Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Corona

 Reageer Reageer Pagina  <1 1819202122 36>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Oktober 2020 om 17:39
Ton speelt alweer computerspellen en bemoeit zich met van alles. Hij kwam in de keuken iets wegzetten, toen ik vier pannen op gas staan en schrok van mijn reactie. Meestal zeg ik alleen dat hij weg moet wezen, maar ik ben wat gestressed door de laatste dagen van ziekte en verpleegster spelen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Oktober 2020 om 19:29
    Er word altijd over de patiënt gepraat ,en dat is goed maar degene die er voor moet zorgen daar vraagt men niet snel aan hoe het gaat terwijl die het zeker zo moeilijk hebben ,daarom een stevige voor Machtelt en hou je sterk
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Oktober 2020 om 20:37
Ik voel met je mee,hier is het het zelfde .
Komt mijn man naar beneden ,met een vieze pleister ,die er met douchen afgegaan was ,kon er best opzitten met douchen niet dus

Had hij een tube handcreme bij zich ,wilde hij dat erop smeren en dan de vieze pleister er weer op .
Wou ik niet hebben ,maar het was zo schraal ,ik begrijp het wel .

Gisteravond waren ze ook geweest en ik mocht bellen als het niet goed ging ,dat heb ik dus gedaan .

Die handcreme mocht natuurlijk niet .

Er zit nu een bacterien dodend vlies op ,morgen komen ze weer .

U belt toch niet zei ze tegen mijn man ,dus hebben we met elkaar afgesproken dat we iedere avond komen .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Oktober 2020 om 08:47
In Amsterdam zeiden we dan: Wat hij in zijn kop heeft, heeft hij niet in zijn kont. Mannen zijn soms zo eigenwijs, dat het net lijkt of wij eigenwijs zijn, als we iets heel sterk afraden.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Oktober 2020 om 11:31
Ik ben groot geworden met dat ze bij de bakker het brood zo pakten en in de snijmachine legden en in de zak duwden (of zonder de snijmachine)
ik heb daar nooit wat van gekregen. Tegenwoordig schieten we erg door de andere kant op, hier zeggen ze altijd een hap zand op zijn tijd is nooit verkeerd.
Wel hoop ik dat de deerne van de bakkerij netjes haar handen gewassen had. Ik ben trouwens nooit zo happy als ze met die handschoenen van alles 
aanpakken zeker niet als het iets eetbaars is. Ik heb liever dat ze de taartschep gebruiken, oefening baart kunst.

Verder word ik nooit zo blij als er gezeurd wordt als ik aan het koken ben - ik ben "bezig" . . . wat toch duidelijk zichtbaar zou mogen zijn.

@Mutti, mensen die met ouderen werken zouden moeten weten - dat die over het algemeen niet snel bellen en dus kunnen ze beter het juiste pad
uitstippelen zonder extra gebel. Wat ze nu dus blijkbaar gedaan hebben Thumbs Up hopelijk wil het nu genezen. 

En dan ga ik nu (hopelijk ongestoord) bakken . . . ik maak voor het eerst een vlaai . . . 
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Oktober 2020 om 13:10
ik heb ook nooit problemen gehad met winkel mensen die de spullen gewoon met blote handen pakken. en als ik in de tuin werk, was ik ook niet eerst mn handen voor dat ik mn brood of appeltje eet.
maar als die hand vasthouden het risico met zich meebrengt dat we er ziek van kunnen worden
en als we alles doen om dat hand-contact te vermijden
dan vind ik het een andere zaak worden.

ik ben net als jij met koken, lekker ongestoord

succes met je vlaai Thumbs Up
Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Oktober 2020 om 13:57
Wat mij stoort, is dat de jongeren nu de schuld krijgen van de tweede golf omdat ze op vakantie zijn geweest in zuid-frankrijk en Spanje. Niet voor het een of ander, maar er zijn ook genoeg volwassenen op vakantie geweest in die landen. Ik vind het niet eerlijk om nu de jongeren hier de schuld van te geven.
Ze hadden gewoon de lockdown tot ná de vakantie moeten laten duren, dan waren we er nu misschien van af geweest.
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Oktober 2020 om 14:22
helemaal met je eens Jondala.
er zijn veel mensen naar het buitenland geweest, wetende wat de risico's waren.
en beledigd dat ze, eenmaal terug, in quarantaine moesten, waarvan we ons kunnen afvragen of ze dat wel hebben gedaan.
en hier op straat...ook allemaal mensen van een leeftijd dat je ze je wijzer zou hopen. en dan staan ze gezellig te kletsen.
en dat snap ik ook wel hoor maar dan moeten we gewoon de hand in eigen boezem steken als het weer mis gaat.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Oktober 2020 om 17:05
En dan maar roepen, dat niet-medische mondkapjes niet helpen. Nee, het is de schuld van de jongeren. Terwijl we eerder hoorden, dat mensen, die positief getest waren, al onderweg naar Frankrijk en Spanje waren, als ze gebeld werden voor de uitslag. En nu is een groot deel van Nederland code rood of oranje voor andere landen. Ik heb het idee dat er een epidemie is van uit de nek lullen. Lijkt ongevaarlijk, maar als het bij hooggeplaatsten heerst, toch niet zo handig.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Oktober 2020 om 19:37
Dat ze weggingen ,naar een rood of oranje land ,moet hun eigen zorg zijn ,maar dat ze zonder controle het land weer in mochten dat vind ik erg .

Ze zouden de mensen die zonodig weg moesten ,hebben moeten controleren bij thuiskomst .Postief ,al was het alleen maar koorts een enkelband om moeten .doen Denk je dat die mensen vrijwillig thuis blijven ?

Vanmorgen kreeg het personeel van de Deka hier mondkapjes met Deka erop .

Die meiden stonden de plastic zakjes open te maken en al giebelend voor de spiegel te passen .
Was het niet de juiste maat ,gingen ze weer terug het zakje in .

Had proef lapjes laten maken desnoods van stevig papier S M L Xl zodat ze de juiste maat wisten .
Naam op het gesloten zakje , weg met die anderen en ieder z,n eigen mondkapje ,

.



Ik las gisteren nog dat het virus vanuit het zuiden weer noordwaards was gekomen .

De wijkverpleegster wees net nog op het belang van mondkapjes haar moeder werkt op de IC .

Wie waren het ook alweer die die mondkapjes   onzin vonden ?
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Oktober 2020 om 21:36
Originally posted by Jondala Jondala wrote:

Wat mij stoort, is dat de jongeren nu de schuld krijgen van de tweede golf omdat ze op vakantie zijn geweest in zuid-frankrijk en Spanje. Niet voor het een of ander, maar er zijn ook genoeg volwassenen op vakantie geweest in die landen. Ik vind het niet eerlijk om nu de jongeren hier de schuld van te geven.
Ze hadden gewoon de lockdown tot ná de vakantie moeten laten duren, dan waren we er nu misschien van af geweest.


Het is een wetenschappelijk onderbouwde conclusie dat zij dit virus mee terug genomen hebben, het blijkt uit bloedonderzoek.
Het is niet zomaar een beschuldigend vingertje. Uiteraard zijn volwassenen ook daar geweest, maar die hossen over het algemeen niet door de discotheken tot 5 uurin de ochtend of op een groot strandfeest.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Oktober 2020 om 08:58
Behalve president Trump, die een opperechter voordraagt op een bijeenkomst vrijwel zonder mondkapjes, weliswaar in de open lucht, maar dicht op elkaar. Alleen bij de pers en het personeel werden mondkapjes gedragen. In de open lucht zou je ook anderhalve meter afstand moeten houden. Als die foto's wereldwijd verschijnen, kan ik me voorstellen, dat jongeren denken dat wat zij doen geen kwaad kan.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Oktober 2020 om 09:27
Ik lees net een stukje ,misschien hebben jullie het ook al wel gelezen of gehoord ,maar Trump heeft een ritje met zijn auto gemaakt om te zwaaien .
Naar zijn aanhangers

Hij zit achterin ,met mondkapje , blauw ,voorin zit een arts met medisch mondkapje in het wit en een scherm voor zijn gezicht .

Verderop staat een stukje van een arts die in het zelfde ziekenhuis werkt dat al de mensen die met Trump in de auto hebben gezeten nu in Quarantaine moeten en ziek kunnen worden en zelfs kunnen sterven .

Waarom doen artsen dit ? Artsen die straks misschien hard nodig zijn om het leven van " gewone" mensen het leven te redden .


Nou ja wat doen ze in Staphorst ?
Zullen kinderen nu vrijwillig met hun ouders mee zijn gegaan naar die kerk ?

Als iemand rust vindt bij zijn geloof ,prima ,maar doe dat dan thuis ,daar kun je ook uit de Bijbel lezen ,bidden en achter het orgel gaan zitten om met elkaar te zingen .En ik bedoel dit niet spottend .
Onze kerk laat een aantal mensen toe ,daar moet je je wel voor aanmelden ,maar er mag niet gezongen worden ,na afloop geen koffie maar direct naar huis .
De dienst is te beluisteren via een uitzending
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Oktober 2020 om 10:20
Die van Staphorst zitten wel in een kerk waar 4 keer zoveel mensen in passen, dus hopen dat ze binnen afstand gehouden hebben.
Binnen zingen is niet zo pienter . . . 
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Oktober 2020 om 11:11
Bij ons in de kerk mogen een bepaald aantal mensen naar binnen, gaat per vierkante meter. Dat gaat de 100 personen niet te boven.
1.5 meter, niet zingen maar mee neurieën mag.
Als de vaste kerkgangers een dienst niet bijwonen melden we dat zoveel mogenlijk van te voren, zodat anderen dan wel kunnen.


Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Oktober 2020 om 12:14
Ik hoop dat Biden deze stunt van Trump goed uitbuit in zijn campagne. President laat mensen levensgevaar lopen voor een politiek grapje. Sommige vrij jonge mensen hebben nog maanden last van Corona. Ik las zelfs ergens 95% na twee maanden en nog heel wat na 6 maanden.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Oktober 2020 om 16:03
ja dames, genoeg gemopperd en gewezen, nu weer achter de naaimachine!
doven, slecht horenden en mensen en andere mensen die de mimiek van het gezicht moeten kunnen zien hebben moeite met alle mondkapjes dus hop hop, pak 'n stofje en 'm hoesje en aan de slag
je zit niet voor niks op een hobby forum Wink
hier komtie.....

Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Oktober 2020 om 16:22
Heel lief maar de site is niet berijkbaar ,ik heb er zelf ook veel gemaakt ,hier in België is het ook weer fel opgedoken maar ik zou de schuld niet leggen bij de jeugd hier zijn veel oudere die het onzin vinden en geen masker willen opdoen,we moeten het aan trump vragen want die is er vlug vanaf ,wat zal die allemaal ingespoten krijgen ????😷
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Oktober 2020 om 16:42
je hebt gelijk, de link werkt niet. hoe kan dat nou? Confused
ik moet het nog maar zien of Trump er vanaf is......

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Oktober 2020 om 16:43
Ik heb voor de verandering een gehaakt mondmasker gemaakt
volgens de maat staan je oren op een rare plaats ,maar dat is snel opgelost

Later dacht ik ,ik had ze ook kunnen kruisen
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 1819202122 36>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.500 seconden.
Lang Yarns