Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Corona

 Reageer Reageer Pagina  <1 2425262728 36>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 December 2020 om 18:13
Action en Hema moeten weer dicht .

Volgens een medewerkster van de Action hadden ze toestemming van economische zaken Maar Mona Keyser ontkent .

Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 December 2020 om 18:50
sinds ik hier woon ben ik niet zo kerks maar ja, inderdaad een kerkdienst bijwonen is 100x beter dan op tv kijken. juist nu, nu er zoveel mensen eenzaam zijn.
en de katholieke kerk heeft besloten de kerstnachtmis dit jaar te schrappen

enfin, de regels zijn verder aangescherpt, meer winkels blijven dicht
stapje voor stapje....
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 December 2020 om 18:36
het valt me op hoe vaak per dag ik vraag of de ander wat afstand wil houden, en dan reken ik alle keren dat ik oversteek, door het gras, struiken of over de middenweg mijn route vervolg, niet eens mee.

gisteren stonden twee buren met elkaar te praten, hij in het trapgat, zij 50cm verder. hij ging een stap opzij toen ik naar beneden kwam Confused toen ik even later terugkwam, stonden ze er nog, samen voor de trap dus koos ik voor de lift. toen de deur al bijna helemaal dicht was, drukte zij nog snel op het knopje; ze wilde mee. tja, zei ik, ik wil niet samen in de lift (we hebben een vrij kleine lift) zij wilde er toch in. dan ga ik wel met de trap zei ik maar zij bleef in de deuropening staan. wil je alsjeblieft uit die deuropening gaan, vroeg ik, ik wil eruit en ook graag die anderhalve meter afstand bewaren. een stapje opzij deed ze. een stapje! dan komt de stoom uit mijn oren, sorry Angry
op straat tel ik de stoeptegels, die zijn 30cm per stuk, dus als er 5 of 6 liggen, is de stoep te smal om elkaar te kunnen passeren, vandaar dat ik vaak over het gras ect. loop. mensen die me tegemoet komen....vaak met z'n tweeen naast elkaar blijven lopen of gezellig met het hele gezin...denken er kennelijk niet bij na Unhappy
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Januari 2021 om 15:41
Buiten zou ik me daar niet te druk over maken.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Januari 2021 om 16:07
Ik ook niet ,zolang je elkaar niet raakt .

Maar ik moet zeggen dat iedereen hier behoorlijk afstand houdt .Bij een smalle stoep even tussen een geparkeerde auto gaan staan e.d
De mensen die de Kennemerduinen ingaan lopen di hter opelkaar .

De file naar Zandvoort was er ook weer .

Wat ik gek vind ,dat je straks kilometers moet gaan rijden naar een prikplaats . Heb je geen auto ,dan moet je met z'n allen met het OV .

Ik dacht dat het de bedoeling was niet teveel mensen op de weg te hebben

Krijg je als werkende vrij van je baas als je je oproep brief laat zien ?
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Januari 2021 om 20:07
Ik snap al helemaal niet waarom ik 30 kilometer moet rijden, terwijl er op 10 kilometer al een ziekenhuis staat, mijn idee is dat het veel fijnmaziger 
moet/kan - kunnen ze op dat draaiboek niet een paar huisvrouwen zetten ? 
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Januari 2021 om 20:32
Bij mij staat voor wie goed terbeen is op loopafstand een ziekenhuis .Voor ouderen is er speciaal voor hen een busje gekomen dat door vrijwilligers gereden wordt ,voor niet meer dan 8 personen .naar dat ziekenhuis Het nadeel is dat er niet zoveel parkeerplaatsen ziin Op fietssafxtand is er een enorme sporthal en een ijsbaan .met enorm veel parkeerplaatsen Daar is toen ook geprikt met die Mexicaanse griep van 11 jaar geleden

Dan is er ook nog Zandvoot met zijn circuit en meer dan genoeg parkeerplaatsen .

Wij zouden het wel weten he Lw1463?

Wij zou
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Januari 2021 om 10:36
Zo is dat - maar het schijnt heel ingewikkeld te moeten en het plan van aanpak is waarschijnlijk gedrukt in een boek met goud op snee.
Mij is het ook een raadsel waarom ze niet meteen het ziekenhuispersoneel & huisartsen meegenomen hebben.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Januari 2021 om 15:01
Nee,mij ook niet

Ik schrok vanmorgen van het appje van mijn dochter .
De moeder, van een vriendje van mijn kleinzoonoon ,heeft corona.
Het komt nu wel heel dichtbij .


Ze werkt op de IC van het OLVG in Amsterdam
Mijn dochter is hier in geen weken geweest en ook niet bij dat vriendje in huis .
Afwachten maar
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Januari 2021 om 16:50
Mijn schoonmoeder leeft al sinds vorig jaar met een grote vrees en ze ziet de buren overal maar heengaan en samenkomen. En links en 
rechts in de straat zijn er mensen, die het gehad hebben. De overburen al helemaal in het begin, omdat de buuf op een verpleeghuis werkt 
(en daar ging het rond voor ze er erg in hadden). Nu na een begrafenis zijn er binnen die familie weer mensen ziek geworden (die het dus vorig jaar nog niet hadden gehad).
Dus mijn schoonmoeder blijft zo veel mogelijk overal uit de buurt, maar ja de ingrijpende tandarts behandeling, die moest nu wel . . .
Ze is nu bij de verdrietige gebeurtenissen blij dat ze met de tablet diensten bij kan wonen.

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Maart 2021 om 08:30
Mijn schoonvader heeft een prikbrief gekregen.

Mijn schoonmoeder belde om een afspraak te maken, toen heeft ze meteen gezegd dat ze zelf ook graag wilde. De GGD meldde dat ze dat 
tegenwoordig ook mogen, voor echtparen 1 afspraak maken. Dus, voor de stellen onder ons, als je de brief krijgt - dan weet je wat je vragen moet.

Mag ik ook meteen of mag mijn man/vrouw ook meteen . . . 
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Maart 2021 om 09:39
Nou hier niet ,geen sprake van ,wat dacht u wel dan komt alles in de war .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Maart 2021 om 09:47
Ik ga het proberen, Ton heeft de uitnodiging ontvangen.

Ze houden totaal geen rekening met het feit dat veel ouderen geen computer of tablet of smartphone hebben. Je kunt met je digid inloggen of een groen tekentje krijgen op je smartphone. Bij ons op de soos had de helft van de leden die dingen niet. En ook geen zin meer om ingewikkelde dingen te leren.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mirjam16 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 19 Februari 2021
Status: Offline
Points: 121
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mirjam16 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Maart 2021 om 18:19
Wat vinden jullie eigenlijk van het Astra Zenica vaccin na alle ophef hier over?

Wat je in je hart bewaart, raak je nooit meer kwijt.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Maart 2021 om 18:35
Ik weet het niet ,maar je kunt ervan vinden wat je wilt ,je mag toch niet kiezen .

Ik had hier vorige week nog een verpleegkundige thuis ,die vanwege haar beroep aan de beurt was ,maar afgebeld was .
Ze had ook haar twijfels ,

Ik denk dat de kans dat je trombose krijgt ,kleiner is dan dat je corona krijgt .

Wat ik wel vind ,is dat het gewoon een zooitje is .
Ook moet ik steeds denken aan de eerste anticonceptie pil ,waar sommige vrouwen ook trombose van kregen .
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2347
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Maart 2021 om 21:41
Ik heb vele jaren geleden een longembolie gehad, mede veroorzaakt door anti conceptiepil. En ik was echt niet de enige.
Die pil is nooit verboden, iedereen accepteerde het risico.
Het risico bij Astra Zenica is vele, vele, vele malen kleiner, als het risico al bestaat.
Ik ben blij dat ik 4 mei mijn 2e vaccinatie zal krijgen.
Hoop wel dat ik er wat minder heftig op reageer. De 1e veroorzaakte koorts, koude rillingen, spierpijn, enfin ik was 12 uur goed beroerd ervan. Maar dat heb ik er dubbel en dwars voor over om weer een beetje gewone maatschappij terug te krijgen.
Back to Top
Mirjam16 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 19 Februari 2021
Status: Offline
Points: 121
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mirjam16 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Maart 2021 om 08:29
Ik vind het lastig,juist vanwege de bloedproppen omdat er vorig jaar een stent is geplaatst in de rechter kransslagader na een hartinfarct en dan ook nog eens astma en copd hebben dus ik ben ik nog niet over uit.
Wat je in je hart bewaart, raak je nooit meer kwijt.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Maart 2021 om 08:48
Het aparte was, dat de dame aan de lijn zei dat ze het "mocht", maar misschien helpt het ook, dat mijn schoonmoeder niet veel jonger dan mijn
schoonvader is. De dame van de GGD zei ook dat ze verwachtte dat mijn schoonmoeder tegen de tijd van de afspraak haar oproep ook wel al zou hebben.

Dus ik ben benieuwd welke ervaring Magtelt straks heeft.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Maart 2021 om 08:50
Als ik het trouwens goed heb, krijgen ze Pfizer - maar zeker weten doe ik dat pas als ze echt geweest zijn.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Maart 2021 om 09:45
Wat ik wel gek vind is dat paspoort .
Niet als je je bewust niet laat enten ,maar wel als ze je om gezondheids redenen aanraden nog even te wachten
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 2425262728 36>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns