Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Corona

 Reageer Reageer Pagina  <1 2223242526 36>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 December 2020 om 16:27
En dat er zoveel mensen overlijden,niet normaal,en voor de inenting word er hier gezegd als je allergie hebt ,niet doen ,wat moeten we geloven,is het wel veilig, ik denk dat niemand de juiste inpakt weet,ik heb vandaag een grote toer gemaakt met fiets ,heel koud maar het deed me goed,want een week niet buiten geweest is niet goed dus elke dag mijn fiets op en hopen dat het dan beter gaat,dank iedereen dat voelt goed en we moeten er samen door he
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 December 2020 om 16:32
Het was hier rond nul graden, maar total niet koud. Ik heb vanmorgen de boodschappen vlakbij gedaan, lopend, en vanmiddag op het winkelcentrum waar AH en Deka zitten en de bieb. 20 minuten heen, 20 minuten terug, diep ingeademd, heerlijk. Er is een Jumbo in aanbouw, de straat is een zandwoestijn, maar eens komt het daar goed. Ik hoop dat er dan ook een Wibra komt. Zeeman zit er wel.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 December 2020 om 16:49
LW,

Kijk en daar zit nu ook weer verschil in .

Dit voorjaar werd mijn afspraak bij de kaakchirurg afgezegd .
De nieuwe afspraak had ik, toen de cijfers weer gingen stijgen ,Weer werd de afspraak afgezegd ,tenzij ik erge pijn had.

Ik had al in mijn hoofd latex handschoenen aan te doen.

Waarom durft het ene ziekenhuis het aan en het andere niet ?

Mijn man moet morgen voor controle naar de oogarts ,na zijn staaroperatie,een kapje heeft dan geen zin lijkt mij ,maar dat moeten ze daar maar uitzoeken .

Ze zullen wel voorzichtig zijn ,maar deurknoppen heb ik ze nog niet schoon zien maken en stoelen ook niet in het ziekenhuis ,en trouwens ook niet bij het plaats wisselen bij tv prgramma's

Mijn dochter gaat met hem mee ,want hij mag vanwege de druppels zelf niet rijden en die geef ik ontsmettende handlotion mee, voor in haar tas en die is wel voorzichtig .
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 December 2020 om 19:55
Pareltje Thumbs Up gelukkig dat je 'er weer bent' Smile

ik vind het de laatste dagen ook heerlijk buiten. wel lage temperatuur maar windstil; echt genieten!

Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5762
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 December 2020 om 21:24
Ja ben het ook helemaal zat.  Hoop dat de mensen die zich er niet aan houden snel van gedachten veranderen. 
Bij Thom inmiddels drie verdachten in de klas. Benieuwd war die uitslagen dan zijn. Ze waren ook blij weer naar school te kunnen maar nu zouden ze het fijn vinden om even online les te krijgen, omdat het zo koud is. Britt heeft veel last van de spieren omdat ze hypermobiel is dus die kou is dan niet goed. Ze zijn om de haverklap verkouden. Moeten ze ook weer thuis blijven. 
Met werken is het ook niet meer echt gezellig. Elke dag de eenzame mensen weer opbeuren ze zien het niet meer zitten. Werk in de thuiszorg wij hoeven geen mondkapje maar wel afstand houden. Ik doe wel al maanden mijn mondkapje om en heb ook al besmette cliënt gehad helaas. Dus ook moeten testen en thuis blijven met zijn allen. Wat we ook zeker gedaan hebben, hoe moeilijk het ook was. Zie ook dat  ze echt achter uit gaan.
Ziekenhuis afspraken bij ons gaan gewoon door moet komende week met Thom naar de kinderarts en longverpleegkundige voor zijn astma en de allergieën. Mag een begeleider mee en met mondkapje natuurlijk. Wat we zeer zeker ook doen. deze week met mijn man voor controle Peace maker geweest zag ik mensen met mondkapje onder de kin maar niet in gezicht gewoon rond lopen en geen arts of ander personeel wat er wat van zei.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 December 2020 om 10:15
Ik moest eerst de ene ingang in, zeggen dat ik niet ziek was (wat raar is als je naar het ziekenhuis gaat) en handen ontsmetten en omdat het
mannetje vond dat ik vroeg was moest ik heel langzaam van de ene ingang naar de andere ingang lopen (wel 10 meter).
De kaakchirurgen (en aanverwante afdelingen) hebben hun eigen ingang. Daar moest ik zoeken omdat ik daar nog nooit geweest was Geek en je ziet geen hond. 
En de deur met de deurknop geopend, de deurknop aangeraakt met de mouw.
Ik was eerst alleen, later nog iemand en daarna nog iemand met zijn 2-en, terwijl overal a4 tjes hangen dat begeleiders niet in de wachtkamer 
mogen blijven. Maar ik ga daar echt niks van zeggen, dat moet het personeel (dat verscholen zit) maar doen.
De hele tijd een mondkapje op, alleen in de stoel kon dat natuurlijk niet meer LOL. Na afloop heb ik de huisband gebeld, die in de tussentijd een
boodschap gedaan had en 5 minuten verderop op een parkeerplaats aan het wachten was. Wat zei hij, hij had geloof ik foto's van zijn telefoon zitten schonen.

Ik ben ook min of meer later bij de kaakchirurg, omdat ik bij de tandarts eerder al eens gezegd heb dat ik daar last had en ze dat niet opgepikt hadden.
En mijn tandartsafspraak van begin dit jaar ging toen niet door. Deze keer maakten ze foto's en had ik 2 gaatjes en een verwijsbrief - dankuwel.

Van te voren heb ik bij het ziekenhuis ook gevraagd of het door zou gaan, als het kan gaat het door zeiden ze toen, we blijven doorwerken zolang 
het kan en mag. Ze hadden ook geen enorme wachtlijst want . . . corona, dus er vallen steeds overal gaten in het schema.

Normaalgesproken had ik de kou van de afgelopen dagen ook heerlijk gevonden, maar met zo'n wond is het toch minder leuk. Dus in de lappenmand
op de bank in de zon achter glas LOL. Vandaag voor het eerst weer zelf de kippen gedaan.
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 December 2020 om 11:59
Erg toch dat het weer is opgeflakkerd bij Jullie ,hier zakt het ook niet meer ,wat staat ons nog te wachten waarom volgt niet iedereen de regels ik begrijp het niet meer ,hier worden feestjes stilgelegd van 20 man ,ik zou zeggen stuur ze naar de kliniek om te helpen op de cover afdeling,en het is geen jeugd ,ik word toch zo moedeloos wat kunnen we nog doen ...ik weet het niet meer. Hier een goeie knuffel van ver
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 December 2020 om 12:28
Sterkte , hoop dat er geen infectie bij komt .

Ik begrijp dat iedereen in het ziekenhuis op zijn tenen loopt ,maar laten ze a.u.b. zeggen als ze het niet meer trekken dan stomme fouten gaan maken .

Mijn man moest vrijdag voor controle naar de oogarts ,na zijn staaroperatie .Ze was tevreden ,maar hij moest nog 2 weken doorgaan met druppelen ,van 2 soorten druppels .

Staat er op het ene doosje : 3x p.d 1 druppel gedurende 2 weken .
2x p.d 1 druppel gedurende 1 week 1x p.d 1 druppel gedurende 1 week .
Kom ik op 4 weken .


Op het andere flesje 2x p.d 1 druppel vanaf de dag voor de operatie hij is 4 weken geleden al geopereerd.Dit gedurende 4 weken .

Heb de apotheek gebeld , dit staat er . Kunt u niet vragen of dat wel goed is ,NEE .Poli kwam ik ook niet verder mee .

Het zat me niet lekker en heb een mail gestuurd .

Krijg nu een mail terug dat het ene medicijn 2x p.d 2x gebruikt moet worden gedurende 1 week en dan nog 1x p.d gedurende 1 week .Het andere 2x p.d gedurende 2 weken .

Degene die de mail geschreven heeft was er Vrijdag niet
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 December 2020 om 15:38
Vanavond worden we toegesproken door Rutte en vannacht om 0.00 uur gaan de maatregelen al in. Voor ons, Ton en mij, verandert er niets.

Maar er wordt nu al gezanikt over wat niet-essentiële winkels zijn. Want wat als mensen lekkage hebben en niet naar Gamma of zo'n winkel kunnen? Ze hadden allang een regeling daarvoor kunnen treffen. Bij de vuilstort moest je op een gegeven moment een afspraak maken, zodat er geen lange rijen auto's zouden staan. Zo kan dat ook met bouwmarkten en andere niet-essentiële bedrijven.

Overigens zit Ton te wachten op een afspraak met een chirurg over zijn galstenen. Dit weekend was het weer mis, weekendarts kwam thuis, gaf diclofenac. Het blijft kwakkelen, dus hij belde de interniste vanmorgen en die zei, dat zo'n afspraak wel even zou duren. En als hij zo misselijk blijft en niet of weinig kan eten, dan zeggen ze straks dat hij te verzwakt is en eerst aan moet sterken. Dat was bij mijn dochter ook. Sterk maar eens aan, als alles wat je eet er weer uit komt.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 December 2020 om 16:08
Een dietiste vragen .Is geen verwijzing voor nodig ,die kan medicinale voeding geven .Misschien blijft dat erin .Dan kan hij op gewicht blijven en hoeft hij niet aan te sterken .
Er zijn drankjes en puddinkjes en zelfs hartige dingen .

Ik weet niet wat bij galproblemen voorgeschreven mag worden . Ik zelf heb flesjes gehad en nu heb ik puddinkjes in diverse smaken .

Voor ons verandert er ook niets ,de super was de enige winkel waar we kwamen ,en laatst een rustig winkeltje voor een nieuw horloge.
Veel winkels blijven vanavond open ,en ik las dat er bij de een rijen voor kerst spullen stonden en dat bij anderen de kerstbomen gratis weggegeven werden .

Maar de bieb zal ook wel weer dicht gaan ,dat is voor mijn man vervelend ,hij zou juist Vrijdag gaan .Ik denk dat bij ernstige lekkage er wel een loodgieter mag komen .
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 December 2020 om 16:36
zouden de dierenwinkels ook open blijven?
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 December 2020 om 16:49
ik zag op internet een foto van een wachtrij bij action; wat verkopen die nou wat niet een paar weken of 'de rest van je leven' kan wachten??

en ik hoorde vanmorgen op het radio nieuws dat veel mensen tickets hebben gekocht om met kerst naar portugal of turkije te gaan; wie snapt dit wel?
en waarom niet tegelijk met de winkels ook de grenzen dicht?
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 December 2020 om 17:00
Geen idee of de dierenwinkels openblijven .Normaal dierenvoer is ook bij de supermarkt verkrijgbaar ,maar dan zit je wel op een ander merk en dat kan problemen geven .Dieetvoeding is via de dierenarts verkrijbaar ,en er is ook veel on line verkrijgbaar .
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 December 2020 om 17:10
Bij de Action kan je kerstspullen kopen ,stel je voor dat je die niet hebt .

Grenzen van de Schengenlanden kan niet . Ik las wel dat mensen uit landen
buiten die landen een negatieve verklaring moeten overleggen .

De leverancier van de dietvoeding belde net op ,ze adviseerde mij mijn voeding aan te vullen ,want ze wist niet of alles nog wel leverbaar zou blijven zodat ik niet zonder zou komen te zitten .

Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 December 2020 om 17:26
oh netjes van die leverancier Smile
het zaad voor mijn zebravinken verkopen ze niet in de supermarkt, dat koop ik anders bij dierenwinkel of tuincentrum
online is een idee hoewel je je kunt afvragen hoe lang het duurt eer je dat binnen hebt en om 7,00 verzendkosten te betalen....

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 December 2020 om 17:56
Ik denk dat mensen nu naar Action rennen voor kado's, ze hebben leuk speelgoed en veel soorten hebbedingen. Ik denk ook dat het grote aantal besmettingen en zieken ligt aan de kadootjeskoperij.

Creatieve mensen kunnen waardebonnen fabriceren voor een kado, dat na maart gekocht kan worden.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 December 2020 om 18:26
Ik denk het ook Machtelt .

In de guldentijd was er een boekje ,daarin stonden vouwmanieren van bankbiljetten vouwen ,zodat het leuker was dan gewoon maar een bankbiljet in een envelop .

Ik denk dat ik het nog wel heb ,maar ik denk niet dat het ook lukt met de eurobiljetten
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5762
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 December 2020 om 21:36
Ik hoop wel dat de dierenwinkels open kunnen blijven. Wij kopen het voer altijd los voordeliger maar ook beter.
De andere winkels mogen ze van mij dichtmaken(woon nog geen  5 minuten van de Duitse grens en is hier al hartstikke druk van de Duitsers), maar hoop wel dat het nu niet nog drukker gaat worden in de supermarkten.
De bibliotheek is wel op afhalen open.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 December 2020 om 21:48
Ik denk het wel ,misschien beperkt .

Dat alle winkels dicht zijn ,ook in de rustige grensstreek is juist om te voorkomen dat de Duitsers en andersom de Nederlanders niet bij elkaar gaan shoppen .

Ik hoorde het van een winkelier in Drenthe , in een plaatsje waar geen corona geval is ,maar toch moet hij dicht ,omdat ze bang zijn dat er anders Duitsers komen shoppen .Het vreemde is dat de bewoners uit dat corona vrije plaatsje hun nodige boodschappen in een grotere plaats waar wel corona is .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 December 2020 om 08:51
Huisdieren moeten ook eten en vlo-en wormvrij gehouden worden, dus die winkels moeten ook essentieel genoemd worden. Uiteindelijk gaan parfumerieën dicht, maar blijven drogisterijen open. Dus waarom niet de winkels die voedsel, drogisterijwaren en medicijnen voor dieren verkopen?

Een vrouw zei in een enquête op straat: Je laat je familieleden toch niet op straat staan met Kerst? Nou, nu dus wel als het meer dan drie zijn. Je krijgt drie dagen om telkens 3 mensen op bezoek te hebben. En de andere dagen 2. Een Kerst zonder familieruzies, mooi toch? Hoewel er natuurlijk vetes kunnen ontstaan over het waarom ons niet uitgenodigd en hullie wel?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 2223242526 36>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.531 seconden.
Lang Yarns