Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Corona

 Reageer Reageer Pagina  <1 2829303132 36>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 April 2021 om 20:29
Krijgt hij pfizer nu nog ? Zou hij zich anders niet moeten laten testen ?
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 April 2021 om 21:41
dat weet ik niet, eerst afwachten hoe hij zich morgen voelt. hij was met mijn dochter mijn kleinzoon wezen ophalen en de kleinkinderen waren verkouden. mijn dochter ook, die heeft getest en had geen corona.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 April 2021 om 09:13
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

Er is een boel gedoe over Astra ,nu staat er net in de krant dat er een man van 77 op de nieuwe priklokatie in Noordwijkerhout ,die net door de burgemeester geopend werd een man van 77 onwel werd na de prik en is overleden Het was geen Astra maar Pfizer .

Is dit nu toevan of niet ?


Ik denk dat het toeval is. Het gebeurt ook wel eens dat mensen na een leven van hard werken en veel stress op de dag na hun pensionering even gaan zitten en dood blijken te zijn. Het voorbeeld uit mijn jeugd was de dirigent van het concertgebouworkest, zijn naam is me even ontschoten, die na een geslaagde repetitie ging zitten en overleed. Ik was jong en vond het maar raar dat oudere mensen dan zeiden: Ik teken voor zo'n dood. Nu begrijp ik het: in plaats van een moeizaam langdurig ziekbed gaat ineens het licht uit. Misschien heeft die man van 77 een eenzaam en angstig jaar gehad en voelde hij nu de opluchting dat dat gevoel voorbij zou zijn.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 April 2021 om 09:16
Eduard van Beinem. Ik was 11 of 12 en mijn ouders draaiden veel klassieke muziek en gingen naar concerten. Soms ging ik mee.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 April 2021 om 09:51
Zou best kunnen Machteld.


Maar je blijft als familie het toch in je gedachten houden lijkt mij .

Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 April 2021 om 18:18
ik was vandaag naar de tandarts. een poosje terug was ik er al toen werd een gaatje ontdekt of nouja ik wordt ervan verdacht stiekem te tandenknarsen en daarvan worden m'n kiezen wat rafelig.
vandaag moest dat gerepareerd.

vorige keer zag ik een vrouw met zoon in de wachtkamer zonder mondkapje, dat verbaasde me.
nu was k 20 minuten te vroeg en nadat ik me gemeld had ben ik nog even naar Lidl gegaan om die 20 minuten slim te gebruiken maar ook omdat ik niet wist hoe het nou zat met dat mondkapje.
na een kwartier was ik terug en liep argeloos de wachtkamer in die tot mijn schrik redelijk vol zat met mensen zonder mondkapje.
ik ben gaan zitten haken maar helemaal niet op mijn gemak. nou heb ik een nogal bijzondere tandarts die natuurlijk ook bijzondere klanten aantrekt wat ik normaal fijn vind maar wat me nu erg nerveus maakte. eenmaal bij de tandarts binnen vroeg ik naar de mondkapjes en de assistente vertelde dat zij hadden besloten het aan de klanten over te laten of ze wel of geen mondkapje wilden dragen in de wachtkamer. ik had de mijne wel al die tijd opgehouden maar het gaf mij toch een zeer ongemakkelijk gevoel. mag dat wel? vroeg ik me af
en ik zie mijn kind en kleinkinderen alleen op wat afstand en nu ben ik overgeleverd aan een groep onbekenden en mag alleen hopen dat ze eerlijk hebben geantwoord op de vragenlijst over de gezondheid Confused
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 April 2021 om 12:37
Ik weet niet of je kunt eisen, dat mondkapjeslozen ver uit je buurt blijven. Ik dacht dat het in openbare ruimtes verplicht was. Maar het hele beleid is van het begin af aan zo tweeslachtig. Negatieve reisadviezen, mensen moeten alleen reizen als het echt noodzakelijk is. Maar wie bepaalt dat? Als ze op bezoek naar familie in een ander land willen, vinden ze dat noodzakelijk. Ik loop alleen supermarktgangetjes binnen, die onbezet zijn, maar dan word ik wel gepasseerd. Dan denken mensen dat ze corona vóór zijn, als ze snel lopen. Afijn volgende week prik nummer 1, een maand later nummer 2 en dan nog twee weken niks en daarna mag ik naar theaters, festivals en niet-essentiële winkels. Of niet. Ik dacht dat mondkapjes en vaccinaties ook ter bescherming van "de ander" waren, maar ik denk nu aan mezelf. Over 2 maanden ben ik beveiligd.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 April 2021 om 13:02
De wachtkamer is geen opebare ruimte,dus dat moet de tandarts zelf beslissen denk ik .

Maar ik vind het oers stom als je ergens gaat zitten zonder mondkapje .

Wij moeten wachten op een telefoontje van de huisarts voor een prik en volgens mij is er weer een nieuwe regeling voor entstof die overblijft ,maar ik ben onder de hand de draad kwijt.

Als student ,zou je er ,als je ooit nog aan studeren toekomttenminste ,een proefschrift over kunnen maken hoe het in Nederland ging met vaccineren in coronatijd .

Er stond in de krant een stukje dat een student die naar Korfu mocht en daar de lessen volgde en in bikini aan het strand lag ,haar camera aan moest zetten .
De dochter van een kennisje van mij, was op 1 punt na gezakt voor een toets .Hadden ze d'r niet kunnen belonen voor het trouw werken ?


Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 April 2021 om 15:53
Ik was dan zelf even naar buiten gegaan en had gezegd bel me maar ff als ik aan de beurt ben.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 April 2021 om 16:17
Ik zei vandaag tegen een vakkenvuller, die wél bij de boterkuipjes kon (ik krimp waar ik bij sta), dat hij in ieder geval een mooi verhaal voor zijn kleinkinderen had, over het jaar 2020.We hadden het natuurlijk over Corona, ik vertelde dat ik na juni naar festivals en theaters kan. Nou, zijn opa ook, hoor. Maar die wil niet, nou ik ook niet, dat lawaai!
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 April 2021 om 19:59
mijn ex kreeg vandaag zijn eerste prik. ze zeiden dat hij na de prik nog 2 minuutjes daar moest blijven zitten maar niemand lette erop of hij dat deed, toen is hij maar weggegaan Ermm
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 April 2021 om 20:36
Volgens mij is het zelfs 15 minuten .Er lopen EHBO ers rond en artsen .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 April 2021 om 08:23
In Apeldoorn is het 15 minuten, maar niemand let op, wanneer je weggaat.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 April 2021 om 10:00
als ehbo'er kreeg ik ook de vraag of ik op zo'n priklocatie wilde gaan zitten om de gevaccineerden 15 min. in de gaten te houden maar tegen mijn ex zeiden ze 2 minuutjes. misschien dat ze er inmiddels genoeg ervaring mee hebben om te weten dat eventuele bijwerkingen snel een reactie geven?
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 April 2021 om 11:30
Dat kan best. Ik zag ergens op tv hoe Engelsen werden ingeënt, en daar wreef de prikker even over de bovenarm. Zo verspreid het serum misschien makkelijker. Dus ik ga zelf wrijven. Thuis een klein bevroren koelelementje op de plek met een elastisch verband en 's avonds een paracetamolletje, baat het niet dan schaadt het niet, hopelijk. Van de pneumokokkenprik heb ik zo geen last gehad, Ton wel, want die wilde mijn hupsafladder niet.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 April 2021 om 11:57
Misschien was het gewoon een vergissing ,als je dat tig keer op een dag moet zeggen .

Ik heb van iemand gehoord dat ze naar de ligstraat moest ,waarschijnlijk omdat ze ingevuld had dat ze wel eens flauwviel na een injectie
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 April 2021 om 18:58
Eerste prik zit erin.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 April 2021 om 20:02
Mutti Thumbs Up  alles goed gegaan?
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 April 2021 om 20:25
Ja hoor .Hij is bij mij en gelijk bij mijn man gezet door een tropenarts ,Ze is gezellig een kwartiertje blijven zitten kletsen over het zwabber beleid ,maar ze was in de tropen wel wat gewend .

Het voelt wat branderig .

Instrukties gehad mocht er iets verkeerd gaan direct de huisartsenpost bellen .

Volgende begin Juli
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 April 2021 om 09:47
fijn voor je en voor je man ook natuurlijk Thumbs Up
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 2829303132 36>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.515 seconden.
Lang Yarns