Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Corona

 Reageer Reageer Pagina  <1 1718192021 36>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 September 2020 om 09:34
Ik weet het ,en je bent ook zo bang ,dat ze het op de patient gaan verhalen
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 September 2020 om 16:33
Ton was naar de dokter, zou nieuwe anti-overgeefpillen krijgen, graag thuisbezorgd, dokter. Om 16.00 nog niks, ik kijk in zijn mail, zelf was hij te beroerd, en jawel, een afhaalcode. Ik heb gebeld en ze brengen het. Vandaag nog, want ze zijn op één na op en morgenochtend moet hij er weer één. Ik heb gevraagd of het in ons apotheekdossier kan, dat we medicijnen thuisbezorgd krijgen. Het zou ook in het doktersdossier staan. Laatst kwamen de antibioticapillen niet en belde ik te laat, de bezorger was al naar huis. Op vrijdag, maandag kwamen ze. En bedankt, doktersassistente. Zal ik een megafoon kopen en eens lekker een potje tekeergaan tegen beide "zorgverleners"?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2020 om 14:15
Mijn man had in het ziekenhuis druppels gekregen ,voor voor en na z'n staar operatie .
Recept zou naar de apotheek doorgestuurd worden .
Krijg ik van een vreemde apotheek een telefoontje dat ze recepten doorgekregen hadden ,van man man die niet bij ze ingeschreven stonden als patient ,of het klopte van die druppels ,ja dat klopte .

Ze bood toen aan de recepten door te sturen naar onze eigen apotheek .

Nu is er nog tijd genoeg ,want hij moet eerst nog voor de 2e echo ,maar je zou ze toch direct nodig hebben omdat je een of twee dagen later geopereerd zou worden .

Heel attend dat ze belden , anders had ik ze dan misschien bij de vreemde apotheek op kunnen halen of in de ziekenhuis apotheek maar hoe kom je daar zo gauw . ?

Ov hebben we hier niet .Ik hoop wel dat het de juiste druppels zijn .
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2020 om 15:26
Ik heb voor het eerst een medewerker bij AH met zo' oranje hesje aan ,aan een stel jongelui ,die zonder mandje rondliepen en blikjes en broodjes pakten zonder gebruik van de tang - ik hoef ze met tang ook niet meer - horen vragen of ze bij de ingang een mandje wilde gaan halen .

Ze deden net of ze het gingen doen ,maar even later stonden ze zonder mandje bij de kassa . Maar goed de controle was er wel .

Nu nog afwachten op welk uur de ouderen hun boodschappen mogen gaan doen .
De kinderen hebben 1x de boodschappen voor ons besteld ,vlees over de datum ,van de ijsbergsla kon de helft weg en de komkommer was halfzacht .

Ik zie toch liever wat ik koop .Dan maar met handschoenen en mondkapje .

Op zondagmorgen is het redelijk rustig ,maar verse groenten zijn dan nog vaak niet bijgevuld en er zijn verder ook veel lege vakken .

We houden vol .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2020 om 16:37
Mensen komen meestal rond 17.30 thuis en gaan dan koken. Dus dan zou het rustig moeten zijn. Vroeger ging men de kinderen van school halen en dan boodschappen doen, maar de kinderen blijven over, dus moeder kan langer werken. Rond lunchtijd is het dus rustig. Om 7 uur 's morgens staat mijn hoofd nog niet naar nadenken over het avondmaal. En ik laat me altijd inspireren door de groente die er ligt.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2020 om 19:37
hier is het rond 18.00 het stilst
dan zijn er hooguit nog een paar arbeidsmigranten, die doorgaans opvallend goed afstand houden.
ik ga nu gewoon wanneer ik zin heb; wel met die hele pakking van keukenpapier en mondkapje
alleen al het feit dat ik die hele pakking op m'n gezicht moet haalt de vaart er al flink uit met 'supermarkten'

en dan al dat gedoe met die karretjes.....
hier moet het zus, daar moet het zo....

en dan denk ik hoe gek ben ik dat ik hier wil zijn nu. meid ga naar huis, luister naar mooie muziek, pak je breiwerk....
of ga naar je tuin en luister naar de vogeltjes....
corona of geen corona, ik heb regelmatig helemaal geen zin in de wereld om me heen
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2020 om 20:01
nu heb ik een mail gestuurd naar het CBL (supermarkten) met de vraag een eenduidige regel te hanteren bij het deurbeleid in de supermarkten
en de vraag of ze nu, met toenemende werkloosheid, weer bemande groente anfdelingen kunnen beginnen in de supermarkten want ik word 'ziek' van al het plastic overal omheen
en of ze sowieso minder plastic kunnen gebruiken
benieuwd of ik wat terug hoor Smile

ga niet meer koken hoor, ik heb morgen genoeg te doen. ik neem mijn eigen voorraadje rode kool voor ze mee.
pak nu lekker m'n breiwerk en ga naar het avondconcert luisteren Big smile
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Oktober 2020 om 09:13
IK vind dat mondkapjes prima werken als afschrikwekker, mensen lopen met een boog om me heen. Kennissen vragen wel, of ik iets mankeer. Nee, en dat houden we zo. Ik ben allergisch voor latex, maar ik heb bij bol.com twee dozen latex handschoenen gekocht, dan hoeft dat gedoe met karretje schoonmaken niet. Anders zou ik niet alleen de handvaten reinigen, maar alle randen, want ik duw en trek aan alle randen wel eens. Ik gooi wel Dettol voor de was in het wasgoed voor het geval mijn kleren aerosolen met besmetting in aanraking zijn geweest. Lichte smetvrees heb ik wel. Ik gebruik niet graag andermans spullen. En met botsingen was ik nooit blij.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Oktober 2020 om 10:22
Mijn man weigert tot nu toe een mondkapje te dragen

Nu moet hij morgen voor een echo van zijn ogen naar het ziekenhuis ,hij gaat met mijn dochter .

Ik geef er wel een mee . Ben benieuwd of het in het ziekenhuis verplicht is en of je er een aangeboden krijgt ,als je er geen hebt .

Machtelt had jij een patroon voor een gehaakte ? Hij vindt die stoffen niet prettig ,dan zou ik een gehaakte kunnen proberen te maken om te kijken of die prettiger zit .
Het is verdorie alleen in de supermarkt als ze erom vragen ,maar dan vind ik dat ze ook de karren en mandjes goed schoon moeten maken .

We zien wel



Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Oktober 2020 om 12:07
Als je klachten hebt, delen vrijwilligers hier ze uit, zonder er zelf één te dragen. Die mensen komen ook akelig dichtbij hulpvragers. Onze taxichauffeur droeg er wel één, wij ook. Maar het merendeel van het personeel en de mensen die voor iets een afspraak hadden, niet. Ik vond het wel vreemd, je hebt al iets waarvoor je naar de polikliniek moet of je bent al aardig zwanger en niet bang om er een rotziekte bij te krijgen?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Oktober 2020 om 15:17
Dinsdag was ik naar de mondhygiëniste, woensdag kon ik al bij de tandarts terecht voor het vullen van gaatjes. Want nu met de corona
hebben zij zelf ook last van gaatjes - gaatjes in hun agenda. Heb je klachten, moet je kuchen dan afbellen, maar voor mij was het een
uitkomst, geen slapeloze nachten maar meteen door naar het volgende loket.
Nu kan ik alleen nog slapeloze nachten krijgen omdat ik ook nog naar de kaakchirurg mag . . . 
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Oktober 2020 om 15:46
Wat voor de tandarts een enkel geval is, is voor de kaakchirurg routine. Dus niet piekeren, lekker slapen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Oktober 2020 om 17:52
Dit geloof je toch niet

Vervolg van de a.s staar operatie .

Vooronderzoek
Echo moeilijk tezien ,nog een keer naar het hoofdziekenhuis ,want daar hadden ze andere apparatuur ,ben ik het mee eens .

Dat 2e onderzoek was vandaag ,wij rijden een halfuur naar mijn dochter en zij gaat met mijn man verder naar het ziekenhuis vanwege de druppels dan mag hij niet rijden Blijven we bij haar tot de druppels uitgewerkt zijn .

Alles geregeld , komen ze in het ziekenhuis aan " papieren afgegeven ,w9at komt u hier doen "?

Echoonderzoek heeft n.l al plaats gevonden .Staat duidelijk op envelop,vragenlijst invullen en meenemen als u voor de 2e echo komt
Mijn dochter " ja dat weet ik ,maar het moest nog een keer in dit ziekenhuis " Kan ik niets van vinden ."Staat op de envelop Als ze niet geweest waren hadden ze niet eens de toch wel belangrijke ingevulde vragenlijst gehad , De operatie staat gepland op 12 Nov .was het bericht van de assistente Nu weten we wel de datum ,maar nog niet de tijd .,daarvoor moet mijn dochter de dag ervoor nog bellen
Mijn dochter " daar weet ik niets van ,"en ik weet ook niet of ik dan kan en of mijn vader dan geen andere ziekenhuisafspraken heeft .

We hebben u gebeld en de afspraak met u gemaakt . U heeft niet gebeld en er is geen afspraak gemaakt . Tel nr genoemd ,dat is mijn tel nr niet .

Weet u welke medicijnen u vader gebruikt ,?heb ik vorige keer al doorgegeven ,kan het niet vinden dat u dat gedaan heeft

Had het voor de zekerheid meegegeven Nee daar mag ik niets meedoen .u wordt straks door de ziekenhuisapotheker gebeld .Ze was nog zo slim de andere apotheek door te geven ,anders was het weer naar de verkeerde apotheek gestuurd o ja dat zie ik staan Kunt u ook zeggen wanneer ,want ik heb vanwege thuiswerken een tel afspraak staan .Dat kan ik niet zeggen .

Mijn dochter " nu geeft u een tijd en ik kijk of die mij uitkomt "

Gelukkig klopte die .

Ik begrijp dat het vanwege corona druk is , maar dit vind ik toch wel heel erg .
Nu maar hopen dat de operatie niet afgezegd wordt vanwege corrona
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Oktober 2020 om 09:36
Wat een gedoe. Het is belangrijk om altijd brieven met afspraken bij je te hebben. Ik had een keer om 13.00 een vervolgafspraak met een diëtiste van de kruisvereniging. Ik zat er te vroeg met een breiwerkje en om de 20 minuten werden andere mensen binnen geroepen. Om 13.40 baalde ik zó dat ik mee naar binnen liep en vroeg wat er mis ging. "Maar u heeft pas om 16.00 een afspraak". Er zat nog een andere diëtiste ook. Ik toonde mijn brief en bleek een wijziging niet per brief te hebben ontvangen. ook geen telefoontje. Ik zei meteen dat ze me verder kon schrappen, ik kwam niet om 16.00 terug en hoefde geen nieuwe afspraak. Nu ging dit gelukkig niet over iets ernstigs.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Oktober 2020 om 10:46
Personeel vinden is 1, goed personeel is 2.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Oktober 2020 om 11:05
vinden jullie dit nog normaal?

een meisje in de banketbakkerswinkel wat met haar blote handen gebakjes pakt en met haar hand helemaal in de papieren zak gaat om het te openen voor het 'laatje'.

in deze tijd.....Confused
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Oktober 2020 om 11:40
Nee maar het gebeurt wel .

Maar dat komt door de mensen zelf .

Bij A H hangt een groot geel vel ,bij de broodjes en alle andere losse dingen " Wilt u aub de tang gebruiken ?
Haast niemand die het doet ,soms laten ze er ook nog een vallen ook en leggen het terug .
Nu zijn die tangen ook niet erg handig .

Ik neem dus al een hele tijd alleen maar verpakte dingen ,dan maar niet .
Ik kan ook wel zonder die extra dingen .

Als we ons allemaal ons verstand gebruiken ,komt die tijd ook wel weer .


Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Oktober 2020 om 12:29
Ik bofte net bij Plus: een hele lading pas gebakken tijgerbollen werd in de broodbak gegooid. Je moest wel een tang pakken, super heet. Ik moest nog naar de bieb, maar ik heb ze later met een plak kaas er tussen, in de airfryer gedaan. Smullen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Oktober 2020 om 13:35
Nee maar het gebeurt wel .

Maar dat komt door de mensen zelf .

Bij A H hangt een groot geel vel ,bij de broodjes en alle andere losse dingen " Wilt u aub de tang gebruiken ?
Haast niemand die het doet ,soms laten ze er ook nog een vallen ook en leggen het terug .
Nu zijn die tangen ook niet erg handig .

Ik neem dus al een hele tijd alleen maar verpakte dingen ,dan maar niet .
Ik kan ook wel zonder die extra dingen .

Als we ons allemaal ons verstand gebruiken ,komt die tijd ook wel weer .


Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Oktober 2020 om 13:39
Ik wou Machtelt antwoorden ,maar mijn eigen bericht stond er weer .

Machtelt ,dat waren dus s hone verse broodjes .
Hoe je van gewone dingen zo kan genieten .

Hoe gaat het met Ton ?
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 1718192021 36>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.703 seconden.
Lang Yarns