Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Corona

 Reageer Reageer Pagina  <1 2122232425 36>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2020 om 12:05
Er worden nog geen spijkers met koppen geslagen, zodat de Corona-ontkenners die op laag water kunnen zoeken. Het is aldoor: advies. Advies: ga niet naar het buitenland op vakantie, maar als je het wel doet, steek dan thuis maar mensen aan. We moeten toch op wintersport kunnen! De horeca is dicht, maar de grens niet, Gelderlanders trekken de grens over om in Duitsland buiten de deur te smikkelen en smullen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2020 om 12:52
Ja Machteld, hier is een gebuur en die doet al zijn inkopen in Duitsland (zou goedkoop zijn )maar begrijpt niet dat dat nu fout is,de grenzen even sluiten zou niet slecht zijn ,de meeste mensen doen zo hun best maar die enkele laten het weer ontploffen,ben benieud in de herfst vakantie hoeveel er weer het land uitgaan ,och zolang mijn kroost hun best doen ,ben ik tevreden want er zijn toch altijd mensen die denken dat hun niets kan overkomen
Ik heb een breipaket besteld bij Hobby doos ,dus even zinnen verzetten 😷👍
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 November 2020 om 19:07
vanmorgen bij c&a zag ik dat de verkoopsters van die kleine plastic schermpjes droegen. het ziet er wel mooi uit, reageerde ik maar beschermt het ook? want die dingen eindigen net boven de neusgaten.
ach, zei ze, al die andere mondkapjes beschermen toch ook niet en deze staan dan toch een stuk vriendelijker dan dat het grootste deel van het gezicht is bedekt.
in dat laatste was ik het met haar eens maar waarom iets dragen in de wetenschap dat het  niet beschermt?

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 November 2020 om 19:21
Je schijnt die plastic dingen samen met een mondkapje te moeten cragen , dan helpt het .

De reizen worden alweer geboekt Macbtelt , mij benieuwen of de koni g ook gaat ,of dat het dan net vrij gegeven wordt .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 November 2020 om 10:06
Ja wij mogen onze overzeese gebiedsdelen besmetten in de vakantie.

Ton heeft een groot plastic scherm gekocht voor zijn hele gezicht met bril, dan zie je hoe hij kijkt. Ik verhul op het ogenblik mijn glimlach of grijns.

Volgens mij ging het voornamelijk over aerosolen, dus wat wij uitstoten bij het ademen en praten, zingen, schreeuwen en hoesten. Dat kan anderhalve tot 2 meter ver, bij hoesten soms wel 4 meter.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 November 2020 om 10:42
Dat droegen ze in het tuincentrum ook .
Nou ja tuincentrum ,het was meer eenkerst markt .

Mijn man zocht een snoeischaarv,die was hij kwijtgeraakt bij het snoeien van de beukenhaag ,zal wel in de groenbak verdwenen zijn ,maar die was amper te vinden tussen de engelen .
Hij vroeg er dus even naar , maar de vriendelijke man vond dat hij hoofdpijn kreeg van dat ding ,maar het was niet zo benauwd als een kapje en het was inderdaad makkelijker met zijn bril .
Ik heb mijn reserve bril opgezocht ,daar blijven de gehaakte bandjes beter achter zitten .
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 November 2020 om 11:03
ja zo'n heel scherm vind ik dan logischer en ook dat staat veel vriendelijker.
volgens mij kun je die goed maken van een lamineer hoesje
wel eerst even door het lamineer apparaat natuurlijk
maarja, waar maak je dat dan weer aan vast als je geen bril draagt?

overigens zie je ze al een poos bij internetwinkels; dan zitten ze aan petten en hoeden
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 November 2020 om 13:21
Nu las ik weer, dat er negatieve testresultaten te koop zijn via internet. Dat is valsheid in geschrifte en bovendien kun je mensen aansteken omdat je wel besmet bent, en als dat bewezen kan worden is het toedienen van zwaar lichamelijk letsel. Je moet toch wel echt geschift zijn om te denken dat je zo op vakantie kan.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 November 2020 om 13:43
Mijn dochter stond bij de balie van het OLVG te wachten op haar beurt .
Er mag maar 1 persoon 1x per dag op bezoek een uurtje ,je mah het niet delen .Dus niet 1 een half uur en dan nog een een half uur .
Alles wordt genoteerd , als je probeert de boel te flessen word je zo uit de rij gehaald ,er staat een bewaker bij .


Je kunt een insteek map nemen en dan door de gaatjes een lintje rijgen en om je voorhoofd binden ,weet niet of het prettig zit .
Maar dat verkopen van die tests vind ik schandalig , er moet maar een geldigheidsstempel op komen .

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 December 2020 om 20:47
Nu is er sprake van dat er een 3de golf komt, volgens mij is de 1ste golf aan het deinen en geruisloos overgegaan in een 2de. In het begin begreep ik nog wel dat zoveel mensen besmet raakten, maar nu vraag ik me af hoe het mogelijk is, zoveel besmettingen, zoveel zieken en IC-opnames. Vragen ze niemand hoe ze waarschijnlijk besmet zijn geraakt en of ze zich aan de regels hebben gehouden? Tons podotherapeute heeft het gehad, van haar moeder. Toen die opgenomen moest worden, had ze haar nog eens stevig omhelsd, en daarna gewerkt tot ze ziek werd. Aan de ene kant begrijpelijk, ze wist niet of ze haar moeder terug zou zien, aan de andere kant zijn haar meeste cliënten 60+ met diabetes- of andere voetproblemen. Onverantwoordelijk!
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5762
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 December 2020 om 21:20
Voor de tweede keer een leerling bij Britt inde klas Positief helaas. Gelukkig geen persoon waar Britt mee omgaat. De vorige keer zat die leerling wat positief was getest drie dagen later weer in de klas de lessen te volgen. Vond dit echt niet goed maar wat willen we. Gelukkig heeft Britt nog niks. 
Ze zitten nog steeds in de koude lokalen. Binnen net zo koud als buiten omdat ramen allemaal open staan en de deuren naar de gang ook. Ik zou gewoon de scholen wat langer dicht gaan maken en online lessen gaan geven. Dat ging goed bij de eerste golf. Denk ook dat de middelbare scholen een grote bron is. 
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 December 2020 om 22:20
Ik weet niet of de scholen de grootste bron zijn .
Volgens mij zijn het de mensen , die alsof er niets aan de hand is ,de winkelstraten bevolken om inkopen te doen ,die ze ook kunnen missen .

Die winkels hebben omzetten gedraaid, die ze nooit gedacht hadden .De tuincentra idem dito .Het is ze gegund.

Waarom draait de regering het niet om .? Nu de winkels dicht die ruime omzetten hebben gedraaid en de horeca open ,die alles gedaan hebben om het veilig te maken ,en daar goed op te controleren .In de fout dicht ,geen waarschuwing .
Dan zitten de mensen die graag met een kleine groep met kerst ergens willen eten dat doen .Misschien wel veiliger dan met zijn allen thuis .
Wie gaat het controleren of je 1x per dag 3 mensen op bezoek hebt ,dat is toch belachelijk .

Net als met dat vuurwerk verbod .Je wordt hier al dagenlang dol van het vuurwerk wat mag en we hadden net een vuurwerk besluit .
Als er dan toch vuurwerk afgestoken mag worden ,dan liever een avond dan weken lang dit z.g.n. kindervuurwerk.


Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 December 2020 om 01:16
Ik merk hier duidelijk minder vuurwerk. Van buren weet ik dat ze minder winkelen. Alleen de noodzakelijke boodschappen. Maar andere buren hebben de hele zomer feestjes gehad in de tuin. Ook in het voorjaar, toen we de lock-down hadden. Het zijn de zelfden die heel vaak de kroeg in gaan als die open mag. Zo krijg je dat virus verspreid ondanks dat de meeste mensen zich wel overal aan houden.

In de supermarkten dragen de meeste mensen wel een mondkapje en houden ze afstand voor zover dat mogelijk is. Maar er zijn er ook die zonder mondkapje binnenlopen en opzettelijk tegen de looprichting in gaan lopen en tegen iedereen opbotsen.

Volgens mij is het een minderheid die zorgt voor het blijven verspreiden van dat virus. Eén zo een ellendeling  kan heel veel mensen besmetten.


Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 December 2020 om 09:14
Ik heb het toch gehad met al die corona ,begin mij depressief te voelen ,en als er vooruitzicht was maar dan gaan de cijfers omlaag en altijd weer terug omhoog ,ik word het zo moe en dan die feestdagen pfff
Mag ik hier toch effen mijn hart luchten he
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 December 2020 om 10:07
wat mij betreft mag je hier je hart luchten Hug


als ik het even niet zie zitten kijk ik naar de natuur. de bomen staan de hele winter naakt en koud.
ze wachten vol vertrouwen dat het weer een keer anders wordt, de zon in kracht toeneemt en er weer nieuwe bladeren aan hun takken verschijnen.
voor mij is corona 'winter' en kunnen we niet anders dan blijven vertrouwen dat het weer een keer lente wordt Smile

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 December 2020 om 10:49
Ja hoor dat mag .

Ik zit met het zelfde probleem en het lucht me al op te lezen dat ik niet de enige ben .

Ik heb mijn huishoudelijke klussen gedaan ,koffie en mijn kerstengeltjes in elkaar zetten .

Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 December 2020 om 11:18
Ach Pareltje, natuurlijk mag je hier even stoom afblazen. Daar is dit forum ook voor.
Ik begin het ook beu te worden. Ga nergens meer naar toe dan 1x per week naar de supermarkt.
Kan ook zo boos worden op mensen die zich nergens iets van aan trekken. Mijn vriendin werkt in de zorg. Zij heeft een collega die iemand op straat had geholpen omdat die persoon zich niet goed voelde. Ambulance erbij gehaald. Later bleek dat die persoon Corona had maar zo een zin in een frietje had dat ze toch naar de friettent was gegaan. Hoe dom kun je zijn.
Ik vind dat je vooral nu kunt merken hoe egoïstisch mensen kunnen zijn.
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 December 2020 om 12:11
Dat gegoochel met getallen, ik begrijp er niets meer van. Ze hadden een cijfer, dat rond de 1 moest zijn en dat betekent dan dat elke besmette persoon er eentje besmet. Kijk je dan naar het aantal besmettingen en IC opnames, dan deugt daar toch niks van.

Overigens was ik vanmorgen somber, ik mailde een vriendin Waar blijft de zon?, ik drukte op verzenden en hoeps blauwe lucht, zon. Het was rond de nul graden, maar een heerlijke omweg gemaakt naar de supermarkt, terug ook weer. Zou ik het weer beïnvloeden?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 December 2020 om 12:27
Ik had het in maart al gehad met dat corona.
Niet het virus ansich, dat is naar genoeg.
Maar ik heb het heel erg gehad met dat oeverloze geklets erover, alsof er geen andere nare dingen in de wereld zijn om over te praten.
De leuke dingen hoor of lees je sowieso zelden.
En echt...17 miljoen Nederlanders  17 miljoen meningen  en gedachten erover.
Ik hou mijn gedachten en zo lekker voor me.
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 December 2020 om 15:58
Mijn broer heeft het gehad van mijn schoonzus, mijn schoonzus denkt dat ze het in de wachtkamer van de dokter opgelopen heeft. Ze omschreef
het virus als iets "dat kleeft". Mijn nichtje daarentegen, ook in de wachtkamer geweest en ook thuis geweest heeft het niet gehad . . . 

Mijn nichtje heeft vorig schooljaar goede cijfers gehaald op school, maar werd bijna gek van het thuiszijn en van dat je zelf je structuur 
moet verzorgen - als puber dus en niet iedereen heeft daar aanleg voor. Dus zij is blij dat ze met de ramen open nog steeds naar school mag.

Ze mocht ook gewoon naar school toen haar ouders ziek waren . . . ??? Maar dat vonden haar ouders nou niet zo'n strak plan.

Zelf weet ik het ondertussen ook niet meer. 

Voor Magtelt, ziekenhuisopnamen ijlen na - je wordt niet meteen ziek en als je ziek wordt hoef je meestal ook pas later naar het
ziekenhuis als het heel erg wordt. Daar kan zeker 2 weken tussen zitten.

Zelf zit ik eigenlijk op mijn handjes, want ik moest deze week naar de kaakchirurg - ik heb zo min mogelijk dingen daar aangeraakt. Maar ja,
stel toch eens dat je het daar toch oppikt . . . 


Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 2122232425 36>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.517 seconden.
Lang Yarns