijkheid dragen? Zijn er nog mensen die dat kennen, echt vanuit het hart?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 September 2020 om 10:53
Je hebt helemaal gelijk, Magtelt. Het is een gekozen regering, dus zijn we zelf verantwoordelijk voor de blunders en de verkeerde prioriteiten van onze regering. Volgende keer beter, kunnen we zeggen. Dan stemmen we anders. Maar voor veel mensen is er geen volgende keer. Het aantal doden en chronisch zieken is enorm. Door dat virus in combinatie met fout beleid.

Een gewoon bedrijf moet winst maken. De gezondheidszorg moet winst maken niet als doel hebben. Dan werkt het niet. En de foute beslissingen en leugens die ons nu gepresenteerd worden zijn pijnlijk. Alles wat al bekend was vóórdat het virus ons land bereikte hadden de deskundigen moeten weten. Ze moeten zorgen dat ze op de hoogte zijn. Waarvoor heb je die mensen anders in dienst?

Coronavirussen waar we eerder mee te maken hadden in West Europa die veroorzaakten verkoudheid. Maar er waren in andere wereld delen al veel schadelijker corona virussen geweest. China waarschuwde de rest van de wereld voor dit nieuwe corona virus. Chinese burger waarschuwden en plaatsten filmpjes op Youtube om te laten zien wat er aan de hand was. Er waren al snel wetenschappelijke publicaties over dit virus en de gevolgen. De Nederlandse deskundigen hadden dit moeten lezen en hun vakkennis op peil houden. De regering had beter kunnen weten, nadat ook de EU alle aangesloten landen waarschuwde om voldoende medische beschermingsmiddelen in voorraad te hebben. Maar nee, onze regering dacht dat het virus wel bij de Nederlandse grens zou stoppen.

Al die leugens en onlogische maatregelen maken dat mensen het niet meer geloven. Nu zitten we weer met vele nieuwe besmettingen. Het is echt veel nu. Straks moeten we weer in een algehele lock-down.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 September 2020 om 11:27
Machtelt , je hebt helemaal gelijk .

Het ergste vind ik nog dat ze denken dat ze het zo goed doen .

Je wordt als burger van links naar rechts gestuurd .
Eerst waren druppels niet gevaarlijk ,dat geloof je dan en dan komt de rede bovenwater .

Gisteren lieten ze een programma op de tv zien hoelang druppels in een lift blijven hangen .
Dan is er iemand die voorstelt de liften open te laten staan en dat mag dan weer niet van Europa .
Ik kan gelukkig nog traplopen ,maar hoeveel mensen zijn afhankelijk van een lift .?
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 September 2020 om 11:35
Ikke
naar 11 hoog met de trap is een béétje lastig voor een rolstoeler. Shocked
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 September 2020 om 11:56
ik heb er moeite mee als de regering dan maar van alles de schuld krijgt maarja dat doen we ook al eeuwen met God.
gaat het goed, hebben we dat zelf verdient aan hard werken enz. enaz. gaat het slecht komt het door God of nu dan door de regering.

ik zou geen regering willen zijn in zo'n afschuwelijk moeilijke tijd. met milioenen mensen die het 'beter' weten.
ik zou trouwens helemaal geen regering willen zijn.
en ik zie hoe moeilijk het is. als het ons, mensen onder elkaar, niet lukt afstand te houden, zoveel mogelijk thuis te werken, de boodschappen te beperken tot max. eens per week met max. een persoon.....
hoe moet de regering dat dan voor elkaar krijgen met zoveel milioen mensen van zoveel verschillende nationaliteiten, culturen, religies?
ik vind dat ze het tot nu toe goed gedaan hebben
met vallen en opstaan, das waar maar ik maak ook fouten
dat komt omdat ik mens ben en Leef

en verder houd ik het bij mezelf
ik leef zo goed mogelijk, ga zo voorzichtig mogelijk met corona om en mocht ik het, ondanks mijn voorzichtigheid, toch krijgen is het gewoon hele grote domme pech




Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 September 2020 om 12:06
Dat van die lift heb ik gemist, helaas. Zelf schrok ik nogal toen ik voor de supermarkt op straat stond te wachten op iemand die binnen boodschappen deed. Boven de winkel zijn flats met balkons. Op de 2e of 3e etage stond iemand te roken. Geen tabak, maar zo´n elektronische cigaret.

Ik rook dat, beneden staande, keek omhoog en realiseerde me ineens dat ik stond in te ademen wat die roker had uitgeademd. En iemand adem, daar moet je nu heel voorzichtig mee zijn. Dus ik stak de straat over, om aan de overkant te wachten. Ik zag de uitgeademde damp vanaf zijn balkon waaien. Met een snelheid van zeker 10 meter per seconde. Dus 1,5 meter afstand is echt niet genoeg als je geen mondkapje draagt. Sindsdien draag ik altijd een mondkapje als er ook maar een paar mensen in de buurt zijn.
 
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 September 2020 om 15:07
ja maar rook is niet hetzelfde als adem...of als virusdeeltjes
elk heeft een eigen temperatuur, gewicht, vochtigheid, samenstelling

als er brand is, is de rook kilometers ver te zien,
soms met droog weer en harde wind krijgen we hier sahara zand
maar dat wil niet zeggen dat corona is meegekomen met de wind door iemand die in China stond te niezen

als je je veiliger voelt met een mondkapje, is het goed dat je dat doet
voorzichtig zijn is goed.
maar laat de angst niet de overhand krijgen want dan stop je met Leven, lang voor je dood bent
knal die tv uit met al die onheilspellende berichten en pak 'n handwerje op
dat kun je, daarom ben je hier
geniet ervan Hug
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 September 2020 om 15:38
Ik ben net een eindje om geweest . De eikels vielen ,een heerlijk gevoel .
Ik liep een stukje natuur ,de bomen begonnen al prachtig te kleuren ,ik kwam meer mensen tegen dan ik gedacht had en een vrolijk springend hert . Iedereen maakte ruimte en stak vanaf 1,5 m zijn hand op Het hert had een gewei van 1,5 m Het begon te regenen ,maar ik kwam blij thuis,

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 1516171819 36>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.375 seconden.
Lang Yarns