Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Corona

 Reageer Reageer Pagina  <1 2930313233 36>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 April 2021 om 10:34
Dat was gisteren , we zijn nu allebei knap ziek.

Hoofdpijn ,spierpijn ,misselijk ,rillerig nog geen koorts .

Zal wel weer overgaan .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 April 2021 om 08:41
Mochten jullie paracetamol nemen?

Ik las net over mensen, die denken een grap uit te halen met kleine winkels. Een heleboel afspraken maken en dan niet op komen dagen, zodat de eigenaar een hele dag voor niks zit te wachten.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 April 2021 om 09:32
is het echt???? wat 'n schorem! Angry
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 April 2021 om 10:02
Originally posted by carolina2 carolina2 wrote:

is het echt???? wat 'n schorem! Angry

Ik heb inderdaad ook gehoord dat veel mensen niet komen opdagen. Eikels zijn er dus altijd.
Ik heb meteen 2 paracetamol genomen na mijn eerste prik met Pfizer. Ongeveer 5 uur later weer 2. Nergens last van gehad. Mijn man heeft zijn eerste prik ook gehad. Heeft niets genomen en ook nergens last van gehad. Ik ben heel gemakkelijk in het slikken van pilletjes. Als ik 2 dagen pijn jn mijn rug heb, neem ik 2 paracetemol. 4 Uur later weer en zo iedere 4 uur. Als ik ze vergeet te nemem is de pijn weg. Is het na 2/3 dagen nog niet beter ga ik over op iboprufen. Werkt eigenlijk altijd. 29 april krijg ik mijn 2e prik. Benieuwd hoe het dan verloopt.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 April 2021 om 10:17
Geen oog dicht gedaan,maar het gaat iets beter .

Mijn man staat een puntje appeltaart te snijden, voor zich zelf , die heeft het ergste gehad .
Gisteren had hij niet eens fut zich te scheren .

Ik had dit niet
verwacht,heb echt op het punt gestaan de huisartsenpost te bellen .

We zullen maar denken dat het in ieder geval wat gedaan heeft .
Het zal de manier wel zijn waarop ik op medicijnen reageer .
De zon schijnt ,lekker buiten zitten straks en nog proberen een was te draaien .

Ik hoop wel dat de 2e prik beter gaat ,die is pas in Juli
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 April 2021 om 15:24
IK ben ook makkelijk met paracetamol, terwijl ik dat vroeger niet was met andere aspirines. Als je een pijnstiller hebt genomen, kun je je vaak beter bewegen zonder pijn, en dan herstelt de zere spier of het zere gewricht zich vanzelf.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 April 2021 om 11:15
De eerste prik is gezet. Alles was goed geregeld, behalve dat er geen fanfare vrolijke marsmuziek speelde. Daar heb ik over geklaagd. Ik heb bij thuiskomst gewoon twee paracetamol geslikt, de prikmevrouw zei, dat zij dat gedaan had, dat heet een spiegel opbouwen. Volgens haar kon het geen kwaad om twee dagen 4 x 2 paracetamolletjes te slikken. Daarna ben ik boodschappen gaan doen, lopend met mijn karretje, en heb ik een doos oranje soesjes gekocht. Elke dag één om het te vieren, dat ik over een maand en twee weken vrij ben in mijn doen en laten, binnen de regels natuurlijk.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 April 2021 om 11:32
fijn voor je Magtelt Thumbs Up
misschien kan dit je helpen het te vieren?

ik kreeg gisteren een uitnodiging om me vandaag te laten vaccineren met astra zeneca. je moest de huisarts bellen voor een afspraak; ik heb het niet gedaan.
ik heb andere, grotere zorgen aan mijn hoofd en kan er geen stress bij hebben. dat is voor nu mijn keus.


Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 April 2021 om 12:09
Fijn voor je Machtelt ,




Er is geen haar op mijn hoofd die eraan gedacht heeft het niet te doen , zeker omdat ik nu de kinderen niet kan besmetten,maar de bijwerkingen zijn voor ons zo erg dat het moeilijk is nog iets van die vreugde terug te vinden .
Ik zie dan ook erg op tegen de prik begin Juli .
Het geeft inderdaad hier ook veel stress en ik begrijp Carolina dan ook heel goed .
Ik wens haar dan ook sterkte bij de beslissing .




Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 April 2021 om 14:37
dankjewel Mutti Heart
gaat het niet goed met jullie?

Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5757
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 April 2021 om 21:19
Ik zou ook de astra zeneca krijgen via mijn werk in de zorg. Heb deze ook niet gehaald. Krijgen nu pfeizer maar mijn gevoel zegt nog steeds doe het niet. Ik vind die vacinnatie voor mijn lichaam te zwaar. Ik heb teveel ondergewicht en ben bang dat ik hierdoor nog meer klachten ga krijgen dan ik nu al heb. En thuis mijn gezin hebben me hard nodig. Dan wacht ik toch nog maar. Voor mijn leeftijd was ik toch nog niet aan de beurt Ook veranderd er dan toch niks werken met mondkapje afstand houden. En alles blijft hetzelfde. Er is nog niet bewezen dat je niemand meer kan besmetten of besmet kan worden.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 April 2021 om 08:51
Het is natuurlijk ook de afweging tussen hoe goed je lichaam een besmetting kan doorstaan t.o.v. de klachten die je van de enting krijgt.
Ik was zelf eerst heel sceptisch, maar als ik nu aan de beurt ben ga ik me toch laten enten. Als kind heb ik ook een hele kudde entingen
gehad en die heb ik ook allemaal overleefd. En zoals mijn ouwe moedertje altijd zei, je kunt ook dodelijk verongelukken door van een keukentrapje te 
vallen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 April 2021 om 09:32
Ik zelf en mijn kinderen ook nog ,zijn zelfs nog geent tegen pokken .

Dat waren geen entingen in de vorm van prikken ,maar krasjes op de bovenarm en daar werd een druppel vloeistof op gedruppeld ,dat werd een echte pok en liet een litteken achter.Ze waren er behoorlijk ziek van .

Onze huisarts deed het bij onze meiden in de zijkant , dan komt het litteken later onder de bikini was zijn uitleg .

Ik wil ermee zeggen dat pokken uitgeroeid zijn omdat er ingeent is .

Als iedereen nu over de hele wereld ingeent is tegen dit rotvirus komen we er misschien ook vanaf ,of worden we er in de toekomst minder ziek van

Ik heb nog lang geen behoefte om op een terrasje te gaan zitten ,maar ik zal wel blij zijn normaal over straat te kunnen lopen .



Ik heb overigens vannacht voor het eerst doorgeslapen ,nu hopen dat de havermout erin blijft ,en de badkamer en het toilet proberen schoon te maken , de rest zien we verder wel.

Als de zon blijft schijnen ,kunnen we misschien vanmiddag weer lekker buiten zitten ,extra vitaminen D opdoen .

Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 April 2021 om 10:14
ik ben als kind nergens tegen ingeent. een van mijn zussen had jaren voor mij een gemene infectie opgelopen door een vuile naald (toen had je die wegwerpnaalden nog niet) echt heel slecht gelegen in het ziekenhuis. sindsdien liet mijn moeder geen kind meer enten. ik heb me wel op latere leeftijd laten enten tegen bof mazelen en rode hond.
ik begrijp Petraco heel goed. en verder iedereen die het wel of niet laat doen. ik denk dat je zelf het best je lichaam kent en weet of het daar goed voor is; intiutief. en het is moedig om naar jezelf te luisteren en je niet gek te laten maken door de omgeving.

en Mutti, als iedereen zich laat enten, jaar na jaar zal dat waarschijnlijk moeten, komt er weer een ander rot virus....
volgens mij is het beste wat we kunnen doen, heel goed voor dat lichaam zorgen zodat het een eventueel (nieuw) virus aan kan
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 April 2021 om 12:46
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Thuis een klein bevroren koelelementje op de plek met een elastisch verband en 's avonds een paracetamolletje, baat het niet dan schaadt het niet, hopelijk.


Goed idee. Als ik aan de beurt ben zal ik ook een koelding in de vriezer leggen. Of een zakje diepvries erwtjes, dat zal ook wel werken.
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 April 2021 om 12:55
Originally posted by carolina2 carolina2 wrote:

ik ben als kind nergens tegen ingeent. een van mijn zussen had jaren voor mij een gemene infectie opgelopen door een vuile naald (toen had je die wegwerpnaalden nog niet) echt heel slecht gelegen in het ziekenhuis. sindsdien liet mijn moeder geen kind meer enten.

Als kind ben ik tegen alles ingeent wat er toen in de aanbieding was. Ik had er geen moeite mee. Eén van de prikken had ik nog niet gekregen omdat ik nog niet aan de beurt was. Mijn broertje had het ook nog niet gehad en werd op school besmet. De huisarts adviseerde toen dat ik bij mijn zieke broertje moest slapen, zodat ik het ook kreeg en niet meer geënt hoefde worden. Welke ziekte het was weet ik niet, maar ik ben er toen behoorlijk ziek van geweest. Dead Ik had liever dat prikje gehad.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 April 2021 om 13:04
IK vond zo'n koelding te hard .

Ik vond nog zo' plastic zakje waar je ijsblokjes mee kan maken .

Dat is soepeler .

Weet je wat er bij de post zat ? Een brief van de GGD .

Daar stond in dat mijn man, volgens hun administratie nog niet gevaccineerd was . Een hele brief erbij bla bla bla .
Ik heb gebeld , kreeg ik als antwoord dat ik dat door moest geven .met een tel nr wat ik moest bellen .Ze kunnen me wat ,ze houden hun eigen administratie maar bij Ik heb de brief bewaard en er de datum van vaccinatie plus het vaccin opgeschreven .
.
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 April 2021 om 14:45
Hun administratie is echt knudde.
Daarom loopt het denk ik allemaal zo moeizaam.
De griepprik doen ze nu al jaren en dat geeft geen problemen, behalve dat ik soms zag dat ze mensen buiten in de rij lieten wachten terwijl het koud en nat was.

Originally posted by Mutti Mutti wrote:

IK vond zo'n koelding te hard .Ik vond nog zo' plastic zakje waar je ijsblokjes mee kan maken .
Dat is soepeler .


Dat is ook een hele goeie. Ik ga meteen kijken of ik dat ook nog heb.
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 April 2021 om 14:46
Hebben de geprikten onder jullie ook nog steeds hoofdpijn?
Of is dat snel minder?
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 April 2021 om 15:59
Waar ben je mee gevaccineerd ?


Hoofdpijn kan verschrikkelijk zijn ,maar het klinkt misschien onvriendelijk,maar zo is het niet bedoeld .
Je blij mag zijn als het daarbij blijft .Het is bij mijn man en mij vandaag precies een week geleden en ik begin me nu pas weer een beetje mens te voelen .Het overgeven is over ,het eten blijft erin , mijn man kon weer lopend de trap af ,hij had nog geen fut zich te scheren

.Neem een paar keer per dag 2 paracetamol tegelijk ,dan bouw je een pijn plafond op en dan hoop ik voor je dat het een beetje zakt . Dat van die paracetamol was het advies van de arts die ons kwam prikken nadat ze geprikt had en dat was een tropenarts ,dus het komt niet uit mijn koker .

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 2930313233 36>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.547 seconden.
Lang Yarns