Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Corona

 Reageer Reageer Pagina  <1 2627282930 36>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2021 om 18:12
Hier is de voetbal niet gestopt ondanks besmetting en de koers gaat ook zwierig door ...als men maar veel geld heeft dan mag hier alles ik word daar zo boos van en we kunnen niets doen dan ....zwijgen
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Maart 2021 om 08:28
Je moet ook niet denken dat heel NL los is of heel België. Ik heb Magtelt (& Ton) sinds de corona niet gezien, mijn familie in België niet gezien
ik rammel hier een beetje rond de woning en ga op woensdag en soms vrijdag naar het dorp. Het verste dat ik geweest ben is vorig jaar naar 
de begraafplaats om de graven van mijn ouders en opa & oma te poetsen. En daar kom je niemand tegen of bijna niemand.
Het meest risicovolle dat ik gedaan heb is in de zomer met een mindervalide familielid naar de Hoge Veluwe omdat ze zó graag daar fietsen wilde, 
mondkapjes op in de auto, de hele dag buiten geweest, met mondkapje op weer naar huis en buiten eten.
Mijn schoonmoeder is doodsbenauwd, vroeger kwamen ze gewoon af en toe langs - dus doen we tegenwoordig aan beeldbellen met 
de (schoon)ouders, terwijl ze net 1 kilometer verderop wonen.

Dus ga maar lekker een stuk wandelen en laat de muizenissen uit je hoofd waaien (het wordt mooier weer) en dan doe ik dat ook.
We kunnen altijd nog zelf ons best doen.


Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Maart 2021 om 09:18
Ik was dit weekend verbaasd. Een kerk vond dat hun leden best samen konden komen, een journalist wil daar reportage van doen en wordt mishandeld en aangereden. En daarna ga je naar de kerk om een goed Christen te zijn!
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Maart 2021 om 13:41
Ik was ook verbaasd .
Ik vind het dom ,maar dat vind ik het voetballen met publiek ook .
Ik vroeg mezelf af, of ze al niet met het plan de journalisten een lesje te lezen ,naar de kerk gegaan waren ...

De predikant had ze beter kunnen waarschuwen dat ze journalisten konden verwachten en dat hij dit gedrag van zijn gemeenteleden beslist niet zou tolereren ,dat er in de 10 geboden staat " gij zult niet doodslaan.

Er is vrijheid van godsdienst ,maar kan dit niet ingetrokken worden als er mensen zijn die hun verstand niet kunnen gebruiken .


Ik had medelijden met de kleine kinderen ,het zal je vader maar zijn die zoiets doet .

De politie stond erbij en keek ernaar ,bang voor rellen .

Soms begrijp ik er totaal niets meer van .





Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Maart 2021 om 22:36
Veel mensen raken nu snel geïrriteerd. Rustig thuis blijven is het beste.
Zo hebben mensen vroeger ook de pest epidemie overleefd.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Maart 2021 om 16:38
Tons uitnodiging voor een vaccinatie lag al twee weken te wachten, ik wilde mijne eerst binnen hebben en dan samen afspreken, maar het duurt me te lang. Ik heb nu voor hem in april en mei afgesproken en ik zie wel wanneer de bende van 1947 aan de beurt is. Als de minister geen smoezen meer kan verzinnen. "De mensen bellen niet voor een afspreek. Nou, wij hébben gebeld en gevraagd of we samen konden, maar dan moest eerst mijn uitnodiging binnen zijn. De overheid heeft geen idee, dat wij in één huis wonen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Maart 2021 om 17:20
Ik heb kennissen die een uur aan de telefoon hebben gehangen en toen geen afspraak konden maken .

Het toeval wil dat een familielid daar prikt en niets te doen had gehad .

Sorry als ik het al een keer geschreven had ,want ik word steeds bozer ,met dat smoezenboek van ze .
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Maart 2021 om 19:43
Mijn schone zus had vanuit het Oosten (tegen de Duitste grens aan) helemaal naar het stadion van ADO gemogen . . . sorry zei ze dan bel ik 
een andere keer wel weer. Het lijkt wel dat de mensen, die mogen niet daar wonen waar de priklocaties zijn. Maar zij had ook gezegd, een 
eeuwigheid hang je in de wacht en daarna moet je nog 100 vragen beantwoorden.
Magtelt, als die afspraak over een paar weken is, dan kun je makkelijk voor beide een afspraak maken - ik denk dat je de brief deze week krijgt.
Wat ik wel weet is dat ik niet toevallig die uitzondering wil zijn, die trombose krijgt.
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 April 2021 om 08:21
Over trombose:

Dat komt niet door het vaccin maar door de spuit techniek. Lees dit:

Vaccineren in een ader veroorzaakt trombose. Omdat de meeste mensen geen grote aderen hebben in de spier waar het vaccin geplaatst moet worden, controleren ze daar vaak niet op.

Als je daar toevallig wel een ader hebt die wordt aangeprikt, dan is dat zichtbaar bij vocht optrekken in de spuit. Dan moet een andere spuitplek gezocht. De Deense vaccinatie instructie is nu aangepast. Ook bij vaccinatie in de bovenarm moet gecontroleerd of er geen ader is aangeprikt.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 April 2021 om 09:03
Ik heb gisteren Tons afspraken gemaakt en nu lees ik op msn nieuws, dat vanaf dinsdag de lichting van 73 en 74 wordt uitgenodigd. Nou, geen brief gisteren. En de post komt niet elke dag. Wel wordt gezegd, dat mensen zo snel mogelijk moeten afspraken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 April 2021 om 12:06
gisteren was in het nieuws dat er vijf mensen trombose in combinatie met lage bloedplaatjes hadden gekregen na vaccinatie met astra zeneca en dat een mevrouw eraan was overleden. een ander van die vijf had een hersenbloeding gehad...allemaal geen prettige berichten voor mensen in de leeftijd tussen 25 en 65 jaar Cry

gisterenmiddag nieuws dat nederland heeft besloten mensen onder de 60 niet met astrazeneca in te enten.
en dan denk ik, en wat dan met die mensen tussen 60 en 65?? die zitten toch ook in die risicogroep?? Confused
nu heb ik voor mezelf een paar weken geleden al besloten me niet te laten vaccineren met astra zeneca, dat werd nu nog sterker.

vanmorgen nieuws, nederland heeft besloten even helemaal te stoppen met astra zeneca. er stonden nog afspraken met 700 mensen, die zijn afgezegd. dat, volgens de nieuwslezeres, om 'vaccinaties te besparen'.
huh??? Shocked
begrijpt een van jullie het nog?Wacko

mijn besluit staat vast, ik wil die zooi niet in m'n lijf al moet ik de rest van m'n leven met een mondkapje en weet ik veel wat voor beperkende maatregelen leven
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 April 2021 om 14:40
Ik heb gelezen dat de lichting 73/74 gewoon moeten bellen en zeggen dat ze een brief hebben, omdat de brieven pas dinsdag komen.
Ik heb even gezocht, het staat hier nos.nl
Na het nalezen staat dat er niet en toch heb ik dat ergens gelezen, maar waar Ermm

Ik sprak trouwens gister de buurman van de pony's en die was later aan de beurt dan mijn schoonouders en had dus ook later gebeld voor een afspraak.
MAAR nu komt het, hij is dus nu al geprikt en mijn schoonouders nog niet . . . blijkbaar komt er dus capaciteit bij en schaatsen mensen die later komen de anderen rechts voorbij . . .  
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 April 2021 om 17:10
Er stond ook ergens dat als de huisarts over had hij iemand gewoon uit de wachtkamer had gehaald en geprikt ,anders had hij het moeten weggooien .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 April 2021 om 19:29
Als je opbelt, vragen ze je burgerservicenummer, en volgens mij kunnen ze dan nagaan of er een brief naar je gestuurd is. Ik wacht maar gewoon tot dinsdag en als ik dan een brief heb en ik bel, dan kan ik aangeven wanneer Ton afspraken heeft en of daar iets aan te doen is. Op zich is het absurd, dat je oudere partner beschermd moet worden tegen corona en jijzelf niet/nog niet.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 April 2021 om 20:10
Die berichten die je op internet opzoekt, die worden aangepast als er weer iets anders is besloten. Daarom kun je vaak een bericht niet terugvinden of staat er ineens een andere tekst.

Dat gedoe met die leeftijden is ook vreemd. Eerst was het voor iedereen goed, maar was er te weining. Toen gingen ze oudere mensen er niet mee vaccineren, daarna weer wel ouderen maar geen jongeren en het laatste wat ik hoorde gebruiken ze het voor niemand meer.

Er bleven te weinig mensen over om te vaccineren en als ze een flesje hebben aangebroken mogen ze het niet terug in de koelkast doen. Het moet op of weggegooid. Daarom zoeken ze snel iemand die nog niet gevaccineerd is, wanneer een flesje is aangebroken maar er niet genoeg mensen op afspraak komen voor de overige vaccinaties. Daarom stoppen ze nu ook voorlopig helemaal, want ze willen geen verpakkingen open maken die niet helemaal op gaan.

Ik vind wel dat ze wat meer informatie bekend moeten maken. Je moet er zo naar zoeken. Het is echt een speurtocht geworden.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 April 2021 om 20:33
Bij ons in de krant stond een stukje dat iemand z'n schoonzus opgehaald had .omdat de lift het niet deed konden ze niet optijd zijn .Gebeld naar de priklokatie omdat ze niet optijd kon zijn .
Geen enkel begrip ,maak maar een andere afspraak .

Er schijnen vandaag in een huisartsen praktijk een flink aantal stoelen leeg gebleven zijn . De huisarts zou het een beter idee langs de deuren te gaan .In Friesland krijgen ze een ander vaccin dan in Noord Holland .

Volgens mij wordt er met Astra nu helemaal niet meer ingeent en in Alphen zijn er mensen die een dubbele doses hebben gekregen Ze kregen een telefoontje dat het niet erg was ,wel even goed opletten en bij twijfel naar de arts .We hebben wel Paasdagen met minder bezetting .
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 April 2021 om 20:48
Ik las op de website van GGD Amsterdam dat de afspraken gewoon doorgaan, maar dat de mensen een ander vaccin krijgen dan AstraZeneca.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 April 2021 om 21:20
Cocos dank je wel voor die link van over de spuittechniek. Meteen doorgestuurd naar mijn man. Volgens hem klopt dat verhaal helemaal. Hij was in zijn werkzame leven de grote baas van de bloedafname in het ziekenhuis waar hij werkte.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 April 2021 om 09:07
Wat een ondoorzichtig gedoe. Ik dacht toen ze stopten met AstraZeneca, dat ze dan wel de locaties met de koelinstallaties hadden en sneller met Pfizer en de andere vaccins konden doorgaan, maar dat was blijkbaar onmogelijk. In het oorspronkelijke plan had mijn man half februari een uitnodiging moeten krijgen en ik een week later. De afspraken voor Ton staan vast, ik wacht nog even. Uiteindelijk moeten we toch wachten tot alle willige Nederlanders zijn ingeënt, voor alles weer enigszins normaal wordt. Eind van dit jaar??
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 April 2021 om 13:29
Graag gedaan, Lidwina. Smile

Ik hoop dat meer mensen het lezen en mondig genoeg zijn om er iets van te zeggen als de vaccinatie niet goed wordt uitgevoerd. Deze rotziekte moeten we de baas worden.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 2627282930 36>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns