Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Corona

 Reageer Reageer Pagina  <1 3233343536>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Mei 2021 om 12:14
Zelf ga ik ook nergens heen,  niemand zien, behalve mijn kat. En dat is genoeg.

Iedereen fijn weekend en blijf gezond.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Mei 2021 om 16:06
Doe maar rustig aan, daar is het ook weer voor. 
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juni 2021 om 12:35
Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen 8 bezoekers per keer of een huiskamer vol? Zo groot zijn de meeste huiskamers nou ook weer niet.

En eerst mochten er geen grote tvschermen buiten, vanwege de coronaregels, en nu zeggen de horecaaiers, dat een klein scherm best kan, omdat de meeste mensen toch op hun eigen smartphone kijken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juni 2021 om 13:02
Ik niet .

Een huiskamer is tegenwoordig een halve straat waar de tv voor het raam staat en iedereen de wedstrijd kan volgen .

Maandag morgen vond mijn man het clubhuis aan met een enorme tv .plus lege kratten. Was dat nu een huiskamer of horeca ? .


Overigens er is weer een uitbraak in een verpleeghuis .Zowel bewoners als personeel
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juni 2021 om 14:22
Als ik die mensen zie hossen met zijn allen, denk ik dat we binnenkort weer een volledig lock-down krijgen. Hoewel ze met zijn allen buiten zijn, waar besmettingsrisico kleiner is. De adem van besmettelijke mensen wordt verdund met schone lucht. We hebben niet alleen een onlogisch beleid, maar de burgers denken ook niet al te diep na.


Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juni 2021 om 18:21
Ton zit net de wedstrijd Portugal-Hongarije te kijken, ze zitten mannetje aan mannetje in het stadion, ik las ook dat de horeca daar gewoon open is, 2 meter afstand en mondkapjes, dat wel, maar niet in het stadion, blijkbaar, anders zouden ze niet zo kunnen brullen en juichen.

Ik denk altijd: Zelf weten, als je niet bang bent ziek te worden, maar ik ben voorzichtig.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juni 2021 om 18:58
Ik ben en blijf voorlopig voorzichtig ,die paar weken kunnen er ook nog wel bij .

Ik hoorde net ,dat jongeren die van vakantie terugkwamen ,toch weer positief getest waren .

Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5757
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juni 2021 om 21:16
Ik blijf ook zeker nog voorzichtig. Denk na de vakantie gaat alles weer versneld stijgen.

Vandaag de boodschappen gehaald. Bij de Aldi. inkopers allemaal met mondkapje personeel allemaal zonder mondkapje en ze rende je ook nog onderste boven.
Het liefst had ik ook mijn mondkapje af gedaan zeker met dit weer, maar niet gedaan ook omdat ik de werkkleren nog aan had van de thuiszorg waar ik net klaar mee was. 
Vind zelf dat het personeel ook een voorbeeld moeten geven hoe vervelend die dingen ook zijn. Wij werken zo al anderhalf jaar en hun een heel stuk minder.
Kan me daar een beetje boos om maken.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juni 2021 om 08:39
Bij Albert Heyn werden de tapes voor anderhalve meter afstand weggekrabt.

Er wordt beweerd, dat je misschien wel besmet kunt worden na vaccinatie, maar dat je niet meer zo ziek wordt, dat je op de IC belandt. Daarom heb ik me laten inenten, voor mezelf, niet voor mensen, die geen vaccinatie willen en de regels aan hun laars lappen. Ik zou het voor de mensen, die in de zorg werken, heel naar vinden als de pandemie weer zo hevig oplaait. Maar ik heb weinig medelijden met de patienten die het zichzelf op de hals haalden.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juni 2021 om 10:03
Het punt is, dat wij nog niet volledig ingeent zijn .
Dat ligt niet aan ons .

Als je nu leest dat het op Schiphol een zooitje is met testen .
Dat zelfs een viroloog daar al een klacht over ingediend heeft,omdat er mensen in het vliegtuig besmet raken en dat zijn klacht na 6 weken nog niet behandeld was ,dan denk ik nog even en we zitten met de Delta variant .

Andere landen schijnen dit wel door te hebben,maar wij niet .
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5757
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juni 2021 om 21:22
Ik ben ook niet van inenten maar toch gegaan. Heb zondag mijn eerste gehad. Kon ook binnen drie dagen na het bellen al komen omdat ik in de zorg werk kreeg ik versneld een afspraak. Kon niet samen met mijn man die moest helaas langer wachten. Nu maar vier keer rijden want mijn man mag niet autorijden.Heb lang uitgesteld maar nu was onze leeftijd aan de beurt en kregen we geen astra zeneca. wat ik al helemaal niks vond. Je komt er ook niet langs om niet te enten denk dat je anders dadelijk nog geen boodschappen of tanken in Duitsland meer mag doen.

Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juni 2021 om 22:20
ik heb me nog niet laten vaccineren. niet omdat ik het onzin vind en de regels aan mijn laars lap maar omdat ik er voor mezelf nog niet uit ben of vaccinatie voor mij het beste is op dit moment. misschien denk ik er over een week of over een maand anders over maar nu is het nog zo.
ik had eigenlijk ook begrepen dat ik opnieuw een oproep zou krijgen, misschien wacht ik onbewust daar wel op.

en neem maar van mij aan; ik heb in mijn leven te veel nare dingen meegemaakt, te veel nare mensen ontmoet, om nog te hopen op iets van empathie of medeleven van andere mensen.
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5757
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juni 2021 om 21:20
Originally posted by carolina2 carolina2 wrote:

ik heb me nog niet laten vaccineren. niet omdat ik het onzin vind en de regels aan mijn laars lap maar omdat ik er voor mezelf nog niet uit ben of vaccinatie voor mij het beste is op dit moment. misschien denk ik er over een week of over een maand anders over maar nu is het nog zo.
ik had eigenlijk ook begrepen dat ik opnieuw een oproep zou krijgen, misschien wacht ik onbewust daar wel op.

en neem maar van mij aan; ik heb in mijn leven te veel nare dingen meegemaakt, te veel nare mensen ontmoet, om nog te hopen op iets van empathie of medeleven van andere mensen.
Ik kan je helemaal begrijpen. Mijn gevoel zegt nog steeds dat het niet moest doen, maar voor mijn werk ben ik bang dat ze er verschillen gaan maken wel en niet geént. Ook om naar Duitsland te kunnen blijven gaan. We wonen nog geen 5 minuten er vanaf. Een derde wat ze wel eens zeggen zal ik zoals nu uitziet ik niet meer toelaten.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juni 2021 om 22:32
ik heb natuurlijk niet met werk te maken en ik wil niet op terrasjes en concerten waar ik van houd kan ik doorgaans niet betalen. en al die mensen die er vanalles over lopen te roeptoeteren, die allemaal ineens 'wetenschapper' zijn, of ze er nou voor of tegen zijn.....die vertroebelen alleen maar erger dan dat ze me ergens duidelijkheid over kunnen geven.
als ik voor mezelf ergens duidelijkheid in probeer te krijgen ga ik altijd naar de bron, daar is het water het helderst, de informatie het meest zuiver.
maar als ergens zo veel geld mee gemoeid is, is de bron totaal vervuild
ik zal dus moeten wachten tot iedereen zijn/haar buikje 'eraan heeft volgegeten' en pas dan zal het weer wat helderder worden aan de bron.
een ding weet ik zeker, wat ik in mijn lijf laat spuiten is er niet zo 123 weer uit dus is het handig er vooraf goed over na te denken en te proberen er heldere informatie over te vinden.
zo werkt het voor mij.

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juni 2021 om 09:05
Ik dacht dat mondkapjes nog wel moesten, als de afstand van anderhalve meter niet gegarandeerd kan worden. Maar ik ben de enige in supermarkten, andere winkels en de bieb, die het nog draagt. Het winkelwagentje is maar iets van een meter en de afstand in de gangen zal net anderhalve meter zijn.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juni 2021 om 09:40
ik draag ook gewoon mijn mondkapje en zal dat ook blijven doen. en ik kom enkelen tegen die er ook nog een dragen. de rest kijkt me aan met een meewarige blik alsof ze willen zeggen, weet die nog niet dat de oorlog is afgelopen? LOL
ik vind dat mondkapje ook best prettig, moet ik eerlijk bekennen. het geeft me het gevoel van  'in mijn eigen bubbel' te kunnen zijn. en ik ben ook blij dat het een deel van de parfum, sigaretten en ander soort stankjes buiten houdt
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juni 2021 om 10:23
Of iets mag of niet mag maakt mij niet uit .Ik weet wel dat we er nog lang niet zijn, al doet de regering alsof alles ok is .

Het schoolkamp van mijn kleinzoon, ging bijna niet door omdat er een 12 jarige uit zijn klas positief was getest. Net optijd was hij/ zij weer negatief en verder de hele klas.

Hij en de andere kinderen uit zijn klas konden ook niet naar de kennismakingsdag van hun nieuwe school .

Op zijn stoel stond zijn laptop met zijn foto .

Leuk begin .

Ik blijf voorzichtig .
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juni 2021 om 14:27
van mij heb je groot gelijk Mutti.


Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juni 2021 om 15:04
Ik draag het mondmasker ook nog in de supermarkt. Als ik meer winkels bezoek doe ik het tussendoor niet af. Gisteren nog boodschappen gedaan. Op straat riepen een paar kinderen: "Mevrouw, dat hoeft niet meer. Het is afgeschaft."

Binnen droeg letterlijk niemand nog een kapje en niemand hield afstand. Er werd om me gelachen, net zoals in het begin, toen het nog niet verplicht was. Laat maar lachen, dacht ik. Er zijn er wel meer op de intensive care terecht gekomen nadat ze beweerden dat de ziekte helemaal geen kwaad kon.

Ik heb het ook nooit gedragen vanwege de verplichting. Mijn eigen verstand zegt me dat voorzorg beter is. Ik ben de wegwerp kapjes al vrij snel gaan gebruiken en later heb ik een herbruikbare besteld waar ook filters tegen verfdampen op kunnen. Als de pandemie voorbij is heb ik er dus nog steeds wat aan.

Over de nieuwe Delta-plus mutant hoor ik dat in Engeland mensen zijn besmet die in de open lucht langs een besmet persoon liepen. Dat was een paar seconden tijd. Niks intensief of langdurig contact. Niet eens samen in een slecht geventileerde ruimte. Gelukkig worden gevaccineerde mensen veel minder ziek, maar je kunt nog steeds besmet raken en de besmetting aan anderen doorgeven.


Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juli 2021 om 13:26
Wat ik vooral niet snap is dat iedereen die ik tegenkom roept, wat heerlijk hè dat die mondkapjes af mogen. Mij boeit dat niet, ik vind het 
vooral heerlijk dat je weer naar mensen toe mag - dat je uit je isolatie komen kunt.
Wel of geen mondkapje maakt mij niet zoveel uit, als er staat het moet - dan doe ik het zonder morren.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 3233343536>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.516 seconden.
Lang Yarns