Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Corona

 Reageer Reageer Pagina  <1 3031323334 36>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 April 2021 om 16:35
Ik heb alleen mijn linkerarm een beetje gevoeld, dus ik wist dat ik die nog had. Verder nergens last van, wel 3 x gisteren 2 paracetamol geslikt uit voorzorg. Geen hoofdpijn, geen koorts of wat er verder voor bijwerkingen zijn.

Toen ik 9 was heb ik eens een schoolreisje gemist, omdat ik de dag ervoor onder de rode bultjes zat. Rode Hond zei de dokter. De dag na de schoolreis kwamen alle meisjes van mijn klas met hun moeders langs om er over te vertellen. Maar niet heus, hun moeders hoopten dat ik ze zou besmetten. Ik was niet ziek en zat vrolijk met ze te spelen en snateren. Ik weet niet meer of er toen een epidemie is geweest. Maar iedere vrouw in die tijd wist, dat Rode Hond later als je zwanger bent gevaarlijk kan zijn voor de baby. Mijn eigen zussen hebben het toen niet gehad, maar zijn later wel ingeënt. Voor ze aan kinderen begonnen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 April 2021 om 17:25
Ik ben nog niet gevaccineerd. Maar nu ik jullie klachten lees, weet ik dat ik me daar maar vast op moet voorbereiden. Straks even boodschappen doen, dan kan ik na de prik thuisblijven. Paracetamol verdraag ik niet Diclofenac gebruik ik meestal en ik heb al een recept voor een paar dagen. Ik woon alleen en heb niemand om me te helpen als dat nodig is, dus nu maar vast een emmertje naast mijn bed zetten, pilletjes tegen de pijn klaarleggen, en een ijszakje in de vriezer leggen.

Ik kreeg een brief waar niet in stond waarmee werd gespoten, dus het zal wel AstraZeneca zijn. Dat willen ze nu eerst opmaken. Ik hoorde dat Europa dat merk niet meer bestelt. Maar je hebt geen keuze. Je moet het doen met wat er is.

De datum weet ik ook nog niet. Ik moet eerst de uitslag van iets anders afwachten, want er mogen niet tegelijkertijd ingrepen gedaan, stond in de brief.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 April 2021 om 18:16
Ik geloof dat ze Astra Zeneca voornamelijk gebruiken voor mensen van 60 tot 66.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 April 2021 om 19:41
Dat is misschien ooit de bedoeling geweest ,maar mijn man is 85 en ik 77 ,dus er klopt van dat hele schema niets .
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 April 2021 om 20:05
Ze veranderen steeds. Eerst was het alleen voor jonge mensen, toen weer alleen voor oudere mensen. Nu wil de EU het AstraZeneca vaccin helemaal niet meer inkopen, maar dat is misschien vooral omdat ze niet leveren wat is afgesproken.
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 April 2021 om 20:10
Ik heb eindelijk de uitslag van dat andere onderzoek binnen. Een knobbel op mijn achillespees is volgens de echo geen gescheurde pees. De huisarts liet niks meer horen en toen ik vroeg naar de uitslag werd het verslag van de echo zonder commentaar door gestuurd. Een beetje uitleg zou toch wel mogen, vind ik.

Op het internet heb ik opgezocht wat tendinose is. Daaruit maak ik op dat dit komt door een overbelaste achillespees en vanzelf over kan gaan. Een operatie zal dus niet nodig zijn en dat betekent dat ik een afspraak kan maken voor vaccinatie.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Mei 2021 om 16:06
De Telegraaf deelde vanmorgen dit bericht. opmerkelijk vind ik zelf in de meest positieve zin van het woord...

Patiënten van dokter Ramdas van Gezondheidscentrum Kempenaar, die in aanmerking komen voor een coronavaccin via de huisarts, kregen een brief op de mat. ’Persoonlijk heb ik de injectie geweigerd vanwege tal van bezwaren’, schrijft de huisarts. ’Omwille van de eed die ik heb afgelegd kan ik u deze injectie niet geven. Ik ben er namelijk niet van overtuigd dat ik u hiermee niet zal schaden.’

Het is niet zo dat patiënten van de arts zich helemaal niet kunnen vaccineren: ’U zult uw prik krijgen van mijn assistente. Zij zal dit geheel uit vrije wil doen’, valt te lezen.

Mogelijke effecten

Wel moet de patiënt zelf nog wat regelen: in de brief is een notitie bijgevoegd die door de ontvanger ondertekend moet worden. ’Hierbij verklaart ondergetekende zichzelf uitgebreid geïnformeerd te hebben over wat deze Covid-19-injectie is en wat de mogelijke effecten zullen zijn. De injectie wordt geheel vrijwillig en niet onder druk genomen.’ De huisarts biedt excuses aan ‘dat ik u met mijn overtuiging last bezorg’.

Een woordvoerster van de LHV (Landelijke Huisartsen Vereniging) laat weten op de hoogte te zijn van de brief. ,,Overal zijn twijfelaars, ook onder artsen”, aldus de zegsvrouw. ,,Huisartsen en ook andere artsen: we zien het wel eens voorbijkomen. Alleen niet met zo’n brief erbij.”

Takenpakket

Ze legt uit dat – omdat vaccineren niet in het reguliere takenpakket van de huisarts zit – die altijd kan besluiten om het niet te doen. „Dat is hetzelfde voor kleine medische ingrepen, euthanasie en ook vaccineren. En nu speelt ook het belangrijkste aspect: de patiënten zijn bij deze praktijk alsnog geholpen, door de assistente.”

De brief is dus niet verboden. Toch is er door de LHV een melding gedaan bij de IGJ (Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd). ,,Dat is de standaard route. Zij houden toezicht op de kwaliteit van zorg. Wij melden het, of iemand anders, en zij doen daarna wat hen goeddunkt. Dat is vervolgens niet aan ons.”

Maatregelen

De IGJ bevestigt de melding vanmiddag binnen te hebben gekregen, maar die nog te moeten beoordelen. De inspectie laat verder weten ‘in principe geen mededelingen te doen over uitspraken of meldingen’. ,,Maar we kunnen maatregelen nemen als het nodig is. Het is echter nog te vroeg om dat te zeggen.”

Ze vertelt wel dat het tekenen van een verklaring voor het krijgen van een coronavaccin echter niet de bedoeling is. ,,Dat staat op onze website.” Daar staat bij veelgestelde vragen inderdaad dat ‘patiënten niet hoeven te tekenen voor een Covid-19 vaccinatie’. ,,De enige schriftelijke toestemming die van een patiënt gevraagd kan worden is of hij/zij akkoord gaat met het doorgeven van de vaccinatiegegevens aan het RIVM. Wanneer een huisarts om deze toestemming vraagt, kan de IGJ deze arts aanspreken.”

’Manipulatie’

Dokter Ramdas laat weten ‘de eventuele gevolgen van een melding met vertrouwen tegemoet te zien’. ,,Ik heb een eed afgelegd”, legt hij uit. ,,Ik heb gezworen dat ik zal weldoen en niet zal schaden. En ik kan niet garanderen dat ik niemand zal schaden met een vaccinatie.”

Hij zegt dat hij zich ervan bewust is dat hij met de brief kan sturen op het niet nemen van een vaccinatie. „Je kan beoordelen dat dit manipulatie is. Zo zie ik dat niet. Ik denk dat de manipulatie vanuit overheid, RIVM en het OMT veel sterker is.”

’Bange konijntjes’

Zijn grootste doel met de brief is om mensen ‘zelf te laten nadenken’. ,,Dat nadenken doe je pas als je stilstaat en niet klakkeloos eenzijdige informatie tot je neemt. We zijn helaas heel bange konijntjes geworden die achter heel dubieus beleid aanlopen.”

Of het is toegestaan om patiënten een verklaring te laten tekenen ‘weet hij niet’. ,,Ik wacht dat met een gerust hart af. Als mensen weloverwogen een prik komen halen, faciliteer ik dat. Maar ik wil ook mijn assistente beschermen voor als mensen haar verantwoordelijk gaan houden.”

Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Mei 2021 om 19:12
Ik heb donderdag mijn 2e prik gehad. Hoera.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Mei 2021 om 19:19
Gefeliciteerd.
Vast een gevoel van opluchting .

Hoeveel tijd had jij er nu tussen zitten ?

Ik heb mijn 1e op 16 April en mijn 2e krijg ik pas 2 Juli .
Ik vind dat zo lang .Ik heb gehoord van veel kortere tijden .Zou dat aan het soort vaccin liggen ?
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Mei 2021 om 19:22
We kregen wel een herinnering voor de 1e .
Die moet ik als maar niet verzonden beschouwen ,kreeg ik aan de telefoon te horen .
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Mei 2021 om 19:46
Die tijd tussen 2 prikken daar wordt heel verschillend mee omgegaan. Ik weet dat Pfizer een kortere pauze adviseert, maar dat is alleen omdat ze bij de testen een kortere tijd aanhielden. Hoe het bij hun vaccin uitpakt bij een langere tussentijd weten ze gewoon niet.

Ik heb ook gehoord dat een langere pauze een hogere immuniteit zou opleveren. Maar dat zijn niet meer dan aanwijzingen op basis van ervaring, geen echt onderzoek.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Mei 2021 om 08:29
Bij ons zit er ongeveer een maand tussen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Mei 2021 om 09:41
Bij mij ietsje langer dan een maand. Ik ga er maar van uit dat ze het goed hebben ingeschat. De vaccins bestaan nog maar kort, dus jarenlange ervaring is er niet mee. Dat kan nog niet. Maar er is wel vooraf getest en inmiddels bouwen ze nieuwe ervaring op.

Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Mei 2021 om 10:38
Mijn eerste prik was 23 maart. Nummer twee 29 april. Ik heb Pfizer gehad. Nergens last van gehad. Wel beide keren meteen 2 paracetamol genomen. Ik ga echt niet wachten tot ik ziek word. Ik ben van het meteen schieten als er gevaar dreigt. Ik heb gelukkig geen geweer😆😆, alleen maar pilletjes.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Mei 2021 om 11:10
Ik heb ook maar vast gezorgd dat er pilletjes klaarliggen.
Maar die pilletjes werken voorzover ik weet ook bloedverdunnend. Moet je ze als bloedverdunner op dat gezondheidsverklaringsbriefje invullen?
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Mei 2021 om 11:14
Dat is dan 1 maand en bij ons is het 2,5 maand

Bij ons was het Asra ,dat heeft de huisarts en assistentes ook gehad .


Ik ben nog steeds dood en dood moe

er komt niets uit mijn handen .Ik stond de was op te vouwen ,maar moet steeds gaan zitten .

We zullen maar denken dat ze weten wat ze doen
Iedereen die ik spreek die az gehad heeft ,heeft de zelfde klachten .




Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Mei 2021 om 11:47
Vervelend is dat. Zou het kunnen helpen tijdelijk wat extra vitaminen te nemen?
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Mei 2021 om 12:56
@ Cocos en ieder die er eventueel iets mee kan.
Mijn man was in zijn werkzame leven hoofd van de hematologie en directeur van de trombosedienst Oostelijk Zuid-Limburg. Hij weet dus wel iets van stolling en bloedverdunners. Vooral asperine werkt bloedverdunnend. Paracetamol helemaal niet. Ibuprofen en Voltaren bv maar kortdurend. Bij asperine 10 tot 12 dagen.
Bij Astra Zenca zouden in principe 12 weken tussen prik 1 en 2 kunnen liggen.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Mei 2021 om 13:25
Lidwina ,bedankt ,

.Ik maakte me echt zorgen over de 12 weken.
Ik heb geen pijn ,ik ben alleen zo onwijs moe ,ik ken mezelf niet meer .
Iedereen zegt je moet naar buiten ,gaan wandelen .Zodra het kan ,ga ik in de zon zitten ,maar ik durf niet alleen gaan lopen en ik ga ook niet op 1,5 m van een ander wandelen
Het zal wel door het onwijs sterk reageren op medicijnen komen, mijn hele leven al .

Dat van die bloedverdunners wist ik wel .Mijn man gebruikt Askal op recept ,dat is heel licht en staat het dichtst bij asperine en hij staat dus niet onder controle van de trombosedienst .
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Mei 2021 om 13:26
Originally posted by lidwina lidwina wrote:

@ Cocos en ieder die er eventueel iets mee kan.
Mijn man was in zijn werkzame leven hoofd van de hematologie en directeur van de trombosedienst Oostelijk Zuid-Limburg. Hij weet dus wel iets van stolling en bloedverdunners. Vooral asperine werkt bloedverdunnend. Paracetamol helemaal niet. Ibuprofen en Voltaren bv maar kortdurend. Bij asperine 10 tot 12 dagen.


Ik moet nu Diclofenac slikken vanwege een beschadigde achillespees. Een niet-bacteriële ontsteking door overbelasting. Voorlopig moet ik dat blijven gebruiken, nog tot ver na de datum van vaccinatie. Misschien weet hij ook of Diclofenac een bloedverdunner is?
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 3031323334 36>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.391 seconden.
Lang Yarns