Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Corona

 Reageer Reageer Pagina  <1 1011121314 36>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juni 2020 om 17:01
Ja Mutti, we zijn er ook heel blij mee.
Want verleden jaar had Lao-man een beursitis in beide ellebogen door het duwen.
Ik heb om geen van de aanpassingen strijd hoeven leveren.

Heb kennelijk mijn gezicht mee.  LOL
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juni 2020 om 18:05
Ik moest bij het ziekenhuis door een tent lopen en mijn briefje met allemaal Nee's afgeven, waar ik een groen papiertje voor terug kreeg. Oranje betekende Oppassen voor dit persoontje. Daarna kon ik gewoon de route lopen naar de nefrologe/interniste. Bij de balie stond niemand, maar toen ik vlakbij was, kwam er achter een scherm vandaan een mediterane dame, die voordrong. Ze wilde een dokter zien en een formulier, maar had geen afspraak en stond niet in de computer. Afijn, ik was gelukkig tien minuten te vroeg, dus toch nog net op tijd bij de dokter. Ik ga een halfuursmeting krijgen voor mijn bloeddruk en alweer bloed prikken en urine inleveren, dat is al de derde keer in 7 maanden. Wat doen die vampiers en piskijkers er toch mee?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juni 2020 om 18:35
Dat is één van de eigenschappen van die mediteraniërs, dat voordringen en zonder green card binnen te geraken.

Moet ge nu met zo een bakske rond uw arm lopen dat u om het halfuur probeert te wurgen?

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juni 2020 om 08:45
Ik moet er in ieder geval voor naar het ziekenhuis. Met een 24uursmeting kun je thuis blijven. Ik weet ook niet of ik stil moet gaan zitten of rondlopen. Ik denk niet dat ik mag haken of breien. Ze was wel blij, dat ik de avond tevoren en 's morgens gemeten had. En even bloot op de weegschaal gestaan had. Voor zover ik weet ben ik nog steeds 1.56, anders zat ik thuis in de problemen. Hoewel ik twee grijpers heb, eentje in de keuken en eentje op zolder om dingen goed te schikken over de waslijn. En een lange man, maar die zit altijd net middenin een computerspelletje als ik iets boven uit de kast wil hebben.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Online
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juni 2020 om 09:58
Machtelt ,

Misschien krijg je zo'n manchet die om de zoveeltijd oppompt terwijl jij

Mijn man heeft die vorige week ook gehad , de week ervoor had hij een druk van over de 200 .Toen hij daar rustig zat ,hij mocht niet praten en zij hield een koetjes en kalfjes gesprek en toen was het iets van 143 .

Ik vind bloeddruk meten een groot raadsel .
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juni 2020 om 15:19
Bloeddruk is een moment opname . . . Als je boos bent of je gedachten gaan naar iets naars dan gaat het omhoog, als je in beweging bent of je
praat (je mond is in beweging) dan gaat het omhoog. Maar in rust moet het niet te hoog zijn, dan moet het aan normale waarden voldoen.

Wat goed trouwens, een koetjes en kalfjes gesprek zodat de patiënt zich ontspant :-)
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Online
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juni 2020 om 16:07
Ja dat is een nieuwe praktijkondersteunster .Die vindt
het zelfs prettig als ik meekom ,tenminste ,ze vraagt of ik meekom ,zelfs in deze tijd .

Ze kletst wat met mij en zit wat te noteren ,niet achter het PC scherm ,maar in een schriftje

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juni 2020 om 09:58
Onze assistente gaat in de tijd dat dat ding me aldoor knijpt, koffie halen. Zij praat ook niet tegen mij tot het klaar is. Ik had trouwens het idee, dat mijn bloeddruk al sterk steeg, als ik het woord meter hoorde.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Online
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juni 2020 om 13:59
Als ze ziet dat je zo gespannen bent ,zou een kletspraatje met jou ,je misschien wat rustiger maken .

Dan haalt ze voor die tijd maar koffie .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juni 2020 om 15:24
Bij die Corona-regel-protesteerders stonden mensen te roepen hoe zielig het was, dat ouderen in tehuizen geen bezoek mochten ontvangen. Ik vroeg me af hoe vaak ze in andere tijden hun bejaarde familieleden wel bezoeken. In mijn omgeving zie ik veel jonge en bijna-middelbare tweeverdieners, die echt geen tijd hebben of denken te hebben, om hun dementerende ouders op te zoeken. Waarschijnlijk is er frustratie onder de mensen die thuis moesten werken of thuis moesten blijven en die meenden nu eindelijk tijd te hebben om het ouwetje eens op te zoeken. En toen mocht het niet.

De regering had ook kunnen kiezen voor quarantainehotels of -tenten voor een ieder die zich niet aan de regels wenste te houden. Geen boete, maar verplicht verblijf van 14 dagen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Online
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juni 2020 om 15:57
Ben het volkomen met je eens .

Ze deden net of ze het zo erg vonden dat ze niet op bezoek konden ,de goede niet te na gesproken . Nu ,ik heb wel andere geluiden gehoord ,toen ik op zondagavond vrijwilligster was ,in een toen nog bejaardentehuis .

Ik zal nooit die dochter en schoonzoon vergeten ,die uit de kamer van moeder kwamen en hadop zuchtten ,dat hebben we weer gehad ,het is te hopen dat ze geen honderd wordt .




Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Online
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juli 2020 om 21:36
Nou moet het niet gekker worden .
Was gisteren samen met mijn man boodschappen doen .Groot bord ieder een eigen wagentje ,doen we dus al netjes al die weken ,geen punt .

Boodschappen in de kar van mijn man ,ik een lege kar ,op naar de kassa als eerste in de rij ,mijn man achter mij . Komt er een figuur naar mij toe ,hebt u een lege kar wilt u dan met mij meekomen dan kunt u via een andere weg naar de uitgang ,op deze manier wordt de rij zo lang .

Wie het snapt mag het zeggen
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juli 2020 om 09:23
Je zou denken dat ze blij zijn met lege karren, dat schiet lekker op. Ik heb altijd liever een lege kar voor me dan een "boezemstapelaar", die voor één ding kwam en met armen vol aan de kassa staat. Vroeger wilde die dan ook tasjes hebben, dat mag nu niet meer of het kost een cent extra.

Ik moest gistermorgen in het ziekenhuis mijn bloeddruk een half uur laten meten. Ik verwachtte een assistente met mondkapje, dus droeg mijne niet. Mooi niet. Geen mondkapje en natuurlijk dichtbij om die band rond mijn arm te bevestigen, ik moest mijn armen op steunen leggen op een soort ligstoel. Ik heb ze grondig ontsmet in de gang later.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Online
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juli 2020 om 10:45
Machtelt ,

Mijn man moest gisteren ook naar het ziekenhuis ,voor oogmeting omdat de opticien het vermoeden had dat hij staar had,wat ook zo is zoals bleek .

Twee figuren ,konden met geen mogelijkheid zijn hoofd in de beugel krijgen om een oogmeting te doen . Ook geen mondkapje . Ik had een eigengemaakte mee gegeven ,maar dat was te lastig ,terwijl hij er bij de opticien wel een kreeg .Ik hoop dat ze die dingen wel schoonmaken na iedere patient .

Bij de physican assistant ging het allemaal wel goed,mijn dochter mocht zelfs mee naar binnen op de 1.50 m .
Het ziekenhuis had een gescheiden in en uitgang ,die uitgang ging niet automatisch open ,dus daar duwt iedereen tegenaan en hij ging nog zwaar ook
Ik had al een flesje ontsmettingsmiddel meegegeven ,dus het stuur van de auto kon veilig gebruikt worden door mijn dochter .

Ze vragen van de patienten ,terecht ,een heleboel,maar hun eigen wijze van werken klopt ook niet .

Op naar de volgende onderzoeken en de operatie ,als alles goed gaat ,kan hij aan de verlenging van zijn rijbewijs beginnen .






Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juli 2020 om 13:00
Ons ziekenhuis heeft ook heen- en terugroutes. Alleen witjassen lopen haastig te spooklopen (in plaats van spookrijden).

Wij hebben ook altijd flesjes ontsmettingsmiddel bij ons. En tissues om te vegen. En ik heb altijd een linnen tasje in de auto liggen voor mondkapjes (wij hebben wasbare), handschoenen en brillen. We moeten onszelf maar beschermen, als anderen nonchalant zijn of worden.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Online
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juli 2020 om 14:21
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik bij de benzinepomp een aantal dunne plastic handschoenen mee genomen heb .

Ik zag iemand ze gebruiken bij de pomp en vond ze erg handig ,niet zo dik ,passen makkelijk in je handtasje .

Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juli 2020 om 18:59
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik bij de benzinepomp een aantal dunne plastic handschoenen mee genomen heb .

Ik zag iemand ze gebruiken bij de pomp en vond ze erg handig ,niet zo dik ,passen makkelijk in je handtasje .



Mijn lief heeft dat dus ook gedaan.
Handig in de auto bij de hand.

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juli 2020 om 20:53
Wat vinden jullie van mondkapjes in de winkel? Zelf draag ik er wel één. Maar ik wordt er vaak raar op aangekeken. Ook handschoenen neem ik mee als ik naar de winkel ga. Afstand houden proberen de meeste mensen wel, maar soms kan het gewoon niet en er zijn ook altijd mensen die zich er niks van aantrekken.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juli 2020 om 21:01
Ik draag geen mondkapje, de enkele keer dat ik in een winkel ben.
Omdat ik weet dat het nut er van nihil is als het geen medisch kapje is.
Die gekochte dingen bieden schijnveiligheid.
Maar dat is mijn gedachte.

Ik vind dat je het moet respecteren als iemand wél een mondkapje en /of handschoenen wil dragen.
Ieder doet dat wat hem/haar het beste lijkt en zich prettig bij voelt.

Wat ik wel doe, en mijn man ook, is afstand houden  en onderweg  ontsmetting-gel gebruiken en handenwassen.




Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juli 2020 om 21:10
In de winkels hebben ze vaak een fles allesreiniger staan. Niet zo lekker op je handen. Veel mensen klagen over kloven.Ik had toevallig net een doos van die medische handschoentjes gekocht in december. Dus ik heb er genoeg. Die doe ik aan en gebruik dan evengoed de reinigingsdoekjes of reinigingsvloeistof die de winkel heeft staan. De handschoenen kunnen er tegen.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 1011121314 36>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.328 seconden.
Lang Yarns