Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Corona

 Reageer Reageer Pagina  <1 3132333435 36>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Mei 2021 om 13:30
Originally posted by Mutti Mutti wrote:


Ik heb geen pijn ,ik ben alleen zo onwijs moe ,ik ken mezelf niet meer .
Iedereen zegt je moet naar buiten ,gaan wandelen .
Zodra het kan ,ga ik in de zon zitten ,maar ik durf niet alleen gaan lopen en ik ga ook niet op 1,5 m van een ander wandelen.

Ik denk dat je heel verstandig doet.
Wandelen lijkt voor iemand die niks mankeert heel lichte beweging, maar jij voelt zelf het beste wat je aankunt.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Mei 2021 om 14:03
Diclofenac werkt zoals ibuprofen, een paar dagen bloedverdunnend, echt niet zoals asperine.
Ik zeg dat ik nergens last van heb gehad, maar als ik kritisch naar mijzelf kijk moet ik zeggen dat ik niet zoals gewoonlijk ben. Maar komt dat door de vaccinatie? Is het voorjaarsmoeheid? Daar hoor je niets meer over. Is het de algehele Corona situatie die op een mens werkt? Ik weet het niet. Toen dat gedoe net begon verleden jaar voelde ik mij heel futloos. Je kunt niet zoals je wil en gewoon bent te doen. Steeds opletten of je niet te dicht bij iemand komt, of je wel je handen goed schoon maakt, noem maar op. Daar wordt een mens ook moe van. Ik in ieder geval wel.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Mei 2021 om 16:11
Waarschijnlijk ben je toch een beetje verzwakt door het winterseizoen en dan een vaccinatie er bovenop, dat lijkt me wel effect te hebben.

Vóórdat het virus hier was, werd mijn vriend erg ziek en daarom ging ik op het internet zoeken of er misschien weer een zware griep was. Zo kwam ik al vroeg op de hoogte van de Chinese uitbraak van ernstige longontstekingen. Dat bleek later die nieuwe corona besmetting te zijn.

Ik heb toen gezegd dat mijn vriend maar voorlopig bij mij in huis moest blijven, want met een long aandoening zou hij bij besmetting extra risico lopen. Ik heb toen veel boodschappen in huis gehaald om het een tijd uit te kunnen houden. Het was slecht weer toen en misschien heb ik toen kou gevat. Ik werd zelf ook flink ziek. Zo lagen we samen ziek te zijn. Ik weet ook niet of het toen griep was of gewoon winterse vatbaarheid.

Maar ik vond het wel prettig dat ik een tijd geen boodschappen meer hoefde te doen. Toen de lockdown kwam hoefden wij daar niks bijzonders voor te doen. Ik heb toen alleen nog mondkapjes besteld in China en die kwamen netjes met de post. Dus die had ik ook op tijd in huis.

Op dit moment voel ik me ook niet 100%. De tijd van het jaar, denk ik. Het weer. Soms heb je dat gewoon. Plus nog last van mijn been. De prik moet nog komen dus daar kan het bij mij niet aan liggen.




Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Mei 2021 om 16:18
Ik zie net dat Aldi maandag een kilo paprika in de aanbieding heeft voor €1,99. Daar zit erg veel vitamine C is en nog een hoop andere vitaminen. Daar kun je een beetje van opkappen. Aldi heeft ook weer vitamine tabletten die niet zo duur zijn. Vitamine C, Omega 3, die zijn goed als je niet zo lekker bent.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Mei 2021 om 16:26
oh, fijne tip van die paprika, ga het meteen kopen Thumbs Up
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Mei 2021 om 16:57
Maandag pas. Vandaag nog niet.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Mei 2021 om 18:30
Ben blij dat er meer zijn die zich anders voelen dan normaal .

Ik heb natuurlijk een niet zo makkelijk jaar gehad .
Het overlijden van mijn broer De oogoperaties van mijn man ,die vanwege corona ,begrijpelijk' steeds afgebeld werden .De rijbewijs toestand ,die ondanks dat we vroeg begonnen waren ook steeds misliep vanwege corona .Het openbeen wat niet wou genezen .Het vervangen van de hartklep van mijn schoonzoon ,nu van de week weer het bericht van een nicht van me van 70 jaar dat ze borstkanker heeft .Gelukkig werd dat niet door de corona uitgesteld en kon ze direct geopereerd worden en gaan de bestralingen ook door .Het overlijden van diverse vrienden .
En je mist je normale dingen .

Zo hebben we allemaal onze problemen .,maar het kan wel eens een beetje veel worden .
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Mei 2021 om 00:15
Je hebt heel wat op je bordje gekregen.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2021 om 18:10
Mutti ik word al moe als ik je verhaal lees. Dus als je het zelf allemaal meemaakt is het niet zo gek dat je moe bent. Vooral het missen van de normale dingen en het zo moeten opletten bij normale dingen (heb ik een mondkapje bij me, kom ik te dicht bij mensen enz) ervaar ik als iets waar ik moe van word.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Mei 2021 om 08:05
Gisteren werd ik op het parkeerterrein van de Plus bijna van de sokken gereden door een dame in SUV, die wat lang had zitten mediteren achter het stuur. Mobieltje bekeken? Ik zag niet dat de auto bemand/bevrouwd was door de hoge hoofdsteun. Ineens ging ze met een noodgang in de achteruit. Ik kon nog juist naar achter springen met mijn wagentje. Ik loop altijd in het midden omdat ik zulke aanvaringen al verwacht. Ze maakte een noodstop en keek me dom aan. Ik zei weliswaar "Stomme trut, voetgangers bestaan niet?" maar helaas had ik mijn mondkapje nog op. En zij had haar ramen dicht omdat het takkenkoud was. Ik zal maar gebarentaal gaan leren. Vroeger konden mensen min of meer liplezen als ik op hun kamikaze-acties reageerde. Afijn, één gebaar hoef ik niet meer te leren.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Mei 2021 om 15:09
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Mei 2021 om 15:27
Dan is het bij jullie duidelijker dan hier .

Ik snap alleen dat er i.p.v. 1 / 2 op bezoek mogen komen .

Op het terras alleen mensen uit 1 gezin en of je nu een tijdslot moet hebben is me ook nog niet duidelijk ,maar ik ga het niet opzoeken ook .
Ik weet alleen dat ik 2 Juli de 2e prik krijg en tot zolang blijf ik voorzichtig .
Het wordt mooi weer dus geniet ervan .
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Mei 2021 om 11:47
Ik heb gekeken, kan ik eigenlijk alweer naar België naar de familie . . . Omdat België nog oranje is (ik dacht eigenlijk dat ons koningshuis oranje was)
moet je dan officieel bij terugkomst 10 dagen in quarantaine . . . zucht. Nog ff volhouden maar denk ik dan. 
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Mei 2021 om 12:18
Ik kan het ook nog niet volgen.

Mijn dochter is naar Cadzand geweest ,meestal gaan ze dan ook naar Belgie,maar ik heb er niets van gehoord .

Ik vind die uitbraak in dat verzorgingshuis zo erg .
De Burgemeester van Utrecht heeft ook corana ,we zijn er nog lang niet .
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Mei 2021 om 20:15
Ik heb mijn eerste prik. Ik heb speciaal gevraagd of ze eerst wilde proberen of ze niet in een ader zat door de spuit op te trekken. Dat doen we niet met deze prik, zei ze. Maar ik vroeg: Wilt u het toch doen? En daarna deed ze het. Ging verder vlot en ik kreeg een vaccinatiebewijs mee.

Daarna moest ik op een stoeltje een kwartier wachten in een ruimte waar iedereen moest gaan zitten.
Het viel me op dat sommige mensen er veel slechter aan toe waren dan andere. Allemaal ongeveer de zelfde leeftijd, want we worden op leeftijdsvolgorde opgeroepen. Maar wat een verschil. Sommigen waren echt al op. Ondanks mijn gemankeerde pootje voelde ik me daar ineens heel jong en fit.

Maar nu voel ik rare pijn in armen en benen. En ik ben erg slaperig.
Ik heb alles in huis, eten, kattenvoer, kotsemmertje, pijnpilletjes en ook wat lekkers;
Een aardbeien slagroom taartje, voor als ik niet misselijk wordt.

Dit jaar vergat ik mijn eigen verjaardag en er was ook niemand anders om dat te herinneren, dus dacht ik dan moet ik het nu maar vieren. Zoals je vroeger een snoepje kreeg na het prikken.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Mei 2021 om 21:32
Herkenbaar .

Kruip maar lekker vroeg je bed in .
Kan morgen minder zijn ,maar ook erger ,maar het gaat over
Je lichaam gaat aan het werk .

Lekker slapen en hopelijk gezond weer op .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Mei 2021 om 09:05
Wij moesten na de prik de mondkapjes af, als we zaten, zodat de GGDer kon zien of we een normaal kleurtje hadden of wit wegtrokken. Ik voelde me goed en heb maar stiekempjes in mijn wangen geknepen, want veel zon hebben ze nog niet gezien deze lente. Dat was vroeger mijn truukje als ik uit school kwam.

De prikster vertelde me dat ze uit voorzorg twee dagen paracetamol had geslikt. Een andere aspirine zal ook wel helpen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Mei 2021 om 11:31
Cocos ,

Hoe is het gegaan ?
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Mei 2021 om 11:48
Mutti, Ik heb nu last van beide benen, maar verder voel ik me goed. Mijn armen voelen prima nu. Een klein beetje zwelling op de prikplek, maar minder dan na de griepprik vorig jaar.

Voor herstel van de overbelaste achillespees moet ik toch al Diclofenac nemen, dus extra pijnpilletjes hoeft niet. Ik heb lang geslapen. Net koffie en ontbijtkoek genomen en dat bleef er netjes in.
Ik doe het rustig aan vandaag.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Mei 2021 om 12:01
Goed zo ,ben blij voor je .

Het is voor een goede zaak zullen we maar denken .

Mijn schoonzoon is vandaag jarig ,maar we houden nog maar afstand .

Ik ga maar eten koken ,we eten altijd 's middags warm ,dat vindt mijn man prettig .



Fijn weekend
Fijn weekend

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 3132333435 36>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns