Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Corona

 Reageer Reageer Pagina  <1 34567 36>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 April 2020 om 17:01
Als je naar de Keuringsdienst van waarde kijkt, zie je in de voedselindustrie altijd al speciale pakken of jassen, handschoenen, laarzen of schoenhoezen, mondkapjes en mutsjes.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 April 2020 om 17:06
Wij kregen een brief van de gemeente, gedateerd 6 april, waarin staat, dat vanaf maandag 6 april de school in onze wijk een opvang is voor van Corona genezen dak- en thuislozen, die nog moeten revalideren. We zagen laatst wel mensen bij die school staan, wij dachten om te kijken of er een noodgebouw bij kon. Afijn, ze moeten ergens terecht kunnen om te genezen. Wel een slimme zet om het stilletjes in te stellen en de buurtbewoners voor het blok te zetten.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 April 2020 om 18:26
Dat ze ergens moeten wonen is waar ,maar de manier waarop is niet erg netjes .

Maar ook wij hebben gemerkt dat de gemeente zo werkt
Asielzoekers werden in het leeggekomen verzorgings huis gezet .
Toen dit niet meer nodig was werden er weer andere mensen gehuisvest ,ik geloof mensen die plotseling dakloos waren geworden ,prima . Maar stel de omwonende fatsoenlijk op de hoogte

maar waar ik me dan het meest aan erger dat ze zoveel klachten hebben .
Ik ken het verzorgingshuis . Er is een prachtige centrale keuken waar je met paard en wagen kunt keren ik weet nu hoeveel pitten ,alles roestvrijstaal . Nu is er de klacht dat ze zover moeten lopen naar die keuken . Op de kamers is gelegenheid om een kopje thee of koffie te maken ,een eigen koelkastje . Het is alleen om eten te koken . Er zijn wagentjes waar je je schalen of pannen op kunt zetten en zo naar je kamer lopen woon je hoger dan is er een lift .

Ja moet een rooster maken om de boel schoon te houden ,als dat de bewoners niet lukt dan moet dat van hogerhand komen met toezicht .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 April 2020 om 15:20
Tot voor een paar maanden vond ik boodschappen doen een aangenaam karweitje, lekker groente en fruit uitzoeken bedenken wat daar bij gegeten kon worden, lijstje afwerken. Nu is het één en al stress. Ik draag vinyl handschoenen, een bril en een zelfgehaakt mondkapje met tissue erin, mensen kijken raar of moeten lachen, maar iedereen passeert, links en rechts. Of iemand loopt snel achteruit een gangetje uit, dat ik net passeer, boem = ho, ik vind het anders ook al niet zo leuk tegen een kussenachtig lijf op te lopen, maar nu helemaal niet. Als ik wacht tot iemand anders groente heeft gepakt, wordt er achter me gesist, dat ik dat wagentje best opzij kan zetten en doorlopen. Zeg ik dan dat ik die man van het wagentje anderhalve meter geef, dan rollen ze met hun ogen. Ik denk dat ik elke dag, dat ik naar de winkel moet, het aantal doden opschrijf op mijn lijstje en dan aan die ongeduldigen vraag of het nog niet genoeg is naar hun zin.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 April 2020 om 17:19
Ik zal jullie zeggen. Ik heb zó goed opgepast. Ben zo min mogelijk buiten en in de supermarkt geweest. Heb meer dan normaal mijn handen gewassen.Ik heb tot nu toe een milde vorm van corona. Wij snappen nog steeds niet hoe dit heeft kunnen gebeuren ☹️. Ik word niet getest en mag ook niet naar de huisarts toe, tenzij ik kortademig wordt of hele hoge koorts krijg. Wij zitten vanaf vandaag 14 dagen in quarantaine😪 Manlief gaat nu alleen nog naar buiten om het hondje uit te laten.
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 April 2020 om 17:50
Dat is echt heel naar voor jou en je gezin. Ik hoop dat je snel beter bent en dat het niet erger wordt. Het komt juist door anderen, die minder goed oppassen, denk ik. We leven in een soort horrorfilm met een akelige dreiging en we weten niet wie de vijand is. Ik stond op afstand in de rij bij een kassa, niemand achter me, maar toevallig net naast de schappen met wc papier. Natuurlijk kon een kakmadam niet wachten tot ik doorgelopen was, zij had die rollen echt vreselijk hard nodig. En dat kan dan net het contact zijn, dat je had willen ontlopen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 April 2020 om 18:23
Allereerst ,heel veel sterkte voor julie.

Maar ik snap een ding niet ,als ze niet testen hoe kunnen ze dan de diagnose stellen?


Hoe weet je dan het verschil tussen allergie ,waar ik veel last van heb,een verkoudheid of inderdaad corona.

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 April 2020 om 18:25
Machtelt ,ik moest toch even glimlachen om "kakmadam "
Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 April 2020 om 18:28
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

Allereerst ,heel veel sterkte voor julie.

Maar ik snap een ding niet ,als ze niet testen hoe kunnen ze dan de diagnose stellen?


Hoe weet je dan het verschil tussen allergie ,waar ik veel last van heb,een verkoudheid of inderdaad corona.



Via de website van de huisarts moest ik een formulier invullen. Omdat ik meer dan 2 vragen met ja heb beantwoord gaan ze ervan uit dat ik een milde vorm van corona heb. Had nog gebeld maar ik kreeg te horen dat ik niet hoefde te komen mits ik niet zieker wordt
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 April 2020 om 18:34
Als ze ook maar denken, dat je het hebt, willen ze je niet in de praktijk zien. Ik hoop voor je dat het bij de milde vorm blijft, maar aan de andere kant, heb je dan niet voldoende antistoffen aangemaakt en blijft het uitkijken. Het nare van deze situatie vind ik dat wat vroeger een kleine onbeleefdheid was, nu het verschil tussen leven en dood of een slepende longkwaal kan zijn. En dan kijken mensen je vreemd aan als je een mondkapje draagt. Of ze vinden dat je dramatisch doet.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2347
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 April 2020 om 19:23
Wat vervelend Jondola, dat je het virus misschien toch nog hebt binnengekregen.

Ik lees al jullie verhalen, maar herken er gelukkig niet veel van. Bij ons op het dorp gaat iedereen, jong en oud, netjes aan de kant voor elkaar, wacht geduldig op afstand van elkaar tot men de winkel of de dokterspraktijk in mag.
Ik werk nu vanuit huis en doe regelmatig een ommetje. Ik zie vaak kinderen en wat oudere jeugd ook op straat, maar op gepaste afstand van elkaar. Ik ben dan ook trots op "ons" dat we het zo goed doen met z'n allen.
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5757
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 April 2020 om 21:29
Originally posted by Jondala Jondala wrote:

Ik zal jullie zeggen. Ik heb zó goed opgepast. Ben zo min mogelijk buiten en in de supermarkt geweest. Heb meer dan normaal mijn handen gewassen.Ik heb tot nu toe een milde vorm van corona. Wij snappen nog steeds niet hoe dit heeft kunnen gebeuren ☹️. Ik word niet getest en mag ook niet naar de huisarts toe, tenzij ik kortademig wordt of hele hoge koorts krijg. Wij zitten vanaf vandaag 14 dagen in quarantaine😪 Manlief gaat nu alleen nog naar buiten om het hondje uit te laten.
Jondala kan ook zijndat je hooikoortsklachten hebt met een verkoudheid dan heb je dezelfde klachten en word dit meteen gezegd dit zijn richtlijnen. Ik heb zelf twee weken geleden met onze zoon bij de huisarts gezeten heeft astma en hooikoorts. Kreeg snacht's geen lucht en al meer dan een week flink hoesten. Mocht op longspreekuur komen. Met mondkapje en een bepaald kamertje naar binnen. Kreeg een extra pompje. dit heeft nog een week zo aangehouden dus nauwelijks geslapen . Mijn dochter was al vier weken flink het hoesten twee weken geleden op advies van huisartsenpost toch weer gaan pompen voor de astma en allemaal binnen blijven. (ik werk bij de thuiszorg mag pas thuis blijven bij koorts andere klachten gewoon door werken ) Afgelopen week weer op longspreekuur geweest met me dochter werd alleen maar slechter en benauwder. al bijna twee weken ook verhoging. Een extra pompje gekregen. Moesten nu beide mondkapje en de huisarts was nog meer ingepakt . Twee in een gezin. Gaat nu heel langzaam beter. maar corona was een kleine kans maar kon niet uitgesloten worden . Testen doen ze alleen bij mensen die in ziekenhuis terecht komen helaas. heb ik naar gevraagd. De kids zijn al al die weken nergens geweest zou ook niet weten waar ze dat gevangen hebben. Had geen cliënt die ziek was. Houd het maar goed in de gaten en hoop dat je snel toch weer opknapt. Het is een ellende. Heel veel sterkte.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 April 2020 om 22:06
Jondala ,

Wees ook niet te bescheiden en trek echt aan de bel .
Niet zo van nou ja ze hebben gezegd het is een milde vorm dus verder niet zeuren ,en laat je niet door een assistente afschepen .

Het is overal anders en ook artsen zijn gespannen .


Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 April 2020 om 22:26
Hulten daar mag je zeker trots op zijn .

Hier in het dorp gaat het nog wel ,maar mijn achtertuin is zowat de toegang naar de Kennemerduinen .
Ik had zelf al een keer gewaarschuwd dat het daar volkomen verkeerd ging ,netjes een mail terug gehad en ze hebben i.d.d. borden geplaatst . Nu las ik dat de Burgemeester hele stukken heeft afgezet . Er werden zelfs plekken gevonden waar kooltjes lagen van BBQ 'S

Dat geeft nog kans op duinbrand ook . Hij heeft eerst laten waarschuwen maar nu is er al flink beboet.
Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 April 2020 om 22:46
Originally posted by petraco petraco wrote:

Originally posted by Jondala Jondala wrote:

Ik zal jullie zeggen. Ik heb zó goed opgepast. Ben zo min mogelijk buiten en in de supermarkt geweest. Heb meer dan normaal mijn handen gewassen.Ik heb tot nu toe een milde vorm van corona. Wij snappen nog steeds niet hoe dit heeft kunnen gebeuren ☹️. Ik word niet getest en mag ook niet naar de huisarts toe, tenzij ik kortademig wordt of hele hoge koorts krijg. Wij zitten vanaf vandaag 14 dagen in quarantaine😪 Manlief gaat nu alleen nog naar buiten om het hondje uit te laten.
Jondala kan ook zijndat je hooikoortsklachten hebt met een verkoudheid dan heb je dezelfde klachten en word dit meteen gezegd dit zijn richtlijnen. Ik heb zelf twee weken geleden met onze zoon bij de huisarts gezeten heeft astma en hooikoorts. Kreeg snacht's geen lucht en al meer dan een week flink hoesten. Mocht op longspreekuur komen. Met mondkapje en een bepaald kamertje naar binnen. Kreeg een extra pompje. dit heeft nog een week zo aangehouden dus nauwelijks geslapen . Mijn dochter was al vier weken flink het hoesten twee weken geleden op advies van huisartsenpost toch weer gaan pompen voor de astma en allemaal binnen blijven. (ik werk bij de thuiszorg mag pas thuis blijven bij koorts andere klachten gewoon door werken ) Afgelopen week weer op longspreekuur geweest met me dochter werd alleen maar slechter en benauwder. al bijna twee weken ook verhoging. Een extra pompje gekregen. Moesten nu beide mondkapje en de huisarts was nog meer ingepakt . Twee in een gezin. Gaat nu heel langzaam beter. maar corona was een kleine kans maar kon niet uitgesloten worden . Testen doen ze alleen bij mensen die in ziekenhuis terecht komen helaas. heb ik naar gevraagd. De kids zijn al al die weken nergens geweest zou ook niet weten waar ze dat gevangen hebben. Had geen cliënt die ziek was. Houd het maar goed in de gaten en hoop dat je snel toch weer opknapt. Het is een ellende. Heel veel sterkte.


Ik heb nog nooit last gehad van hooikoorts. Ik weet wat hooikoorts is, want onze dochter heeft daar behoorlijk last van.
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 April 2020 om 09:45
Ja ik had ook nog nooit last van hooikoorts gehad, tot op die ene dag toen het van het ene op het andere moment begon - ik was toen 30.

Maar met hooikoorts heb ik nooit b.v. koorts gehad, alleen maar heel veel snot en tranende ogen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 April 2020 om 09:52
Nee ik heb geen koorts en ook geen keelpijn en ik hoest ook niet,maar je niest verschrikkelijk ,net als bij peper ,het water loopt uit je neus en ogen en soms heb je ook nog rode opgezette ogen .

Voor de zekerheid houd ik nu wel de koorts in de gaten . Maar ik heb het gevoel dat als ik over straat loop ,doe het zo min mogelijk iedereen met een bocht om me heen loopt . Het is jammer dat ik mijn zonnebril alleen op leessterkte heb .
Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 April 2020 om 10:22
Nee, ik heb geen last van niezen, tranende ogen. Wel van hele erge hoofdpijn, keelpijn en koorts
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 April 2020 om 11:13
Oei Jolanda toch maar laten na kijken ,koorts is een teken van infectie ,op Facebook staat een meisje van 7 jaar die vraagt of de Sint ook kan ziek worden ,het moet voor kinderen toch ook heel erg zijn met dit virus zij begrijpen het niet goed
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 April 2020 om 17:06
Jondala, zeker goed elke dag uw temperatuur meten. Niet iedereen heeft dezelfde ziekteverschijnselen van het virus. Er zijn er zelfs die geen koorts hebben maar zich serieus ziek voelen (een verpleegkundige in het ziekenhuis) en bij de test was zij dus positief voor covid19.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 34567 36>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.404 seconden.
Lang Yarns